Fórum témák
» Több friss téma |
Általánosságban 10 perc, az adot kialakításnál.
Az én gyakorlati tapasztalatom, ha a szivattyú szortyogása megszűnik csak a tompa brummogás hallatszik, a rendszer vákumon van. Egyszer (szezon végén) kíváncsiságból rátettem a 150mm-s átmérőjű 120mBar-s manométeremet a cuccra és nem mozdult az alsó határról. Ezt a manométert egyébként nagy rendszernél használjuk, hogy van-e még nedvesség a csövekben? Ha van, akkor szépen elindul felfelé, ha áll, akkor száraz és ez a lényeg!!!!! A szokásos manométernek elég kicsi a mérési tartománya a skálán, ezért inkább "időre " szoktam csinálni, kb. amig a villanyt összerakom. Büszkeség? Nagy arc? Nagyképűség? Az elmúlt 35 év alatt, pár ezer gép telepítése után egyetlen egy gép sem jött vissza leégett, elsavasodott kompresszorral, ami a vákumozás hiánya avagy elégtelensége miatt történt volna. Sőt az elektromos kötés miatt sem akadt gondom..... bár nem használok érvéghüvelyt. Tudom most jópáran felszisszennek.... A hozzászólás módosítva: Szept 12, 2024
Szívesen, ha van valami gondod ( Bp-n) nyugodtan keress. Szóval a gépeid ha gari időben tönkre mennek az nem a vákum rövidsége miatt lesz.
Sziasztok!
Szeretném a véleményeteket kérni, szerintetek az teljesen normális, hogy egy klíma hűtés módban szép egyenletesen működik folyamatosan, míg fűtés módban ki-be kapcsolgatja a légfúvást, leáll, elindul szakaszosan. Egy Syen Bora Plusz (SOH09BO) típusú 2,5 kW-os klímánk van. Nyáron hűtés módban teljesen meg voltunk elégedve vele. Beállítottuk a hőmérsékletet és a ventilátor sebességét és a beállított értékeket tartva folyamatosan működött, éjjel is, nem állt le soha magától addig, amíg kézzel ki nem kapcsoltuk. Fűtéskor viszont nagyon zavaró a működése. Hiába van beállítva fixen mondjuk egy alacsony vagy közepes ventilátor sebesség, a beltéri ventilátora szakaszosan üzemel csak. Folyamatosan kikapcsol hosszabb-rövidebb időkre, majd újraindul, fúj egy darabig és ismét leállt. Az éjszakai alvást nagyon zavarja ez a szakaszos ki-be kapcsolgatás. Ha megszokja az ember, hogy működik folyamatosan, akkor nincs gond, lehet mellete rendesen aludni, de a folyamatos kapcsolgatás rendkívűl kellemetlen és zavaró. Szerintetek ez így rendben van, fűtés üzemmódban minden klíma ugyanígy kapcsolgat ki-be, a többi típus is? Nincs ezeknek egy hűtéshez hasonló üzemmódjuk, amikor nem kapcsol ki a beltéri, hanem megy folyamatosan? Vagy ez nem általános és csak ennek a típusnak lenne ez az elbaltázott sajátossága, hogy nem képes egy nyugodt, folyamatos működésre fűtéskor, ami mellett aludni is lehetne esetleg éjszaka?
Azért áll lem mert eljegesedik a kültéri, és leolvaszt, ilyenkor inkább nem fúj a beltéri, mint hogy hideget fujjon. Meg kell nézni mi a legalacsonyabb kinti hőfok amikor még fűteni tud. Mostaniak -15 -20 fokig tudnak fűteni, régebbi/avultabb klímák 0- -5 foknál megállnak.
Jelenleg kint 10-11 fok van kint, ilyen külső hőmérkséklet esetén is valós, hogy jegesedik a kültéri?
Most kimentem és körbenbéztem a kültérit, de jégnek a nyomát sem látom rajta sehol.
A működésükből adódik (ha kintről ha behoz meleget, akkor a kinti egység lehűl) hogy alacsony hőfokon párakicsapódás van, és jegesedhet.
Mint írod éjjel van ez, amikor még a kocsi tetején is megfigyelheted ahogy kicsapódik a pára. Képzeld el ezt a klímád hőcserélőjén, miközben még hőt is von el innen, egyenesen a beltéridbe cipelve. De lehet hogy csak a programja diktálja neki ezt a viselkedést, nincs is benne szenzor (pára és hő szenzor kéne, meg ez), a legrosszabb esetre programozva (és nincs is valójában jegesedés). Ilyenkor megfigyelheted ahogy folyik a kültéri közepéből a kondenzvíz rendesen.
A ki-be kapcsolgatás a beltéri hőcserélő hőmérsékletétől függ. Ha nem elég meleg, akkor leállítja a ventillátort vagy kisebbb fokozatrat kapcsol. A Syen nem egyrégi típus a Gree egyik alváltozata, hasonló a vezérlője, ez is tele van mindenféle szenzorral.
A kültéri jegesedése a jelenlegi időjárásban szinte kizárt, még éjszaka is , szerintem érdemes lenne a gáztöltetet ellenőrizni-ellenőriztetni......
Köszi a részletesebb magyarázatot. Ha jól értelek, akkor az én készülékem fapadosabb kivitel, amiben nincs elég szenzor, hogy érzékelje, van-e éppen jegesedés? És emiatt szoftveresen úgy oldották meg, hogy mindig úgy működik, mintha már jegesedne, ad időtintervallumokat az esetleges leolvadásra, ha már annyira hideg lennne kint, biztos, ami biztos?
Mert akkor ez elég gagyi megoldás, ha erről tudtam volna, biztos nem ilyen buta készüléket veszek.
Ez már bíztatóan hangzik! Októberben esedékes lesz a kötelező féléves karbantartás, akkor mondjam a szerelőnek ezt a hibát és hogy ellenőrizze a gáznyomást, hogy megfelelő-e? Talán az megoldja majd a gondot?
A kérdésekre a válasz : Nem!! Nem fapados, van benne "bőven" szenzor. Még a tényleg régi 407-s gépek is /az első hűtő-fűtő gépek / szenzoros vezérléssel olvasztottak, nem időre .. Ez meg már azért sokkal fejlettebbb, mégha nem is a márkapaletta csúcsáról van!!!!
Még egy eszembe jutott! Ha a beállított értéket eléri a helység hőmérséklete, a beltéri ventillátor majdnem megáll, csak nagyon-nagyon alacson fordulaton jár , hogy a hőmérő szond akörül legyen egy minimális mesterséges légáramlás! Ez teljesen normális fűtés üzemmódban.
Idős ismerős ragaszkodott a "távirányítón mért hőfokra szabályzáshoz". Nála ha eléri a hőfokot - fűtéskor - a klíma teljesen leáll, még a "száját" is becsukja, csak a kijelzőn világít a fűtés szimbólum + a hőfok ...
Először volt pánik - elromlott a berendezés ...
Így van, megnéztem zseblámpával, tényleg nem áll meg teljesen a mókuskerék, hanem egy nagyon alacsony fordulaton jár.
Akkor ez ilyen, ezzel nem lehet mit tenni? Számomra elég zavaró, amikor éjszaka rendszeresen felpörög.
Esetleg eleve alacsonyabb fordulatra állítod a befúvást, 20% vagy 40%-ra?
Próbáld ki a "sleep" funkciót, ez 1-2 óránként változtatja a set értékét.
Ha alacsonyabb fordulatra állítja, akkor a kompresszor is arányosan fog működni, ergo lehet éjjel elég lesz, lehet kevés a fűtés. Hűtésben meg lepenészedik a mókuskerék 1 hónap alatt....
Szerintem: fűtésben és hűtésben is kevésbé fog menni, általában 1 óra múlva 1 fokkal , még egy óra múlva még 1 fokkal. 10 óra múlva visszaáll.
Dimarson DMR-20 GW-2 beltérivel kapcsolatos kérdésem lenne.Sziasztók. Azt szeretném kérdezni. Kaptam egy dmr-20 gw-2 beltérit, ami ugy néz mi jol müködik. Kültéri höérzékelönek tettem egy 5 kohm-s ntc-t hogy ne nelezen hibát. Távirányitó utángyártott. Amint áramalá helyezem a ventilátor és a váltoszelep kimenetén álandó 220v van.az ugy rendbe lenne vagy nem szabadna egyböl kapcsolnia. Relék vezérlik Bárbová kapcsolom a távirányiton semmit nem változik, valami hibás lehet a vezérlőnél vagy igy kel működnie?És a Galanz VZ-1002B-E1 távirányitó jo lenne hozzá? Elöre is köszönöm.
Ha a szelep is megkapja egyből a feszültséget, akkor vagy fűtés mód van, vagy be van égve a reléje.
Biztos nem a kompresszor kap delejt? Lehet az régi fűtés nélküli, ergo jól működik. Leirást kell keresni hozzá. ÉS megnézni a bekötési rajzot. |
Bejelentkezés
Hirdetés |