Fórum témák
» Több friss téma |
Ha szkóp-képet teszel fel, legyen látható a kezelőszervek beállítása, vagy add meg a beállításokat!
Nagyon köszönöm. Kis küzdés árán végül lejöttek a gombok.
Viszont közben találtam egyéb dolgot is. Van két kalibráló potméter ami az y erősítésen van. Ezek az előlapon cal névre hallgatnak és az előlapi rajzon R1010 és R 1035 számon vannak (ugyan ezen a pozíciószámon szerepelnek a szervizkönyvben is) Na olyanokat hol tudok szerezni. Valamint lehet hogy valamit nem kötöttem vissza, de azt vettem észre, ha a B csatorna feszültség méréshatárát állítom a finom állítóval (tudom akkor már nem pontos a kalibrálás hogy volt/div) de az egesz jelet viszi feljebb/lejjebb a katódsugárcsövön is nem csak az amplitúdót. Lehet hogy valami testelést leszakítottam vagy nem toltam össze rendesen minden csatit? Ezen kívül még van kontakt gond, de jóval kevesebb mint a szétbontás előtt volt. A B csatornán van még olyan méréshatár amikor valami katasztrofálisan ronda a saját négyszögjele, míg a másik az A csatornán már egész szép és elfogadható. Na még bújom kicsit a gépkönyveket hátha okosabb leszek.
Milyen tekerő kell hozzá? Biztos van valakinek elfekvőben.
Egyelőre ne legyen kontaktos, és legyen bekalibrálva. A szint eltolódásaim okát megtaláltam. Én voltam balfék
A hozzászólás módosítva: Nov 7, 2024
Idézet: Valószínűleg a bemeneti osztó kapcsoló kontakthibája, nem mindegyik osztó elem kapcsolója zár rendesen. Sok forgatásra esetleg letisztul lekopik. „A B csatornán van még olyan méréshatár amikor valami katasztrofálisan ronda a saját négyszögjele,”
De az erősítést beállító potikat mindenképp cserélnem kell sajnos. Beáztak (recsegnek) kontaktosak .
Remélem. Nem akarom kivenni a kapcsolót onnan. Azzal az erővel építhetnék már új bemeneti osztókat is. Annyira nem vagyok profi a négyszög átvitelben. Inkább megpróbálom az osztó kapcsolóinak érintkezőit pucolgatni.
С1-75 oszcilloszkóp Y-bemenet javításSziasztok! Egy javításról szeretnék beszámolni. A hibajelenség abban nyilvánult meg, hogy a B csatorna jele átment az A csatornába és ott együtt jelet meg az A csatorna képével. Ugyanekkor a B csatorna idővonalát nem lehetett középre húzni, sőt az ernyő aljától feljebb nem is lehetett.Hosszas méricskélés után az elektronkapcsoló gate kimenetének egyik duál kapcsolódiódájára (ДС1) terelődött a gyanú, mert az egyik diódafél csak kb. 1 volt körül kezdett nyitni. A dupladiódát két N4148-al helyettesítve helyreállt a rend. A DC-szintek szimmetrizálása után minden rendben működött.
Nehogy kidobd, mert másnak ilyen nincsen.
De ha mégis kidobod, akkor előtte szóljál, mert most tervezek jövőre egy Csőbőrönd 3-at. Abba ilyen "kis izéket" gondoltam, nagyítóval nézhetően. Nagyító megvan, "bőrönd" megvan (kabátzseb méretű), most éppen káddugó láncot keresek a lomosban, mert ugye ami nincsen odaláncolva, vagy betonozva, az...
Megtartom, bár az 50 ohmos bemenetek kissé korlátozzák a felhasználást. Még 2006 környékén kaptam Roskó Farkastól (HVlabs). Sajnos álltó helyében romlott el és már más részét is kellett már javítani, de a több, mint 400 MHz-es sávszélesség imponáló manapság is. Bővebben: Link.
A hozzászólás módosítva: Nov 18, 2024
400Mhz? Nem is gondoltam, hogy ott ilyet is tudnak gyártani. Y erősítő érdekes lehet. Sőt a ks. cső is spéci.
Egy URH rádióadó van benne. Az oroszoknál minden dokumentációja megtalálható még angol nyelven is. Bővebben: Link 250 MHz-nél jóval többet tud.
A hozzászólás módosítva: Nov 18, 2024
Én a hibás kettős diódára gondoltam, de nem lejmolok.
Nem dobom ki azt sem. Ha erre jársz odaadom.
Csak érdekességképpen, egy 60ns-os impulzus képe az ernyőn. Az impulzust egy alagútdióda állította elő, ami a szkóp saját impulzusgenerátorában van.
No kérem. Kicsit lassan, de egész használhatóra sikerült hozni az RFT-t. Már csak a vízszintes eltérítést kell beállítani pontosra. Közben olyasmi gyanú is felmerült bennem, hogy ez a szkóp legalább 2 másikból lett összerakva. Viszont kezd beton stabil lenni a működése.
Viszont ha már ez megyeget, gondoltam előveszem egy régi tervemet (projectemet) egy másik, de sokkal komolyabb EMG szkóppal. Ugyan már szereztem hozzá egy donort, de szerintem egyiknek sincs akkora baja hogy bontás legyen belőle, vagy a kettőből legyen egy jó. Szerintem a régebbinek a nagyfesz tápjával van egy kis gond. Majd holnap csinálok képeket aztán feltöltöm ide. Kíváncsi vagyok hogy mit mondtok. Volt már itt ilyen jellegű hiba, ugyan ezzel a típussal, de itt valami nagyon szakszerűtlen javítást sejtek. Na majd holnap méregetek fényképezek.
Hello! Ha a vízszintes időt állítanád, ellenőrizd a vízszintes erősítést, Mert az és a nagyfeszültség nagysága is befolyásolhatja az eltérítést. És közben azt hiszed, hogy az idő nem jó. De a nagyfeszültség vonatkozik a függőleges eltérítésre. Tehát ezt "összességében" kell figyelembe venni.
Szia! Rendben majd figyelek. Mégis összeszedtem magam az esti kutyaséta után.
Na szóval az EMG méréseim és a szemrevételezések. ezt találtam a nagyfesz tápjának a tranzisztoránál. Nem kicsi légrés van a tranzisztor és a hűtőfelület között, valamint a vezetélek szigetelései is össze vannak olvasztva pákával. Ez mind első körben. Csúnya, de akár még jó is lehetne. De a tranya típusa már nem jó. Az eredeti BD241 lenne, de ez BD243. Nagyon nem egyforma. a szerelés inkább (taknyolás) .
Ez a kép amit meg tud jeleníteni a szkóp. Már láttam itt a fórumon ilyet, de nekem nem segített a tisztítása a nagyfesz porcelán szigetelőinek.
A hozzászólás módosítva: Jan 11, 2025
Végül rámértem az oszcillátor tranyójának a kollektorára, és ezt a képet láttam.
Itt egy folyamatos konstans színuszos rezgésnek kéne lennie, ha jól értelmezem a kapcsolás leírását. Ha a fényerő vagy a fókusz potit tekergetem, akkor ez a jel változik. mármint a berezgés és a lecsengés. Mintha le lenne szabályozva hogy túl nagy a feszültség, majd azonnal adjunk rá mert leesett a feszültség. Nos megnéztem a lét tranzisztor adatlapját. A legelső dolog ami szemet szúrt hogy a 243-nak jóval nagyobb az erősítése, mint a 241-nek. lehet hogy itt a baj? A hozzászólás módosítva: Jan 11, 2025
Benéztem, ez nem 50 Hz. Nem tudom mennyi, de itt is látni a dolgot.
Viszont a most feltöltött képen valóban 50 Hz van. Tudom hogy fejjel lefelé van a szkóp, de csak így tudok hozzáférni a nagyfesz táphoz.
Tr-4302 szkóp hibakeresésSziasztok.Van egy ezer éves csöves szkópom, nem használtam már vagy három éve, akkor még működött, bár néha néha nem volt kép, aztán kikapcs bekapcs és megint működött, de már abszolut semmi. Fűtése megvan mindegyik csőnek, a képcsövön 7 volt, és a fűtőszál nem szakadt benne. Katódon van 490 V, első rácson 4-500V a fényerő poti állásától függően. Amit nem tudok hogy ez így elég ahoz hogy döglött legyen a képcső, vagy lehet még valami géphiba, az egyik rácson feszültség aminek nem kéne ott lenni? Ha csak a fűtést kapcsolom rá meg a katódfeszt lesz baja neki? Meg egyáltalán ad úgy fényt ha egy rács es eltérítő sincs bekötve? Előre is köszönöm.
Katódon (vezérlőrácson) van valamilyen feszültség. innen a fénymoduláció.
Számold le két fényes pont közötti időt, abból számíthatod a frekvenciát.
Szia! Első körben tisztítsad meg a csövek lábait, foglalatokat. A kontakthiba nagyon sok csúfságot tud űzni az emberrel. Vigyázz mindemhol nagyfesz van (csöves) Ez elég strapabíró stabil cucc nagától nem szokása csak úgy megdögleni. Kapcsolókat, érintkezőket meg kell pucolni, ez legyen az első. Nekem most decemberben éledt fel egy ilyen szkóp, és még az eredeti kondenzátoraival működik. Amint megpucoltam a csövek kivezetéseit, egyből elindult a vízszintes eltérítés.
Tektronix 465Vagy tíz éve vettem az Urbántól egy Tektronix 465 szkópot. Az egyik baja az volt, hogy nem a rendes dobozában volt, hanem valami rack-be csúsztatható háza volt. Kicsit nagyobb is, de a dobozban elfér mondjuk néhány tápegység, funkciógenerátor, stb.A másik már hiba volt, jobb oldalra nem ment ki a sugár. Meg az összes tekerőgomb laza volt, vagy körbetekerték, stb. Pihent a szkóp, le volt takarva, de most elővettem, hétfőn este. Hát, nem egyszerű a bele... letöltöttem a doksiját ( persze, abban is volt hiba ) és ma estére sikerült is megjavítani. Az X erősítőben volt egy üvegtokos dióda, aminek a háza keresztben eltört. Ezt persze nem lehetett látni, csak miután kiforrasztottam, hogy két darabban jött le a panelről. Mindent beállítgattam rajta, már csak a dobozába kell visszakínlódni.
Örök klasszikus darab! Jól döntöttél, hogy megjavítod.
Az az igazság, hogy nem tudok megbékélni a DSO-val. A képen van egy Siglent, nagyon jó, de én utálom. Egyszerűen kevés rajta a poti, a kapcsoló, stb. Elő kell venni a menüt, abban kotorászni, mire azt csinálja a szkóp amit kérek tőle, hát lemegy a nap. Egy analóg szkóp távolról sem tud annyit, de odanyúlok, egy mozdulat és már látom is az eredményt. Ha 50 évig jó volt egy analóg, az ezután is jó lesz. Gondolkodtam, hogy ezt a 8 bitest eladom, veszek egy 12 bites Siglentet. De a kezelhetősége ugyanaz lenne... akkor minek?
Igazából nekem az tetszene, ha azok a funkciók, amik egy analógon vannak, egy mozdulattal elővarázsolhatók legyenek egy DSO-n is... A többi lehet menüből is, hiszen azokat ritkán használom. Tehát vagy egy rakás nyomógomb legyen, vagy ilyen érintős. De ne a képernyőn legyen, mert azt ugye nézni akarom... Ugyanez a problémám a generátorral is. Ott is menű, kotorászás, nyomogatás, pedig iszonyatosan jó műszer, nagyon olcsón, a korábbi funkciógenerátoromhoz képest. De ott is egy mozdulat és rögtön kaptam az eredményt. Aztán persze lehet, hogy teljesen rosszul kezelek egy DSO-t. Hiába, konzervatív vagyok. Nem igazán kedvelem ezt a digitális világot... A hozzászólás módosítva: Csü, 19:20
Kivettem már minden csövet, elpucolva visszaraktam, volt amit ki is cseréltem, már amiből volt nekem itthon, másik szkópon néztem hogy mit művel ez a szkóp, az eltérítés fűrésze megy és reagál a gombokra elől, a függőleges is úgy ahogy felveszi a szinuszt a marker feszültség állásán, a rácson van -480 volt, a katódon meg -490, a fókuszrácson meg +215. Kapocsrajzon nincs feltüntetve hogy hol mi kéne legyen, ami az oldalsó panelek nyákjára van írva feszültsegek azok mind megvannak. Nem tudom mivel összevetni mert nincs mégegy csöves szkópom sajnos Holnap még előszedem megint, és megint elpucolok mindent, de tartok tőle hogy ez letérdelt. Addigis köszi a segítséget
Pedig ezek saccra még jó értékek is lehetnek. Ha a katódnál a rács pozitívabb akkor ott kéne hogy legyen elektronsugár. Nem lehet hogy a függőleges és vízszintes pozíciószabályozód el van tekerve nagyon valahova vagy kontakthibás ?
Szia,
A katódhoz képest a G1-nek negatívabbnak kell lennie 10-50 volttal és a fókusz a földhöz képest minusz 200-300 volt közötti. Ha a G1 pozitívabb mint a katód hamar tönkre megy a cső. Üdv: Attila
Bizony, bizony, és a G1 katódhoz képesti negatív feszültségével állítható a fényerő.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |