Fórum témák
» Több friss téma |
Nem életszerű, de terhelve mennyire menne fel, azt kell megnézni. 80 C° -ig elfogadható. Van üzemi kondenzátora, eredeti?
A hozzászólás módosítva: Máj 28, 2024
Szia. Van rajta gyári ventillátor? Mert ha nincs akkor simán jó lehet a motorod.
Úgy kell elképzelni mintha egy fűtőbetét lenne benne ami üresjáratban mondjuk 150W -al fűti a vasat terhelve névleges teljesítménnyel pedig 500W-al . Amit a vastest és a ventillátoros hűtés simán lead a környezetének így a tekercsek nem égnek le. Konyhanyelven persze mert nem teljesen így van.
Sziasztok!
Egy kis segítségre volna szükségem. Adott a képen látható IMI villanymotor. OZ 90L-2N Épített kompresszorra szeretném rárakni. Visszakeresve a táblázatokban nem találom ezt a villanymotort. Kell nekem ehhez üzemi kondi, vagy elég az indító? Milyen kondenzátort vegyek? Illetve a bekötésében tudnátok segíteni? Nyomáskapcsolóval szeretném működtetni. Előre is köszönöm!
Tudomásom szerint mindkét kondenzátor és indító relé szükséges hozzá.
Szakboltban lehet, tudnak értékeket megadni és alkatrészekkel segíteni. Előtte szétszedném a motort, nincs-e megégve...
Csak indítókondenzátoros adattábla szerint. 100-125 uF
Imi-nél kb fehérholló kategória az üzemi+indítókondis motor egyszerre.
Sziasztok!
Hozzám került egy egyfázisú 750 W-os IMI motorral szerelt betonkeverő. Amikor megkaptam, relé volt rajta, és egy szakadt kondenzátor, aminek az értékét nem lehetett már leolvasni az adattábláról. A motoron is lekopott az adattábla. Most egy 22 mikrofarados kondit tettem rá. amit csak indításkor mertem rajtahagyni. Rajtahagyhatom a kondit, üzemszerűen, vagy a tekercs nem fogja bírni? Mekkora lehetett ennek a gyári kapacitása? A relét levettük, mert be volt égve a kontaktja, ideiglenesen indítógombbal lett helyettesítve. Pár másodpercre rajtahagytam a kondit, hogy lássam, mit csinál, és azt tapasztaltam, hogy a motornak a magas fütyülő hangja megszűnt, és csendesebb lett. A segédfázis tekercsen 13 Ohmot mértem, induktivitásmérőm nincs sajnos. A segítséget előre is köszönöm.
Szia! 60-100 µF indítókondiban gondolkodj, de terhelés nélkül kisebbről is indulhat.
A hozzászólás módosítva: Aug 25, 2024
Értem, köszi. Akkor üzemi kondiban ne is gondolkodjak?
Ha egykondis, indítórelés volt az eredeti felállás, akkor nem kell üzemi.
Inkább a motor adattábláját mutasd, hátha ott van a motor típusszáma.
A 750W-os motornak a fordulatszáma is döntő adat. A típus alapján meg könnyen megkereshető a hozzávaló kondenzátor!:
"relé volt rajta, és egy szakadt kondenzátor, aminek az értékét nem lehetett már leolvasni az adattábláról. A motoron is lekopott az adattábla. Most egy 22 mikrofarados kondit tettem rá. amit csak indításkor"
A hibás relén tán olvasható a típusa, mert beütött betű, szám szokott lenni. Abból azonosítható a motor is.
Sziasztok! Egy 750W-os 1400 es fordulatú motorhoz szeretnék segítséget kérni. Mivel nem találtam róla információt, 2 féleképpen kipróbáltam.A képen látható módon a beindulás idejére egy 30µF os kondival elindult , de 1500W-os fogyasztást mutatott. Ha állandóra ugyanide egy 16µF került, nem pörgött fel a motor. Milyen kondi , vagy relé kellene hozzá? A sárga vezeték a főtekercs. Köszönöm.
Nyomógombbal csak indítás erejéig rakjál rá 80µF indítókondenzátort. Gyári relé már nem lesz hozzá.
Köszi.Ilyen nyomógombos megoldással próbáltam 30µF -dal , be is indult ,felpörgött rendesen , de sok a fogyasztása. A 80µF -dal is ugyanezt az eredményt kapnám.
Terhelve vagy terheletlenül? A teljesítményt mivel mérted?
Szia! Már többször belefutottunk ebbe a tekercskivezetés színjelölésbe de próbáld már meg, hogy a fekete kivezetéseket kösd be főfázisnak és a sárgák legyenek a segédek. Tehát a kék (mint nullát) kösd fel a "W"-re és onnan nyomógombon keresztül a kondenzátort az "U"-ra. Hátha ...
A hozzászólás módosítva: Szept 1, 2024
Terhelés nélkül mértem az 1500W-ot , egy digitális fogyasztásmérővel.
VIM : Olvastam a színcsereberéról , a kisebb ellenállásút vettem főtekercsnek, így kellene jónak lennie, de mondjuk egy rövid próbára megnézhetem fordítva is.
Tehát akkor mégis a sárga a főfázis tekercs. A fogyasztás az nem biztos, hogy mértékadó lenne inkább egy lakatfogós amper mérés.
Köszi, mérek egy áramot is, bár nem gondolnám hogy ekkorát tévedne.
Sziasztok, tegnap csapágyaztam egy 1100W-os IMI villanymotort, a régi csapágyai valami sziloplaszt szerű ragasztóval voltak körbenyomva, nemtudom miért. Összeraktam az új csapágyakkal viszont a motor tengelye 1.5-2mm-t tud mozogni előre-hátra. Az első pajzsnál volt egy rugós alátéstszerű a csapágy és a ház között, lehet ez hiányzik a hátsó csapágynál? Redetileg nem volt benne. Van valami megoldás a tengely fixálására?
Üdv! Én még csak egy darabos rugós lemezes megoldással találkoztam. Összerakásnál általában a hátsó pajzsba ütköztettem a forgórészt, csapágyat. Ha nagyon lötyög, még egy kis csapágy rögzítőt is használtam - első csapágynál. Nagyfokú kikopott csapágyfészeknél illesztő acél hüvellyel tudta ellátni forgácsoló szaki. Az első csapágyháznál nagyobb a kiverődés, kopás a kihajtás, terhelés miatt.
Imi motor indítóreléSziasztok!Megakadtam egy régi imi motor bekötésénél. Tönkrement az indítórelé, nem találok sehol sem, emiatt szeretném átkötni nyomógombos inditásra. Egyfázisú, egy kondenzátoros 750W os motor. Találtam itt a fórumon egy képet, ugyan így van kötve a motor. A kép szerinti bekötés (rajz) az jó? Illetve ha valaki berajzolná, hogy melyik kivezetés melyik tekercshez tartozik (főfázis, segédfázis) azt megköszönném!
Szia! Az a berajzolt rész az úgy jó de a relét azt feltétlenül ki kell kötni. A betáp fázisa az ha marad a helyén akkor onnan a V1-ről csinálni kell egy átkötést az U1-re és e kettő pont valamelyikéről nyomógombon keresztül adsz majd fázist a kondenzátornak ahonnan a relé fehér szála ki lett kötve. Bővebben: Link
A hozzászólás módosítva: Vas, 12:21
|
Bejelentkezés
Hirdetés |