Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » SAL autós erősítő hiba
Témaindító: Marty McFly, idő: Okt 11, 2008
Témakörök:
Most így fejből nem tudom milyen FET-ek vannak benne, én a tranyós változatát moddoltam meg, abban PT35/36C-ről váltottam BD911/912 párosra. Nézd majd meg pontosan, nekem valami IRFZ44N vagy ilyesmi rémlik. Van lent 20 kilónyi ilyen autós motyó amiben csak végfokot kell javítani, de jelenleg nagyon el van rakva nem tudom megnézni neked sajna.
Elvileg ha oda is IRFZ44-et teszel akkor birni fogja. Annyi a különbség, hogy az IRFZ-nek kisebb az ellenállása és több áramot bir viszont a fesze a másikkal ellentétben csak 60V. Elvileg ez nem baj mert az erősítő +/-25V-ról műxik.
Köszi az infót megpróbálom.
Sziasztok.segítséget kérnék egy erősítő javításához,Letört egy fekete tekercs hogyan azt nem tudom.egyben kapható e a tekercs?
Szia Troll!
Szerintem így kompletten biztos nem találsz, de ha van másik ugyan olyan benne, és elhozod akkor megtekerem ugyan olyanra neked.... A vasmag kb. olyan 4-5E Ft szerintem párban, de ha találsz occón ugyan ilyet akkor érdemes beszerezni és arra dolgozni. Milyen erősítő ez?
Szia emphaser ea 2500d.
Szia, mi lett az előző megoldása? Sokat segítenél köszönöm.
szia a probléma még egy év után is fent áll.Lenne ötleted akkor a tekercsre?nem kaptam donort eddig sehol se sajnos.
Meg köszönném a segítséget
Sziasztok. Kis segítségre lenne szükségem. Adott egy ProSal 300Watt 4CH autó erősítő. Sub kimenetekre van jel (de az sem egyforma) semmi más kimeneten nincs. Ötlet?
Lett egy WRC-200-as ilyen vacakom. Ez egy tök normális erősítő lenne, normális NYÁK, egyszerű, de értelmes kialakítás (például a végfokozat meghajtói, feszültségerősítője a végeszközök tápja felett van külön táplálva), méretezés, amire kitalálták, azt majdnem tudja jól és még jól is szerelhető hála az alul-felül könnyen levehető burkolatoknak. Kivéve azt, hogy a hűtőbordái elől a levegő kicsit el van zárva, hogy a tisztességes tervezést megkoronázták a legutolsó, ócska minőségű kondenzátorokkal és félvezetőkkel és olyan módon van összeforrasztva, meg felpakolva a félvezetők a bordára, a legidiótább módon álló szigetelő alátétekkel, hogy csoda, ha nem megy tönkre pár évesen..
Na ez még ment, a nagy pufferek mind lefogyva a felükre, de valahogy meg tudott indulni. Kicsit rendbe szedtem. Ez a PT35/36 páros vajon melyik manufaktúra terméke lehet? Egyelőre meghagytam, nem akartam ezekre költeni, talán elég jók. Az elpúposodott elkók helyett kapott 2200 µF-osokat, legyen valami tartalékja, alacsonyabb impedanciája annak a tápnak. A meghajtó/VAS fokozat tápjában érthetetlen módon, 10 µF-os pufferek vannak, pedig ott az üzemi frekvencia ellenére azért folynak akkora áramok, hogy a 100 µF bőven indokolt legyen. E nagyszerű megoldással szemben, az előfokok tápja még egy diódás elválasztást sem kapott, egy sima zener diódás táp van a végfok jócskán rángatott tápjaiból. Ehhez nem akartam nyúlni, itt is csak a kapacitást növeltem. A frekvenciafüggő részekben szinte csak kerámia kondenzátorok vannak, csodálatos megoldás . Nem akartam vele időt tölteni, de meghálálna pár fólia kondenzátort. Megigazítottam az alátéteket, legalább a csillámlapkán lévő lyuk ne fém és fém közé essen, meg egyáltalán, a tranzisztor alatt legyen. Meg persze a forrasztások jó részét megigazítottam. Szóval akinek ilyen, illetve ezzel rokon erősítője van, érdemes lehet ezt a pár apróságot meglépni, üzembiztos működést, jobb hangot nyer vele, minimális befektetéssel (kondenzátorból mindenképpen alacsony ESR-űt érdemes rakni valamennyi tápegységhez kötődő részhez).
Sziasztok! Adott egy proSAL 4ch autós erősitő az a hibája hogy nem indul el! Már a végtranzisztorok cserélve lettek köztük a TL494 is! És csak folyamatosan a piros led világit! Zárlatot sehol nem mérek!!! Ha a végtranzisztorokat kiveszem akkor is csak világit folyamatosan! Semmi kattogás nem hallatszik! Válaszokat segitséget köszönöm!
Lapozz vissza egy oldalt. Ott adtam ötleteket a táp védelem bekapcsolásának lehetséges okára, az ok felderítésére, sőt rajzokat is mellékeltem.
Végigmentem a SAF2070 végfokán, a rajz megegyezik azzal amit visszarajzoltál, még a pozíciószámok is egyeznek. A rajzodon két hibát vagy eltérést találtam ehhez képest, a Q155 kollektora nem direktben megy a Q156 bázisára hanem egy 10k-n keresztül, illetve az R174/180 értéke nem 1k hanem 3k (narancs-fekete-piros). Ebben a tápfeszek +/-35V és +/-27V-ról mennek a fetek, ha 13V az akkufesz.
Hali. Par ev utan nekialltam a saf4050es erositonek. Anno cserelve lett a tl494cn, az valszeg rendben van. Szkopon latszik, h el is indul a szaggatas, meg is jelenik a +-21V kornyeke, majd leall. A vegfokon a 8db IRFZ44Nbol egy zarlatos volt, ezt tegnap csereltem. A tap elindult, zold volt kb 2 mpig, majd piros. Meg egy FET zarlatba ment. Hozzateszem, hogy a hutobordak le vannak szedve a meregetes es forrasztas miatt. Letezik az, hogy bemeno jel nelkul, kimeneti terheles nelkul (nincs rakotve hangszoro), annyira melegednek gyarilag a vegfok FETek, hogy attol zarlatolt be egy ujabb FET? Vagy inkabb valami mas problema van es esetleg egy idoben nyit a parban allo ket FET? Igazabol csak azert kerdem ezt, mert ha csak a huteshiany miatt pusztult el a FET, akkor talan meg beinvesztalok egy ket dbra, de feleslegesen nem locsolnam mar ra a lovet... Lehet ez alap kerdes, elnezest, nem nagyon vagyok (meg) otthon az erositokben. Koszi
Idézet: „de feleslegesen nem locsolnam mar ra a lovet.” Már a vásárláskor sem kellett volna! Kb. 20éve volt nálam javítani egy ilyen.. 2x kellet megcsinálnom, másodszor saját pénzből, mert a tesztéjszakát sem élte túl!! Visszaadtam, s felhívtam a tulajdonos figyelmét, hogy nagyon vigyázzon rá, mert én többet nem fogom megcsinálni, és a garancia is csak 2 lépésig terjed ki!! Meg kellene mérni az erősítő további részét is, mert elvileg nem kellene hűtés nélkül tönkre mennie! De lehet, hogy a FETeket válogatni kell, vagy az erősítő nyugalmi áramát utána állítani..
Itt van egy előttem az asztalon. Nem tudom hol van abban 8db IRFZ44 mert abban összesen csak 2db olyan lehet. Amiből 8db van az az IRF540, amivel nagyon vigyázni kell, nekem is sikerült vennem belőle hamisakat, mind a 4db zárlatba ment azonnal a bekapcsolás pillanatában, pedig áramkorlátról labortápról lett indítva. Gyári állapotában a nyugalmi áram olyan kicsi, hogy szinte B osztályban megy az egész, simán el lehet indítani hűtés nélkül és méricskélni is lehet benne.
Ha érdekel a dolog keress meg privátban, én szívesen megvenném tőled mert ez egy remek hangú végfok (némi átalakítás után), de csak akkor ha nem gányolod szét az egészet és nem szaggatod fel a nyákról a fóliákat. Vagy adok helyette más működő típust, ugyanúgy 4 csatornás, teljesen gyári, javításmentes. A két csatornás változatával (2070) szokott inkább gond lenni, mivel annak a nyákja gyári hibás, a kínai kifelejtett belőle egy vonalat és egy átkötést így a védelme teljesen hatástalan.
Ezt anno meg kb 20 eve vettuk a kis unoba, tokeletesen megfelelt. Az enyem azota is jo, havere halt be jopar ev utan, azota all nalam a polcon...
Kokanyolas nincs rajta. Anno a tl494cn volt cserelve, akkor kapott egy ic foglalatot, tehat konnyu cserelni, ha elszallna. Most 4db IRFZ44N van kiszedve belole, ami zarladba ment. Ebben a vegfokban vannak az IRFZ44N-ek, a tap reszen meg 2 db IRF1010E van. Itt paran tettek fel kepet es kapcsolasi rajzot saf4050rol, de ez vagy elozo vagy kovetkezo szerias lehet. A vegfokban a teljesitmenyellenallasok sem azok a feketek, hanem mar szinkodosak, illetve a tap reszen, ahogy neztem, kicsit mas a kapcsolas, mint a felrakottaknal.
Az IRFZ44 nem oda való. A 4050 tápja ugyan alacsonyabb 10-12V-tal mint a 2070-é, de annál is van járó motornál 62-65V tápfesz, az IRFZ meg ugye 55V-os. Nem véletlenül vannak ezekben gyárilag 100V-os fetek. Csatolhatnál egy képet a belsejéről mert olyat még nem láttam, előfordulhat hogy az nem is eredeti hanem valaki már mókolta. Megnéztem régebben az összes neten fellelhető képet róla, de az mind ugyanígy nézett ki belülről mint az enyém. Volt újabb változata de az már nem fetes hanem tranyós végű volt.
Így kéne kinéznie belülről.
Akkor itt valami arulas lesz. Ennek a tapja +-21V kornyeke es mindket erositoben ugyan azok az elemek vannak, anno egy idoben egy helyrol lett veve. Biztos, h nem lettek ezek mokolva, en bontottam meg oket eloszor es utoljara is.
Akkor az valami újabb széria lehet, sose láttam még olyat csak ezt a fajtát. A tápja pedig ha 12,5V-ról van hajtva, 29/22, azaz a meghajtás tápja +/-29V a feteké pedig +/-22V.
A képen szereplő nyáklap R1 és az R24 ellenálások értékei érdekelnének,vagy egy kapcsolási rajz, valamint a forrasztási oldalról szintén egy kép is jó lenne!
Kaptam egy ilyen készüléket, kicsit megsütve és javítgatva! Előre is köszönöm a segítséget! |
Bejelentkezés
Hirdetés |