Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Xenon bezavar az autórádiónak?!
Lapozás: OK   3 / 3
(#) mók válasza Korzás hozzászólására (») Feb 9, 2010 /
 
G4=Golf IV,valamint H7-es izzók valók bele.
(#) mók válasza lidi hozzászólására (») Feb 9, 2010 /
 
ÉN vettem a bátorságot(badarságot),és beszereltem az autómba a fentebb leírt szettet.A fényszórót utána állítottam,majd közelről-távolról megnéztem,nem vakít-e.Amíg az autómban volt egyetlen-egyszer villantottak rám.Erősebb fényerejének köszönhetően autópályán hamarabb észrevehetőek az úton heverő,nem odavaló tárgyak,amiknek az időben való észlelése,akár életet is menthet.140 km/h kimondva nem olyan gyors,de a valóság egészen más.Aki nem bukfencezett az el sem tudja képzelni,hogy 1 tonnának mekkora lendülete van ilyen sebességnél.Szóval a xenon sokat segíthet,de ugyanennyit árthat is,de ez vonatkozhat az autó egyéb más részeire is.Amikor beszereltem már megvolt az időpontom fényszóró beállításra is,csak ugye kivettem.
Én nem tiltanám,csak azt büntetném akinek nincs jól beállítva a lámpája,de ez utóbbiból mindenfélét láttam már.Gyári xenonost is,meg vadiúj halogénest is.Szóval,szerintem használja mindenki,de FELELŐSÉGGEL,mint minden közlekedési eszközt is.Aki meg valamit nem tud,az kérdezzen.(de ne engem)
Amúgy,meg a sógoroknál a rendőrök nem foglalkoznak vele.Üdv!
(#) potyo válasza mók hozzászólására (») Feb 9, 2010 /
 
Idézet:
„Erősebb fényerejének köszönhetően autópályán hamarabb észrevehetőek az úton heverő,nem odavaló tárgyak,amiknek az időben való észlelése,akár életet is menthet.”


Mindig lehet jobb gumit is találni az autóra, ami megrövidíti két méterrrel a fékutat, ami életet menthet. Mindig lehet jobb féket találni rá, ami életet menthet. Csomó ilyen dolgot ki lehet találni, hogy ez ezért jó, ez azért, stb. Csak ha veszel egy jobb gumit, mert azzal két méterrel rövidebb a fékút, akkor majd arra futsz rá, hogy még két méter kellett volna. Vagy ha a gumidból kopik 1mm, akkor már dobod is el, mert 2m-el hosszabb fékútja? Nem, nem ez a megoldás. A megoldás az, hogy olyan sebességgel vezetünk, aminél a belátható területen belül meg tudunk állni, ha valamiért úgy alakulna, hogy meg kell állnunk. Ha ebből az következik, hogy 90-el megyünk autópályán, akkor 90-en megyünk. Abból, hogy 130 a megengedett, nem következik az, hogy 130-al muszáj menni. Normális halogénnel is nagyon jól be lehet látni azt a távolságot, amin biztonságosan meg lehet állni 130-nál is. Inkább szemorvoshoz kellene mennie annak, aki nem látja be, nem pedig a xenonon agyalnia.
(#) llaci56 hozzászólása Feb 10, 2010 /
 
Bocsánat, hogy beleugatok... Egy éve megkeresett egy ismerősöm xenon által okozott zavar problémával.
A szerkezet fémházas volt, de NEM VOLT letestelve! (...csak úgy oda volt erősítve...) Mind két házat testeltem, és a zavarok 99% megszűnt. A rádióban a xenon belkapcsolásakor 1-2 mp -ig halk sistergés hallható, de ezt szerintem az égők okozzák.
(#) mók válasza potyo hozzászólására (») Feb 10, 2010 /
 
Kedves"potyó"!.Akkor beszélgessünk...Hetente 1000 km-t vezetek,eddig 450 000 km-t nyomtam le 90%-ban autópályán,személykocsival.Az a 30-35 méter,amit a halogén bevilágít,szerinted mekkora sebességnél elegendő féktávolság,amin belül az autó meg tud állni??
Légy oly kedves,és nézz utána! Hát nem 130,de még 120 sem.....Én már láttam őzet,nyulakat,műanyag üdítős flakont,raklapdarabot,döglött kuvaszt,mindezeket autópályán,szerencsém volt nem történt baleset.Bánki
Gyula mondta egyszer,hogy mindenki relatív gyorshajtó,mert a Kresz kimondja:olyan sebességet kell választani éjszaka,hogy a bevilágított útszakaszon belül meg tudjon állni a vezető a gépjárműjével.Ugye Te is így közlekedsz??Próbálj meg 90-el menni pályán...Először letolnak a kamionok,utána meg kiterítik a bőrödet száradni a szalagkorlátra a sofőrjeik.Gumijaimat nem 1 mm kopás után szoktam lecserélni,hanem amikor a kopottsági szint eléri a kopásjelzőt,de előtte már óvatosabban vezetek,főleg nedves időben.Ha csere érett,akkor sem szoktam eldobni,hanem otthagyom a gumisnál,újrafeldolgozás végett.Ha a legutolsó mondatoddal a szemeimre céloztál volna,akkor megnyugtatásul közlöm,semmi baja egyiknek sem,a szemorvos is megerősítette.Kollégáimtól kaptam olyan kritikát is,hogy olyan jó szemem van,abból egy is elég....
Szóval nem vagyunk egyformák....
Szép napot!
(#) akos70 válasza mók hozzászólására (») Feb 10, 2010 /
 
A halogén tompitottja nem 30-35 méterre világithat, hanem 40-re a KRESZ szerint. A xenoné szintén. Ja, hogy az távolabbra is szorja a fényt böven? Látod,pont erröl papolunk itt egy ideje, de mindig "meggyöztök", hogy az be van állitva, és nem vakit, és milyen balesetveszélyes az, ha te nem látod meg a biciklist.
(#) Panhard hozzászólása Feb 10, 2010 /
 
Át kellene nevezni a topicot xenon vs. halogén-ra, mert már pár oldal óta megy az Off.
(#) akos70 válasza Panhard hozzászólására (») Feb 11, 2010 /
 
A hangsuly nem a xenon vs. halogénen van, ezt egyértelmüen nyeri a xenon, azt hiszem, ebben egyetértünk mi néhányan, akik hangot adtunk az utolag beépitett gagyixenon iránti ellenérzésünknek.
A hangsuly azon van, hogy vakit vs. nem vakit, vagyis veszélyeztetünk-e vele másokat vagy nem. Aztán elöbb-utobb mindig a xenon-pártiak árulják el (még ha nem is látják be), hogy igen.
Itt egy beszédes kép. Egy másik topikba tette be valaki, arra utalva, hogy mennyivel jobb a xenon. Jol láthato az, amiröl mok irt pár hsz-szel lentebb. Ezért látja meg idöben a döglött kutyát nagyobb sebességnél is, és talán pont emiatt nem fogja meglátni a szembejövö ugyanazt a döglött kutyát.
(#) lidi hozzászólása Feb 11, 2010 /
 
(#) mók válasza akos70 hozzászólására (») Feb 11, 2010 /
 
Akkor Ti mindig szemeztek a szembejövő fényszóróival?
Rossz szokás.Én már rég leszoktam róla,még a xenon előtti időkből,mert olyan kényelmetlen volt hosszú 10 métereket vezetni gyakorlatilag látás nélkül.De érdekes,már akkor is voltak vakító lámpák....
Volt egy kollégám,aki a wartburgján jó magasra állította a világítást,hogy jól lásson,amikor kérdeztem,hogy nem zavarja-e a szembejövőket,azt válaszolta:Engem az nem érdekel.Sajnos sok ilyen van mindkét táborból.
Az is érdekes,hogy már találkoztam olyan utólagosan beépítettel,ami nem vakított,mint szembejövőt.Az miért van?Csak nem sikerült beállítani?Az új autóknál egyre inkább alkalmazzák a gyári xenont,csak drágábban lehessen eladni az adott modellt.Vagy csak kivagyiság az ő részükről is,mint Lidi linkjében?NEM A GAGYI XENONT SZTÁROLOM.-----Szóval nekem mindegy milyen izzószál van a lámpádban,ha vakít,magam felé húzom az irányjelző kart,és kisütöm a szemed.A nagy számok törvénye alapján a sokadik villantás után majd az utasod megkérdezi,hogy nem kellene valamit csinálni,mert már őt zavarja.-----El kellene olvasni az egész hsz-t,nem csak kiragadni egy idézetet.FELELŐSSÉGGEL- miért is írtam nagy betűkkel?
(#) potyo válasza mók hozzászólására (») Feb 11, 2010 /
 
Nem szemezünk, csak hiába bámulom az út jobb szélét, akkor sem látom, hogy ott van-e egy kivilágítatlan kerékpáros, gyalogos, autó, egyéb akadály, mert a pupillám beszűkül az erős fénytől. Aztán ha így elütök valakit, akkor én leszek a hibás, közben pedig a szembejövő vakított el. Egyetértek, hogy nem csak a gagyixenont kellene büntetni, hanem minden rosszul beállított lámpával közlekedőt. Csakhogy a rosszul beállított halogén közel sem vakít úgy, mint a rosszul beállított vagy nem hozzávaló lámpatestbe épített xenon.
(#) potyo válasza mók hozzászólására (») Feb 11, 2010 /
 
Érdekes, mentem végig fényes nappal száraz időben az M5-ön az M0-tól Röszkéig a kamionok között, óra szerint 100-al, ami a valóságban úgy 92 körül van. Nem akartak letolni, szépen mentünk egymás után. Előtte nap este pedig ugyanezt megcsináltam az ellenkező irányban is, akkor sem akartak letolni.

A 35 méter az a ködlámpa által bevilágított terület. A tompított fénynek a 40-80m közötti területet kell bevilágítania. Azért érdekes, hogy 10-15 évvel ezelőttig mindenkinek elég volt a halogén fénye, most meg nem elég, xenon kell mindenáron?
(#) akos70 válasza potyo hozzászólására (») Feb 11, 2010 /
 
Már csak azért is érdekes ez a kamionos-letolós sztori, mert én ugy vettem észre, hogy a kamionokban elég ritka a xenon lámpa. Namármost ha a kolléga csak 90- nel tud biztonságosan autozni a pályán a halogénnel, akkor a szintén halogénes kamionos se nagyon fogja letolni az utról, hacsak nem képes vakon vezetni, vagy nem jobb a szeme.

Idézet:
„xenon kell mindenáron?”

Nem mindenáron, ócsón...

Falrá hányjuk mi itt a borsót két kézzel. Majd más meggyözi öket, csak az többe fog kerülni.
(#) huba válasza potyo hozzászólására (») Feb 11, 2010 /
 
Amióta sofőr vagyok, elég sokat vezettem éjjel, nálatok legalább behozták, hogy nem szabad utólag beépített xenonnal járni, ellenben itt sokkal durvább a helyzet, Rosszul beállított xenon plusz felkapcsolt ködlámpa, vagy még rosszabb esetben a ködlámpához is xenon izzok vannak betéte( másnak nem lehet olyan éles fehér fénye), ekkor kész a teljes vakulás. A ködlámpa indokolatlan használata ellen van törvény de igen kevéssé büntetik a klienseket, és csodálkoznak, hogy nincs a rendőrségnek pénze.
A magyarországi kreszt nem ismerem egész pontosan, de nálunk a tompított 30 méter a hosszúfény 100m, ha pedig két autó szembe közeledik, akkor 200m-nél kell váltani, gyakorlatilag sokszor korábban is illik, mert már egyenes úton vakít, és csökkenteni kell a sebességet, mert csökken a látótér.
De kár az off-ért, aki akarja úgyis beteszi és használja, és vakít, és a törvény se áll az ember mellé. Kegyetlen világ :bummafejbe:
(#) lidi hozzászólása Feb 11, 2010 /
 
Érdekes dolog azért ez a technika. Mindig fejlődik, de valahogy úgy érzem hogy nem mindig van értelme. Xenonnál ugye a bonyolult kiegészítők miatt, ami kell hozzá hogy ne vakítson. Tul. képpen alig bírták gatyába rázni hogy normálisan világítson. Aztán a csodás dízelmotorok. Mostanság derül ki, hogy az új részecskeszűrős még lehet hogy rosszabb mint a régi kormolós. Mivel az új, megszűrt dízelfüstben nagyon kicsik a részecskék, amik ellen a tüdőnk nem sokat tud tenni. Míg a nagyobb részecskéket ki tudta szűrni, ezek a mostani nano méretűek simán átmennek rajta, bele a véráramba egyenesen. Aztán az új autók páncélozása, a minél több csillag jegyében. Eredménye hogy alig látni ki normálisan a bazi vastag oszlopoktól + minimum 1.2 tonna már egy kisautó is. Aztán lehet csodálkozni hogy egy 1.2 - 1.4 -es gép csak szenved. Legújabb mánia, akkor rakjunk rá turbót... ez kell a népnek, még egy drága cucc ami bedögölhet. Meg persze telepakolva mind elektronikával. Még a gázpedál is csak egy potit mozgat. És hajmeresztő, de vannak kísérletek már elektromos fék + kormányra is. Azutána a gyári "könnyűfém" felnik, amik simán nehezebbek a gyári acél keréktárcsáknál. Tele a t * az ilyen fejlesztésekkel.
(#) neocska hozzászólása Feb 9, 2012 /
 
Hello!
Az lenne a kérdésem, hogy ha az invertereket mondjuk egy pc-táp dobozába beszerelném, ferritmagos és kokndis szüréssel, az megoldaná az elhalkulo rádiok problémáját?
(#) pucuka válasza neocska hozzászólására (») Feb 9, 2012 /
 
Minden impulzus üzemű szerkezetnek, különösen a teljesítmény elektronikának van jelentős zavarsugárzása. ezt megszüntetni nem lehet, csak megfelelő szintre lehet csökkenteni. Ezt árnyékolással lehet megtenni. Az árnyékolás anyaga általában lágyvas lemez, ami a jó vezetőképessége révén mind az elektromos, mind a mágneses árnyékoló képessége jó.
A számítógép táp doboza is ilyen, de nem biztos hogy elegendő árnyékolást zavarszűrést biztosít, mert ezt csak arra tervezték, hogy az adott berendezés a megfelelő zavarsugárzási előírásokat teljesítse. Ez nem biztos, hogy elegendő egy nagyon érzékeny, és közvetlen közelében működő autórádió zavarmentes működéséhez.
A megfelelő árnyékolás és zavarszűrést egy teljesen zárt lágyvas lemezből készült (természetesen megfelelően kikészített) dobozzal lehetséges, ahol a ki-, és bevezető vezetékeket is megfelelő zavarszűrőkkel szűrni kell. Ha ezt gyárilag nem tették, utólagosan igen nehéz feladat.
(#) neocska válasza pucuka hozzászólására (») Feb 9, 2012 /
 
Egy probát megér, nagyábol nem tudod, hogy mekkora frekvencián dolgozhatnak azok az inverterek?
(#) pucuka válasza neocska hozzászólására (») Feb 9, 2012 /
 
Nincs infóm róla, de nem is lényeges. Zárt árnyékoló doboz kell (hűtés lehet problémás), és megfelelő csillapítású szélessávú zavarszűrés a vezetékekre.
(#) neocska válasza pucuka hozzászólására (») Feb 9, 2012 /
 
Értem. A világitotestre váltoáram vagy egyen megy? maert ha egyen akkor a bemenetre is és kimenetre is rakok 1-1 ferritgyürüs-kondis szürést s az egészet egy pc-tűp dobozába, berakom, egy ventilátor hüttéssel.
(#) pucuka válasza neocska hozzászólására (») Feb 9, 2012 /
 
Tudtommal a lámpához is árnyékolt vezeték megy. De a földelésekre is ügyelj, csak egy helyen lehet földelni, különben földhurok lesz.
(#) neocska válasza pucuka hozzászólására (») Feb 9, 2012 /
 
Értem, és köszönöm a választ.
Az épitkezés után majd beszámolok, hogy sikerült vagy sem.
Következő: »»   3 / 3
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem