Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Akku üzemképesség ellenőrzése
Lapozás: OK   6 / 11
(#) kazolee válasza Tonybacsi hozzászólására (») Jan 23, 2012 /
 
Még egyszer köszönöm
(#) kazolee válasza Tonybacsi hozzászólására (») Jan 23, 2012 /
 
sikerült beszereznem egy régi terhelővillát de csak egycellás max 3 v-ig mér . Régi akksinál használhatták... valahogy csak átlehet alakitani erősebb ellenálláshuzalt betenni, vagy mást.....De szeretném megépiteni inkább ami a rajzon van
(#) Tonybacsi válasza kazolee hozzászólására (») Jan 24, 2012 /
 
Sajnos azok az egy cellát mérő teszterek manapság már nem nagyon használhatók, átalakításuk meg macera, még a terhelő ellenállást sem lehet belőle használni, mert túl kicsi az értéke 12V-hoz, nem is beszélve a nagyon kicsi kijelzőjéről, ami csak becslést engedélyez. Felejtős
(de legalább látod milyen terhelő ellenállást használnak, kb olyan vastag legyen a leendő készülékben is)
(#) forma3 hozzászólása Jan 24, 2012 /
 
fűrészlap a két saru közé, ha gyorsan felforrósodik és heves a reakció, akkör jó, ha nem akkor nem...
(#) Tonybacsi válasza forma3 hozzászólására (») Jan 24, 2012 /
 
Ja...legfeljebb, ha nem jön össze, jön a dirr-durr...kan-durr
(#) poros válasza Tonybacsi hozzászólására (») Jan 25, 2012 /
 
Valószínűleg tudok 2mm átmérőjű ellenállás huzalt beszerezni,de hogyan mérjek ki belőle 0,1 ohmot?
A műszereim nem alkalmasak ilyen pontosságra.
(#) Inhouse válasza poros hozzászólására (») Jan 25, 2012 /
 
Átfolyatsz rajta 1A-t és akkor pont 0,1V-ot kell mérned.

Üdv
Inhouse
(#) poros válasza Inhouse hozzászólására (») Jan 25, 2012 /
 
Köszönöm válaszodat. Elmagyaráznád,vagy lerajzolnád hogyan gondolod ha van időd.
Bocs,értenem kellene ,de nem értem.
Üdv
poros
(#) Inhouse válasza poros hozzászólására (») Jan 25, 2012 /
 
Nem írtad, hogy mi áll rendelkezésre. Feltételezem multimétered van. Kell egy 1A-es áramgenerátor és mérni kell az ellenálláson eső feszültséget. Vagy csapolod forrasztással, vagy krokodilcsipesszel keresed a megfelelő hosszt a feszültségmérő alapján.

Üdv
Inhouse
(#) poros válasza Inhouse hozzászólására (») Jan 25, 2012 /
 
Értem ,köszönöm!
(#) Inhouse válasza poros hozzászólására (») Jan 25, 2012 /
 
Egy LM317, egy kondi, egy ellenállás és kész az 1A-es áramgenerátor. Előtte nagyjából a multiméterrel megnézed, hogy ott körül legyen az ellenállás. Összezárod a mérőcsúcsokat, 0,3-0,6ohm körül szokott lenni, majd mérsz egy darabot, és figyeled, hogy 1 tizedet emelkedjen. Aztán mehet a pontosítás...

A lap közepén van a kalkulátor

Üdv
Inhouse
(#) poros válasza Inhouse hozzászólására (») Jan 25, 2012 /
 
Köszönöm így már teljesen világos! Bocs a :lama: kérdésért.
(#) Tonybacsi válasza poros hozzászólására (») Jan 25, 2012 /
 
Esetleg ha nem lenne LM317 a fiókban...
Szabvány értékekből összeállított, egy egyszerű, 1A-es áramgenerátor.

(milliohm mérő adapternek is kiváló DVM-hez)
(#) ODU hozzászólása Feb 1, 2012 /
 
Sziasztok!
A kezembe került most egy autó akkumulátor ami elég rendesen van lett púposodva. Valószínűleg az autóban az elromlott töltés szabályozó okozta annak idején. A kérdésem az lenne hogy ezt az akkut használhatom-e biztonságosan a felpúposodás miatt. Véleményem szerint nagy benne a nyomás. Attól félek hogy egyszer csak "fel fog robbanni". Beltérben szeretném használni, a szobában. Mennyire biztonságos így használni?
(#) ujfalusi válasza ODU hozzászólására (») Feb 1, 2012 /
 
Ez az akku már selejt. Azt nem hiszem hogy felrobbanna , de elő fordult már. Az viszont igen hogy elindulsz, meg állsz és nincs tovább. Kellemetlen ilyenkor másik akku után rohangálni. Másra használhatod amig végleg meg nem hal.
(#) ODU válasza ujfalusi hozzászólására (») Feb 1, 2012 /
 
Nem autóban lesz használva. Épp ma lett belőle kiszedve pontosan ezért. Viszont amíg lehet addig itthon a szobában szeretném használni 12V-os rendszerek teszteléséhez, ami egy kicsit több áramot igényel mint amit egy adapter le tud adni. Szóval nekem csak az a fontos hogy sérülésem ne legyen miatta.
(#) ujfalusi válasza ODU hozzászólására (») Feb 1, 2012 /
 
Arra nyugodtan amíg fel nem adja. Tölteni is töltheted a kapacitásának tizedével. Nem robban fel.
(#) ujfalusi válasza ODU hozzászólására (») Feb 1, 2012 /
 
Természetesen ezt az akkut már rendesen nem tudod feltőlteni.
(#) ODU válasza ujfalusi hozzászólására (») Feb 1, 2012 /
 
Rendben, ez megnyugtatott, már többen is írták hogy nem robban. Be is hoztam a szobába tölteni
(#) ODU válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Feb 1, 2012 /
 
[OFF] Elnézést de némelyik topikba nem írogatnak olyan sűrűn. Illetve nem igazán tudtam, hogy hol érdemes kérdezni.
(#) Inhouse válasza ODU hozzászólására (») Feb 3, 2012 /
 
Autós akkukban mindig van biztonsági szelep, ez inkább megfagyott, az meg csak akkor lehet, ha olyannyira merült volt, hogy a savszint ezt megengedte. Mélykisütött lehetett, ez az akku sok mindenre nem lehet jó...nekem legyen mondva VRLA- akkut még nem is igazán láttam élőben... :no:
Azt biztos, hogy szelep van benne, attól függetlenül, hogy zárt és felitatott elektrolitos, benne van a nevében...

Üdv
Inhouse
(#) Inhouse válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Feb 3, 2012 /
 
Ezzel a hideggel már jönnek a kucsaftok. Az a baj, hogy mostanában belefutottam 3-4 olyan esetbe, ahol megállt a tudomány, én nem tudok megoldást. Ebben sajnos közrejátszik nagy valószínűséggel az én korán sem tökéletes tudásom és a másik oldalról elhallgatott/megmásított információk is.

1. Kis 1000ccm benzines autó, viszonylag keveset járnak vele, töltés rendben, állófogyasztás nincs, de az akku is jó. Indítási gondjai vannak, mostanában hideg is van. Volt már itt, mivel semmiben nem találtunk hibát, az akkut feltöltöttük és visszadtuk. Most újra jelentkezett felháborodva, amit meg is értek. De nem tudom megmagyaázni mással, csak a kevés/ritka rövid úttal. De valahol nekem is sántít ez a dolog, mindenki mondja, hogy régen nem volt ezzel így gond...amikor nálunk volt az akku, nem produkált a hidegen tárolás ellenére fesz esést, vagy kapacitás csökkenést 1 hét alatt, nyugodt szívvel adtuk vissza. Az ügyfél szerint a neki adott csereakkuval nem produkálta a hibát...na ezt nehezen hiszem el, de muszáj, akkor viszont nem értem.

2. Autószerelő, dízel Passat. 75Ah-s akku, másodjára van itt, nem indul. Nagy rábeszélésre megnézhettem az autót, ami "nagyon jó rajta minden!". Első hidegindítás, lakatfogó, elsőre bevillan 560A, majd 6xx, 800A! Ez sok, ő állítja, hogy pár hónapja lett felújítva az önindító. De ennyi nem lehet, persze, hogy nem indítja be, alapból 640A-t tudna az akku, de ez már csak 560A körül. Egy 2000-es dízel is megelégszik 350A körüli árammal. Annyiban maradtunk, hogy leveszik az önindítót és megnézik, de a mundérbecsület miatt szerintem "nem lesz baja".
Vittem egyébként tesztre egy 90Ah- akkut a mi jóféle bikakábelünkkel. Először próba csak azzal, nem indul, aztán a kettő együtt, na így nehezen, de beröffent. A 2 akku együtt több, mint 1000A-t tudott... Ami érdekes, hogy már második, harmadik indításra, miután járt a motor, beindítja a saját nyaggatott akkuja is. Én azt mondanám ilyen téren kevés tapasztalattal, hogy mégis kotyog ott valami és amikor nagy erő kellene átfordítani a ledermedt motort, úgy megfeszül a forgórész, hogy szinte rövidre zárja az akkut...

Esetleg valakinek tipp?

Üdv
Inhouse
(#) hibbantpasi válasza Inhouse hozzászólására (») Feb 3, 2012 /
 
Szia!

Sokszor találkoztam már ilyennel én is, az esetek többségében az öninditó tengelyének valamelyik csapágya/perselye volt kopott ,bár néha szemre jónak tünt (többnyire a lendkerék felőli végén).

üdv: hp
(#) zolika60 válasza Inhouse hozzászólására (») Feb 3, 2012 /
 
A passat önindítóról tudok nyilatkozni. Gyakori hiba, hogy a szénkefe tartó nem kap megfelelő testelést. Az önindító végéhez van testelve két picike csavarral. A felfekvési felületet kell nagyon alaposan megtakarítani, mert a 3mm-es csavar nem tudja átvinni az áramot. A kisautó meg lehet, hogy időszakosan eszi az áramot. Például ha nem kapcsolják ki a rádiót, vagy hanyagul csukják le a csomagtartót és megy a világítás stb. De egy szivargyújtóban felejtett készülék is elég lehet ebben a hidegben. Az ügyfél meg ezekről "elfelejt" beszámolni. Természetesen hibbantpasi megoldása is jó lehet, csak nem akartam megismételni.
(#) Inhouse válasza zolika60 hozzászólására (») Feb 3, 2012 /
 
A rossz érintkezés most szerintem nem jó, itt valami beáll, mint a gerej...
Azért köszönöm.

Üdv
Inhouse
(#) Inhouse válasza hibbantpasi hozzászólására (») Feb 3, 2012 /
 
Elvileg perselyezték is, még nem szóltak vissza...én is ilyesmire tippeltem, de nehéz lesz nekem bizonyítani, ők meg lehet, ha keresik, se találják meg, ha szabad szemmel nem látszik igazán...
Köszönöm.

Üdv
Inhouse
(#) zolika60 válasza Inhouse hozzászólására (») Feb 3, 2012 /
 
Az is okozhat ilyet, ha a lendkeréken a fogaskoszorú beverődik. A motor ugyanis mindig ugyanott áll meg. Ezért ugyanazt a néhány fogat üti mindig induláskor. A régi persely már kotyogott és jobban vette ezt az akadályt. Szerintem pont azért akad meg, mert kicserélték. Egy tűreszelővel javítható, ha hozzáférsz.
(#) Barret válasza Inhouse hozzászólására (») Feb 3, 2012 /
 
Meg kell nézni a forgórészt.
Ha látszik rajta súrlódás,akkor csapágyhiba...
Ennyi áramfelvétellel másra nem tudok gondolni.
(#) erbe válasza zolika60 hozzászólására (») Feb 3, 2012 /
 
Idézet:
„De egy szivargyújtóban felejtett készülék is elég lehet ebben a hidegben.”

Rendes autóban a gyújtáskulcs leveszi a szivargyújtóról a feszültséget. De még a rádióról is.
(#) zolika60 válasza erbe hozzászólására (») Feb 3, 2012 /
 
Sajnos ez nem minden esetben van így. A szivargyújtó az esetek nagyobb részében áram alatt marad. A rádió pedig beszerelő függő.
Következő: »»   6 / 11
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem