Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Villanymotor bekötése
 
Témaindító: kozmaj, idő: Jún 28, 2006
Lapozás: OK   13 / 345
(#) pisti150 hozzászólása Feb 7, 2008 /
 
Rosszul irtam csillag kötésem van.
(#) proli007 válasza pisti150 hozzászólására (») Feb 7, 2008 /
 
Hello!

A csillag, meg az Y az ugyan az.

Nem ismerem a relédet, esetleg valami doksit is fel kellene tenni hozzá, vagy linket.
De alapvetően két lehetőség van azt hiszem.
- Induláskor időzítve egy kis időre bekapcsolod a kondi másik felét is.
- A kondit áramrelé kapcsolja be, arra az időre, míg az indíóáram le nem csökkken. Viszont ezt "hangolni" kell a motoráramhoz, hogy működjön is.

De lehet valaki ismeri a relédet, és tud tanácsot adni, ha van tapasztalata.

üdv! proli007
(#) pisti150 hozzászólása Feb 7, 2008 /
 
Ez a fajta inditó relém van.

Kép 035.jpg
    
(#) Dióda válasza pisti150 hozzászólására (») Feb 7, 2008 /
 
Nincs véletlenül egy fotód a kompresszorról?

Mostanában én is elkezdtem motorokkal foglalkozni és elég sok doksit átolvastam amiből azt szűrtem le hogy a 380-as motort nem túl célszerű 220-ról járatni mert nagyon gyenge lessz. Kipróbáltam én is mert van egy kompresszorom hogy a motorját átkötöm 220-ra a hordozhatóság végett de sajnos nem jó mert a motorra kell üzemi és indító kondi is hogy legyen ereje valami. A másik probléma az hogy egy köszörűnél vagy egy körfűrésznél nincs probléma de a kompresszornál a motor alapból terhelten indul és nem tud az adott fordulatra pillanatok alatt felpörögni mert állandóan ugyanaz a terhelés van rajta ergo induláskor is ugynaz az erő tartja vissza a motort mint üzem alatt és így induláskor egyszerűen nem tudja elérni a motor a saját erejéből az üzemi fordulatot, ezért fűt mint a bolond és ha tovább nyúzod le is ég főleg ha indítórelét használsz mivel az az üzemi áram hatására ha a motor fölpörög akkor ugye leesik az áramfölvétel akkor kikapcsolja a segédfázist és ha nagyon leterheled a motort akkor növekszik az áram és ujjra meghúz hogy adja a segédfázist és ujjra felpörgesse a motort az üzemi fordulatra.Ezzel szokták elrontani a dolgot körfűrésznél is hogy ha ezt ráteszik akkor így leégetik a túlterhelés miatt a segédfázis részt.
(#) pisti150 hozzászólása Feb 7, 2008 /
 
Küldöm a képeket nekem különben müködik,és egy üzemivel megy folyamatosan nem is melegszik.

Kép 037.jpg
    
(#) potyo válasza pisti150 hozzászólására (») Feb 7, 2008 /
 
Az "Új kérdés felvetése" felirat szerinted mit akar sugallni?
(#) pisti150 hozzászólása Feb 7, 2008 /
 
Gyakorlatilag én inditó relét szeretnék bekötni rá és ehez kellene utmutató.a motor nem teher allatt indul mivel lecsapó és tehermentesitőszelep van rátéve
(#) aflmor válasza pisti150 hozzászólására (») Feb 7, 2008 /
 
pisti150 Gyakorlatilag jól "elbeszélgetsz" itt magadban! Ajánlom erre a célra a "Windows Notepad"-ot!
De ha valakinek szánod az irományaid, akkor jólenne, ha megtalálnád végre a Válasz gombot!
(#) frank tibor válasza pisti150 hozzászólására (») Feb 7, 2008 /
 
Szia
Az indítóreléd egy 230V 750W-os 2870 fordulatu motor reléje.

IMI 80c-2 2870f 750W 80-100µF/280V MIHÁ C 66/190
(#) proli007 válasza pisti150 hozzászólására (») Feb 7, 2008 /
 
A bekötésnek ez is lehet egy módja.
Ha nem stimmel a forgásirány, akkor U és V kapcsokat cseréled. De mint említettem, a relé áramértékeket össze kell illeszteni a motorral. Amikor indul, huzzon be, amikor már pörög, engedjen el. (Tehát méregetni kellene)

C1 = üzemi kondi, C2 a kiegészítő indító.

üdv! proli007
(#) pisti150 válasza proli007 hozzászólására (») Feb 7, 2008 /
 
az áramérték beálitást a relében lévő csavarral lehet álitani?
(#) proli007 válasza pisti150 hozzászólására (») Feb 7, 2008 / 1
 
Foggalmam sincs, lévén, hogy nekem nincs ilyen relém, de elképzelhető. Tekintve, hogy ez egy áram relé, sok menetű tekrincs nem lehet rajrta, így áttekerni sem lehet nagy művészet ha kell.

Ha gyakorlott vagy a "villanyszerelésben", szóval biztonságosan tudod kezelni a dolgokat, meg tudod mérni a motor áramfelvételét, egy és két kondival, és induláskor, valamint menet közben. Akkor tudni fogod, hol kell kapcsoljon a relé. (induló állapotban meg kell húznia, viszont mikor felpörgött el kell hogy engedjen.

A relét, viszont ki lehet próbálni egy villlanytűzhely segítségével. Sorba kötöd vele, és kapcsolgatod a platnikat. Egész nagy tartományban szabályozhatod így az áramokat, amivel megállapíthatod, hogy hol kapcsol ténylegesen be-ki.

De hangsúlyozom, ezt csak abban az esetben végezd el, ha megfeleő rutinnal és gyakorlattal rendelkezel, mert ezek a műveletek kezdő számára ÉLETVESZÉLYESEK!!!


üdv! proli007
(#) pisti150 válasza proli007 hozzászólására (») Feb 8, 2008 /
 
Köszönöm az infókat,tökéletesen müködik minden a relével.együtt.
(#) zajongo hozzászólása Feb 13, 2008 /
 
sziasztok új vagyok itt. érdekel a téma de hülye vagyok hozzá sajna. tunátok egy jó kis könyvet v linket adni amibe öszefoglalóan benne van, mondjuk motor bekötések, motor, hálózat felépítés stb. köszi a segítséget
(#) Imi65 válasza kozmaj hozzászólására (») Feb 13, 2008 /
 
Szija!
A 380/220V-os motort kis hazánkban CSAK csillagban lehet üzemeltetni. A delta380V feliratú motorok deltába kapcsolva működnek, ezeknél van lehetőség csillag-delta indításra (ti. az indítóáram csökkentésére).
A háromfázisú motorok egyfázisú üzeme kényszermegoldás. A járatást soha nem lehet korrektül megoldani, mert a fázisok 120 fokra vannak eltolva, kondenzátorral elérhető (elméleti) fázistolás csak 90 fok.
Az egyfázisú motorok tekercsrendszere ehhez a tényhez igazodik.
(#) szlr hozzászólása Feb 18, 2008 /
 
Sziasztok!

Csinált már valaki közületek olyant, hogy egy 220/380 (230/400) V-os motort egy Y-D kapcsoló segítségével bekötött úgy, hogy lehessen mind 1, illetve 3 fázisról is működtetni átkapcsolással - átkötés nélkül?

Azzal van a gondom, hogy elvileg egy helyre kellene kötni a 3 és az 1(+1) fázist fázisonként a kapcsolón, azaz a 3 fázisnál ott fog figyelni egy üzemi kondi a két fázis között, illetve ha a 3 fázist használom, akkor nem ajánlatos fogdosni a 1 fázisú dugvillát, és fordítva sem

Esetleg az utóbbi problémát ki lehetne küszöbölni úgy, hogy a 3 fázisú dugvillához készítek egy olyan átalakítót, hogy egy 3 fázisú ajzat -> 1 fázisú dugó, és így nem kellene külön vezeték az 1 illetve a 3 fázisnak

Egy szalagfűrészről van szó, amit alapjában véve 3 fázisról használnák otthon, de néha kellene olyan helyen is fát vágni ahol nincs csak 1 fázis, de elég macerás kötözgetni.

Üdv:

Lajos
(#) proli007 válasza szlr hozzászólására (») Feb 19, 2008 /
 
Akkor ezek szerint háromfázis-egyfázist és még csillag-deltát is szeretnél kapcsolni?

üdv! proli007
(#) proli007 válasza proli007 hozzászólására (») Feb 19, 2008 /
 
A GANZ kapcsolók között találsz olyant, ami kétfordulatú motorhoz való, azzal megoldható. (Választó kapcsoló)
Ezután a kapcsoló után kötöd a YD kapcsolót, majd a motort, az ábrán látható módon. Akkor nem kell félni, sem a konditól, sem a visszfeszültségtől. A kondira esetleg rátehetsz valami ellenállást, hogy a mikor belül matatod, ne rugjon meg.

üdv! proli007
(#) szlr válasza proli007 hozzászólására (») Feb 19, 2008 /
 
Köszi az ötletet!

A YD azért kell, mert Y-ban megy 3 fázisról, D-ban meg 1 fázisról.
Mióta leírtam a kérdést, azóta az jutott eszembe, hogy egy olyan mágneskapcsolóval is meg lehetne oldani (ha egyáltalán van olyan) ami akkor húzna be, ha 230V-ot kapna, és akkor a 230-at nyomná át YD-kapcsolóra, egyébként pedig a 400V-ot.
Remélem érthető voltam.
Ezzel a megoldásal kiküszöbölhető lenne az is, hogy véletlen se kapjanak a 230-as tekercsek 400V-ot.
Kérdés, hogy mennyibe fájna a kapcsoló illetve a mágneskapcsoló.

Üdv:

Lajos
(#) szlr válasza proli007 hozzászólására (») Feb 19, 2008 /
 
Az üzemi kondit nem a 1-es és a 3-as láb közé kenne kötni?

Üdv:

Lajos
(#) proli007 válasza szlr hozzászólására (») Feb 19, 2008 /
 
Oda is lehet kötni, semmi nem változik (kivétel ugye a forgásirány), vagy akár az az 1-16-ra.

üdv! proli007
(#) proli007 válasza szlr hozzászólására (») Feb 19, 2008 /
 
- Mágneskapcsolóra nem bíznám, de valószinűleg megoldható. De inkább valami kis feszfigyelő logikát kellene építeni rá, hogy közben a biztonság is megmaradjon. Majd filózok rajta.
- Még azért van más probléma is. A három fázisnál a forgásirány! Mert az egyáltalán nem biztos, hogy a fázissorrend azonosan van bekötve mindenhol, sőt....

üdv! proli007
(#) szlr válasza proli007 hozzászólására (») Feb 19, 2008 /
 
Nem iparszerűen használnám a fűrészgépet.
Alapvetően otthon az év 360 napján 3 fázisról menne (hobbiasztalosodás), itt nem probléma a fázissorrend, de évente néhány nap a fateréknál és az anyóséknál is össze kellene vágni a tűzifát, ott pedig nincs csak 1 fázis.
Ebből kifolyólag sokat nem is akarok rákölteni.

A YD kapcsoló megvan, 3 fázisú kapcsolóm van, most 1 fázisra be van kötve, még egy 3 fázisú dugvilla hiányzik.

Egyik tekercselőssel beszélgetem vagy fél éve, és ő mondta, hogy simán meg lehet oldani egy YD kapcsolóval, de most, hogy meglett a YD kapcsoló, elkezdtem gondolkodni a részleteken.

Tegnap méregettem, hogy esetleg szét lehet-e kötni valahogy az átkötéseket a YD kapcsolón, hogy két bemente legyen (egy a Y-nak és külön a D-nak), de nem jutottam eredményre, a tekercselőssel pedig nem tudom mikor fogok legközelebb találkozni, gondoltam megkérdezem itt.

Üdv:

Lajos
(#) proli007 válasza szlr hozzászólására (») Feb 19, 2008 /
 
Hello!

Hát ha így áll ahelyzet, nem vacakolnék sokat a dologgal. Felszerelnék egy 8 pólusú csatit a gépre, amin minden tekercs+kondi+föld ki van vezetve. És ellendarabként két csatlakozós kábelt használnék. Aztán a csatiban bekötném a Y kötést a 400-as dugóhoz a 230-ashoz meg a deltát. Automatikusan teljesülne a váltás.

üdv! proli007
(#) proli007 válasza proli007 hozzászólására (») Feb 19, 2008 /
 
Valahogy így gondolom!

üdv! proli007
(#) gyurigyerek válasza potyo hozzászólására (») Feb 20, 2008 /
 
a "200" V-os frekiváltó nagyon bevált 230V-ra.
A köszörű nagyon jó, lehet a fordulatot szabályozni.
Nem egy vadállat, de elég nagy nyomatéka van, ahhoz képest, amire számítottam. Kösz a segítséget mindenki.
(#) Imi65 válasza szlr hozzászólására (») Feb 20, 2008 / 1
 
Én meg csinálnék egy "adaptert". A gépre menne fel a csillag-delta kapcsoló. 380-ról csillagba kapcsolnám, 220-nál meg deltába, és az "adapterbe" dugnám. Az "adapteren" lenne egy 220-as dugvilla, meg a kondi, és a szokásos 380-as aljzat.
(#) szlr válasza proli007 hozzászólására (») Feb 20, 2008 /
 
Az első ötletem nekem is ez volt, de nemigazán találtam 8 pólusú csatit.
Létezik ilyen?

Üdv:

Lajos
(#) szlr válasza Imi65 hozzászólására (») Feb 20, 2008 /
 
Erre is gondoltam, csak nem egy, hanem két kondi kellene, meg egy gomb az indítókondihoz.

Köszönöm a hozzászólásokat!

Üdv:

Lajos
(#) proli007 válasza szlr hozzászólására (») Feb 21, 2008 /
 
Bocsi, Én az ipari alkalmazásokhoz szoktam.
Választék azért van, ahogy az eredeti rajzra is ráírtam!

Harting

HAN családból

üdv! proli007
Következő: »»   13 / 345
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem