Fórum témák
» Több friss téma |
- Ez a felület kizárólag, az elektronikában kezdők kérdéseinek van fenntartva és nem elfelejtve, hogy hobbielektronika a fórumunk!
- Ami tehát azt jelenti, hogy a nagymama bevásárlását nem itt beszéljük meg, ill. ez nem üzenőfal! - Kerülendő az olyan kérdés, amit egy másik meglévő (több mint 17000 van), témában kellene kitárgyalni! - És végül büntetés terhe mellett kerülendő az MSN és egyéb szleng, a magyar helyesírás mellőzése, beleértve a mondateleji nagybetűket is!
Ha a mérendő áramkör GND pontja egybe esik a uC- es mérőeszköz GND pontjával, akkor biztosan működni fog, ha nem esik egybe akkor szerintem problémás, de ebben bizonytalan vagyok. Ezen a linken láthatsz egy működő megoldást, ezt watt fórumtárs rajzolta. Én inkább azt a megoldást preferálom, amikor differencia erősítőként használva (különbségképző) mérjük a söntön eső feszültséget, mert abban a kapcsolásban nagyobb a közös-módusú elnyomási tényező, ami kedvező a külső zavarokkal szemben. Hátránya, hogy egy picivel nagyobb tápfeszültséget igényel, mint a ME bemenetein GND- hoz képest levő feszültség maximális értéke. Itt a HE- n is láttam már témát, ami áramméréssel foglalkozik, esetleg nézz körül ott is kapcsolási rajz ügyében.
Üdv mindenkinek!
Kérdésem szerintem elég alap, nem véletlen, hogy ide írtam. 12V-os akkut szeretnék tölteni kocsiban, szivargyújtóról, ami ugyebár 12V. Elsó, kérdés: lehet-e egyáltalán 12V-os akkut 12V-ról tölteni, vagy kell neki egy kicsit több fesz? A második, hogy gondolom nem csak egy az egyben rákötöm a szivargyújtóra, aztán szevasz, hanem kell közé valamilyen töltésvezérlő automatika is, igaz? Ha kell, és valaki mellékelni tudná azért nagyon hálás lennék. Előre is köszönöm!
Természetesen korrekt módon nem lehet az akkudat egyszerű összekapcsolással az autó szivargyújtójából feltölteni, mert az autó akkuja szinte soha nincs teljesen feltöltve, így a párhuzamosan kapcsolt akksi sem lesz. Ráadásul, még illik legalább egy diódával leválasztani, és ez is veszteséget okoz. A dióda azért szükséges, hogy önindítózásnál ne a kis akksiból vegye az áramot az önindító. (persze, ha sikerül 10 - 14 órát folyamatosan autóznod, akkor így is feltöltheted)
A megoldás, kell egy set up konverter, amivel csinálsz 16 -18 V -ot, majd erre rákötsz egy automata (áram és fesz korlátos) töltőt. Nem árt az sem, hogy a set up konverter 10,6 V -nál kikapcsoljon, hogy az esetleg ottfelejtett töltő ne tudja teljesen lemeríteni az autó akksiját. Kapcsolásokat ötleteket találsz a fórum vonatkozó topikjaiban.
Koszi !! es meg valami nem ertetem ezt " Egy sor oda, aztán vissza, és így tovább, de jó lenne ha csinálnál oldaltámaszt "
Oda es aztan vissza ? oldaltamaszt ? Koszonom es bocsanat
Hello!
Egy csévetestre gondolt Zoli, hogy ne csússzanak le a menetek a szélén, ha többsoros a tekercs. üdv! proli007
Sziasztok!
Az lenne a kérdésem, hogy a tda7294 nek milyen tokozása van? Illetve, ha nyákot tervezek hozzá sprint-layout 5-tel, akor, miként találom meg?
A tokozást itt láthatod (adatlap).Bővebben: Link A programot sajnos nem ismerem.
Köszi azt megtaláltam.. Multiwatt15..
De nem találok még hasonlót sem a sprint- layoutban...
Megkeresed a program főkönyvtárát, azon belül pedig:
/Makros/Makros/User/Transistors A transistors mappa hejett lehet más is de nekem ott van. A program következő indításakor már bent lesz a jobb oldali menüben.
Sziasztok!
Van egy problémám. Vettem egy toroid trafót. Az a gondom vele, hogy rákapcsolom a 230V feszt, és lecsapja a 10A-es biztit... Semmi áramkör nem volt rajta. Egyszerűen csak a primert rákötöttem a 230-ra. Toroiddal még nem volt dolgom, ezért megnéztem az ellenállását a primernek, és 1ohm körül volt. Egy paneltrafómnak is megmértem, ami épp kéznél volt, azon 1Kohm volt. Általában a primert jelölik piros vezetékkel, ha jól tudom, szóval az nem lehet gond hogy rossz helyre raktam a 230-at, ráadásul, ez a vezeték vastagabb volt. Mi lehet a probléma?
Az, hogy vastagabb volt a vezeték pont a szekunderre ad következtetni. A szín sem egy szabvány (ha pedig az, akkor nem tartják be) már találkoztam új kék, zöld, sárga és fekete primer kábelű példánnyal is. Inkább mérd meg a másik oldal ellenállását is, és írd le.
Igen. Ha az X2-2 csatlakozáson levő test pont megegyezik a mérő áramkör GND pontjával, akkor biztosan működni fog.
Ez elméletileg 2x24V-os, szóval két szekundere van.
Adatok pedig: 1: Fehér műanyag szigeteléses vékony kábel, amin van még zöld, és piros zománc szigetelés. R=15ohm 2: Fekete szigeteléses kábel a másik kettőhöz képest ennek a kábelnak közepes méretű a vastagsága. R=0,4ohm 3: Piros szigetelésű kábel, ez a legvastagabb kábel. R=1ohm
Ez a zöld és piros zománc szigetelés kicsit gyanús, de én bepróbálkoznék a fehérrel, persze ha nem vagyunk biztosak benne én nem egyből a hálózatra kötném hanem valami leválasztó trafó után. Ha az nincs akkor fogsz 2 kisebb egyforma feszültségű trafót (teljesítmény most mind1) és primer-szekunder-szekunder-primer sorba kötöd őket. Egyik primer a hálózatra másik a toroidra.
Sajnos nincs itthon se leválasztó trafó, se 2 azonos feszültségű. De ezeket ilyen fém dobozban kaptam, abból szedtem ki, azon szerintem rajta van hogy melyik mi, és van még egy ugyanilyen trafóm, amiről még letudnám lesni.
Amúgy az számít hogy a piroson, és a fehéren van szigetelő harisnya, a feketén nincs? És a fekete az ilyen kemény, viasz szerű zöld réteggel jön ki a trafó oldalából.
Amik nekem vannak azon csak a primeren van szigetelő harisnya. Bár az csak azt azt szokta jelenteni hogy azok a tekercsek alul vannak, amin nincs az pedig felül.
Na bepróbálkozok megint. Most már 50% az esély!
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni hogy van egy kapcsolás amit megszeretnék csinálni (elektromos kapásjelző) csak van benne egy til191 alkatrész ami elvileg érzékelnél egy lyukacsos tárcsa segítségével hogy kapásom van. Azaz ez az alkatrész 4 lábú és nem tudom eldönteni hogy ezt az eszközt most meg kell majd világítanom leddel vagy alapból van benne egy led ami világítja de akkor meg hogy veszi azt hogy forog a kerék. Ha tud nekem bárki segíteni akkor mondja el hogy hogy tudnám ezt kivitelezni. És ne haragudjatok hogy ilyen hülye kérdést teszek fel csak nem nagyon értek hozzá Előre is köszi a választ.
A TIL191 egy opto, neked pedig nem az kell hanem egy résopto, de gondolom a rajzoló csak így tudta ábrázolni. Van benne egy led és egy foto tranzisztor, dióda, vagy infra dióda, típus függő. A led-el szembe van az érzékelő, e közé jön be a tárcsa, amin ha átvilágít a led és a vevő érzékeli a fényt akkor elindítja az 555-öt, ha nem akkor pedig nem kapcsol. Én viszont nem ajánlamnám ezt a megoldást, mivel nem teheted csak nagyon nehezen vízálóvá a szerkezetet. Ennél jóval egyszerűbb ha a tárcsára felpakolsz 2 mágnes, a műanyag házon belülre pedig egy hall szenzort vagy reed csövet, ami a műanyag szigetelésen/burkolaton keresztül is érzékelik a mágneses tér változását.
Aha, a fehér vékony drót volt a primer!
Köszi a segítséget!
Hello!
Nem tudom honnan szerezted a rajzot, de.. hát itt ezer baj van. - A TIL191 Nem optokapu, hanem optocsatoló. ezzel nem fogsz érzékelni egy tárcsát. Az optokapuban (mint az optocsatolóban is) benne van egy Infra dióda (mint adó) és benne van egy fototranzisztor (mint vevő). Tehát ennek is négy lába van, de a kettő közötti tér az szabad. Azaz van egy rés a kettő között. Ebben foroghat a tárcsa. pld. - Az Infra Led előtt, nincs előtét ellenállás. Szép áram fog átfolyni rajta. Egyébiránt is minden el van itt követve, hogy a fogyasztása az áramkörnek nagy legyen. - De a tárcsa nyugalomban állhat bárhol. Lyuk lehet a résben, takarhatja a rést, vagy félig takarja. Tehát ennek információját kell feldolgozni. Ha elmozdul a tárcsa, akkor van jelváltozás. Ezzel az impulzussal kell egy monostabilt indítani, azért, hogy ha egy pillanatra van változás, akkor is jelezzen egy ideig. Ennek kimenetének kell vezérelni (kapuzni) egy astabilt, ami majd a hangjelzést adja. A hang magasságot és a hangerőt állíthatóra kell kialakítani. Szóval nem akarlak lebeszélni, de én vettem egy ilyen szerkentyűt, a piacon kb. 1000Ft-ért, még elemet is adtak hozzá. Ebben kb. egy IC van, és olyan kicsi a fogyasztása, hogy az elem két évig bírta. (persze többet állt mint járt.) De a leg vacakabb 9V-os elem is már 300Ft. Ennek fényében nem érdemes töpizni vele. Mert mire a dobozt elkészíted.... A mechanika olyan egyszerű, hogy semmi jó nem néz ki belőle és még is működik! A profi vízmentes 20eFt-osnak sincs semmi értelme, ha esik letakarod egy zacskóval.. Persze nem kell velem egyetérteni. üdv! proli007
Sziasztok! Az ötleteitekre lennék kíváncsi.Mikro AAA ceruzaelemhez tartót miből készítenétek házilag?Jelenleg biciklibelső-darab szorítja a forrasztott végű vezetéket az elemhez.
Más:a hozzá tartózó topicban nem találtam megoldást,de kb.durván egy sima mezei ceruzaelemnek mekkora a kapacitása (mAh) ? Jó úton járok ha 400mAh-ra tippelek?Köszönöm.
üdv!
Párhuzamosan köthető-e egy 50 és egy 63 VA-s trafó? A feszültségük között kb. 1 V eltérés van. Kösz előre is!
Üdv!
Most csinálnék egy kis moddingot a géphez, a ledeknek 5v kell, a gépbe, meg ugye 12v van, DE nem volt 120 ohm-os ellenállásom, így ennek hiányában fogtam két 15ohm-osat, meg két ~47ohm-osat, így most ez összesen az ellenállás a multimeter szerint 109ohm, a számolós okosság itt a hobbielektronika oldalán 116ohm-os írt, hogy annyi kell, hogy 5v legyen, DE ez még mindig 12,17V, akár van ellenállás, akár nincs, miért is van ez? (ui.: elég kezdő vagyok )
Szia!
Rá kell kötni a LED-et az ellenállásokon keresztül a 12V-ra, úgy mérj feszültséget a LED sarkain. Persze ilyenkor már szépen világít. |
Bejelentkezés
Hirdetés |