Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Fényorgona
... Ezek szerint elindultál az SMD-s szerelés "rögös" útján. ...
Hát, ha az SMD átalakítását furat szereltté azt jelenti, akkor valóban elindultam
Bár hiányzik még pár alkatrész, úgyhogy lehet, hogy megmenekülnek az SMD IC-k Igaz a panelmaratásban még fejlődnöm kéne, hogy SMDzzek Így is megszenvedek velük mindig
Sziasztok!
Így áll a két fényorgonám! Még hiányzik pár alkatrész. Boldog új évet!
Szépen halad, gratulálok! Estére elkészül? BUÉK!
Sajnos nem lesz meg estére, mert a többi alkatrész ma jött volna meg, de úgy tűnik, nem dolgozik a futár. De kb 6 órától nem is leszek itthon, szóval majd az új évben
Meg egyébként is a család fellázadt a forrasztó ellen, úgyhogy úgy tűnik, le kell mennem a műhelybe, hogy nem zavarta őket
Nekem most lesz a próbája a Technikának. Itthon jó pár órát már hiba nélkül elment. Most kipróbálom máshol is. Egész este ez fog menni Ha nem is jönne le hogy mi ez, a széles és keskeny a fényorgona. A kocka alakú egy RGB stroboszkóp
Ááá komoly :yes: Tetszenek a superflux ledek. Én stroboszkópból villanócsöveset csináltan eddig, és azokat vezérlem a fénypultról. Na most ez kibővül az új évben
Csak erősítőből is kéne csinálnom 2x500 wattot 8 ohmra a suboknak és az is elég drága lesz...
Nagyjából elkészültem a ledes fényorgonával. Valaki tudna segíteni, hogy hogyan kell bekötni? Dupla táp kell neki? Lehet, hogy én gondolkozok furán, de nem jövök rá
Hello!
Ha erről van szó, miért kellene neki kettős táp? Egyszerű 12V szükséges hozzá.. üdv! proli007
Alkotó nyáktervén van vagy 9db átkötés! Azokról se feledkezz meg!
A ledesre gondolok, a kis fényorgona NAGY LEDekkel vagy mi a neve. Alkotóé még nincs kész, hétfőn kapom az alkatrészeket. Ennek nem vágom a bekötését, Alkotóé az egyértelmű szerintem
Szia! Ezek nem superflux ledek! Hanem Telux!
Á Telux. Elnézést Én 5 chipes superflux ledekkel próbálkoztam, de sajnos azok elég drágák. 200Ft felett darabja, és mégis csak egy led. Egyébként mekkora fényt adnak? Mert ha jó, akkor én is ilyeneket fogok használni.
Az mond valamit, hogy 30m-ről vakít? Valamint egy 4.5X5m-es szobát simán bevilágítanak külön-külön.
Hát az nem is rossz, az árához képest. Pontosan milyen típusúak? Láttam 30,60,80 fok szórásúakat, ha jól emlékszem, és valahol 70mA körül vesznek fel, ha jól tudom.
Az 5 chipes superflux kb 100mA körül vett fel, de 180 fokban szórt. Most próbáltam 5 chipes 10mm-es ledet, ami 30 fokban szór, és elég jók, csak drágák. Csináltam róluk két fotót, ezek azok. Nem Ez a kísérleti darab, 4-4-4 leddel szerelve.
Nekem javarészt 90fokosakból van, de van benne 1-2 60fokos is. Én csak 50mA-ról hajtom az élettartam növelése miatt! Durván néznek ki ezek ez 5 csipes ledek! Az a helyzet hogy nekem nem boltból vannak a ledek...
OK! Persze. Az alkotó paneljáról van szó!
( Ha lehet akkor az áthidalásokkal érdemes elkezdeni a beültetést. )
Erről van szó:
Ebben van átkötés? A másikban megcsináltam az átkötéseket. Ebben nem értem, hogy mit-hova kéne kötni. Szóval a +12v meg van jelölve, de a negatív nincs. Csak GRD van. Oda megy ugye a zene GRD-ja, de a negatívat is oda tegyem?
Ebben a kapcsolásban nincs átkötés!
A GND az a közös földpont! Ha nincs más jelölés ( és az ELVI RAJZ és vagy leírás sem utal rá ), akkor az a tápegység másik pontja. A UT+ az a +12V DC tápfeszültség, a GND az a - pontja a 12V-os tápfeszültségnek. Jók a LED-jeid!
megpróbáltam bekötni, de nem igazán akart sikeredni. 1 ampert adtam neki, amit fel is vett, úgyhogy inkább lekapcsoltam, nehogy megsüljön valami. 1A az kicsit sok nyugalmi áramnak... :no:
Egyébként így megegyezik a GND és a -12v. Bár ez nem feltétlenül baj.
Na megtaláltam a hibát, sikerült rövidre zárnom az áramkört Szerintem semmi nem mehetett tönkre, mert a rövidzár nem érintett alkatrészt, és most rá lehet tenni a feszt, de valamiért nem akar működni... Próbaképp a mély csatornába kötöttem be egy ledet, de sötét.. pedig megtekergettem a 2 hozzá tartozó potit is. Mekkora bemenő jelet kell adni neki?
Kezd a 741-es kimérésével.
P1 legyen a legkisebb álláson. A P1 állítja a jel erősítését. A 3-as lábon közel a tápfeszültség felét kell mérned. Amennyiben nincs gond akkor a 6-os és 2-es lábakon is ez a feszültség fog megjelenni. Persze bemenő jel nélkül. Ha egy ellenállással (PL:10K-100K ) a C1-R2 pontot valamelyik tápfeszültségre érinted, akkor erre a 741-es kimenete ellentétes feszültséggel fog válaszolni, az R4-P1 értékétől függően. PL: ha C1-R2 pontra + DC feszültséget adsz, akkor a kimeneten a 3-as láb feszültségéhez képest, alacsonyabb feszültséget kell mérni. Ha a C1-R2 pontra - ( GND ) DC feszültséget adsz, akkor a kimeneten a 3-as láb feszültségéhez képest, magasabb feszültséget kell mérni. Ezzel az IC működőképességét le is tesztelted. Egyenáramú jelnél a P1 állítása jól mérhető feszültség változást fog eredményezni a (6. lábon) kimeneten. Ez a P1-R4 visszacsatolása okozza. A kapcsoló tranzisztorok működőképességének ellenőrzése. Csak az egyik csatorna tesztelését írom le. Így kell a másik két csatornát is tesztelned. Legyen ez a közép csatorna. A P3.as potenciométert tekerd MAX állásba. ( Csúszka az R6-C7 fele áll. ) Az R6-C7 pontra és a +tápfeszültség közé köss egy ( 220K-s ) ellenállást. Ezzel kellő nyitófeszültséget fog kapni a T3, hogy kinyisson. A T3 kinyitása nyitófeszültséget ad a T4-nek és feltölti a C10-et. ( Ez a kondenzátor fogja a HF-jelet késleltetni, hogy elég ideig nyitva legyen a T4. ) A T4 kinyitásakor a LED-ek - tápfeszültséget kapnak és világítanak. A T4 E-C kivezetésének rövidre zárásával a LED-sor külön is tesztelhető. A P3-as potméterrel a csatorna érzékenységét állítod. A próbaellenállásokat a teszt után el kell távolítani. Ezek után már mehet a HF jel is. A P1-el tudod az erősítés mértékét beállítani. Szerintem egy közepes hangerőre tekert erősítő megfelelő jelet fog adni. A leírás mit ír erről?
A bemenetről azt írja, hogy CDlejátszó, vagy magnó. Szóval akkor az vonalszintű lesz. Anynit ad az mp3-am is, azzal próbálom. Mindjárt neki is állok, csak először befejezem a stroboszkópjaim buherálását, mindjárt kész van.
Köszönöm a választ, valahogy csak életre keltem most már.
Sziasztok ! Tanácsot kérek. Az itt http://www.hobbielektronika.hu/forum/topic_680_1_DESC.html: elkezdett fényorgonához csatornánként kontroll ledet (?) szeretnék varázsolni. Valahol itt olvastam erről infót , de most nem találom.
A másik kérdésem, ha esetleg SSR-t akarnék meghajtani, akkor az OCS 1-2-3-4 1-2 lábáról megoldható-e? Arra gondoltam , ha netán kedvenc gyermekeim őrült módon meg akarnák hajtni a szerkezetet , akkor csinálnék egy csatlakozási lehetőséget és egy külön dobozba elhelyeznék 4 db 10-15 A-s SSR-t , csak a vezérlés lenne közösítve egy többeres kábellel. Ha jelenlegi teljesítmény elegendő , akkor marad az alapkapcsolás, ha pedig kevés lenne , akkor jöhetne az opció!
Hello!
- A kontroll Led-et, a 470ohm-okkal sorba kötheted. (Persze polaritás helyesen.) - Az SSR-t nem kötheted az opto diódájára, mert azon általában csak 1..2V feszültség van, ami nem elég az SSR-nek.(Plusz az áram is megoszlana) - De gondolom az SSR-ben áramgenerátor is van. (Ha rá van írva, hogy 3..24V). Akkor viszont Úgy lehet bekötni, hogy a "mínusz" lábát a D17 anódjára, a "plusz" lábát, az OCS1 1-es lábára. Tehát a 470ohm+optó-val lenne párhuzamosan az SSR. Tehát feszültséget kapna, nem áramot, mint ahogy az optó diódájának is csak korlátozó ellenállása a 460ohm. üdv! proli007
Köszönöm a segítséget. A led mekkora áramú lehet? Gondolom célszerűbb a 2 mA-s
Hello!
Nem, a sorba kötött Led-en kb. 10mA áram fog folyni.. üdv! proli007
Normál 3 - 5 - 8 vagy 10mm átmérőjű nyugodtan lehet. Esetleg leget nagy fényerejű is. Ez azért jobb mert ugyanakkora árammal sokkal nagyobb fényt adnak. Vagyis látványosabbak ha a kontroll LED nem csak a nyákra lesz beültetve.
Sziasztok!
Nem tűntem ám el teljesen, igaz lassan, de biztosan építgetem a fényorgonám. Sajnos az utóbbi időben szinte semmi időm nem maradt, amikor meg lett volna, túl fáradt voltam hozzá... De ma újra előkerült. Sajnos hiányoznak még alkatrészek, sikerült kifelejtenem, vagy rosszt küldtek, már nem emlékszem. Itt egy kép, itt tartok Üdv mindenkinek |
Bejelentkezés
Hirdetés |