Fórum témák
» Több friss téma |
Hát én ebből nem értem, hogy ez mi lesz. Mi a feladat? Mit kell csinálnia? Megállni egy előre előírt helyen, vagy csak végállásjelzésnek gondoltad a LED-et?
Lehet ne vagyok elég világos, egy Dc. motorral meghajtuk egy menetes tengelyt ez a tengely mozgat lineárisan mozgó "kocsit" a motor forgásirányának megfelelően előre- hátra. A ledet a fotoellenállással pozíció jelzésre használnám és természetesen lenne egy "külső" poti a pozíció beállítására. Úgy ahogy a kacsa csak lineárisan utazik a kacsa ide-oda.
Az avatarodban a felhő alakjáról a Trianon előtti Magyarország alakja jutott eszembe... Vagy csak véletlenül ezt tetted fel?
Tehát, a kocsi megy végig ezen a 40 cm hosszú tengelyen és a LED-ek csak visszajelzést adnak, hogy éppen hol tart a kocsi? Vagy egy LED sor lesz 40 cm hosszan? Lesz benne mondjuk 40 db LED és a feladat az, hogy mondjuk a 35. LED-nél álljon meg a kocsi? Vagy beállíthatóan a 40 db LED valamelyikénél álljon meg? Ez még mindig nagyon sötét nekem...
Szia Katt!
Idézet: Pontosan erre gondoltam. A "kocsit" meg ott kell megállítanom a vezérlő pótival ahol akarom és újra indítanom előre vagy hátra. A felhő alakja nem véletlen, jelzi,hogy az égiek is tudják mi tartozik össze. „Tehát, a kocsi megy végig ezen a 40 cm hosszú tengelyen és a LED-ek csak visszajelzést adnak, hogy éppen hol tart a kocsi?”
Na, tehát. Van egy doboz, amin van mondjuk egy számkijelző, ami 40 -ig tud elszámolni. Ha pl: 32-őt mutat, akkor az azt jelenti, hogy a nullától indulva, 32 db LED fényét számolta össze a fotoellenállással, vagyis a 32. pozícióban van. Van a dobozon még egy poti, amit ha jobbra tekersz, akkor nő a számkijelző állapota, ha meg balra akkor csökken azáltal, hogy megy a kocsi valamilyen irányba. ( mondjuk... ) Vagyis a kocsi helyzetéről a számkijelző ad információt azzal, hogy megszámolja, hogy hány LED fényét számolta meg a kocsira szerelt fotoellenálláson keresztül egy számláló. Elég, ha szemmel csak a számkijelzőt látod, hogy pl épp a 15-nél tart és akkor megállítod a potival? Ilyen esetben ez lehet a poti egy három állású kapcsoló is. Jobbra billentve előre megy, középen áll, balra billentve balra megy. Ebben az esetben a szemed a kimeneti jellemző érzékelője, hiszen te döntöd el, hogy hol álljon meg.
Ha olyannak kell lennie, hogy pl egy másik számkijelzőn beállítod ( számlálón), hogy 15, akkor csak bekapcsolod és magától elmegy a 15. LED-ig és ott megáll, az már egy szabályozás lesz. Ugye, az nyilvánvaló, hogy jelen esetben nem lesz túl pontos, hiszen a kocsi 40 cm-es útja 40 részre van felbontva. Nyilván, a LED-ek számával lehet növelni ezt a pontosságot, de ezzel a módszerrel mindenképpen kvantált lesz. Kérdés az, hogy mekkora pontosság kell? Igen, az összetartozás...értem.
Hu-ha bennem van a hiba nem kell ledet számlálni. Csak a tengely pozícióját kell figyelni a leddel oly módon, hogy Egy vékony cső végére szerelek egy fényérzékeny ellenállást vagy tranzisztort ahogy a fényforrás távolodik a kocsi irányával és sebességével arányosan nő vagy csökken az érzékelő ellenállás értéke.
És ezt azt értéket használnám visszajelzőnek. Mely a méréseim szerint fotoellenállásnál 100 és 5 Kohm. között változik.
Ha jól értem, a fotoellenállás analóg pozíció érzékelő lenne. Szerintem ez nem lesz túl pontos, a hőmérséklettől kezdve ,jó pár tényező jelentősen ronthatja a stabilitását, a karakterisztikája meg szerintem közel sem lesz lineáris. Ráadásul ez kívánja a pozíció szabályzó felépítését.
Mindenképpen DC motorral kell megoldani? Nem lenne jó esetleg léptető motor? Azt nyílt hurkúan is lehetne vezérelni, és a mechanikus kotyogásoktól eltekintve, viszonylag pontos megoldás lehetne.
Az a baj, hogy egyrészt a távolság négyzetének függvényében csökken a megvilágítás erőssége a fotoellenálláson, másrészt a LED, meg a fotoellenállás is öregszik, tehát ezek távadónak nem jók.
Inkább valami "digitális" megoldáson gondolkozz, pl: lehetnek fényimpulzusok, amit egy fotoellenállás érzékel, egy számláló meg számlálja. Minél többet számolt, annál messzebb van a kocsi. Vagy valami ilyesmi.
Úgy gondolom olcsóbb hozzá jutok a motorhoz meg az egyebekhez. Néztem a léptetőmotor árakat vezérléssel együtt veri a harminc rugót. Lehet, hogy van olcsóbb a piacon de akkor oda a saját készítés filingje.
Még teljesen nyitott a megoldás milyensége. Tehát arra gondolsz,hogy a motor mondjuk 100 fordulata alatt ér a "kocsi" egyik végpontból a másikba és egy tárcsával előállított impulzust számláljuk mondjuk 100-at és így kapunk visszajelzést a motor helyzetéről. Az jutott eszembe ebben az esetben viszont nem tudjuk a motor irányát.
A golyos eger erzekeloje ugyanilyen megoldasu. Incremental rotary encodernek hivjak ezt a megoldast. Csak meg kell neki mondani egyszer a kezdeti allapotot, es onnan tud fel-le szamolni. Rotary encoders.Quadrature Encoder Fundamentals
Igen, ezt már olvastam valahol a fórumban talán pont itt.
Itt talasz megoldast a szamlalasra uC nelkul.
Lerajzoltam milyen vezérlést szeretnék a működtető kar mozgását követné a zsilip kaput működtető bovden. A középállás a 0 pont innen indul a működtető kar jobbra vagy balra. A 0 pont és a jobb illetve a bal végpontok között is kellene jobbra vagy balra irányítani. Kösz nektek most már pontosan és illusztrálva meghatároztam a feladatott. Ezzel kellene egy zsilip kaput működtetni, hogy jobbra vagy balra nyisson különböző pozíciókban. Fontos a működtető kar mozgási sebességének működtetése. (Gyorsan zárom a zsilipet vagy lassan.)
Hello!
A teljes feladat megértéséhez, azért még számtalan kérdés merül fel. - Ezek szerint ez mégsem egy állásszabályzó, hanem egy egyenáramú motor vezérlő. Így az állás visszajelzésére sincs szükség. - Ha jól értem, akkor a működtető kar középső állásában a motor áll. És a jobbra-ballra húzáskor, a motor jobb-bal irányban forog a működtető kar szögállásának megfelelő sebességgel (fordulatszámmal)? Tehát a vezérlőkarral, nem a zsilip pozícióját adod meg, hanem a motor forgásirányát és sebességét. - Ha így van, akkor ez nem szabályozás, hanem csak vezérlés. Ekkor a "szabályozás" úgy jön létre, hogy látod a zsilipkapu állását, és ha jó a pozíció, középhelyzetbe hozod a működtető kart. Vagy is rajtad keresztül. Ekkor a motor mellett, csak két végállás kapcsolóra van szükség, hogy ne tudd túlmozgatni a kaput. - A jelölt két vezeték, a motor főáramkörű vezetéke, vagy a működtető kar jelvezetéke? Azért nem mindegy, hogy hol van elhelyezve a vezérlő és/vagy teljesítmény elektronika plusz a betáplálás. A motor mellett, vagy a szabályzókar mellett. Ha a két vezeték a motor vezetéke, akkor nem mindegy a vezeték keresztmetszete és távolsága a vezérlőkartól. - De ha a vezérlés tényleg úgy van, ahogy leírtam, akkor valóban azonos a feladat, mint amit a BSS-ből linkeltél be. (Az előző hozzászólásomat szerintem félre értetted. Nem arra utaltam, hogy számodra egy élet megtanulni a szabályozástechnika alapjait, hanem hogy ez a tudomány ág olyan széles, hogy vannak kutatók, akik egész műszaki pályafutásukat ennek a témának szentelték/szentelik.) üdv! proli007
Szia!
Igen a működtetőkar 0 állásánál áll a motor. A működtetőkar J.-B. irányba tolásával a motor J.-B. mozdítja zsilip bovdent. Amennyiben a működtető kart megállítom mondjuk a J. irány felénél mert csak félig nyitom ki a zsilipet akkor itt is megáll a motor. ua .B.- is. De innen is tudnia kell a 0 felé vagy a végállás felé mozdulnia. Tehát vagy vissza zárom a zsilipet vagy jobban kinyitom (J.-B.-is). Ez a J.-B. irány minden pontjára érvényes. A két vezeték jelzése nem szentírás, de 5+GND vezetéknél nem szeretnék többet. Az elektronika elhelyezése még nem alakult ki bennem. minden a méretétől függ. A legjobb az lenne ha egy irányítóval több zsilipet is tudnék mozgatni a terepasztalon. Nem éreztem semmilyen negatív kicsengést az írásodban én is csak arra utaltam, hogy 30év hálózat építő munka után forrasztgatással töltöm szabadidőm egy részét. Mindig is érdekelt hobbi szinten.
Hello!
Akkor itt még is csak állásos (helyzet vagy pozíció) szabályozás van. Tehát a zsilip helyzete, követi a működtető kar állásának helyzetét. Viszont ekkor az említett "0" középhelyzet nem értelmezhető. Mert a motor akkor fog megállni, mikor a zsilip álláshelyzete megegyezik a működtető kar helyzetével. Ha nem egyezik meg, akkor egyből abba az irányba mozdul, amerre a differencia fennáll. Tehát a motor, mindig kiegyenlíti a különbséget a két állás között. De a motor fordulatszáma (mozgás sebessége) egy másik dolog. - Vagy a szabályzó fogja meghatározni a motor fordulatszámát a szabályozási eltérés alapján. (Tehát ha a kart elmozdítod és így a differencia nagy lesz, akkor a motor gyorsan forog. Majd ha már megközelíti az állást lassít, és amikor a differencia "nulla" lesz leáll.) Egyszerű esetben ez egy arányos szabályzó. - Vagy, ha a szabályzó differenciát észlel a működtető kar állása és a zsilip állása között, akkor az általad (külön más beállítószervvel) beállított sebességgel mozog a zsilip addig a pontig, míg a differencia meg nem szűnik. Ez egy kétállású szabályzó, mert a motor vagy forog vagy áll. (Természetesen azzal a forgásiránnyal, ami csökkenti a differenciát.) Vagy is a zsilipnek állásos szabályzása van, míg a motor sebességének, csak vezérlése van. Ez a megoldás, legfőképpen akkor jó, ha a zsilip mozgása tömegéhez képest lassú, és így a motor megállása esetén nincs túlfutás. De mind két esetben célszerű végállást jelezni, hogy a motor ne legyen képes túlhajtani a zsilipet. Valamint esetleg kis holt zóna is kell, ami nem engedi kis álláseltérés esetén a zsilip mozgását. (Mert különben állandóan mozogni fog jobbra-balra) ÉS mind két esetben kell a zsilip helyzetének ismerete a szabályzó számára, vagy is egy távadó, mely mutatja a pillanatnyi pozíciót. Ha több zsilipet is szeretnél szabályozni egy irányítóval, akkor is kell tudni, melyik fokozatok vannak közös alkalmazásban. Ha az egész szabályzót szeretnéd ide-oda kapcsolgatni (hogy csak egy szabályzóra legyen szükség), akkor a motoráramot is kapcsolni kell, egy kiválasztó kapcsolóval. Valamint a vezérlő kar sem lehet csak nyomógomb kivitelű, hiszen meg kell őrizni az éppen nem működő zsilip előzőleg beállított pozícióját. De ekkor már tényleg digitális szabályozás a célszerű megoldás. Vagy is kiválasztod melyik zsilipet szeretnéd mozgatni, majd erre megjelenik az aktuális pozíciója, és ez módosítható a kívánt új helyzetre. Ha pedig másik zsilipet választasz a kiválasztott új helyzet eltárolódik. Esetleg kiválasztáskor az aktuális helyzet pozíciója bemásolódik kívánt helyzetnek, és ezt módosíthatod a működtető karral. (De itt is csak nyomógomb jelleggel, mert ha nem, a műköttető karnak is az aktuális pozícióra kellene mozognia) Így nem kell tárolni az előző kívánt pozíció értékét. Én csak próbálok segíteni a tényleges feladat kiderítésében.. üdv! proli007
Próbáljunk egy vezérlő egy motor megoldásra koncentrálni mivel a több zsilip működését úgy gondolom, egy egyszerű választó kapcsolóval megoldom. Valami olyasmire kell ha megszűnik a vezérlés, a zsilip mindig vissza álljon alaphelyzetbe. Arra gondoltam a működtető kar elmozdulás irányát és hosszát figyeljük egy érzékelővel és a motornak annyi négyszögjelet adunk mely a kívánt pozícióba hozza zsilipkaput. Ehhez mit szólsz?
Hello!
Mit szólok? Hogy nem értem. Pontosabban nem értünk szót. Az előző hozzászólásomban a két "-" jellel elválasztott részben felsoroltam az általam elképzelt működési (szabályzási) lehetőségeket. Gyakorlatilag ezek a lehetőségek közül lehet választani. Amit írsz, a működtető kar helyzetének érzékeléséről, az részletkérdés. Mert a kar lehet egy potméter tengelyén is. Ekkor egyszerűen lehet érzékelni, hogy pillanatnyilag hol áll a kar. Ha a poti által szolgáltatott feszültséget összehasonlítjuk két ellenállás által leosztott feszültséggel, már is meg van az irány mint polaritás, és az elmozdulás mértéke mint feszültség. De honnan tudod, mikor van a kar a "kívánt pozícióban"? Mert ha elmozdítod a kart, és az mechanikusan ottmarad, akkor rendben, ez lesz az alapjele a szabályzónak? "motornak annyi négyszögjelet adunk mely a kívánt pozícióba hozza zsilipkaput." Ezt csak úgy lehetne értelmezni, ha a motor egy léptető motor lenne. (De Te egyenáramú motorról beszéltél, (nem is kis áramúról) ahol a négyszögjel úgy jön képbe, hogy a motorvezérlő a teljesítményt PWM jellel hajtja, elkerülve a veszteséges analóg szabályozást. "Valami olyasmire kell ha megszűnik a vezérlés, a zsilip mindig vissza álljon alaphelyzetbe." Elsőként azt kell tudni, mit értesz jelenleg a "vezérlés" alatt, ami megszűnik, és mi szűnik meg? Mert ha a feszültség, akkor csak mechanikusan tud visszaállni. (valahova). Ha arra gondolsz, hogy vezérlőkar és a szabályzó között bomlik meg a kapcsolat, azt lehet kezelni. De szerintem teljesen rossz a feladat megközelítése. Mert így nem lesz belőle semmi. És így csak a részletekbe veszel el. Tehát egy átfogó koncepciótervet kell készíteni (legyen az bármely egyszerű is). Majd ezen igények alapján részegységenként kidolgozni a feladatot, áramköri megoldásokat. Mert bármily egyszerűnek tűnik is a feladat, ez egy komplex irányítástechnikai tervezés. Egy csomó dolgot tisztázni kell ellőtte, mielőtt bármibe belefogsz. - Elsőként azt, hogy ez egy kísérleti valami, játék, vagy egy valós megoldandó technológiai feladat. Milyen a feladat műszaki súlya? Mert az összes műszaki igényeket-követelményeket ettől kell függővé tenni. - Ismerni kell a végrehajtó mechanikai kivitelét, annak fizikai tulajdonságait. Mi fogja hajtani, mekkora erővel, van-e túlfutási lehetőség, vannak-e biztonsági feltételek. (Odacsíp valamit-valakit, elszakad-törik valami, akkor annak milyen következményei vannak.) - Milyen mozgási sebességi igények vannak. Mekkora tömeget mozgat, mekkora erővel, megálláskor van-e túlfutás, vannak-e mozgásnak biztonsági feltételei. - Hogyan van megoldva a helyzetérzékelése, annak milyen lesz a villamos kialakítása (szolgáltatott jele) Vagy is elsőkét fel kell építeni egy végrehajtó szerkezetet, a motorral, és pld. tápegységről ellenőrizni annak mozgásait, felvett áramát, mozgási sebességét, mozgás idejét. Majd ki kell találni és elkészíteni hozzá a helyzetjelző áramkört, meg kell állapítani szükséges-e biztonsági végálláskapcsoló felszerelése. Esetleg élet és vagyon biztonsági követelmények és azok villamos megoldását is ki kell találni. (Ha tényleg komolyan szeretnél ezzel a dologgal foglalkozni, új topikot kellett volna nyitni hozzá pld. "Pozícióvezérlés DC motorral", vagy valami beszédesebb név alatt. Mert jelenleg a topik címe, csak végrehajtóba beszerelt motor főáramkörére vonatkozik.) üdv! proli007
Szia Proli007!
Most egy kicsit zavarba hoztál. Nem akartam én ennyi problémát de igazad van. Úgy gondolom amit szeretnék ez a videó érzékelteti a legjobban. Nem tudom láttad-e? Nem probléma a túlfutás mert rálátás van a zsilipekre és lehet korrigálni. A végállást viszont meg kell oldani. Nincs különösen nagy becsípődés veszély mivel alga tenyészet zsilipeiről van szó és az erős Kb. 40-60kp. erővel kell a zsilipeket áramlással szemben is mozgatni. Csak egy ismerősömnek szeretnék ezzel segíteni de ha nagyon bonyolult akkor ez már túl van a szívesség határán. Télen elég strapás a nagy tartályok tetején pallón szaladgálni a zsilipek között.(5db)
De ez a videó is mutatja mit szeretnék természetesen kisebb sebességgel. Egy ilyen szerkezet mozgatná a bovdent és középről indulna jobbra balra.
Hello!
Természetesen láttam a videót. Sokat persze nem lehet belőle látni. Azt viszont igen, hogy ez egy pozíció szabályzóról van szó. Ahol az alapjeladó (működtető kar) egy forgó potenciométer tengelyére szerelt kar. Ezt mozgatja a kolléga. A motor, egy lassító áttételen keresztül mozgat egy fogaslécet, így lineáris mozgást készít a forgó mozgásból. A lineáris mozgás pozícióját egy toló-potenciométer érzékeli. A két poti álláskülönbsége vezérli a szabályzót. A szabályzó vélhetően egy digitális kütyü, mert viszonylag kevés eszközt látni a panelen. Digitális szabályozás megoldása hardver szinten egyszerűbb, a programot megírni rá már sokkal nehezebb, de flexibilisebb, mint más. A programnak ugyan azokat a funkcionális blokkokat kell tartalmaznia, mint egy analóg szabályzónak. Viszont nem látható, a szabályzó alatt elhelyezkedő teljesítmény egység, ami a motor meghajtását végzi. De a tetemes hűtőborda és ventilátoros hűtés sejthető. Viszont a szabályzó panelhez, számtalan vezeték csatlakozik, aminek nem tudható a funkciója. (De mivel van, nyilván szükséges.) "Egy csomó dolgot tisztázni kell ellőtte, mielőtt bármibe belefogsz.." Ezt a részt viszont nem igen hagyhatod ki, legfeljebb azzal a súlyozással, amilyen komolynak ítéled a feladat megoldását. Ha a zsilipnél víz nyomásával is számolni kell, akkor a mechanikában célszerű csigakerék áttételt alkalmazni. Mert ha sima hajtás van, azt a víz visszatudja forgatni. Tehát fék kell, és négysíknegyedes hajtás. Ugyan is egyik irányban nem hajtani,hanem fékezni kell a kaput. A második videó amit mutattál, az csak mechanikailag azonos a céloddal, mert itt egy léptetőmotor látható. Aminek "szükségtelen" az állás jelzés, mert a lépésszámmal kontrollálható a mozgás. De a téma igen hasonló a CNC gépek működésével, javaslom (mint ahogy már előttem is) látogass el abba a topikba is. Ott már komoly gépek készültek, és tapasztalatok is vannak. "de ha nagyon bonyolult akkor ez már túl van a szívesség határán" Ebben nem tudok segíteni, ezt magadnak kell eldönteni. üdv! proli007
Azt elfelejtettem mondani, hogy mivel a mozgás lassú és ritkán kell mozgatni a zsilipet, lehet nem kell komplikálni és egyszerűsíteni lehet a dolgokat.
Vagy is nem kell változó sebesség, és a motort is kapcsolhatja két relé. ekkor a két poti közé, csak egy ablakkomparátor kell, ami a két relét vezérli. De hogy így rövidre lehet-e zárni a problémát, azt csak egy próba döntheti el. Táp-Motor-Helyzetjelző.. üdv! proli007
Szia! Ott már jártam és finoman írták, hogy ők számítógép vezérelt dolgokkal foglalkoznak és hagyjam el a "pályát". Egyébként kipróbáltam egy lada ablaktörlő motorral és egy menetes szárra rögzített "kocsival" és simán elég a bovdenes működtetés. Amit úgy csinálnék meg ahogy a léptető motoros aktuátornál láttál.
Szia!
Milyen pontossággal kell állítani a zsilipeket? Nem lehetne megelégedni azzal, hogy a menetes szár menetemelkedése lenne egy lépés? Így ha érzékelnéd a menetes szár körülfordulásainak számát, illetve a vezérlő potenciométer jelét digitalizálnád, ezek összehasonlítása alapján indíthatnád és állíthatnád meg a motort. Hogy érthetőbb legyek: Legyen a menetemelkedések száma 100 (ennyi fordulattal futja be a teljes orsó hosszat). A potenciométer jelét olyan A/D konverterre kötöd, ami 0...99 számot ad ki (lehet poti helyett peremkerekes kódadót is használni). A két számot digitális komparátorokkal összehasonlítod. Három féle eredményed lehet: nagyobb, egyenlő, kisebb. ezek alapján a motort hátraforgás, állóhelyzetbe, előreforgás állapotba hozod. Ha túlfutástól kell tartani, akkor az egyenlő állapot közelében lassabb sebességre kell kapcsolni a motort. Ez így viszonylag pontos lenne, és kikerülnéd a pozíció szabályzás nyűgjeit.
Szerintem nem kell itt nagyon komoly vezerlest csinalni ezekhez a motorokhoz. Mellekeltem egy egyszeru kapcsolast ami ket rele segitsegevel tudna vezerelni a motor forgasiranyat. Az egyik potit a vezerlopultra kell elhelyezni, a masikat pedig valami uton kapcsolatba hozni a kapuval. A mechanikan levo potit felig nyitott helyzetben beallitani kozepallasba, es utana onnan a masik poti vezerli a nyitast-zarast. A motoroknak nincs sebessegszabalyzasa, de gondolom ugyis valami csigaattetellel fogod mozgatni a kapukat. Az elektronikat meg lehet csinalni probara akar egy keszen kaphato lyukas panelon is, es a mintapeldannyal lehet kiserletezni. Lehet persze a motoroknak a fordulatszamat is szabalyoni, de fuggetlenul ettol az elektronikatol. Pl egy 555 + FET segitsegevel. A releket termeszetesen valami a motor aramahoz illeszkedo tipust kell valasztani(gepjarmu rele). A vegallaskapcsolokat sorba lehet kotni a megfelelo rele vezerlo agaval. A potiknak lehetne esetleg valami tolopotit alkalmazni, de azok altalban nyitottak, es konnyen szennyezodnek kulteri kornyezetben. Termeszetesen mindket poti linearis tipus.
Jo kiserletezest. Vili
A rajzzal kapcsolatban néhány apróbb észrevétel:
- Az IC1B differenciál erősítőt tudatosan engeded telítésbe? Ha nem, akkor vissza kéne venni az erősítést. -Az IC4 5V-os tápnak terhelés kellene, mert ha P1 5V fölött lesz, nem tud stabilizálni. -Az IC4-et akár ki is lehetne hagyni, ha két ellenállásból kialakított osztóra kötöd az IC1B 5-ös lábát. Az ellenállásoknak kétszer akkoráknak kell lenniük, mint az egy darab esetén lévőnek. -Az IC3 tápot is kihagyhatod, ha az IC1B erősítését annyira visszaveszed, ahogy a komparátorok bemeneteit ne vigye a pozitív tápfesz közelébe. D1 C1 szűrő viszont ekkor nagyon fontos. -IC1 és IC2 nyakára kéne még 100-100nF. Egyébként az ötlet, a kapcsolás kialakítása szerintem jó.
Szia Peter65!
Ilyen pontosság megfelelő lenne valami ilyesmi gondolat fogalmazódott meg bennem is az előzmények tudatában. Úgy kéne megoldani mint Proli007-esnek írtam és rajzoltam, hogy a közepe legyen a 0 pont.Zsilipkapu A zsilipekre rálátás van tehát így a kívánt helyzet életesénél a szabályzó kar mozgása leáll és így a motoré is. A motor fordulatának érzékelésére egy jeladó tárcsára gondoltam. |
Bejelentkezés
Hirdetés |