Fórum témák
» Több friss téma |
Üdv Mindekinek
Egy kis segítséget szeretnék kérni. Tudom, hogy ez nem a kezdők helye ,de ott nem segítettek. Alfa num kijelzőt (ew162g0ggly) szeretnék használni 16f887 pic-el , de úgy jártam, hogy inicializálás (8 bit) után nem történik semmi. Ha a multi méter mérő hegyével hozzá érek a kijelzőn a földhöz vagy +táphoz vagy kontraszthoz ami 1k-val van földre huzva akkor meg jelenik a kurzor és szépen villog ahogy kell. A multi m ilyenkor nincs bekapcsolva és a másik mérő kábel sincs sehol csatlakoztatva az áram körhöz. Sajna minden bekapcsoláskor meg kell érinteni a 3 pont közül valamelyiket csak akkor működik, ha ez megvan utána nincs gond mig ki nem kapcsolom. Már kicseréltem a vezetékeket át forrasztottam az egészet, tettem 100nf kondit a kijelzőn a táp és a föld közé. Kicseréltem a kijelzőt is, de semmi nem használ. Probáltam dibuggolva és rátöltve külön tápról (stab, szűrt +5V) mert az USB 4,8v-ot mértem hátha az a gond ,de így se jó. Scópon néztem, amikor kocogtatom a földet a mérő csucs-al (multiméter) akkor a +táp kivezetésnél (kijelzőn) a fesz vissza esik 1,6V ra majd fel ugrik 6,6V-ra pár lengés után lecseng. Ettől kezd működni és megjelenik villogva a kurzor. Légyszi segítsetek tanácstalan vagyok, hogy mit kezdjek vele. Attól, hogy a kijelzőn nem látszik alapból semmi az inicializálást megcsinálja szerintem, mert ha nem csinálná akkor kocogtatás után se villogna a kurzor. Előre is köszi.
Üdv.! Próbáld meg rendesen bekötni a kontraszt lábat: Bővebben: Link
Sziasztok!
Van egy Mio navigációm, sajnos az LCD kijelzőjének nincs fényereje. Egy erős lámpával oldalról megvilágítva látszódik, hogy maga a készülék működik, de a fényerő nulla. Van vkinek ötlete a hibára? Szétszedtem a navigációt. Mértem, fotóztam (lásd a képeket). Arra jutottam, hogy szerintem a 6db háttérvilágílágosító LED-ek nem az akku 3.7V (4V) -járól működnek, azaz nagyobb fesz. kell nekik, azaz valószínű vmilyen inverter van közbeiktatva. Ez nem biztos. Hol az inverter? A hozzászólás módosítva: Márc 13, 2013
még néhány kép:
Sz*evasztok!
Egy Arduino Uno típusú modulhoz hozzá szeretnék csatlakoztatni egy 16x2 LCD kijelzot. Mindezt a PROTEUS-ban ki akarom próbálni. Próbáltam már MCP23008-as áramkörrel és PCF8574-el is. Nem sikerült. Az Arduino 1.0-as verzióval próbáltam. Van három file: LiquidCrystal_I2C.cpp, LiquidCrystal_I2C.h és a keywords.txt. Ezzel a példával próbálkoztam, amelyet a PCF8574-el használok:
A Wire.h az arduino 1.0 program könyvtárában megtalálható. Lehet, hgy a valóságban működne. De ez nem elég. Látnom kell, hogy így működik-e, mielőtt a modulokat és az alkatrészeket megvásárolnám. Csatoltam az áramkört is. Egy ATmega 328-as kontroller I2C kimenetelére akarom kötni. Ha jártasak vagytok a témában, megköszönném a segítséget. A hozzászólás módosítva: Márc 25, 2013
4 bites módban a karakteres LCD-nél a nem használt lábakat (az alsó 4-et) nem szokták valamelyik potenciálra ellenállással kötni? Én mindig lehúzom testre 10k-val, de végülis az LCD nem veszi figyelembe azokat a lábakat, így elvielg "lóghat" a levegőben (meg gyakorlalilag is, hisz működik).
Ti hogy szoktátok?
Hello,
Nekem is pont ez a problémám egyik alkatrész sem működik megfelelően Proteuszban. Találtál már valami megoldást? A linkelt képen bejött néhány karakter. A hozzászólás módosítva: Ápr 1, 2013
Hello!
Elvileg nem illik egy CMOS bemenetet "lógva" hagyni. De egyébként az LCD-nél nincs jelentősége. Inicializáláskor, a 8 bites módban az "egyéb" beállítások esetlegesek lehetnek a lógó lábak miatt. De a lényeges bitek (többek között amivel átváltod 4-bitesre), a felső négy bitben vannak. Onnantól meg nem figyeli a az asló biteket, és nem lehet gond vele. Én minden esetre illemből le szoktam kötni a GND-re. üdv!
Szia!
Köszi a választ! Én is le szoktam húzni testre ellenállással, akkor ezután is le fogom.
Üdv!
Egy jó ideje szivok ezért segitségetek szeretném kérni egy 4x20-as LCD-vel kapocslatosan. HD44780-as chippel van szerelve és 16 pines lába van a csatl-nak. Nos kézzel szeretném meghajtani elég lenne annyi hogy csak kiir egy pár karaktert, de arra sem tudtam rávenni. Kontraszt állitása 4,7k-s potival frankón megy. 1-es 16-os láb földre lett téve (egyik a háttérbilágitás másik a kijelzőé) 2-es 15-ös láb +5V-ra téve (egyik a háttérbilágitás másik a kijelzőé) 4-es láb RS és 5-es láb RW földre téve 6-láb EN (kapcsolóval +5V-ra tesz ha nyomva van tápról) 7-10 láb földre húzva (D0-D3) 11-14-es láb dip kapcsolóval +5V-ot ad a rendszernek a tápról (D4-D7) Nos tápot ráteszem megjelennek az inicalizáló sorok. Dipet bármire kapcsolom utána 6-os lábon EN-el nyugtázom semmi sem történik. Vanm esetleg valakinek egy sorrendje hogy mit ronthattam el? Vagy a bekötés nem tettszhet a rendszernek? Köszönöm előre is segitségetek.
Szia! Nézz csak bele ebbe a cikkbe. Itt le van írva hogy hogy kell elindítani. A probléma az RS lábbal lesz. Azt is kapcsolóra kell kötni, de a cikk végén van egy kapcsolás, nézd meg azt!
Szia!
Köszönöm a segitséget, de nem akarja az igazságot. Ráadásul csináltam egy kis zárlatot, most indulás után elhalványodnak néha a sorok illetve sok helyen nem jelenik meg semmi a kontraszt állitás ellenére sem. Ezek szerint hazavághattam a rendszert? Tehát bekapcsolás után ha a felső négy bitet felhúzom 5V-ra és EN-el nyugtázom akkor a kurzornak kellene elkezdeni villogni?? +1 kérdés. Sehova nem tettem ellenállásokat hanem közvetlenül +5V-ra kötött em, lehet ez a baj? Idézet: „hanem közvetlenül +5V-ra kötött em, lehet ez a baj?” A háttérvilágítást egy ellenálláson keresztül kéne bekötni. Azon meg is tudod mérni, hogy mekkora áram folyik keresztül (U = I*R), és ne lépjed túl az adatlapban megadottakat (ha nem tudod, hogy mennyi a maximum, akkor mondjuk 150mA elég lesz neki). A problémádat ez egyébként nem befolyásolja, de ha direktbe kötöd a háttérvilágítást, akkor lehet, hogy túlterheled a LED-et benne, és hamar megpusztul.
Nem a lednél gondoltam hanem amikor a DIP kapcsolókon keresztűl az adat vonalakat magasra vagyis +5V-ra húzom, ott nincs-e valami gond illetve az EN, RS,RW lábaknál a közvetlen +5V-ra tétel nem okozhatja-e a problémát.
Én a cikkben szereplő bekötést használnám.
Ha így kötöd be akkor semmi gond: Bővebben: Link
Én még az enable kapcsolóval párhuzamosan tennék egy pergésmentesítő kondit, lehet hogy 8 bites módban nincs jelentősége, de 4 bites módban a pergéssel a második felét elcseszheti az adatnak/parancsnak.
Elkerülte a figyelmemet hogy 4 bites üzemmódban szeretné használni. Bár nem értem hogy ha kézzel akar karaktereket bevinni, miért 4 bites üzemmódban használja. Amúgy a cikkben amit ajánlottam, szó van a pergésmentesítésről is a 4. oldalon.
Sziasztok.
Még kezdőnek mondhatnám magam, de egy olyan ötletem támadt, hogy egy ATMEGA8515-el meghajtanék egy tft modult. Hardveresen mindent hozzá tudtam kötni az AVR-hel a gond a szoftverrel van . Ha valaki el tudná magyarázni, hogy pontosan milyen jelet vár a vezérlő, azt megköszönném. Esetleg az gond lehet, hogy maximum 8MHz a frekvencia, vagy ilyen alacsony frekin esélytelen a dolog. Csak arra gondoltam, hogy egy képet megjeleníteni vagy csak simán RGB-t kapcsolgatni, nehogy valaki azzal jöjjön, hogy ezen soha sem lesz 30FPS-es videó mert ezzel tisztában vagyok... Még annyi, hogy a DVdd lehet 5V vagy 3.3V kell feltétlenül? A -9V-ot és a 15V-ot megkapja az 5V meg az USB-ről menne. Annyit sikerült eddig elérnem, hogy néha föntről elindul a "képfrissítés", de a videóbementre nem reagál AVR Studo 4-et használok és C-ben írom a programot. A kijelző típusa: HSD070I651-F Válaszokat előre is köszönöm
Sziasztok!
Egy kis segítséget szeretnék kérni 1602-es LCd kijelző ügyben. Kicseréltem az eredetit egy másikra, működik is, csak fejjel lefelé írja ki a dolgokat, és a kontraszt is gyenge. Tudtok segíteni benne, hogy tudom megfordítani a képet, és a kontrasztot állítani? Előre is köszönöm szépen a segítségetek!
Mi az, hogy fejjel lefelé? 180 fokkal elforgatva? Akkor fordítani kell rajta 180 fokot. Ha az X tengelyre tükrözve (egy tükörből nézve pont jó), akkor meg hibás, és ki kell cseréltetni.
A kontrasztot a 3-as lábra kötött potival lehet általában állítani, ami a föld és az 5V-os táp között állítja a feszültséget. Általában a 0.5..1.3V közötti feszültségtartományban van értékelhető kontraszt a kijelzőn. A hozzászólás módosítva: Máj 18, 2013
Ha ugyanúgy kötöm be, mint a gyári kijelzőt, akkor fejjel lefelé ír ki mindent, 180 fokkal meg kellene fordítani. De azt meg tudom oldani, ha a kijelzőt megfordítom, és összevezetékezem. A kontraszt most földre van kötve a gyárinál, és jó erős, az újnál meg gyenge. Ha növelem a feszt, akkor erősebb lesz a kontraszt?
A kontraszt akkor lesz pont jó szemből nézve, ha a 3-as láb kb. 0.8-1V-ra van a földtől. Ha egy ~10k körüli potit raksz oda, akkor tudod addig tekergetni, amíg pont jó nem lesz.
A kontraszt egyébként érdekes dolog, mivel a feszültség állításával változik az a szög (jellemzően függőlegesen), ahonnan nézve pont jó a kép. 0V-nál már általában nagyon rosszul látszik a kép, ill. a másik irányba állítva 2V felett meg már szinte semmi kép nincs.
Köszönöm szépen a segítséged, holnap ki is próbálom.
A fordított kijelzést már megoldottam, 180 fokkal fordítva tettem be a kijelzőt, és összevezetékeztem.
1. mint vl is írta van olyan modul aminek lenn, és van aminek fenn van a csatlakozója, szoftverből sajnos nem fordítható fejre
2. nekem van olyan régi 44780 kijelzőm aminek a kontrasztja negatív feszt igényel, a maiak inkább mint vl írta kis pozitív feszt igényelnek Szóval goto adatlap a gyártótól...
Üdv mindenkinek!
Lehet hogy valahol már említést nyert, de én igazából nem néztem végig mind a 36 oldalt. Kérdésem: a valamikori Videoton AKAI Hi-Fi tornyos kijelzője csak afféle simán fluoreszcensz tipus. ... amelyik kékes vagy zöldes fényben és két sávban "lépegető" pálcikákkal jelezte a kivezérlés mértékét 0-100 W-ig - és nekem van itthon egy olyanon, amit szeretnék életre kelteni. A gyártó weboldala bizony elég szűkszavú, s a www.kontha.hu honlapon is csak annyi utalás van rá, hogy ezt náluk lehet kapni - ám semmi több. A nyákot magát már lemértem, s ellenállásilag minden OK rajta, de nem igazán kelt életre az ajánlások szerint, pedig összesen 5 szál csatlakozóhuzalból áll a vezetékezése. Ha abból a +-t és --t kivesszük (a tápfeszt), máris csupán három ere marad. Abból meg kettő a jobb és bal csatorna bemenete lenne, tehát mi az a fennmaradó 1 szál? A kijelző megvilágítása - esetleg maga a fűtés lenne? A meghajtó IC-k Hitachi HA12019-ek, a fluoreszcensz kijelző pedig Futaba BG-189Z 6D. Nem tudom, gyakorlatilag hány V-tal kellene a csövet fűteni, hogy némiképpen világítson ...
Igazad van, ez valószínűleg negatív fesszel vezérelhető, mert betettem egy 10K-s potit a tápra, és a kimenetét a kontrasztra, de akkor a legjobb a kontraszt, ha földre van kötve.
Hogy tudom megoldani a negatív vezérlést? Előre is köszönöm szépen a segítségetek!
Hello!
Itt a kapcsolási rajza: Bővebben: Link Ebből kiolvasható, hogy kétféle tápfeszültséget igényel a panel (28 V DC és 3,1 V AC ).
Szia!
Hogy tudom megoldani a negatív vezérlést? Előre is köszönöm szépen a segítségetek!
Tuti biztos 5V-ról hajtja a kijelzőt az áramkör? Az 1-es és a 2-es láb között 5V van?
A fluoreszcens kijelző nem LCD kijelző, hanem VFD. Van neki saját topikja is, lehet, hogy ott több segítséget is tudsz kapni.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |