Fórum témák
» Több friss téma |
Köszönöm a választ Inhouse.
Akkor keresek valami alacsony fogyasztású szirénát. Most hirtelen google-lel 15-20 watt körülieket dob be, 12 voltosak. Ha ilyen szirénát veszek, akkor milyen tápegységet javasolsz hozzá?
Azért pár képletet nem árt tudni...U=R*I, P=U*I, stb...
20W-hoz 12V-on, 20/12=1,67A-es áram társul. Tehát egy 2A-es elég lehet, mivel az érzékelő fogyasztása minimális. Érdemes egy nagyobb ellenállású behúzóval rendelkező relével társítani, hogy ott se legyen kiemelkedő fogyasztás, bár ez nagyságrendileg nem akkora tétel.
Köszi, olvasgatok még relé témában is akkor.
Hali. Van egy Kanlux JQ-37 érzékelőm. Ha éppen nem kapcsol, a visszajelző LED zöld. Ha a aktív, tehát kapcsolja a kimenetet, a LED piros. De ha ezt áram alá helyezem, a visszajelző piros, viszont a kimenet nem kapcsol. Van benne egy 78L08 (az első képen jobb oldalt,a sárga kondi alatt), és áram alatt a bemenetén alig több mint 8,5Vot mérek (holott a doksi szerint min 10.5-nek kell lennie), így természetesen a kimenet sincs meg 8V, hanem alig több mint 7V. Hol lehet a gond, miért nincs több feszültség a bemeneten? Az első kép alján lévő relé felett közvetlen van egy dióda, aminek talán van ehez köze. A típusa 1N4749A
A hozzászólás módosítva: Okt 15, 2013
Üdv!
Valószínű a 7808 felett lévő nagy sárga kondi lesz a ludas! Ha tudod, mért meg a kapacitását, tuti kevesebb. Azt cseréld, de csak X2-et típust tegyél bele! Nem tudom mekkora van benne, úgy 330-470nF lehet, legalább 250V váltó, de lehet, hogy nagyobb feszültségű. Akkorát tegyél bele, ami benne volt. A hozzászólás módosítva: Okt 15, 2013
Mint ahogy Tomi111 írta, a kondi körül keresgélj! Ezeknek trafó nélküli, soros kondis tápjuk van. A kondin (és egy soros ellenálláson) esik akkora feszültség 50Hz-en, hogy egyenirányítás után egy zenerdiódával (valamint egy pufferkondival) megfogva tudja táplálni a készüléket. Ez leginkább 24VDC szokott lenni. Ha ez nincs meg, akkor nem tud a 24V-os relé behúzni, még ha az elektronika el is menne kevesebbről... Óvatosan járj el, galvanikus kapcsolat van a hálózati feszültséggel a törpefeszültségű részen is!
A hozzászólás módosítva: Okt 15, 2013
Mikor szereltem le, és még áram alatt volt, lehetett hallani apró zizegéseket, mintaki nem lenne valahol kontakt. Csinálhat ilyet egy kondi? Mindjárt kicserélem, és megtudom
Ilyen is jó bele? A hozzászólás módosítva: Okt 15, 2013
Szerintem brummos. Pufferelkót cserélj! 220µF/25V, vagy ehhez hasonlót keress.
Kicseréltem egy a 330nF-ost, meg az elkót is, és már jó. A 330nF-ot kimérve csak 180nF volt
Nem látszik rajta, hogy öngyógyuló lenne, X2...
Van amelyikben ilyen típusú van gyárilag, legalábbis külsőre.
Hali!
Hozzám került a képen látható mozgásérzékelő, a gondja az, hogy önállósította magát. 10 mp ként folyamatosan ki-be kapcsol. Lehet e valamit kezdeni vele azon kívül hogy eldobni? A hozzászólás módosítva: Okt 16, 2013
A saját fényszórója hol van elhelyezve? Nem arra reagál, ha az elalszik? Esetleg a tápon keresztül indítja újra önmagát?(Olyankor meg annak nőtt meg a belső ellenállása.) Nekem már régóta üzemelő készüléknél még ilyen meghibásodásom nem volt, inkább csak az újaknál. Ha öregedéssel függ össze, akkor pedig csak elkó lehet. Nálam vagy gyárilag eleve ilyen volt, vagy IC-t cseréltem, és valószínűleg az eredetinél nagyobb erősítésűre, olyankor jött elő ilyesmi, akkor visszább kellett vennem rajta úgy, hogy az LM324 mellett van valahol egy több megohmos ellenállás, nálam 1 Mohmot írtak a panelra, de 2,5 Megohmot tettek bele, általában nem az az érték van ott, mint amit ráfestenek, onnan lehet ráismerni, (Bizonyára a gyártók is az aktuális IC erősítése szerinti értéket teszik oda, ezért változó.) az LM324 IC. egyik Műv. erősítő kimenet és a - bemenet közt van az negatív visszacsatolásként betéve, ott, ahol az IC még AC-t erősít, (Utána jön egy két diódás egyenirányító fokozat.) azt az ellenállást kellene esetleg kisebbre cserélni, ha túl érzékeny, és a saját lámpája elalvását is már mozgásnak érzékeli, ettől ismét újra begyújt. Hogyha meg használt az a készülék, akkor mindenképpen az elkók kicserélésével kezdeném.
A hozzászólás módosítva: Okt 16, 2013
Akkor is ezt csinálja, ha egyáltalán nincs rákötve fogyasztó/izzó.
Nézd meg a tápját, hogy meg van-e a 24VDC! Lehet, hogy amikor behúzna a relé, leesik a feszültség és megbolondítja az egészet. Volt nálam egy távirányítós konnektor, ahol szintén ilyen baj volt, de a hiba az volt, hogy behúzott és nem engedett el. A relé alacsony feszültségnél is tudta tartani magát, de az elektronika már nem működött tovább, nem vette a jelet. Változatos hibát okozhat a táp. Galvanikus leválasztás nélküli a táp, minden része hálózati feszültség alattinak tekintendő! Óvatosan a méregetéssel!
Köszi, ki próbálom, méregetek, - persze vigyázva.
Sziasztok !
Fecameca amit a több M-ohmos ellenállásról írtál az helytálló az új készülékeknél. Általam vásárolt több egyforma készülékeknél fele ezt a jelenséget produkálta amiről szó van (újra indítja magát és "ki-be kapcsolgat). Az ellenállás meghatárzásához tudsz valami támpontot adni ? Gondolok pl: a műveleti erősítők kimenetén mérhető feszültségekre nyugalmi és mozgásérzékelt álapotokra. Kikisérletezéssel sok időt vesz igénybe és bizonytalan a stabilitás is.
Üdv. Nem csak az ellenálásokat kell cserélgetni hanem a kondikat is. A hibák nagy része ezek kapacitás szegény állapotára vezethető vissza főleg a tápkörben lévőket érdemes cserélni. Ezek értéke általán mindig kevesebb a ráírtnál. Fecameca fórumtárs korábbi hozzá szólásait is érdemes elolvasni, hasznos információkhoz lehet jutni belőlük. Köszönet is illeti a leirtakért!
A hozzászólás módosítva: Okt 17, 2013
Szia! A kísérletezésnél jobbat nem tudok. Ha nem jó oda az eggyel kisebb érték, amit találok, esetleg egy 2,5 Mohmos trimmerrel állítom be, utána cserélem fixre. Sokszor elég pusztán azt az értéket oda rakni, ami odaírva van, nem a 2,5 Mohm, hanem 1, vagy 1,5M. Ki kell próbálni olyankor az érzékenységet is, kivárom az időzítést, távolabb megyek, megnézem, milyen messziről lát engem, integetek neki, szóval szöszmötölős. Az a lényeg, hogy ne kapcsolgasson folyton ki-be, de azért ellásson olyan tíz méterre, általában a sorban eggyel kisebb ellenállás jó szokott lenni oda. Mivel elég ritkán javítok ilyet, belefér az időmbe, és ami az egyiknél bevált, általában a másiknál is úgy van.
Kössz. mindenki válaszát!
Még nem dobáltam ki őket csak raktározom (sajnálom kidobni mert tuti rengetek kis kínai gyerek munkája lehet benne ... Egy hétvégét rászánok, és az általatok leírtakból tanulva próbálok valami használható készüléket varázsolni belőlük.
Sziasztok!
Tudna segíteni valaki abban hogyan lehet 2-3 mozgásérzékelőt összekötni hogy kapcsolja ugyanazt a lámpát? Előre is köszi.
Szia!Párhuzamosan kell kötni őket.
Szia! Köszönöm a választ!
Sziasztok,szeretném a segítségeteket kérni,mert én nekem az elektromosság...pffff
Tehát vettem 2 db 6 ledes DÜWI tipusú süllyeszthető lépcsővilágítást éjszakai fény gyanánt. Kapcsolónak pedig egy mennyezetre szerelhető Home PIR 06/WH tipusú mozgásérzékelőt... A problémám az,hogy kikapcsolt állapotban is világítanak a ledek,de csak éppen,halványan. Mikor még csak tervezés alatt volt az egész,akkor csak a fázist szakítottam meg,mondván majd lesz valamilyen kapcsoló rajta.és már akkor is jelentkezett a probléma (bár hol előjött,hol nem(?)) Tehát most a fényforrás (LED) alkalmatlan erre,és esetleg a mozgásérzékelő átenged annyi feszültséget,ami egy normál izzónál nem látszik,(a fázis ceruza sem villog be rá)de már a lednél előjön?
Hello! Ha jól értem, a "hiba" a közelítés kapcsoló nélkül is fennáll. Az oka, hogy a hosszú hálózat vezetékei között kialakuló kapacitáson keresztül a váltóáram kis mennyisége átfolyik. A Led-ek fogyasztása csekély, és működésénél sokkal kisebb áramra is képesek világítani. Ha a közelítéskapcsolóban netán a relén zavarszűrő kondenzátor van, még rosszabb lehet a helyzet.
Nem tudom egy ilyen alkalmazásban mennyiben zavaró a jelenség, villamos fogyasztása oly csekély, ami a vezeték hálózat egyéb hasonló kapacitív fogyasztásával azonos, csak ott épp nincs Led nem látható. Én a helyedben nem tennék semmit, külön grátisz szolgáltatásnak venném a halvány fényt. (Nem olyan zavaró, mint egy hálószobában, ahol a delikvens nem tus esetleg aludni tőle..) Ha még is zavar megpróbálnák a Led fényforrásokkal párhuzamosan tenni egy ilyen kondenzátort. Ez a kis szivárgási áramot lesöntölné, és ha szerencséd van nem világítanak a Led-ek. De csak az X2 típusjellel ellátott kondik felelnek meg ilyen célra. üdv!
Értem,és az esetleg ha mégis a fény teljes megszünése mellett döntök,nem gond a kondenzátornak,hogy maga ez a lámpatest 230 voltos ?
Nem gond, mert a kondi 275V-os, és nem véletlenül kimondottan váltófeszültségre készült. Ezért nem is jó helyette más igazán.
Sziasztok!
Nagy örömmel találtam rá a topikra, épp mozgásérzékelők bekötését próbálom megfejteni a kerti világításunkhoz. Szeretném a tanácsotokat kérni, hogy jól gondolkodom-e. A "házi feladatom": bekötni úgy egy kerti világítást, hogy 1) két mozgásérzékelő irányítsa (=a házból kijövet és a kapunál befelé érkezve is kapcsoljon a fény a járdán) 2) lehessen állandóra is felkapcsolni a világítást 3) legyen előtte egy főkapcsoló, amivel az egész lekapcsolható. (Annyiban egyszerű, hogy egyetlen helyen jönne be a delej a "rendszerbe" a kapubejárónál) Nálam értőbbek légyszi nézzétek meg, szerintetek ez működőképes-e!
Hello! Igen működhet, bár én a főkapcsolónál mind két áramkört szakítanám. A rajz talán jobban érthető, huzalozás jobban követhető, ha kevésbé sematikus az ábrázolás.. üdv!
Nagyon köszi a tanácsot és a profi rajzot, teljesen jogos észrevétel. Holnap teszek is egy próbát, a 12v oldal ma elkészült (=akkuról már mennek a lámpák), meg a távolabbi érzékelő is a helyén, még egy fél nap és minden kész!
|
Bejelentkezés
Hirdetés |