Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Akkumulátor töltő
 
Témaindító: josephx, idő: Jan 18, 2006
Lapozás: OK   8 / 303
(#) dudzsi válasza svebis.zoltan hozzászólására (») Jan 1, 2008 /
 
A legutolsot azt én átalakitottam mert nem olyan táp került bele.Csak a bemeneti pontok vannak rajta.
(#) Sepi válasza dudzsi hozzászólására (») Jan 5, 2008 /
 
Szia!

Akkor te azt mondod, hogy ezzel a 30VA-os trafoval és a kissebb söntöddel neked max. 4A folyik?
Csak kérdezem és nem kötekedni akarok, mert én is ezt veszem ki a leírásból (már amennyire csehül értek!)
Érdekelne,hogy tényleg megy-e ilyen értékekkel, nert akkor én is belevágok!
Köszi a mielőbbi válaszodat!
Ha tudsz néhány képet tegyél föl róla.
Hali!
(#) Jeep hozzászólása Jan 5, 2008 /
 
Sziasztok!

Én is szintén építettem egy LM317-es töltőt de nekem az a gond vele,hogy iszonyuan melegszik.Áramfelvétele 1,2 Amper.....úgy tudom,hogy 1,5-ig birnia kellene.Tettem rá hűtőbordát...kb 5cm*10cmest....de eléggé forró még igy is.
Lehet a tranyónak baja?én éjjel nappal szinte töltök vele.....eddig még nem jelentkezett probléma.
Valaki tud ebben segíteni,hogy ilyen áramerősségné ez normális vagy hagyjam inkább a fenébe és építsek egy komolyabbat (nehogy kigyujtson valamit amikor őrizetlen)!


Köszi előre is!

Üdv!
(#) potyo válasza Jeep hozzászólására (») Jan 5, 2008 /
 
Ha rendszeresen töltesz, akkor valami komolyabb kellene.

Az 1,2A úgy magában nem jelent semmit. Ha nagy a különbség a bemeneti és a kimeneti feszültség között, akkor nagyon melegszik. Az LM317 tönkremenni nem fog, van belső védelme, és ha túlmelegszik, akkor visszaveszi az áramot.
(#) Pafi válasza Jeep hozzászólására (») Jan 5, 2008 /
 
Idézet:
„Lehet a tranyónak baja?”

Tranyó is van benne, nem csak LM317?

Adj neki kicsit kisebb bemeneti feszültséget, akkor nem fog annyira melegedni! (Uki+3V azért kell neki!)
(#) Jeep hozzászólása Jan 5, 2008 /
 
Nah szépen lemértem most a dolgokat.....
Én erröl a kis szerkezetröl töltök és szürkületben meg ledes világításnak használom (az akksi meg ha nincs áram akkor onnan táplálja a ledeket)
az lm317 csak akkor melegszik nagyon amikor a 20 db fehér ledre kapcsolom...ha az akksit töltöm akkor kézmeleg a hűtőborda...lehet markolászni.
De akkor a 20 db lednél miért melegszik ennyire ezt nem értem....pedig a ledek 15-16 ma-t vesznek fel egyenként....és még van előtte lőtét ellenálllás is.
(#) proli007 válasza Jeep hozzászólására (») Jan 5, 2008 /
 
Hát ha ez így lenne, akkor az öreg Joule forogna a sírjában.
Az mindig úgy melegszik, amennyi teljesítmény jut rá.
Gondolom az aksitöltő üzemben, mint áramgenerátor megy. (vagy nem) A puffer-aksi feszültség különbsége jut rá.
Lehet, hogy Led-es üzemben a ledeken kisebb a feszültség, és akkor több jut az LM-re.
De mindent mérni kell és úgy meghatározni! (mennyi fesz van az LM-en, mennyi áram folyik rajta, és mindjárt "okosabb" leszel.)

üdv! proli007
(#) papi74 hozzászólása Jan 5, 2008 /
 
üdv mindenkinek
az alábbi kapcsolást megépitette már valaki?mi a müködési elve?a potival lehet e a töltöáramit szabályozni?v mire való.aki tud az kérem segitsen

köszönöm

akkutolt.gif
    
(#) proli007 válasza papi74 hozzászólására (») Jan 5, 2008 /
 
Nem építettem meg, de ismerem a kapcsolást.
A potival, csak a töltés végfeszültségét lehet beállítani. A töltőáramot elsősorban a trafó fogja meghatározni. (De mint a nevében is benne van "gyorstöltő" nyilván a maximumot jelenti ami kivehető)
Valahol olvastam róla, nem túl kedvező véleményeket, bár elviekben működőképesnek néz ki a kapcsolás és elég ötletes is.

üdv! proli007
(#) dudzsi válasza papi74 hozzászólására (») Jan 5, 2008 /
 
Hali!

Én megépitettem ezt a tirisztoros töltöt.Nem ajánlom mert én is szivtam vele.Nemlehetett a max töltö feszt beállitani.14,7-nél még mindig 5A tőltőtt. Akármit csináltam nem lett jó.
(#) dudzsi válasza Sepi hozzászólására (») Jan 5, 2008 /
 
Én nem ezzel a trafoval csináltam.És másfajta került bele.De sajna a tranzisztor is ugy melegszik mint állat.Igy 4A az még nekem jo és annyira nem is melegszik.Pedig van benne ventilátor is.De az oldalon irják hogy 0,04 ohmosnál 5,5 A.De ehez a megfelelö trafo kell ami birja a xA-t.Ez a 30VA trafó nem igazán birná a 4-5 A.
(#) Sepi válasza dudzsi hozzászólására (») Jan 5, 2008 /
 
Szia!

Tehát a lényeg, hogy megfelelő teljesítményű trafó, a megfelelő sönt és nagyon jó hűtés köll hozzája!
Oké így már értem!
Köszi!

Egyébként meg vagy vele elégedve?
Te honnan szerezted be az IC-t?

Hali.
(#) dudzsi válasza Sepi hozzászólására (») Jan 6, 2008 /
 
Én a TI röl szereztem.Tudöd mint termék minta.Ingyen Ha kell segitetség akkor szolj.
(#) Remci hozzászólása Jan 6, 2008 /
 
Üdv mindenkinek!

Bár nem aksi töltős téma, de: van 1 230v/84v-os 2000VA-os trafóm amit esetleg átépítenék bikázásra. A trafót szerintetek hány voltra kellene letekernem ehhez,és vajon alkalmas lenne-e a célra? /idáig ahány embert kérdeztem annyi féle volt a válasz / Van úgy hogy néha szükség lenne ilyesmire :yes:
(#) Sepi válasza dudzsi hozzászólására (») Jan 6, 2008 /
 
Szia!
Természetesen érdekel a megrendelés menete!
Nem kevés pénz az IC, ahogy néztem!
Köszi előre is!
(#) Atis57 válasza Remci hozzászólására (») Jan 14, 2008 /
 
Szia!
ez természetes --mert mit bikáznál vele ? piaggió robogót vagy 28 literes hk motort ?NEM MINDEGY
ILLETVE MILYEN FESZÜLTSÉGEN 6,12,21 v-ON
az inditó motor áramfelvétele 60A és 500A közé esik.
de melyiket akarod ?
A 12 v-os öninditó 8v-nál behal 16V felett meg füstöl.
ekkora teljesitményt nem szokás stabilizálni, inkább a trafót kapcsolgatni a primeren...
(#) Atis57 válasza proli007 hozzászólására (») Jan 14, 2008 /
 
Sziasztok !
Ez 1 nagyszerű töltő ---gyorstöltésre - a trük abban áll ,hogy mindig max. ármml tölt "áramgenerátoros" ezt lezabályozni primer fesz csökkentéssel lehet / soros ellenállás- feszültség átkapcolás / nem mindegy a trafó dropja sem 9% feletti legyen
ezenkivül érzékeny a tirisztor parmétereire ---cserélgetni kell.- ez bevett szokás ha a türés -50/+100 % márpedig ez van.
amúgy csak gépkoci akku 1/2 óra alatti " felpumpálásársa"használnám
(#) Atis57 válasza PiperR hozzászólására (») Jan 15, 2008 /
 
Szia!
igen semmi gond ha a fesz t nem viszed 13,8--14,00 fölé .
ha KÖZTERÜLETEN ÁLL akkor nem célszerű törpefesznél nagyobbat levinned+ ! ! ! ! inkább 24v dc ..ebből is vign működik,,a 15V ac-ból 18,20V lessz az elkó után ha nem túl hosszú a vezeték /30m fölött / nem lessz gond.
(#) Atis57 válasza Sepi hozzászólására (») Jan 15, 2008 /
 
Szia!
a 7912 es IC ről beszéltek ? mert az bármelyik boltban 50,,100 Ft közé esik.....!
(#) Sepi válasza Atis57 hozzászólására (») Jan 15, 2008 /
 
Szia!

Nem a 7912-esről beszéltünk, hanem az UC3906-os speckó töltésvezérlő ic-ről, ami úgy 2500 Ft-ba van!

(#) BA hozzászólása Jan 16, 2008 /
 
Hello mindenkinek.Az lenne a kerdesem,hogy hogyan lehetne hazilag epiteni egy 12V-os es min 15A-os trafos aku toltot A transzformator 1 regi lampas tv tapja volt.Megoldhato???
(#) (Felhasználó 1947) válasza BA hozzászólására (») Jan 16, 2008 /
 
Szia !

A régi tv trafóból biztos hogy nem.
Kell hozzá egy trafó,230V/ 14V/15A AC szekunderrel,(minimum)
egy 25-30 A-es graetz híd, megfelelő méretű hűtőbordával.Utána sorosan egy bika autóizzó.
Ez a legegyszerűbb.
Persze vannak bonyolultabbak is , de minek.

Üdv ! Luki
(#) valve válasza BA hozzászólására (») Jan 16, 2008 / 4
 
Szia,

Igen megoldható, lehet házilag akkutöltőrt építeni. Kell hozzá egy (nagyobbacska) trafó, és egy egyenirányító (kb: 25-35A),.. (meg egy pár dolog, attól függően hogy gépkocsi akkumlátort vagy milyen akksit akarsz töltögetni vele, elvégre nagyon-sok fajta van)

Ha gépkocsi akkuról van szó, akkor elég a trafó meg a Graetz, és egy 12v -os izzó,..

(a trafódról beszúrhatnál egy képet, és pár adatot rólla)

üdv, Imre,..
(#) BA válasza valve hozzászólására (») Jan 16, 2008 /
 
Ok.Keszitek 1par kepet es felteszem.Elore is koszi.
(#) (Felhasználó 1947) válasza (Felhasználó 1947) hozzászólására (») Jan 16, 2008 /
 
Szivesen.
(#) valve válasza BA hozzászólására (») Jan 16, 2008 /
 
Akkor autóakkuról van szó; tehát a trafóra rákötöd az egyenirányítót és azután rákötöd az egyenirányítóra az akkut,.. Kb 12-22 -orát töltöm az akkut, anyi bőven elég neki, ja és töltés közben,
ki kell csavarni a dugokat ha netán elvan tömődve a szellőző lyuk akkor nehogy szétvesse magát,..

Ui; nemszabad kondit tenni szűrésnek csak szimplán trafó-egyenirányító-akku.
(egyenirányítás után műszerrel akku nélkul legalabb 13.5-14v -ot kell mérj)
(#) ferci válasza BA hozzászólására (») Jan 16, 2008 /
 
Elég pongyolán kezelitek a témát...
Ha 15 amperrel akarsz tölteni, akkor minimum 250 VA-es trafó kell.
Izzós áramkorláttal, -stabilizálással meredek, mert ide min. 2 db bilux kellene párhuzamosan, olyan 75...stb. wattos/ szál, de akkor számolj még rá legalább 3-4 voltot. Összesen 18 voltos egyen kellene ebben az esetben, terhelve.... akkor még 14 voltnál is töltődhetne az akku ( mert kell ...) és 4 volt maradna az "előtétre". Régen volt sok 6 voltos bilux is, azokkal könnyebb lenne.
Itt már meggondolandó a megcsapolásos primer vagy szekunder átkapcsolgatás, ha az elektronikát ki akarod kerülni.
(#) Norberto válasza BA hozzászólására (») Jan 16, 2008 /
 
Még mindig nem tudjuk, milyen fajta akksit akarsz tölteni...
(#) Atis57 válasza valve hozzászólására (») Jan 20, 2008 /
 
Szia!
miért nem szabad kondival szűrni?
(#) idlob válasza Atis57 hozzászólására (») Jan 20, 2008 /
 
Nevetségesnek tűnik, de minnél "huplisabb" a töltőfesz annál jobb az akkunak. Egyenirányítóból is régi szelélap-graetz a legjobb, lassan zár, és nullátmenet környékén van egy pillnatnyi "kisütési fázis". lásd: reflex töltési elv
Következő: »»   8 / 303
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem