Fórum témák
» Több friss téma |
Szia!
Nincs infrasorompó.Holnap megnézem az áthidalást mégegyszer,de jó volt. Üdv.
Sziasztok.
Volna egy olyan problémám, hogy van egy Nice SP6100 as hibás Garázskapu nyitó motorom, előéletéről annyit tudok, hogy Budapesti valamelyik szervíz motorhibásnak ítélték meg, és ezért kompletten lecserélték, egy Hörman motorra. Én viszont, szeretnék megjavítani, és saját műhelygarázsomba beszerelni, mivel van már egy ugyanilyen motorom egy másik garázs raktárban. Motorját a hibásnak szétszedtem, teljesen rendbetettem, kipucoltam és szerintem ismét teljesen rendben működik, ha lekötöm, és feszültséget adok rá tökéletesen forog múködik, mindkét irányba még egy 12 voltos akkuról is. Viszont elektronika hibajelensége.: Ha áram alá helyezem, az egyik kis led, szabályosan villog, ahogyan olvasgattam az előző hozzászólásotokból, ez a proci tökéletes működését ellenőrzi ez ok, fotocella átkötve. De ha megnyomom akár a motoron, akár a távvezérlőn, a gombot, ameddíg nyomom a gombot, csak egy irányba forgatja a motort, elengedem, megnyomom mégegyszer, semmi. Megint megnyomom, ismét ameddíg nyomva tartom abba az egy irányban megy, fogatja a motort. Relékre rámértem, és a három relé közül az egyik úgy néz ki, nem kapja meg a 24 voltot. Relét kivettem, óvatosan szétszedtem kipucoltam, érintkezőjét, asztalon feszültséget adok rá, úgy néz ki jó lett, de ha beépítem sajnos a motor illetve elektronika ugyanazt produkálja... 24 Voltot ez a relé nem kapja meg, akárhányszor próbálok irényt váltani stb... Ti mit mondtok rá? Holnap üzlet, egy relé csere, és mégegyszer teszt, hátha én voltam a béna... De ha nem kerül rá feszültség akkor szerencsétlen, hogy dolgozna? Relé betápja előtti kis alkatrészeket, megnézve, smd-dupla diódája, régi kis hagyományos elenálás-nál nem látok semmi égést, úgy tűnik, minden rendben. Oszcilloszkópom sajna nincs. Tudna valaki segíteni, mi szokott lenni a hiba? További szép sikerekben gazdag napot kívánok. Üdv.: Dzsino3
Szia
Tegyél fel egy jó minőségű képet a vezérlésről akkor tudunk segíteni Ha omron relék vannak benne, akkor az örök élet, ne nyúlj hozzá Üdv
Fotók a panelról és az aljáról is.
Jobb oldali relé, nem kapja meg a 24 Voltot soha. Reléket, már kipucoltam, kontakt spraj stb... Szov az mér késő. De nekem az utolsó fotó lévő jobb oldali relé betáppal van bajom szerintem. Égő foglalatot idéglenesen, azért forrasztottam ki hogy tudjak mérni. Előre is köszönöm szépen segítségeteket. Kellemes karácsonyi ünnepeket, és sikerekben gazdag Boldog új évet, mindenkinek. Üdv.: Dzsino3
Ja és érdekes de a másik relé, 26 Voltot kap, nem pedig fix 24 Voltot. Nincsen ebben az elektronikáben egy 24 Voltos stab Ic aminek fix 24 voltra le kéne szabályoznia azt a betápot is?
Bekarikáztam a képen azokat a kondenzátorokat kéne lecsekkolni első körbe.
Ha nem akarod kivenni, mert elég macera, meg aztán visszarakni, próbálj hátulról ráforrasztani 1-1 kondit 47uF, a nagyobbik szerintem 220uF. Ezek a relék az életbe nem mennek tönkre abba hibát ne keress, nincs benne stab 24 volt a a relé meg az ilyen dolgoknak, amit mértél teljesen normalis. Üdv
Tisztelt Zsoltee0001
Kicseréltem a kondikat két picike 10µF 25V Helyett 10µF 50 V, ra 10µF 35V osat 10 µF 50V osra. Nagyobbikat 220 µF 35V os volt 220 µF 35 V osra. Sőtt még a legnagyobbat is 2200 µF 50V osat 2200 µF 50 V osra. De sajnos a hibajelenség ugyanaz az egyik relé tekercse, nem kapja meg a 24 Voltos betápját amikor kellene neki. Van még más ötletetek, mi lenne a következő lépés? Még kicsit ismét méricsgéltem is, és szerintem a dupla dióda (A1 t -s jelzésű SMD), hez, amikor az egyik irányban vált feljön 26 Volt körüli feszültség, de amikor a másik relének kellene váltania nem jön fel a 26 Volt semelyik lábára, sem fordított polaritással sem sehogy, sajnos. Van még egy A4 es SMD dióda mellyel összeköttetésben dolgozik, ez a dióda, ahogyan elnézem, de őt is hiába méricsgéltem, viszgálgattam. Egyenlőre nem piszkálom várom ötleteteket. Előre is köszönöm őszinte válaszotokat, és Boldog karácsonyi ünnepeket, és Sikerekben gazdag új évet kívánok nektek.
A reléket tranzisztor hajtja meg, ellenőrizni kellene.
Motort nem kell rádugni, úgy mérd a reléket hajtó tranzisztorok bázisát.
Szia
Megnéztem egy jó sp6100 as panelt. A általad írt jobb oldali relé RL3 az becsukáskor dolgozik, tehát akkor kapja meg a tekercse a 24 voltot, tehát elképzelhető, hogy valamilyen föltétel nem teljesül, pl infra áthidalása, látom, hogy a képen világit az infra ledje, mintha jó lenne, de az egy dolog, hogy oké a visszajelzés. Úgy tudod megnézni, hogy a processzor is ezt látja, hogy bekapcsolt állapotba feloldod a 7-esw átkötést és a másodpercenkénti egyet villanó led ami a processzor működését jelzi 3 at villan gyorsan majd megint másodpercenként villan. (bármilyen változás van, start, végállás nyit, villan 3 at gyorsan) Ha ez így történik akkor a processzor felfogja hogy dolgozik az infra. MOndjuk engem az zavar amit az elején írtál, hogy folyamatosan kell nyomni ennek nem így kellene dolgoznia és ha az infrát megszakítom egyik irányba se szabadna elindulnia még folyamatos nyomás esetén se, de azért probáld ki amit leírtam. Üdv
Még annyit nézz meg, hogy van e beázásra utaló jel, elég a legminimálisabb is, mert ennek pl az volt a baja és ráadásul a egyik potméter alatti nyák átvezetés volt szakadt.
Az is lehet, hogy nem egy hibáról van szó, ha nem dolgozik az öntartás akkor a sw1 kapcsoló 1-es je on ba van-e ohm mérővel, valamint, ha átváltod akkor tényleg felfogja-e a processzor a gyors villogással.
infra ledje, mintha jó lenne, de az egy dolog, hogy oké a visszajelzés.
Úgy tudod megnézni, hogy a processzor is ezt látja, hogy bekapcsolt állapotba feloldod a 7-esw átkötést és a másodpercenkénti egyet villanó led ami a processzor működését jelzi 3 at villan gyorsan majd megint másodpercenként villan. Ez eddíg teljesen ok. Proci szerintem dolgozik. Működés közben ha maszakítom a 7 es átkötést 3 at villan (Ha a 6 ost szakítom meg akkor is ugyanez a jelenség teszi a dolgát.) azután ismét másodpercenként szépen villog tovább. (bármilyen változás van, start, végállás nyit, villan 3 at gyorsan) Viszont végállás kapcsolóval érdekesen viselkedik.: Bal oldali végálláskapcsoló.: lásd utolsó fotóhoz képest, elektronikán felső led, elalszik, érzékeli, hogy megnyomom és nyomva tartom, a végálláskapcsolót, amikor forog a motor.: A proci ledje 3 at gyorsan villan, utána szépen villog tovább motor közben áll. Job oldali végálláskapcsoló.: lásd utolsó fotóhoz képest, elektronikán alsó led, elalszik, érzékeli, hogy megnyomom és nyomva tartom, a végálláskapcsolót, amikor forog a motor.: A proci ledje 3 at gyorsan villan, a motor egy pillanatra megáll, majd ujra elindul utána szépen villog tovább a proci ledje, motor közben újra forog, erre a végálláskapcsolóra nem reagál tovább... Csak ha leállítom, és újraindítom a motort, akkor ugyanezt produkálja.
a sw1 kapcsoló 1-es je on ba van-e ohm mérővel, valamint, ha átváltod akkor tényleg felfogja-e a processzor a gyors villogással.
Ez a kapcsoló sajnos rossz volt, ezért idáglenesen átkötöttem sw 1et azóta működik rendesen, az öntartása, és a két végálláskapcsoló is tökéletesen reagál, ha benyomom bármelyiket, amikor forog a motor akkor megáll a motorja. Ez a probléma megoldva, közelebb vagyunk a végcélhoz nagyonszépen köszönöm. De sajnos még mindíg, az egyik irányba nem forog a motor.: Relé, RL3 az nem kapja meg betápot soha tekercsére.
De már javítottunk rajta, nem is kicsit, szov egyik hibálya már megvan oldva.
Ezt is mégegyszer nagyonszépen köszönöm.
Tranzisztort, tranzisztorokat, bekarikáznád, és hogy számomra érthetőbben lefordítva, milyen feszültséget, mely lábakon, kellene keresnem pl?
P50NE1 et méricsgélem, két szélső lábán 5 Volt és középső és jobb oldali lábán mértem 5 Voltot. Jó alkatrészre tippelek? Sajna annyira nem értek elektronikához. Igaz finommechanikai és elektroműszerésznek tanultam annó, de sajna elektronika annyira nem megy. Előre is köszönöm szépen segítségeteket. További szép sikeres napot. Üdv.: Dzsino3
Ha a relék tekercs-pontját megtalálod akkor onnan kiindulva minden reléhez külön a nyákon találsz 3 lábú alkatrészt. Egyik pontja megy a tekercshez, valamelyik másik ponton 24V közeli állandó feszt találsz. A harmadik ponton kell változni a fesznek ha működteted. Ha találsz változást de a hozzávaló relé nem húz be akkor az a tranzisztor a hibás.Ha nincs változás egyik lábon se akkor menni kell visszafelé a nyákon és megkeresni, hol tünik el a jel.
Szuper, örülök neki, viszont ez elgondolkodtató, hogy ez a kapcsoló kontakthibas, nem szokott ilyen előfordulni, csak extrém esetbe.
Én még mindig azt mondom, hogy van valahol egy kontakthiba, nyák átvezetéseket kéne megnézni, mert ennél a tipusnál ez nagyon gyenge éábakon áll. Sajna marha zsúfolt és nehéz mérni. Holnap megnézem melyik tranzisztorok vesznek részt RL3 vezérlésében, ha jól emlékszem két tranzisztorhoz is ment vezetősév. Még annyit nézz meg, hogy a három relé közös pontja megvan-e. Üdv
Szia nem bírtam ki, még most rámértem, a 3 db relék tekercs közös pontja, tökéletesen megvan, tehát a közös negatív, csipogóval, és ohm méréssel is tökéletes.
RL3 as relé tekercs másik pontját nyákon végigkövetve a D5 ös kis 3 lábú smd alkatrész jobb alsó lábához megy őneki ha jól mértem, így este 32 volt körüli feszt kap pl egyik lába, állandóan, de amikor megnyomom a távvezérlőt, azaz kapcsol, akkor mindhárom lábán ezt a feszültésget lehet mérni egy fix testhez képest mérve. Ez szerintem rendben van, (ha -ő tranzisztor akar lenni.) Csakhogy akkor a reléhez, hogy nem jut el mégsem a betáp, a nyákon keresztül. Szakadást a műszer pl furatgalvanizáláson kersztül nem mutat, de holnap át akarom kipihenten forrasztani a furatgalvanizálást.
Idézet: „Csakhogy akkor a reléhez, hogy nem jut el mégsem a betáp” Lehet, hogy megtaláltad a hibát? Az a 3 lábú tranzisztor lesz, próbaképp egy darab vezetékkel áthidalhatod a nyák ezen szakaszát a relé és tranyó között.
Pontosabban.: Próbálom érthetően, érthetőbben, megfogalmazni. Feszültséget úgy sikerült rajta megmérnem, hogy a műszer negatív mérővezetékét, nem a relé tekercsek közös álltalam, - nak vélt pontjára kötöttem, tettem, hanem a trafóról bejövő feszültség, egyenirányító dióda után, egyenírányított - ra.
A műszer + mérő ágával, így próbáltam méricsgélni ismét, és ehhez képest a relé tekercs álltalam szakadtnak, illetve hibásnak gondolt, ágán, visszafelé mentem, és a legelső ici pici kis SMS-n mértem ezt. De az számomra is rejtéj hogy, hogy, nem húz be a relé. Ha a relé egyik és másik pontját mérem, akkor ott nincs fesz. Nos én ezt a kis alkatrészt, felíratából ítélve (A1 t), dupla diódának gondolom, ici pici kis smd, ről van szó, (pirossal karikáztam be) őszinte egyről beszélünk??? ((Tegnap még a mellette lévő furatgalvanizáláson átdugtam egy kis drótot, és átforrasztottam mindkét oldalon, de sajna nem az volt a bűnös.)) Még a relék mellett, is van egy 3 lábú hagyományos alkatrész, (feketével karikáztam be) te nem arra gondolsz, véletlenül? Valami köze, annak is van, a relékhez, ha jól gondolom. Előre is köszönöm válaszotok, segítségeteket, és mégegyszer bocs, hogy ilyen értetlen, óvatos vagyok, és bátortalan a panellal, de nem szeretnék véletlenül sem, még több alkatrészt tönkretenni, a panelon. Így is örülök, hogy már félig megjavítottam a segítségetekkel, persze hallgatok rátok, és végigcsinálok vele mindent. További szép sikerekben gazdag napot kívánok nektek.
Azt hiszem hosszas és kitartó keresgélés után, végre megtaláltam a hibát. egy kis smd tranzisztor amit írtál, csak eddíg, kicsit máshol keresgéltem, SMD tömeget meg sem mertem közelíteni, de megvan. 6 B van ráírva SMD azonosítás alapján BC 817-25 BC 337-25 MMBF 5484 lehet. Úgy jöttem rá ahogyan mondtátok, egy kis drótdarabbal ha a jobb alsó lábát összeérintem a felsővel behúz a relé, végre. Ha rámérek a két alsó lábán megvan a 20,84 Volt de a felsőn akármit csinál az ember, csak 10 Volt van mindíg. Van neki egy testvérkéje is, Ő viszont rendesen kapcsolja a felső lábára is a 20,84 voltot ez rendesen kapcsolgatja a másik relét. Szov szerintem ő lessz a bűnös. Megyek vásárolok, belőle pár db ot. Azután műtét, ővatosan Wellerrel + szippantóval, megpróbálom majd kiforrasztani. Csak nem tudom még, kis smd, hogy lehet legszebben leszedni sérülésmentesen a nyákról majd, gondolom, felemelem egyenkénet a lábait, és az éppen melegített lábikóját óvatosan felemelem. Szerencse hogy nem százlábú alkatrészről van szó hőlégfújóm nincs.
A lábakat kiforraszthatod egyenként felemelve óvatosan, hogy a fólia ne szakadjon fel. Ha van spéci kis csípőfogód akkor azzal elcsípheted a lábakat és utána pákával eltávolíthatod a maradékot.
Lassan csak össze fog jönni.
Igen összejött hagyományos BC 635 ös tranzisztor alkatrésszel helyettesítettem, és működik, SIKERÜLT! Mostmár a másik irányban is, fogatja a motort végre eljut a 29 V a reléhez és behúz. Szépen forgatja a motort pér másodpercig, aztán lassabban a másik irányban. Gondolom, majd ha felszerelem újra meg kell adni az új végállásokat neki és ennyi. De működik a dolog, úgy látszik tökéletes rajta minden végre!
Mégegyszer nagyon, nagyon hálásan köszönöm mindannyiótoknak, a sok-sok segítséget, és sikerekben gazdag boldog új évet mindenkinek. Van még itthon 2 db hibás, más típusú elektronikám aminek, lehet ennek a sikernek örömére felbuzdulva, majd nekiállok, hátha azt is meg tudnám, javítani. Üdv.: Dzsino3
Ma elővettem a régebben lerakott Rollei Bluet HD 2 kis fej kamerámat.
Sajna őneki az a története, hogy amikor tönkrement az akkuja, akkor, helyettsítve lett az eredeti akkuja, külső kivezetéssel egy másik, feszültségben teljesen megeggyező 3,7 Voltos, de áramerősségben picivel komolyabb 200 mAh al erősebb akkuval. Működött is a kamera, minden gond nélkül, csakhogy amikor egyszer, rá lett kötve a számítógépre, hogy lemásolja, illetve meg tudjam nézni a benne lévő memória kártyán lévő adatokat, felvételeket, autómatikusan el kezdte tölteni az akkut, és a ledje folyamatosan pirossal világított, és közben néha be be rezgett, a kamera. Mint utólag kiderült ez hibauzenet, hibakód volt. Sajnos én nem tekintettem akkor ennek nagy jelentőséget, és kis idő után elkezdett melegedi, felforrni, és eldurrant benne a 3. fotón bekarikázott kis alkatrész, utána már, se kép se hang. Amennyire meg tudtuk állapítani, a még úgyahogy olavsható feliratozásából, egy kis táp ic ről lehetett szó, lásd 4. fotón az eredeti alkatrészt próbáltunk egy ugyanilyen típusút lerendeltünk külföldről, ismerősömmel, és beépítettük, kicseréltük. De sajnos a kamera nem gyógyult meg. Lehetséges az is, hogy nem pont ez a típus volt, de nekünk nagyon ennek tűnt, ha véletlenül valakinek ugyanilyen kis kamerája van meg tudná nézni a kis alkatrész pontos típusát. Csere után a kis IC-k hez eljut a feszültség, de persze az is lehet, hogy teljesen ok a cserealkatrész os és még valami elszállt benne, de persze az szemmel már nem látható sajnos. Várom ötleteteket javaslatotokat. További szép sikeres napot, és előre is Boldog Új évet kívánok mindenkinek. Üdv.: Dzsino3
Sziasztok.
Jött a jóidő, és végre felszereltem a garázsomba a Nice SP6100 as annó még használtan rosszként megvásárolt, a ti segítségetekkel sikeresen megjavított garázskapu nyitó motoromat. De még mindíg, sajnos van neki egy kicsi hibálya ami felszerelést követően derült ki.: Határoló múanyagaokat, a láncra rápattintottam, a kellő kívánt, két vágllás helyére, szépen nyit végponton megáll, szépen zár végponton megáll, a amotor. Viszont ha kinyitom kinyit végponton ugye megáll, kicsit gondolkodik, kb 3 másodpercet, és újra becsuk, teljesen magától sajnos. Esetleg valamit rosszul csináltam, vagy opciózni kell, esetleg még külön megadni neki valahogyan a két végállást? Vagy valamit rosszul dughattam, vissza a panelra? Viszont ha még a teljes kinyitása előtt, megelőzve távvezérlővel, megállítom, akkor nem gondolkodik, és csuk vissza 3 mp után, hanem nyitva is marad a kapu, ahogyan azt kell. Természetesen ha ismét megnyomom a gombot, szépen lecsukja, és vágállásban megáll. További szép sikerekben gazdag napot, kívánok, mindannyiótoknak. Előre is köszönöm válaszotokat.
Szia
eléggé logikus, hogy az automata funkció be lett kapcsolva, ami gyárilag 30 másodperces visszqacsukás, de ez lehet hogy el lett állítva 3 másodpercre. Nézd meg a dip kapcsolót ás állítsd félautómata üzemre. Idézet: „1=BE 2=KI” Üdv
Tiszteletem zsoltee001.
Nagyonszépen köszönöm, a segítségedet, közben megszereztem én is motor pontos jumperolás stb leírását, kinyomtattam, és sikerült beállítanom, valóban, csak az volt a probléma, amit te is mondtál.! Mostmár tökéletesen működik a motorom, nagyonszépen köszönöm mindannyiótoknak!! További szép sikeres napot kívánok. Üdv..: Dzsino3
Sziasztok !
Nem elektromos problémával forsulok hozzátok, hátha azért van javaslatotok.. 9 éve működik a motorom, de a szerelő zárt végállás ütköző nélkül szerelte a kaput, ezért elég sokáig, nagyon feszítette az egész szerkezetet... És egyszer csak elkezdett a motor környékéről csattogó hangot adni. Most eljutottam oda, hogy egy házi ütközőt szereltem fel (nem is értem miért csak most), de a han nem múlt el. Jellemzően meleg időben adja a hangot. Ezért azt gondoltam, hogy a szíj feszítés nem elég. Fesztítettem rajta - nem sokat - de nem változott. A motort nem szedtem szét... Mit tudok csinálni ?
Szia
Ebből még nem fogunk rájönni milyen tipusról van szó. Mondjuk tippem az van, hogy Spider garázs nyitó SNA2 vezérléssel, mivel az végállás nélküli, kizárásos alapon. Kéne csinálni rajta egy menetidő idomítást első körbe, Idézet: „Végállások tanítása : nyomja meg a SET és LE gombot egyszerre kb. 3 mp - ig . Engedje el a gombokat amikor elindul a motor . Lassan bezár , lassan kinyit majd gyorsan bezár . A madzagos húzókapcsolóval elindítva a motort nyissa ki a kaput majd csukja be .” Bár nekem van egy olyan érzésem, hogy a motor kihajtásának tengelye megfordul a fogaskeréken, ezesetbe szevasz a motornak A hozzászólás módosítva: Márc 7, 2017
Köszönöm a segítséget.
Szerintem a motor SN6021. A végállások tanítása már megvolt amikor végállás határolót, sajnos nem jelentett semmit.. Akkor a motor kuka. Lehet ilyen motort külön is venni ? (A dokumentációja megvan.) A hozzászólás módosítva: Márc 8, 2017
|
Bejelentkezés
Hirdetés |