Fórum témák
» Több friss téma |
Olvasgattam az EPROM égetőkről, de nem találtam rá utalást, hogy mivel kell megírni az égetendő programot.
Tudna ebben segíteni valaki? Köszönöm szépen. A hozzászólás módosítva: Okt 4, 2017
Szia !
Az attól függ, hogy mihez lesz, mert az égetendő program az lehet adathalmaz vagy ténylegesen program különböző eszközökre, processzorokra !
Attól függ, hova kerül az EPROM, és mit tárolunk benne. Programot, vagy adatokat?
A programot egy 8088-ason szeretném futtatni.
Akkor kell egy 8088-ashoz való megfelelő fordító, ami a programodat lefordítja, majd ezt a programot megfelelő formátumban ( pl. intel hex formátum ) átadja az eprom égetődnek, ami belerakja az epromba ( a többivel remélem tisztában vagy: az eprom illesztése, címzése a 8088-al kapcsolatban, mert az ennél még egy kicsit bonyolultabb !?) !.
Mi az a fordító, ami ezt megcsinálja? A nevét légyszi.
És ha mondjuk egy mikrovezérlőbe akarod tenni a programot? Mondjuk egy 80C535?
Akkor milyen programot használsz?
Én speciel egy Urbán elektronikás fejlesztő programját használom a 80C535-höz, de lehet uVision programot is...de a Google a barátod !
Autók tuningolásának, optimalizásának próbáltam utána nézni. Elvileg kiolvassák az epromból az adatokat, próbapadon letesztelik a járgányt, majd mókolnak a kiolvasott tartalmon és visszaírják.
Igen ám, csakhogy csak OBD csatlakozós járgányokkal foglalkoznak. Az enyémben M27C256-os otp eprom van. Ezt is ugyanúgy fel lehet tölteni az új tartalommal, igaz csak 1 szer. Hogyan tudnám kiolvasni a tartalmát, azt ésszerűen módosítani, majd egy új otp epromba beégetni ?
Szerezz, vagy építs egy EPROM olvasót.
Nem kell rugózni az OTP EPROM kifejezésen. Az OTP EPROM lényege, hogy ugyanúgy írható, mint egy hagyományos EPROM, de olcsóbb, mert csak egyszer írható, mivel nincs ablaka, ami lehetővé tenné a törlést. Ez attól függ, hogy a tartalom módosítása mit jelent. Ha egy bitet 1 állapotból 0 állapotba szeretnél változtatni, azt meg lehet tenni, de fordítva nem, ami egyszer 0, az úgy is marad.
Én mér csináltam ilyet..
Nem olyan egyszerű és nagyon el lehet rontani.. Mindenképp egy biztonsági mentés javasolt az eredeti állapotról, majd kell egy leírás, hogy melyik beállítást melyik címen lévő byte-on van. Az eredeti mentésről készítesz egy másolatot és abban szerkeszted a megfelelő byte-okat majd vissza írod az epromba.. Fontos, hogy írható legyen az eprom, mert írás előtt törölni kell. Mivel ezek a beállítások a motor állapotát szabályozzák, érdemes finomkodni vele mert könnyen okozhat nagy dongott egy rosszul beállított érték.. Audi A2-es és BMW-n csináltam ilyesmit, de ott pontosan tudtuk melyik byte mit tartalmaz és mi a maximum értékintervallum. Csak okosan..
Szia!
Idézet: „Audi A2-es és BMW-n csináltam ilyesmit, de ott pontosan tudtuk melyik byte mit tartalmaz és mi a maximum értékintervallum. Csak okosan..” Az adatok nélkül nem lehet jól csinálni, egy 0x00 ugyanúgy jelentheti a maximumot, mint a minimumot --> információ nélkül "halál" !
Ezt nekem akartad?
Pontosan ezt mondom én is... Amiket én csináltam ott volt egy leírás, hogy melyik címen milyen adatok vannak és milyen és mekkora intervallumban lehet őket módosítani.. De azt bátran elmondhatom, hogy nem sokat ér a módosítás, ha nincs gép amivel lehet a hatásfokát mérni az autó motorjának..
Neked szántam, mert korrekt leírás nélkül semmi értelme és szerintem ezzel rosszat sugalltál, bocs, ha esetleg félreértettem
Idézet: „Mivel ezek a beállítások a motor állapotát szabályozzák, érdemes finomkodni vele mert könnyen okozhat nagy dongott egy rosszul beállított érték..” Nincs értelme finomkodni --> "próbálgatni", ha nincs korrekt doksi, mert akármilyen értéket felülírhat ( pl. hány foga van a fordulatszám jeladónak !) és máris kész a baj, ami visszafordíthatatlan, mert pl. túlpörög leszabályzás nélkül néhány tized másodperc alatt, vagy az el nem égett üzemanyag tönkreteszi a katalizátort ! Idézet: „De azt bátran elmondhatom, hogy nem sokat ér a módosítás, ha nincs gép amivel lehet a hatásfokát mérni az autó motorjának..” Ezt akár lehet érezni is ( + 10 -30% azért érzékelhető! ), a füstölést több műhelyben meg lehet mérni ( van még "zöldkártyás műszer elfekvőben ! ), a próbapadi mérés az ilyen "sufnituningoknál" nem biztos, hogy követelmény! A hozzászólás módosítva: Nov 8, 2017
Optimalizálásról volt szó, vagy is a kérdező ezzel kezdte, én erre gondoltam..
A finomkodás jelző pedig erre értettem én is mint te, nem a próbálgatásra.. De teljesen egyet értek veled.. (félre érthetően írtam)
OK, csak azért írtam, nehogy vegye a bátorságot és elkezdjen "próbálgatni" !
Az otp epromot írás előtt törölni ? Az nem olyan, hogy az égető feszültség összeköttetéseket szakít meg benne ?
Másik. Honnét lehet ilyen leírást szerezni pl. rönó clio 1-hez ? És milyen progival lehet módosítani az értékeket ?
OTP = One Time Programmable. Egyszer programozható. Ha nem sikerült, eldobhatod. Nem lehet törölni, mert nincs ablak rajta. Az EPROM UV fénnyel törölhető, más módszer nem működik. De ezt már írtam.
Szerintem a még nem bebillentett bitet be lehet billenteni, de általánosságban igazad van.
Azt nem néztem meg, hogy konkrétan ennek van-e LOCK-ja, mert akkor még ezt sem... Annó megpróbáltuk röntgengéppel törölni. Sikerült is, csak belehalt a páciens
Ez már a zanzásított verzió... Bővebben: Link
Én is ezt írtam. Az infókat honnét lehet beszerezni, hogy melyik bájt micsoda ?
Sziasztok. Egy kérdés: Az UV Epromot milyen UV hullámhossz törli? Van itthon egy mázsa eprom, író is , viszont sokból nem jött össze a törlés.
253,7nm. A legfontosabb, hogy a kvarcablakot tisztára mosd, például izopropil alkohollal.
A probléma inkább az intenzitással, és a törlési idővel lehet. Mivel próbáltad törölni? Még egy villanócsöves stroboszkóp is alkalmas rá 5-10 perc alatt.
A germicid lámpa olcsón beszerezhető? Én teljesítmény UV led-el csináltam de nem volt semmi hatása sem.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |