Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » NYÁK-lap készítés kérdések
A témában nincs helye a nem szakmai indíttatású vitáknak, ezért a szabályszegést elkövetők azonnali figyelmeztetés nélküli kitiltásban, vagy némításban részesülnek. Ugyan így járunk el azokkal szemben, akik "blog"-nak nézik a fórumot. Ezt mindenki tartsa szem előtt!
Hát amikor én is ebben a cipőben jártam mint most te, akkor én is örültem neki, hogy annó vettem egyet otthonra gizdáskodni, és működik erre a célra is.
Én először a fotózást tapasztaltam ki, de annyit beszéltek itt a vasalásról, hogy ki próbáltam azt is. Mind a két módszerrel tudok szép panelt csinálni. A fotózás eddig úgy néz ki, hogy biztosabb eredményt hoz. Csak ez miatt maradtam mégis mellette.
Próbáld ki te is a fotózást, hátha bejön. Lehet a nyomtatódban nem alkalmas a toner festék erre a célra. Volt már itt olyan, aki ezzel szívott.
Pontosan! :yes:
Nálam a vasalással voltak már meglepik. Egyszer sikerült, aztán meg nem. Nem is értettem. Nekem a nagy felületekkel volt gondom. Az nem ment a nyomtatónak sehogy se. Érdekes, hogy amikor fotózok, akkor ugyan az az egy rétegben nyomtatott maszk jól működik. Vasalva sokszor kevés.
Eagle-ben hogy tudom megoldani, hogy a nagy felület rácsként legyen és ne egybefüggő nagy felületként?
Nem tudom. Én még csak tanulgatom az Eagle-t.
Sprint Layoutban viszont bármikor tudok segíteni, mert azt használom.
(#696619) J-O-E :
Idézet: „A panelt laminálás előtt fel kell melegíteni addig amig nem vetemedik vagy színeződik el.” Mikor ráillesztettem a papírt, akkor még arany sárga volt, csak a hősokk miatt színeződött el.
-Nem hiszem, hogy túl erős lenne, mert kb. 30-40 perc volt ez a maratás.
-A vasaló csak 160°C-ot bír, emiatt egy régi szendvics sütőben melengettem picit. Az okozta az elszíneződést, a hősokkot. -Az egyenletesség... nem tudom... még nincs túl nagy gyakorlatom... A nyugdíjazás anyagi okok miatt még várat magára, de megfontolandó, hogyha már nagyobb kiadást tervezek, akkor nem érdemesebb-e esetleg tényleg áttérni a levilágítós módszerre?!? Ha menne a vasalós, akkor nem térnék át és látok itt az oldalon szép példákat ami miatt érdemesnek látom tovább gyakorolni, tapasztalni a módszert...
Ne használd a sütőt.
Értelmetlen, ha úgy is nekiesel a vasalóval. A lényeg, tiszta legyen a rézréteg, kézzel ne fogd meg se a rezet, se a műnyomópapirt, csak a szélén. A réz legyen sík, a vasaló felfeküdhessen. Ha a vasaló felmelegedett, nyomd ré a papirra és 1-2 percnél tovább ne nyomd. Picit lehet vasalgatni is, az segít. Ha megvan, mehet hidegvíz alá. Csatoltam az én első vasalásom. Látszik rajta a hiba, de az is, hogy a papir leszedés után is fényes a réz És alatta kimaratva.
Én a vasalót ráteszem a nyákra és azzal együtt melegítem fel üzemi hőfokra. Továbbá nálam jót tett a végeredménynek, ha volt egy kb 3mm fekete keret körbe a nyákon. Mivel mindig a szélekkel volt bajom. Így ha hiba van, akkor csak ezt a keretet érinti, és ez a keret segít megtartani a papírt is felpöndörödés ellen is. Később ha kész a maratás, akkor persze ezt le lehet vágni. Továbbá nekem szükséges volt vasaló után papírzsepivel végig dörzsölni, rányomni kicsit a papírt.
Jah még valami: ha látod hogy ilyen ramaty lett a vasalás, akkor ne marasd ki, mosd le nitrohigítóval, és vasald újra. Ha jó a vasalás, akkor miután vizesen lehúztad a papírt, egy használt fogkefével ki lehet sikálni azokat a kifehéredett beragadt papír részeket.
A lamináló megépítése tényleg egy nagyobb kiadás, ahogyan a levilágító is. De ez egy egyszeri költség, utána viszont a laminálás nyákonként olcsóbb.
Bocs hogy beleszólok de nem kell átalakítani, én is gyári álapotában használom a laminálót csak 4-5.ször átküldöm rajta, persze a lelke a folyamatnak a PANEL előmelegítés mivel a buherálás nélküli lamináló alacsonyabb hőfokon dolgozik de attól még egyenletesen présel! Kb. 1órás kisérletezés és hibátlan lesz a panel nem kell meg ilyedni.
Utángyártot és gyári tonerrel is működik ETIKETT CIMKÉRE nyomtató tipustól függetlenül. Idézet: „Bocs hogy beleszólok de nem kell átalakítani” Dehogynem, a hengerek vájatának kireszelése a minimum.
Igazad lehet!
Nekem egy öreg db.om van állítható a laminálási vastagság gyárilag, tehát a vastag panelhez átkapcsolom. De az újjak között is van ilyen, felár nélkül. A tapasztalatom az hogy a TESCOS is ugyan azzal a rugós leszorítóval készült pár db. vastag panelt át kell rajta küldeni és már hibátlan is. Azt még érdemes megjegyezni "aki még nem csinált" hogy mindig előmelegített laminálót kell használni. És reszelés helyett inkább azt ajánlom, a leszorító rúgót gyengíteni egy nagyon kicsit. Ez az én véleményem, de előfordulhat hogy más megoldás segít.
Már csak azt áruld el, mennyi ideig kell levilágítani? Igaz a gizda-korszakból maradt, volt ott még tükörgömb, forgató, spotok, álcaháló...
Valószínű, hogy a te csöved is olyasmi lehet mint az enyém, csak 2X hosszabb. Én kb. 10 centiről világítok le.
-A gyári fotóérzékeny nyáklaphoz (amit készen lehet boltban kapni) 13 perc kell. -A Pozitív 20-hoz 5-6 perc kell -A Hitachi Dry fóliához (kék) 1 perc 30mp kell -A Lötstopphoz 3 perc kell Ha jó panelt akarsz csinálni, akkor csinálj egy levilágítás tesztet. Az a biztos megoldása a dolognak.
Nagyon szépen köszönöm, a Hitachi dry verziót fogom alkalmazni...
Szia!
Csak hozzá kellett nyúlnom a hőmérséklet emeléséhez a Holamo3-ban, egy másik HP nyomtatóm miatt. (Nem olvadt ez a festék sem 140-150 fokon!) Egy 5 pólusú csalakozó pontjain, amely a Yaxley tárcsáról jön, könnyen megtalálható a közös 8.2K ellenállás is. (Fehér vezeték a Yaxley közepéről.) 3.3K-ra cseréltem ki az ellenállást, így most kb. 170-180 fok a meleghengereken mérve. (Pontosan nem tudom megmérni, csak infra szenzoros a mérés). Néhány kép a vezérlőpanelről, és a fontosabb bekötési pontokról, hogy ne legyen ez gond a jövőben, a Holamo3 laminátorokban.
Hello.A rajzolós vas-kloridos módszerhez a nyák rajzolásához(vezetősávok felrajzolásához) alkoholos filc jó?Vagy mindenképp a "marásálló" filc kell.
Pl a OHP maker jó?.Azt olvastam hogy igen.
Én inkább a lakkfilcet javasolnám. Az alkoholos filceknél könnyen előfordul az alámaródás. De egy jó minőségű alkoholossal is lehet persze, csak az már - árában - vetekszik a lakkfilccel... Akkor meg már inkább a lakk.
És légy szíves, mielőtt hozzászólást írnál, gondold át a kérdésed! Bővebben: Link (VI. pont)
Oké bocs az újra írásért.A OHP nem egy "made in china" szerintem jó lesz.De azért előbb letesztelem.
Én múltkor a fiammal bűvészkedtem a műhelyben. Panelt marattam, és a fiamnak meg tetszett. Azt mondta, hogy ő is akar ilyet csinálni. Adtam neki egy panel darabot, és egy alkoholos filcet.
Ilyen lett. Szerintem nem rossz.
Még csak 5 éves, de föl ismeri az alkatrészeket.
Na hát ha az 5 éves fiad meg tudta csinálni ilyen jól akkor jó lesz.Max átrajzolom 2*
Sok sikert!
Különben az egész lelke az, hogy a tinta ne vékonyodjon el. A fiam munkáján is látszik itt ott, mert azt le tudja marni. Olyankor rá kell menni még egyszer a filccel. |
Bejelentkezés
Hirdetés |