Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Fordulatszámmérő kétütemű motorra
Okés. Ha nekiálsz, sok sikert hozzá. Ha kérdésed lenne vele kapcsolatban, nyugodtan kérdezz. :yes:
Mit szeretnél mérni, azt legalább tudod? Ha a trafót, ahhoz váltó feszültséget, vagy ellenállást kell mérned.
Én azt szeretném lemérni hogy a trafó 230-ról mennyire viszi le és ezt szeretném lemérni.
Akkor állítsd a műszered váltó feszültség mérésére alkalmas módba és mérj rá a szekunder oldalra!
A trafó szekunder oldalon eső feszültségét ezen a multiméteren a pirossal bejelölt (váltakozó feszültség mérése) helyre állítva tudod megmérni.
Természetesen a primer oldal legyen 230V-on. különben nincs mit mérni.
Gondoltam ennyire nem kell elmagyarázni de teljesen igazad van
Ha kicsit vissza olvasol, láthatod, hogy de.
Sziasztok!
Én a fennt említett fordulatszámmérőt akarom megépíteni,de 30leddel! Ez sikerült is,3 hengeres marutinak a megszakítójáról szépen megy,de ugye ott a megszakító sokkal több jelet ad mint az egyhengeresnél,ezért kitölti a 30 led által befogott intervallumot! Na most egy egyhengeres motorra akarom ezt megépíteni 30 leddel,de nagyon sok lenne az a 15 ezres fordulat amit átfog. a motor nem forog csak kb.7500-8000-et. hogy lehetne úgy átalakítani hogy a 30 led együtt csak kb ezt a 8000-et fogja át? 4 ütemű,de parazitaszikrás,tehát minden fordulatra ad szikrát a motor mint a 2 ütemű
Hello!
Mindössze az NE555-nél elhelyezett 150nF-os kondi értékét kell csökkentened, olyan arányban, amennyivel több impulzus van. Meg persze kalibrálni.. üdv! proli007
Tehát akkor nekem növelnem kellene az értékét?mert nekem van kb.7500 jelem,de a fordulatszámmérőnek ilyenkor 15000-et kéne mutasson!
Hello!
Akkor rosszul olvastam/értettem, ezek szerint most kevesebb az impulzusok száma. Akkor természetesen kétszeresére növelni kell. üdv! proli007
igen így van! szóval az kell hogy egy led ne 500-as fordulatot jelöljön hanem csak 280at! a főnököm azt javasolta hogy a 2.2k-val kössek sorba egy 1k-s potit,és azzal külön külön be tudom állítani az egyes ic-k érzékenységét akár ugy is hogy az első ic átfogjon akár 5 ezres fordulatot,a másik kettő meg együtt mondjuk 2ezret. ahogy itt az oldalon a hőmérős kapcsolásban van.viszont a kondi növelése egyszerübben hangzik.kb mekkorára cseréljem?
Hello!
Ezek szerint nem csak én olvasok félre. "mert nekem van kb.7500 jelem,de a fordulatszámmérőnek ilyenkor 15000-et kéne mutasson!" "Akkor természetesen kétszeresére növelni kell." üdv! proli007
Üdv!
Van az oldalon egy ledes hőmérő ugyanilyen 3914-es ic-vel! Na annál a 2.2k-s ellenállás a 6-7-es láb között van! Itt meg a 6-7-es láb után a test felé!Melyik rajz a helyes?azt akrom megépíteni az itt levő 555-ös meghajtóval,mert akkor a kezdő és a vég fordulatot is be tudom állítani amit még mér a szerkezet!csak nem tudom melyik a jó verzió! Erre a hőmérőre gondoltam: http://www.hobbielektronika.hu/kapcsolasok/led-es_homero.html
Üdv!
Van az oldalon egy ledes hőmérő ugyanilyen 3914-es ic-vel! Na annál a 2.2k-s ellenállás a 6-7-es láb között van! Itt meg a 6-7-es láb után a test felé!Melyik rajz a helyes?azt akrom megépíteni az itt levő 555-ös meghajtóval,mert akkor a kezdő és a vég fordulatot is be tudom állítani amit még mér a szerkezet! csak nem tudom melyik a jó verzió! Erre a hőmérőre gondoltam: http://www.hobbielektronika.hu/kapcsolasok/led-es_homero.html
Tavaly építettem Simsonra fordulatszámmérőt. A vezérlő jelet a generátor adja. Egy kapcsoló átváltásával akkumulátor feszültséget mér. A képen látható háromszögletű ledek index visszajelzők.
Tökéletesen működik, ha valakit érdekel ez a változat szívesen közzé teszem
Hello!
Persze, szívesen látnánk kapcsolási rajzot. Én is építettem már a motoromhoz fordulatszámmérőt. Látom ennek is 555-ös IC a "lelke". Gondolom a ledeket 2db LM3914 hajtja meg mint az enyémben. Azért én is várom a rajzokat, már csak kíváncsiságból is.
Engem is mindenképp érdekelne a kapcsolás .
Kérdezném azoktól akik megépítették már a kapcsolást hogy fényes nappal látszik nekik normál leddel?Én megépítettem sima 2x5mm-es szinezett(20mA)ledekkel,és szart se látni belőle az autóban.Utána építettem másikat,de az sem látszik.Rámértem a ledek lábára,és 2,4mA-al hajtotta meg a ledeket.Végül különszedtem az ic 6-7-es lábát,és a 7-es lábat 820 ohm-al a testre kötöttem.én 30 ledest csináltam,és az utolsó ic 6-7-es lábát összekötve hagytam és 1.8k-val testre vittem.A 2.2k-s ellenállások helyére 100k-s trimmert raktam hogy be tudjam állítani a max kivezérlést,meg az egyes ic-ék fordulatszám tartományát.Ja meg a 4-es láb és a test közé is potit raktam a legelső ic-nél hogy a kezdeti fordulatot is be tudjam állítani.Ja meg a bemeneten a 100k elé még beraktam egy 100n 250 voltos fólia kondit,mert valamiért nem tudta lekövetni a gyújtásomat,és folyamatosnak érezte a bemeneten a jelet.(tranzisztoros gyújtás kimenetéről vettem a jelet,még a trafó előttről)
Így most 16mA-al vannak hajtva a ledek!
Szervusztok! Csak így papíron van meg, ha valami nem kivehető, majd elmagyarázom.
Hello!!
Igen, sajnos ez a ledes dolgok hátránya. Sajnos hiába van nagy fényereje a ledeknek, tűző napsütésben nem sok minden látszik belőlük. Alacsony fényerejű ledekből még annyi sem. Hogyha meg magas fényereje van a ledeknek, ami mondjuk nappal is látszik, az este sötétben nagyon-nagyon zavaró tud lenni. Ezt tapasztalatból mondom. Igazából erre a megoldás: a háttérvilágított analóg műszer. De viszont ha az analóg műszeren nincs háttérvilágítás, akkor az viszont sötétben használhatatlan, ellenben a ledes viszont csak akkor használható. Ez egy ördögi kör...
Az indexeim visszajelzését én is hasonlóképpen oldottam meg. CSak én 2db ellenállásal. A bal és a jobb indexnél egy-egy soros ellenállásal. Továbbá van tompított, reflektor és gyújtás visszajelzésem, szintén soros ellenállással, és leddel. Nekem is van akumlátor töltés visszajelzésem egy 2 színű közös anódos leddel, ami 4 állapotot tud visszajelezni. De a feszültségkijelződ praktikusabbnak tünik. Mingyárt áttanulmányozom, addigis mutatom képekben az én műveim. Továbbá készítettem már magamnak ledes hőfokmérőt is. Erről is van kép. Most egy 3-as óratartó van hozzájuk készülőben, hogy egyszerre tudjon minden menni.
A hőmérővel nagyon jó ötletet adtál! Köszönet. Volna rajzod hozzá
Nagyon megszívlelendő az a tanácsod, hogy az időjárás viszontagságainak kitett nyákot be kell vonni valamivel. Bevallom megfeledkeztem róla, pedig javítottam már autó motorterében szétmállott panelt (Szamara). Van gyantám feloldva, az jó lesz?
Természetesen sokféle módja van az eféle védelemnek. Lakkok, gyanta is megteszi, de ha más nincs akár ragasztópisztollyal is kinyomhatod. Lényeg, hogy valamilyen védelem legyen. Én már belefutottam ebbe a hibába egyszer, azóta nem feledkezek meg róla. Ha megépíted sok sikert hozzá. Ha bármi kérdésed van, akkor keress bátron, állok rendelkezésre.
Sziasztok!
Ezt a fordulatszámmérőt akkor nem is érdemes megépíteni? Mert nekem 6V-os rendszerhez kellene, de a másik amit találtam az 12V-os tendszerhez való.
Hello!
Nem igazán értem amit írsz.. Neked 6V a tápfeszültséged (az aksi még nem "rendszer"), de a kapcsolásra is az van ráírva, hogy +5..+7V. Mi itt akkor a gond? A "másik" amit emlegetsz, meg nem is tudjuk mi.. Akkor hogyan lehet arról véleményt formálni? Egyébként amit belinkeltél annak a bementi része körülményes. Mert a gyújtásvezetékre tekert drótdarabbal működik, ami ahogy olvastam vagy nem érzékel, vagy mindent összeszed. De itt számtalan más fordulatmérő bemenettel találkozol ami ugyan ezen az 555-ös áramkörön alapul, azok közül kell választani ami már bevált.. Vélhetően a gyújtótrafóról levett és megformált jel a megfelelő bemenő jel. (A CDI gyújtással még nem találkoztam, így nem tudom ott mi férhető hozzá, mi nem..) üdv! proli007
Hello!
Eddigi tapasztalatok szerint ez a kapcsolás így ahogy azon a rajzon van nem müködőképes, vagy ha müködik is közel sem úgy ahogy kellene. |
Bejelentkezés
Hirdetés |