Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Fordulatszámmérő kétütemű motorra
Lapozás: OK   13 / 25
(#) kistotti01 válasza t.gergo hozzászólására (») Jan 16, 2011 /
 
Okés. Ha nekiálsz, sok sikert hozzá. Ha kérdésed lenne vele kapcsolatban, nyugodtan kérdezz. :yes:
(#) zolika60 válasza t.gergo hozzászólására (») Jan 16, 2011 /
 
Mit szeretnél mérni, azt legalább tudod? Ha a trafót, ahhoz váltó feszültséget, vagy ellenállást kell mérned.
(#) t.gergo válasza zolika60 hozzászólására (») Jan 16, 2011 /
 
Én azt szeretném lemérni hogy a trafó 230-ról mennyire viszi le és ezt szeretném lemérni.
(#) Dempsey válasza t.gergo hozzászólására (») Jan 16, 2011 /
 
Akkor állítsd a műszered váltó feszültség mérésére alkalmas módba és mérj rá a szekunder oldalra!
(#) kistotti01 válasza t.gergo hozzászólására (») Jan 16, 2011 /
 
A trafó szekunder oldalon eső feszültségét ezen a multiméteren a pirossal bejelölt (váltakozó feszültség mérése) helyre állítva tudod megmérni.
(#) zolika60 válasza Dempsey hozzászólására (») Jan 16, 2011 /
 
Természetesen a primer oldal legyen 230V-on. különben nincs mit mérni.
(#) Dempsey válasza zolika60 hozzászólására (») Jan 16, 2011 /
 
Gondoltam ennyire nem kell elmagyarázni de teljesen igazad van
(#) zolika60 válasza Dempsey hozzászólására (») Jan 16, 2011 /
 
Ha kicsit vissza olvasol, láthatod, hogy de.
(#) Poc hozzászólása Jan 23, 2011 /
 
Sziasztok!
Én a fennt említett fordulatszámmérőt akarom megépíteni,de 30leddel! Ez sikerült is,3 hengeres marutinak a megszakítójáról szépen megy,de ugye ott a megszakító sokkal több jelet ad mint az egyhengeresnél,ezért kitölti a 30 led által befogott intervallumot! Na most egy egyhengeres motorra akarom ezt megépíteni 30 leddel,de nagyon sok lenne az a 15 ezres fordulat amit átfog. a motor nem forog csak kb.7500-8000-et. hogy lehetne úgy átalakítani hogy a 30 led együtt csak kb ezt a 8000-et fogja át? 4 ütemű,de parazitaszikrás,tehát minden fordulatra ad szikrát a motor mint a 2 ütemű
(#) proli007 válasza Poc hozzászólására (») Jan 23, 2011 /
 
Hello!
Mindössze az NE555-nél elhelyezett 150nF-os kondi értékét kell csökkentened, olyan arányban, amennyivel több impulzus van. Meg persze kalibrálni..
üdv! proli007
(#) Poc válasza proli007 hozzászólására (») Jan 23, 2011 /
 
Tehát akkor nekem növelnem kellene az értékét?mert nekem van kb.7500 jelem,de a fordulatszámmérőnek ilyenkor 15000-et kéne mutasson!
(#) proli007 válasza Poc hozzászólására (») Jan 24, 2011 /
 
Hello!
Akkor rosszul olvastam/értettem, ezek szerint most kevesebb az impulzusok száma. Akkor természetesen kétszeresére növelni kell.
üdv! proli007
(#) Poc hozzászólása Jan 24, 2011 /
 
igen így van! szóval az kell hogy egy led ne 500-as fordulatot jelöljön hanem csak 280at! a főnököm azt javasolta hogy a 2.2k-val kössek sorba egy 1k-s potit,és azzal külön külön be tudom állítani az egyes ic-k érzékenységét akár ugy is hogy az első ic átfogjon akár 5 ezres fordulatot,a másik kettő meg együtt mondjuk 2ezret. ahogy itt az oldalon a hőmérős kapcsolásban van.viszont a kondi növelése egyszerübben hangzik.kb mekkorára cseréljem?
(#) proli007 válasza Poc hozzászólására (») Jan 25, 2011 /
 
Hello!
Ezek szerint nem csak én olvasok félre.
"mert nekem van kb.7500 jelem,de a fordulatszámmérőnek ilyenkor 15000-et kéne mutasson!"
"Akkor természetesen kétszeresére növelni kell."
üdv! proli007
(#) Poc hozzászólása Jan 29, 2011 /
 
Üdv!
Van az oldalon egy ledes hőmérő ugyanilyen 3914-es ic-vel! Na annál a 2.2k-s ellenállás a 6-7-es láb között van! Itt meg a 6-7-es láb után a test felé!Melyik rajz a helyes?azt akrom megépíteni az itt levő 555-ös meghajtóval,mert akkor a kezdő és a vég fordulatot is be tudom állítani amit még mér a szerkezet!csak nem tudom melyik a jó verzió!
Erre a hőmérőre gondoltam:
http://www.hobbielektronika.hu/kapcsolasok/led-es_homero.html
(#) Poc hozzászólása Jan 29, 2011 /
 
Üdv!
Van az oldalon egy ledes hőmérő ugyanilyen 3914-es ic-vel! Na annál a 2.2k-s ellenállás a 6-7-es láb között van! Itt meg a 6-7-es láb után a test felé!Melyik rajz a helyes?azt akrom megépíteni az itt levő 555-ös meghajtóval,mert akkor a kezdő és a vég fordulatot is be tudom állítani amit még mér a szerkezet! csak nem tudom melyik a jó verzió!
Erre a hőmérőre gondoltam:
http://www.hobbielektronika.hu/kapcsolasok/led-es_homero.html
(#) reloop hozzászólása Feb 27, 2011 /
 
Tavaly építettem Simsonra fordulatszámmérőt. A vezérlő jelet a generátor adja. Egy kapcsoló átváltásával akkumulátor feszültséget mér. A képen látható háromszögletű ledek index visszajelzők.
Tökéletesen működik, ha valakit érdekel ez a változat szívesen közzé teszem
(#) Joshua válasza reloop hozzászólására (») Feb 27, 2011 /
 
Engem érdekelne.
(#) kistotti01 válasza reloop hozzászólására (») Feb 27, 2011 /
 
Hello!
Persze, szívesen látnánk kapcsolási rajzot. Én is építettem már a motoromhoz fordulatszámmérőt. Látom ennek is 555-ös IC a "lelke". Gondolom a ledeket 2db LM3914 hajtja meg mint az enyémben. Azért én is várom a rajzokat, már csak kíváncsiságból is.
(#) bancsi15 válasza reloop hozzászólására (») Feb 27, 2011 /
 
Engem is mindenképp érdekelne a kapcsolás .
(#) Poc hozzászólása Feb 27, 2011 /
 
Kérdezném azoktól akik megépítették már a kapcsolást hogy fényes nappal látszik nekik normál leddel?Én megépítettem sima 2x5mm-es szinezett(20mA)ledekkel,és szart se látni belőle az autóban.Utána építettem másikat,de az sem látszik.Rámértem a ledek lábára,és 2,4mA-al hajtotta meg a ledeket.Végül különszedtem az ic 6-7-es lábát,és a 7-es lábat 820 ohm-al a testre kötöttem.én 30 ledest csináltam,és az utolsó ic 6-7-es lábát összekötve hagytam és 1.8k-val testre vittem.A 2.2k-s ellenállások helyére 100k-s trimmert raktam hogy be tudjam állítani a max kivezérlést,meg az egyes ic-ék fordulatszám tartományát.Ja meg a 4-es láb és a test közé is potit raktam a legelső ic-nél hogy a kezdeti fordulatot is be tudjam állítani.Ja meg a bemeneten a 100k elé még beraktam egy 100n 250 voltos fólia kondit,mert valamiért nem tudta lekövetni a gyújtásomat,és folyamatosnak érezte a bemeneten a jelet.(tranzisztoros gyújtás kimenetéről vettem a jelet,még a trafó előttről)
Így most 16mA-al vannak hajtva a ledek!
(#) reloop hozzászólása Feb 27, 2011 /
 
Szervusztok! Csak így papíron van meg, ha valami nem kivehető, majd elmagyarázom.
(#) kistotti01 válasza Poc hozzászólására (») Feb 27, 2011 /
 
Hello!!
Igen, sajnos ez a ledes dolgok hátránya. Sajnos hiába van nagy fényereje a ledeknek, tűző napsütésben nem sok minden látszik belőlük. Alacsony fényerejű ledekből még annyi sem. Hogyha meg magas fényereje van a ledeknek, ami mondjuk nappal is látszik, az este sötétben nagyon-nagyon zavaró tud lenni. Ezt tapasztalatból mondom. Igazából erre a megoldás: a háttérvilágított analóg műszer. De viszont ha az analóg műszeren nincs háttérvilágítás, akkor az viszont sötétben használhatatlan, ellenben a ledes viszont csak akkor használható. Ez egy ördögi kör...
(#) kistotti01 válasza reloop hozzászólására (») Feb 27, 2011 /
 
Az indexeim visszajelzését én is hasonlóképpen oldottam meg. CSak én 2db ellenállásal. A bal és a jobb indexnél egy-egy soros ellenállásal. Továbbá van tompított, reflektor és gyújtás visszajelzésem, szintén soros ellenállással, és leddel. Nekem is van akumlátor töltés visszajelzésem egy 2 színű közös anódos leddel, ami 4 állapotot tud visszajelezni. De a feszültségkijelződ praktikusabbnak tünik. Mingyárt áttanulmányozom, addigis mutatom képekben az én műveim. Továbbá készítettem már magamnak ledes hőfokmérőt is. Erről is van kép. Most egy 3-as óratartó van hozzájuk készülőben, hogy egyszerre tudjon minden menni.
(#) reloop válasza kistotti01 hozzászólására (») Feb 27, 2011 /
 
A hőmérővel nagyon jó ötletet adtál! Köszönet. Volna rajzod hozzá
(#) reloop válasza kistotti01 hozzászólására (») Feb 27, 2011 /
 
Nagyon megszívlelendő az a tanácsod, hogy az időjárás viszontagságainak kitett nyákot be kell vonni valamivel. Bevallom megfeledkeztem róla, pedig javítottam már autó motorterében szétmállott panelt (Szamara). Van gyantám feloldva, az jó lesz?
(#) kistotti01 válasza reloop hozzászólására (») Feb 28, 2011 /
 
Természetesen sokféle módja van az eféle védelemnek. Lakkok, gyanta is megteszi, de ha más nincs akár ragasztópisztollyal is kinyomhatod. Lényeg, hogy valamilyen védelem legyen. Én már belefutottam ebbe a hibába egyszer, azóta nem feledkezek meg róla. Ha megépíted sok sikert hozzá. Ha bármi kérdésed van, akkor keress bátron, állok rendelkezésre.
(#) Zsolt32 hozzászólása Márc 27, 2011 /
 
Sziasztok!
Ezt a fordulatszámmérőt akkor nem is érdemes megépíteni?
Mert nekem 6V-os rendszerhez kellene, de a másik amit találtam az 12V-os tendszerhez való.
(#) proli007 válasza Zsolt32 hozzászólására (») Márc 27, 2011 /
 
Hello!
Nem igazán értem amit írsz..
Neked 6V a tápfeszültséged (az aksi még nem "rendszer"), de a kapcsolásra is az van ráírva, hogy +5..+7V. Mi itt akkor a gond?
A "másik" amit emlegetsz, meg nem is tudjuk mi.. Akkor hogyan lehet arról véleményt formálni?

Egyébként amit belinkeltél annak a bementi része körülményes. Mert a gyújtásvezetékre tekert drótdarabbal működik, ami ahogy olvastam vagy nem érzékel, vagy mindent összeszed. De itt számtalan más fordulatmérő bemenettel találkozol ami ugyan ezen az 555-ös áramkörön alapul, azok közül kell választani ami már bevált.. Vélhetően a gyújtótrafóról levett és megformált jel a megfelelő bemenő jel. (A CDI gyújtással még nem találkoztam, így nem tudom ott mi férhető hozzá, mi nem..)
üdv! proli007
(#) kistotti01 válasza Zsolt32 hozzászólására (») Márc 27, 2011 /
 
Hello!
Eddigi tapasztalatok szerint ez a kapcsolás így ahogy azon a rajzon van nem müködőképes, vagy ha müködik is közel sem úgy ahogy kellene.
Következő: »»   13 / 25
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem