Fórum témák
» Több friss téma |
De látom nálad a motorra van fölfogatva a fogasléc, és azt viszed föl le motorostul.
Én úgy fogom megoldani, hogy a fogasléc lesz az álló az oszlopon, és a fogaskerék fogja vinni mint mozgó alkatrész a szánt amire lehet a panelfúrómat fogatni valami bilincses szerkezettel.
Hát elismerem elég brutális.A két csúszó oszlop ami megvezeti a motor tartó lapot az egyik 8 mm, a másik 14 mm átmérőjű tükrösített felületű köracél. A textil bakelit amire a felső mechanika van rögzítve az 12 mm vastag. Biztos nem fog vetemedni. Ami tetszik benne ,hogy nagyon finoman csúszik a mechanika. Függőlegesen 25 mm-t tud mozogni a motor, de ha a visszahúzó rugót besüllyeszteném a bakelitba akkor 35 mm lenne.
A fogasléc az alsó lapra van erősítve amin a motor van rögzítve. A motornak csak nekitámaszkodik.
Nézegetem egy ideje itt a topikban a szép megoldásokat. Felteszem az én panelfúróm képét is, hogy ötletet adjak másoknak. Ennek az asztala mozog, nem az orsója (motorja). Nem annyira házilagos kivitel, egy azóta elhunyt szerszámkészítő munkatársam csinálta gépműhelyben, de ötletnek jó lehet valakinek. A motorja egy ablaktörlő motor, az áttétele le van fűrészelve (esztergálva) róla. A motor tengelye menetes, arra csavarodik fel a tokmány. 3-as fúróig akár vasat is lehet fúrni vele. Akkoriban ilyen tokmányt csak román kézifúrókból lehetett szerezni, mostanában kapható ilyen külön is.
(A motor tengelyére egy furatot kellett volna csak tenni, akkor a furatba tett tüskével meg lehetne húzni a tokmányt. A jelenlegi megoldásnál fogó kell a tengely megfogásához.)
Nagyon szép munka!
Idézet: „Nem annyira házilagos kivitel, egy azóta elhunyt szerszámkészítő munkatársam csinálta” Részvétem a barátodért, szépen dolgozott, és maradandót alkotott. Látszik hogy értette a szakmáját. Olvastam a hozzászólásokat és néhány gyakorlati tapasztalattal szeretnék segíteni. Régebben vettem még az oroszoktól egy modell fúrót, volt ilyen PICO márkában is de az drága volt. A névlegestől (12V) nagyobb feszről működtetve nagyon szépen fúrt és az1mm-es fúrót csak direkt lehetett eltörni vele. Tapasztaltam még azt is hogy minnél magasabb a fordulatszám annál szebben jön át a fúró a panelon (nem sorjás...) Én még bakelit nyákokkal kezdtem meg pisztolyfúróval... Törtek is a 0,8-as fúrók... Meg ha nagyon nekinyomtam a kijövő furat mellett kitört a bakelit. Most álványos fúrót használok a legnagybb fordulaton. A munkahelyemen van rá lehetőség.... Így hál'Istennek itthon nem kell bíbelődjek vele. Amúgy a kis kézifúróknál legalább egy 10000 rpm kell, mert ha nincs meg akkor igen sok fúróhegyet meg lehet könnyezni...
Látom,már nagyon rég járt itt valaki.Én is készítettem panelfúrót a 80-as években,akkor még patron volt rajt,utána egy tokmányt kapott és nemrég egy kis lámpát is,mert a szemem már nem a régi sas szem.
Ime az én alkotásom. Bővebben: Link
Azota kapott világitást fényerö szabályzoval és egy pedált.
Sziasztok érdeklődnék, hogy van e valakinek eladó 0,1-0,3 mm ig fúró szár, vagy hol lehet kapni?
Elkészült a panelfúróm nekem is.Szerintem nem rossz.Íme
István
Ha jól tudom a legkissebb 0.4-es 0.8-asat jobb helyeken lehet kapni. Filléres dolog
Üdv!
Olvastam van házilag készíttetett panel fúrod és nem egészen értem mi az a kábelkocsi amivel felfogattad a fúrószárat a tengelyhez. Köszi
Lehet hogy hülyeséget írtam még anno, nem kábelkocsi, hanem kábelcsoki. Talán
Ilyennel: Bővebben: Link Egyik végén a motor másikon a fúró. Nem a legjobb - sőt elég rossz, ma már van kézi drillem - de akkoriban ideiglenesen jó volt...
Köszi!
Sziasztok!
Picit talán off, mert a két készülék gyári, de az összeillesztésük már nem, így mégis itt lehet a helye. Okulásul annak, aki hasonló cipőben jár. A képeken egy proxxon-dremel öszvér látható, ami azért jött létre, mert volt egy dremel minidrillem, amihez állványt szerettem volna, de a dremel gyári állványban sok a műanyag, és nem találtam kellően stabilnak. A proxxon precíz, stabil, de más a szerszámbefogó. Méricskéltem, rajzolgattam, és ebből született meg az alábbi megoldás, aminek a beméretezett rajzát itt közzé is teszem szabad felhasználásra, ez alapján egy esztergályos el tudja készíteni.
hello mindenkinek!
Félig kész vagyok a panelfúrommal már csak az X tengely kell ahol lesz a motor! már kipróbáltam a motornak brutális ereje van 12V fog menni lehet lesz rajta egy elszívó venti + lámba is!!
Gratula ! Egykét közelebbi képet feltennél a tokmányról ,a tokmány és a tengely összeépítéséről ?
Hát igen pill csinálok ez egy ilyen hozd össze 5 perc alatt munka volt egy belső lyukú csavar van a motor tengely azon egy vezeték szűkítő és abba van benne a hegy!!
itt vannak a képek! bocsi telós kép!
Ajánlom aszt a módszert is mikor kőrzőnek a tokmányát használod az is jó ötlet!!
Körző tokmány... Én régebben egy orosz, 27V-os repülőgépből származó szervomotorra tettem olyan BNC antennacsatlakozó "tokmányát", amibe a vezetéket, mint botantennát fogatták. Kép sajnos nincs róla, már az öcséim használják bojli (horgászcsali )fúrónak.0,8-1,5 mm között működött. A mostani szerkezetek: régi, kb 30 éves, meg az "új"...
Na itt végleges panelfúró! Bővebben: Link
Sziasztok!
Látom már rég nem írt ide senki megpróbálom a csendet megtörni.Az én panelfúróm meg ilyen egy kis át alakítás után,nekem jól működik.
Helló!
Igaz elég régi az írás de most akadtam a topikra,és a kész művet láttam élőben szerintem egy remek mű.!
Sziasztok leírom én miből tudtam elég jót készíteni.
Volt itthon aksis fúrónak motorja. Első osztályú erős is pörög is még 6v-on is ! A végén van egy fogaskerék is általában na az rajta is maradhat legalább letudod majd fogni a tokmányt. Tengelyre pedig egy rossz bicikli belsőből kivágott szelep kivezetést tettem a régebbi fajtát nem a tűszelepest. Ebbe a gyári tokmányok pont belepasszolnak,meg oldalt be is van vágva .Szelep befogató anyával meg rá is lehet húzni megfelelően. Tengely átmérő nálam úgy alakult,hogy kicsit még bővítenem is kellet a szelep háznak a furatán hogy a tengelyre rábírjam nyomatni satuval. Plusz fémragasztó elég stabil lett. Háznak pedig egy vízvezeték lefolyócsövet használtam szellőzésnél kifurkálva . Kiindulási pontnak vagy ötletnek jó lehet esetleg nekem bejött.
Frankón megcsinálta a készítője!
Bár nem hiszem hogy kifejezetten nyák fúrásra használta A lehúzó kar masszív kialakításból gondolom
Szia!
Eredetileg is nyákfúrásra készült,a lehúzzó kar utólag lett rászerkesztve.
Ez érdekes megoldás! Tennél fel képet a szelepes felfogatásról?
Sziasztok!
Szeretnék segítséget kérni ,hogy a következő kis panelfúroba milyen motort tudnék bele illeszteni,vagy nem lehet véletlenül eredit is beszerezni.Igaz ha jól tudom a Condrádnál kompleten is lehet kapni de így nem szeretnék.Az egyik képen lévő motor volt benne ez nagyon régi hajszárító motorja volt,de ilyent már nem kapni,a forgórész tengelyét könnyen meglehet hosszabítani.
Üdv. Találtam egy ilyet, egyszerü megépiteni, és a célnak megfelel. Panel furásra tökéletes.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |