Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » CDI gyújtás elektronika Honda xl 500-hoz
Témaindító: super.moto, idő: Márc 3, 2008
Témakörök:
Igy tanul az emberfia.
![]()
Szia! A 4 ütemű cdi.zip fájlodhoz volna esetleg egy részletesebb beültetési rajzod? Előre is köszönet
Nagyon megköszönném, ha meg volna jelölve, hogy mit hova mert egy kicsit sötét vagyok hozzá
![]()
Bocs hogy megkérdezem (lehet hogy volt már emlitve csak nem láttam) ez a kapcsolás honnan ered ? Saját tervezés, vagy ???
Itt találtam a harmadik oldalon. Nyemi szerzeménye. Látszik is rajta, hogy jócskán van hozzá érzéke. De én sajnos nem vagyok ilyen és a beültetésnél elakadtam.
Sziasztok. szeretnék kérni töletek egy CDI bekötési rajzot a generátorrol végig vezetve . köszönöm
hello mindenki!remélem tudvalakisegiteni mert én öszintén hülyevagyok az elektronikai dolgokhoz...akadt egy kis problémám az xl 500-asommal, méghozzá hogy nincs szikra.igy szereztem ugyhogy még kisebb az esélye annak hogy magamtól kitaláljam miis a gond.edig anyit sikerült kideritenem hogy a tekercsekről érkezik áram méghozzá 6 volt.jeladót olvastam hogy valami szkópal kéne nézni de lövésem sincs hogy miis az.esetleg tudja valaki hogy az aksinak van-e szerepe vagy nemkell neki az a kis plussz áram?továbbá szkópon kivül mivel tudnám letesztelni a jeladóm és a cdi dobozom?csak ha lehet közemberek nyelvén fogalmazzatok mert lehet minden válasz csak több kérdést halmozna fel XD.elöreis köszönöm a segitséget!!
Szia!
yamaha sr 125 4T hez jó ez a gyujtás? így nézne ki a gyujtás válaszodat előre is köszi. üdv:Józsi
Üdv, ezt mikrokontrolleres gyújtást szeretném megépíteni a simsonomra az ott található valamelyik kétütemű programmal beégetve. A bajom csak az hogy a jeladónál mért van két tekercs? Két különböző foknál van egy-egy nos akkor az egyik lenne a 36foknál elhelyezendő jeladó a másik meg a 12 foknál? Csak az a bajom hogy nemtudom honnan szerezzek ilyen jeladót vagy hogyan készítsek:S De egyelőre annyival is megelégednék hogy ez a gyújtás működőképes és nem fake-e!
![]()
Szia Janimester
A lényeg a lenkeréken levő ív hosszában rejlik. A kezdete BTDC 36° a vége 12° van. A 36°a PIC érzékeli. A 12°a tirisztort nyitja. De mint tudjuk a Babetta lendkeréken nincs Ív csak egy kis mágnes amin a negatív és pozitív impulzus között csak Kb. 5° különbség van(Nem 24°). Ezért maga a kapcsolás csak korlátozottan alkalmazható. Avagy minden használható impulzus csak a PIC-ket fogja vezérelni az meg a tirisztort. Mert elméletileg a konstruktőr úgy alkottam meg a kapcsolást hogy ha valami gabesz történik a PIC-kel a motor üzemképes maradjon!!! 12° ív vég közvetlenül vezérli a tirisztort. A hozzászólás módosítva: Nov 18, 2012
A lényeg a 12° bemenet nem kell neked. De a babetta eredeti impulzus tekercsét holtpont előtt (BTDC) 36° kell majd állítani.
De ha a PIC megsérül nem lesz gyújtásod. Üdv nyemi
Értem , így már minden tiszta
![]() ![]() ![]()
De. Pont fordítva kell az impulzus a PIC-nek. A citromsárga vezeték a testre, a fehér a bemenetre(36°-ra).
De ha így építed meg (linkelt rajz) akkor használhatod eredetiben ![]() Citromsárga-bemenet(36°), Fehér-test. Sőt mindenfajta impulzus tekercsre jó kéne legyen. ![]() Üdv nyemi
Én ezt szeretném összehozni SR125-höz:
Bővebben: Link Két felfogótekercses ez a moci is. Gondolom menni fog ha csak az egyiket használom, mert a kapcsolás csak egyet kezel. Amit nem értek az az, hogy honnan a 300V AC a generátorról. Van 5letetek?
Értem köszi, egyébként a jeladóm egy kivezetéses tehát a másik fele testelve van :S
hello en is epitettem a honda xl 125 osomhoz cdi gyujtast nagyon egyszeru es ep ezert kevesebb a hiba lehetoseg de ennek ellenere nagyon jol mukodik es univerzalis babettan is ki lett probalva szoval egyarant mukodik 2 es 4 utemu motoron probaljatok ki olcso es jo . esetleg tuning gyujtasnak is megteszi mert nincs benne semmi fele korlat szoval porog amig a motor engedi . jeladokent babettas gyujtas jeladot hasznaltam de barmien mas jelado is megteszi . sok szerencset a megepiteshez
alkatresz lista : S5-leallito gomb D1-BY299 TH1-BT152 C3-400V 1mF (folia,bipolaris) az alkatreszeket egy kis dobozba helyeztem el a tirisztorra egy kis hutot tettem szethuzhato csatlakozo es vegul az egeszet beontottem gyantaval (gyantapisztoj feher rud megy bele) ha kihul a gyanta eleg massziv dolog es vizalo
Csak ég és föld a különbség ez és az között amit én építettem ezt tegyük hozzá
![]()
igen nem szabalyoz mivel azt a motoron levo jelado magnes mehanizmusa vegzi
nem a legkomplikaltabb de le lett tesztelve es kifogastalanul mukodik neha az egyszerubb jobb itt egy kem a jelado magnesrol rugok vannak benne es a centrifugalis ero hatasara allit elogyujtast
amugy meg nem kerdeztem a velemenyed ugy h nyugodtan tartsd meg magadnak
![]()
Sziasztok! Honda mtx 125mociról volna szó. A problémám az vele hogy multiméterrel mértem a jel adó tekercset , már nem emlékszem pontosan az elenálás 200óhm körüli volt. A gyújtótekercs ellenállása 2.4óhm. Cdi ből, van hozzá 2db, de egyikkel sem csinál semmit . A trafót megpróbálom megszikráztatni laposelemmel , avezeték lekötése után ami ugye a cdi-ről él, hátha trafó hibás. Nem tudok elindulni a hibakereséssel . Tud valaki segíteni ? Előre is köszönöm
Szia ! Az általad közölt kapcsolást én egy Honda 125mtx cross gondolnám . Beépíthető?
Idézet: „A trafót megpróbálom megszikráztatni laposelemmel” Meddő gondolat! Meg se nyikkan 4,5 voltról, ha az üzemi feszültsége 200-300 volt! Elég nehéz pár alkatrésszel CDi-t, és a hozzá való trafót tesztelni! Egy oszcilloszkóp jól jöhet ilyen esetben, de gondolom nemigen akad! Mondjuk a működési elv, kapcsolás pontos ismerete sem egy hátrány. Abból már lehet okoskodni, hogy hol, mit, és hogyan kellene mérni! Ne érts félre, de ezt megtanítani én nem akarom neked, mert a kereteimen túlmutat..ráadásul 2 hét múlva megint jönni fog egy új páciens, és kezdhetnénk előröl az egészet! 3 lehetőséged maradt: -cserélgetsz mindent míg jó nem lesz, -megtanulod a működését, és az elektromosságot annyira hogy MÉRNI tudj a hibakereséshez, plusz műszerek beszerzése, -elviszed a vasat egy szerelőhöz... A hozzászólás módosítva: Szept 4, 2016
Idézet: „Meddő gondolat! Meg se nyikkan 4,5 voltról, ha az üzemi feszültsége 200-300 volt!” Ez így igaz. De annyit még hozzá tennék, hogy egy CDI gyújtótrafó primerje tényleg 4-6Voltos feszültségre készült, hogy ha 400 voltos impulzust megkapja nagy áram és mágneses tér alakuljon ki. Hogy miért nem bírod akkor 4,5Voltos elemmel kipróbálni(?). Azért mert a menetszám áttételi aránya azonban kicsi, pontosan 1:50 -1:100 max (MSD!) között változik. Ezért hiába is kötnél rá primer tekercsre 4,5Voltot a szekunderen akkor is csak 400-450Volt jelenne meg. |
Bejelentkezés
Hirdetés |