Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Villanyszerelés
 
Témaindító: kumpl, idő: Júl 16, 2008
Témakörök:
  1. A témában tilos, a villamosenergia termelésének, elosztásának, nagyipari alkalmazásának kitárgyalása! A mélyreható szakmai kérdések, magyarázatok kitárgyalása: Szakmai.
  2. A forrasztott / rossz a wago / jó a wago kötés témakörök többször kitárgyalásra kerültek, ezért arról kérjük ne nyissatok új vitákat. Műszaki tény, hogy gyári vezetékösszekötők (pl. rugós/csavaros kapcsok, stb) a szabvány megfelelősség miatt kerülnek alkalmazásra (MSZ EN 60204-1:1995 15.1 szakasza, illetve MSZ HD 60364-5-52:2011 szabvány 526.2. pontjának 1. megjegyzésében felsorolt követelmények/indokok a forrasztott kötés elkerülésére épületvillamosság esetében) mert tanusítottak, míg a forrasztott kötés alapesetben nem tanusított, csak és kizárólag akkor ha külön bevizsgáltatod az adott forrasztott kötést. Ide kapcsolódó általatok írt hozzászólások: #1, #2, #3, #4, #5
Lapozás: OK   968 / 968
(#) gyulank válasza Horvath65 hozzászólására (») Kedd, 17:42 /
 
Szerintem már leírtam, hogy miután szétszedtem, láttam, hogy csak az a 2 kábel van, tehát a jobb oldali a biztosítékokon keresztül jön be, a bal meg a relén át a motorba. Nem olyan bonyolult ez a része. A 3 fázis ki-be, az egyértelmű, meg ott vannak a betűk is rajta. Ha azt szétszedném, és más sorrendbe kötném, akkor az nem tenne jót a motornak, de azt jelölném, de ha nem muszáj nem szedném le. Szóval ez a része elég tiszta, a kék a nulla, egyben a föld, közvetlenül a relé házán van, a másik nullával, és a villanykapcsoló csíkosával együtt, gondolom, a nyomáskapcsolónál rajta van a tartályon. A többi a kérdéses. Egyrészt az árambeállítás, nem ugyanaz van a benti mércén, mint a külső leírásban. A másik, a 0 gomb bal oldali kapcsán nem látok semmit rákötve. A nyomás meg villanykapcsoló kör szerintem az R-re kötött zöld de valószínűleg régen kék vezeték, és az S alatti ponthoz menő vékony fekete vezeték lehet. Még nem mértem meg, de ezt feltételezem, mert ennyi vezeték van, és ezek réz sodratok. Szóval lerajzoltam amit látok, meg amit a nyomáskapcsolós kábelről gondolok, meg csináltam egy videót is, és akkor kérdés, hogy jól van-e bekötve, és mi nincs bekötve. Ez nem úgy lett rossz, hogy most rossz lett. Ez nagyapám háza volt, nála vagy 20 éve van vezetékes víz, utoljára vagy 30 éve emlékszem, hogy ment a szivattyú, hogy azóta ki mit csinált, mivel mi van, azt nem tudom. Szóval amióta én találkoztam vele, rossz volt. Kéne a bekötési rajza, hogy hiányzik-e valami, gondolom minimum a 0 gomb másik pólusán kéne lennie valaminek, különben mit csinálna? És nem tervezek hozzányúlni áram alatt.
A hozzászólás módosítva: Kedd, 17:45
(#) Horvath65 válasza gyulank hozzászólására (») Kedd, 17:58 /
 
Ez annak idején úgy volt bekötve, hogy a nyomógombokat ki kötötték és a nyomás kapcsoló adott fázist a behúzótekercsnek. Ezt a kört nézd végig. Könyörgöm keres egy villanyszerelőt!
(#) gyulank válasza Horvath65 hozzászólására (») Kedd, 18:14 /
 
Nem nézted meg a rajzot? Direkt rárajzoltam a képre. Az azért zúg ha bekapcsolom, mert az a kör, a kapcsolókon keresztül működik. Azokat nem tudom amik a relében vannak, mert van 2 pont amiről azt feltételezem, hogy a tekercs, van 2 jelöletlen, és van egy A. De ezek szerint akkor mikor a villanykapcsolót megnyomom be kéne kapcsolnia, vagy legalább akkor, ha az 1-es gombot is megnyomom. Ha tegyük fel a motor szorul, és nem mozdul meg, nem tudom de nem kizárt, az okozhatja ezt a működést, hogy nem is kattan?
(#) mraulajos válasza Horvath65 hozzászólására (») Kedd, 19:26 /
 
Idézet:
„Könyörgöm keres egy villanyszerelőt!”

Hát, - ilyen az, (szokták mondani volt) mikor az ember lóval imádkozik.
(#) Atis57 válasza Horvath65 hozzászólására (») Kedd, 20:17 1 /
 
Szia!
Ezekben trafó olaj van .----5-10 évente cserélni kell. ! Ma már nem kapható a Tűzveszély, környezetvédelem cimszó miatt.

Hová tudod elvinni , vizsgálatra? PL; átütés vizsgálat? viztartalom , koromszennyezetség?

Ha nem tudod pótolni , szárazon nem üzemeltethető...

Szóval ? Gy év 197x van rajta --az minimum 50év....15-20 de max 30 év után elavulás miatt átépiteni szokásos.
(#) zolika60 válasza Atis57 hozzászólására (») Kedd, 20:25 / 1
 
Már miért ne lenne kapható?
(#) Gombszem hozzászólása Kedd, 20:33 /
 
Egy légkompresszor (Lidlből) motor néha nem indul, csak zúg. A tengely nem szorul, meglökve elindul. A kondenzátor (40 uF) mérve jónak tűnik (kapacitás). Lehet, hogy mégis rossz? Vagy a motor talán? A közeli boltban csak 45 µF van, az jó lenne helyette?
(#) zolika60 válasza Gombszem hozzászólására (») Kedd, 20:35 /
 
A nyomáskapcsolón van egy csövecske, amin kiengedi a nyomást a kompresszor nyomócsövéből, miután leállt. Az működik? Mert e nélkül nehezen indul.
(#) erbe válasza gyulank hozzászólására (») Kedd, 21:29 / 1
 
Hol van a rajz? Mert én nem találom.
Ha csak zümmög, de nem húz be, az lehet átvezetés miatt. A Be gomb ugyanúgy ki van iktatva, mint a Ki gomb, hiszen eleve azon keresztül kaphatna feszültséget. A nyomáskapcsolóval viszont meg kellett kerülni mindkettőt, mert az csak úgy működne megfelelően.
Villanyszerelő meg azért kell mindenképpen, mert meg kell szüntetni a védővezetékkel összekötött nullát, amiről a 220 V-os tekercs működik. Még az is lehet, hogy igazi védővezetéked - nullád sincsen valami kötéshiba miatt.
(#) mikrokapcsolo válasza gyulank hozzászólására (») Kedd, 21:41 / 1
 
Ha szerencséd van, az olajkapcsoló fedelében még benne van a kapcsolási rajza, abban le van szépen rajzolva, hogy hogyan lehet bekötni. Ezeket lehetett külső indítás/leállítással is bekötni, nem feltétlen kell belül mindennek bekötve lennie. Alapvetően motorvédő szerepe van, amit a motor névleges értékre kell beállítani. A jelenleg beállított nem stimmel a motor áramával, tehát vagy a motort cserélték kisebbre, vagy a motorvédőt nagyobbra. Ez így ebben a formában maximum ki-be kapcsolás szerepet láthat el, ha működik, védelmet nem feltétlen. Azt, hogy a motor szabadon forog-e meg tudod nézni, ha kikapcsolt állapotba csavarhúzóval meglököd a ventilátor lapátot a hátulján. Ha nem, akkor vagy a motor vagy a szivattyú be van állva, mechanikus hiba lesz. Ha szabadon forog, de feszültség alá helyezve mégiscsak búg, de nem indul, valószínűleg nincs meg egy fázis a motornál. Ez vagy kábel, biztosíték vagy a motorvédő hibája. A jelenleg nullázott bekötési mód nem szabványos, és életveszélyes is lehet.
Az hogy a biztosítékok miként hogyan vannak sorba kötve így képekről elég nehéz kivenni, ha lerajzolod, lehet hogy magad is megérted a logikát benne. Az, hogy a diazed biztosító foglalata mekkora, nem állapítja meg, hogy mekkora áramú, azt a beletekert szűkítő és a beletett betét adja meg. Az óra előtti kismegszakító általában (vannak kivételek, társasházak, ipari létesítmények, stb) az MSZ 447 szabvány szerinti "első táláramvédelmi készülék, a felhasználói berendezés első zárlat- és túlterhelésvédelmi eszköze. Névleges áramértéke a csatlakozási teljesítménynek megfelelő" Viszont ez a készülék a fogyasztásmérő berendezéshez tartozik (MSZ 447 4.3.4). Az ezek után következő zárlat és túlterhelés védelmi eszközök az elmenő áramkörök külön-külön védelmére szolgálnak. Gondolok itt arra, hogy ha az óránál 32A van, a nappaliban a lámpához pedig 1,5mm2 vezeték megy, akkor oda bizony megfelelően méretezett védelem kell. Alapvetően a fogyasztóhoz méretezünk kábelt, ahhoz pedig biztosítót. Tehát ha az óránál van neked 3*25A, akkor mondjuk a lakás felé elmegy 2 fázis 20-20A-rel, a műhely felé 3 fázis 16-16-16A-rel. Alapvetően az így sorba kötött biztosítók szerepe a villamos hálózat szelektivitása hiba esetén.
(#) gyulank válasza erbe hozzászólására (») 5:18 /
 
A lerajzoltam szó egy link, ahova felraktam ezeket a videó miatt. Én értem, hogy nem szabványos ma már, de az elmúlt 75 évben nem okozott problémát, én egyelőre örülök, ha azt megoldom, hogy ez kapcsoljon. De magamtól is zavarnak mondjuk az összes földeletlen konnektor, mert olyanok is vannak, de vannak földeltek is, vagy annak látszók. Bár az óránál lévő biztosítótáblánál a piros vezetékek arra utalnak, hogy van föld, csak az vagy 2 konnektorba jutott el. De még nem szedtem ki egyet se, lehet csak a csatlakozók földeletlenek. De amúgy a ház sincs jó állapotban, meg mióta a szomszéd motoros permetezővel telefújta a házat nyitott ablakon, azóta az ágy szaga is irritálja a nyálkahártyám, szóval csak így átmegyegetek, és esetleg locsolnék. Szóval, ha lenne pénzem, abban sem lennék biztos, hogy a házat meg kéne hagyni, kistéglákból épült Kádár kocka, rossz állapotban.
(#) Horvath65 válasza Atis57 hozzászólására (») 6:01 /
 
Hány litert adjak?! Több száz litert vettünk a cégnek k.b. öt éve...
(#) Horvath65 válasza gyulank hozzászólására (») 6:13 /
 
Van valahol a mérőóra közelében vagy alatta egy 100X100-as mű doboz? Ha van(öröm), ha nincs akkor védőföldet kell kialakítani. A második lépés Ahova kell behúzni a csövezésbe. Másképp nem megy. Életveszély! Mg hányszor írjuk le, ha máshova nem is de a szivattyúhoz mindenképp építsd ki. Ha tégla(mindegy milyen) akkor érdemes megóvni. Menj fel a tetőre!!!! "Ha a gazda nem megy a házra a ház megy a gazdára!"
Következő: »»   968 / 968
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem