Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Vezérlés PDA-val

Témaindító: hacker1990, idő: Nov 9, 2008
Témakörök:
Lapozás: OK   1 / 1
(#) hacker1990 hozzászólása Nov 9, 2008 /

Szép napot kivanok minden fórumozónak.

A középsuliban automatizáció szakra járok.Még kezdő vagyok a témában.A relékkel foglalkozunk mostanában.
Az jutott eszembe,hogy megvalósítható-e az,hogy PDA-val vezéreljem a reléket.Vagy ez hülyeség

Valaki tudna nekem segiteni?
(#) kyrk válasza hacker1990 hozzászólására (») Nov 9, 2008 /

Milyen IO-kal rendelkezik a PDA-d?

Vezerleshes elvileg eleg ha csak kimenetek vannak. De okosabb vezerleshez mar bemenet is kelleni fog.

Szabalyozashoz mindenkeppen kelleni fog ki es bemenet is. Itt a kerdes inkabb a gyorsasag lesz. Pl egy PID szalabalyzo rutint mennyi ido alatt tud kiszamolni a PDA, illetve hogy a ki be menetek milyen gyorsak.
(#) gyengus válasza hacker1990 hozzászólására (») Nov 9, 2008 /

Hát nem tudom, milyen PDAd van, de enyémen pl nincs se soros, se usb, se infra port.
Szerintem úgy lehetne megoldani, ha beszerzel egy Ethernetes PICet és egy hálóra kötöd a PDAval, ekkor már bárhonnan tudnád vezérleni a reléket.
Szóba jöhet még bluetooth modul és mikrovezérlő párosítás is.
Persze ez nem kezdő projekt

Hat sajnos meg nincs PDAm.Lehet,hogy beszerzek egy hasznaltat a kisérletezéshez.Első kísérletem egy izzó kapcsolása lenne.Aztan mar bonyolultabb aramkörök is.
Akkor miket is kellene a vezerles szempontjabol figyelembe vennem a pda kivalasztasakor?
(#) Norberto válasza hacker1990 hozzászólására (») Nov 9, 2008 /

Minimum soros port (RS-232) célszerű lenne. Ezen felül BlueTooth sem árt talán, és esetleg USB is szóba jöhet. USB esetén arra figyelni kell külön, hogy host-ként is tudjon működni a PDA, így önálló vezérléshez is alkalmas. Ezeken felül manapság már elég sok PDA-ban van beépített WiFi is, akár ezt is lehetne használni.

Amit viszont előre megsúgok: azért a PDA lelkivilágát programozni nem piskóta feladat :yes: