Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Vezérlés PDA-val
Témaindító: hacker1990, idő: Nov 9, 2008
Témakörök:
Szép napot kivanok minden fórumozónak.
A középsuliban automatizáció szakra járok.Még kezdő vagyok a témában.A relékkel foglalkozunk mostanában. Az jutott eszembe,hogy megvalósítható-e az,hogy PDA-val vezéreljem a reléket.Vagy ez hülyeség Valaki tudna nekem segiteni?
Milyen IO-kal rendelkezik a PDA-d?
Vezerleshes elvileg eleg ha csak kimenetek vannak. De okosabb vezerleshez mar bemenet is kelleni fog. Szabalyozashoz mindenkeppen kelleni fog ki es bemenet is. Itt a kerdes inkabb a gyorsasag lesz. Pl egy PID szalabalyzo rutint mennyi ido alatt tud kiszamolni a PDA, illetve hogy a ki be menetek milyen gyorsak.
Hát nem tudom, milyen PDAd van, de enyémen pl nincs se soros, se usb, se infra port.
Szerintem úgy lehetne megoldani, ha beszerzel egy Ethernetes PICet és egy hálóra kötöd a PDAval, ekkor már bárhonnan tudnád vezérleni a reléket. Szóba jöhet még bluetooth modul és mikrovezérlő párosítás is. Persze ez nem kezdő projekt
Hat sajnos meg nincs PDAm.Lehet,hogy beszerzek egy hasznaltat a kisérletezéshez.Első kísérletem egy izzó kapcsolása lenne.Aztan mar bonyolultabb aramkörök is.
Akkor miket is kellene a vezerles szempontjabol figyelembe vennem a pda kivalasztasakor?
Minimum soros port (RS-232) célszerű lenne. Ezen felül BlueTooth sem árt talán, és esetleg USB is szóba jöhet. USB esetén arra figyelni kell külön, hogy host-ként is tudjon működni a PDA, így önálló vezérléshez is alkalmas. Ezeken felül manapság már elég sok PDA-ban van beépített WiFi is, akár ezt is lehetne használni.
Amit viszont előre megsúgok: azért a PDA lelkivilágát programozni nem piskóta feladat :yes:
Üdv!