Fórum témák
» Több friss téma |
Milyen tipusú a gyújtótrafó?
a kondiról beszélek.
a gyújtó az ZTR200
Ha kondinak nincs polaritása, az nem baj.
okés köszi , akkor csak az a kérdésem hogy a vékony huzal ami kimegy
a trafóról a másik végével mi legyen a huzalnak? Viszacsatoljam vagy csak hagyjam úgy. milyen messzire lehet az vakucső a kapcsolástól?
Ezt nem értem. Főleg ezt a visszacsatolásos kérdésed.
Kifejtenéd bővebben?
ha a vékony huzatl amit köré kell tekernem.
akkor a végét szabadon hagyjam vagy vissza a kiindulási pontba? azaz a csatlakozóba.?
Passz. :gumicsirke:
Az is jó ha csak végig megy rajta (lásd XOP-15)
Sziasztok!
Készen van : Bővebben: Link 1.-re indult. Itt a második kérdésem. a glim lámpa ugye ellenállásall 230V-ot bír. levegyem róla az elleállást és úgy forrasszam be vagy azzal együtt? 3.kérdés: Ha a potit leveszem és egy nyomógombot teszek a helyére (pilot gomb) akkor használhatom fényképezni vakuként?
Ha valaki olvassa kérem írjon.
a glimmet ellenálás nélkül nyugodtan berakhatod. a poti helyére szerintem nemjó ha berakod a kapcsolót.
okés köszi.
Sziasztok.
Benzines autóhoz való gyujtás beállító stroboszkóppal,diesel előtöltést szeretnék mérni.Ezt gyárilag,a nyomócsőre kőtőtt piezo jeladóval oldják meg.Tudnátok erre valami pénztárca kímélő megoldást?Ja és eléggé gyermek cipőben jár az elektronikai ismereteim.Előre is köszönöm.
Hellosztok nemrégiben találtam itthon egy relés lapot ami minden be van forrasztva gyárilag van rajta egy Ilyen relé van rajta kettő ilyen Amplifter Egy 10k ohm ellenállás , 22K ohm ellenállás, és még egy 10k ohm ellenállás.ÉS van rajta egy dióda de csak arról egy 02 tudok le olvasni.Csináltam egy képet hogy vannak rajta a dolgok , és ebből szeretnék egy potméterrel szabályozható stroboszkópot , mit kell benn át alakítani , elég egy potmétert beforrasztani az egyik ellenállás helyére a testre a - ,a pirosra a + és a b1,b2 a kimenetek ?
Bocs, de nálad teljes a sötétség ! Sajnos a dolgok nem ilyen egyszerűek, mint ahogy nem lehet autóból, utasszállító repülőt, vagy lánctalpas dózert építeni, pedig mindhármat motor hajtja.
Sajnos annyira kevés a tudásod, hogy hirtelen azt sem tudom, hogy hol kezd az elektronikát, mint hobbit művelni. Segítség nélkül talán a detektoros rádió... De erősen javallott olyasvalakivel felvenni a kapcsolatot, aki személyesen tud segíteni neked. Csami5 ! Javasolnám neked a következő topicot: Stroboszkóp gyújtáshoz Első pont csinálni egy jeladót, ez főleg mechanika (lakatos munka), ennek a jelét meg kellene nézni szkóppal, és azután lehet gondolkodni az illesztő áramkörön. Azt gyanítom hogy a cső apró tágulását érzékelik...
Köszi az ötletet.Végig olvastam.Egy szerencsétlen próbálkozót találtam diesel ügyben,aki kioktatáson kívül mást nem kapott.Stroboszkóp van,a piezo jeladó megépíthetősége érdekelt volna.De azért köszi.
Sajnos db Thunder jól írta le az esetet,de legalább leírta,így az érintett(ek) tudják,hogy mihez,mibe akarnak hozzáfogni.
Persze mindenkit a segítőkészség vezérel,de nem minden határon túl. dannu beírása szinte értelmezhetetlen. Csami5 pedig nagyon hamar sértésnek vette,pedig az sem egy egyszerű feladat,még felkészült embereknek sem. Mindenesetre annál bonyolultab,hogy itt ne egy regény kerekedjen belőle,mert semmit nem lehet tudni:csak annyit,hogy (szinte) ingyen legyen,és szakértelem sem látszik (szinte) semmihez. Az aki már csinált valamit (bármit) az tudja,hogy mindenért-még a legegyszerűbb feladat befejetéséig,amikor felelősen kijelentheti a készítője,hogy KÉSZ-nagyon következetesen és kitaróan meg kell küzdeni. Dumálni lehet sok mindenről és sokáig,de amikor meg kell csinálni valamit akkor szembesül az ember azzal,hogy a duma semmit sem ér. Itt nincs javító billentyűzet,hogy majd kitörlöm és újbol beírom.Itt ha az ember valamit eltol saját maga kell újra megcsinálnia. gyuszuSS
Elnézésedet kérem.Ha sértve érezném magam,nem olvastam volnnna végig 8oldalnyi értekezést a stroboszkóprol(mint az elején irtam van)Én a jószándékot,segitőkészséget láttam bennne.Sajnálom.
Nem kell elnézést kérned és sajnálnod ,meglehet félreérthettem a válaszodat.Én is csak egy beírogató vagyok.
gyuszuSS
Sziasztok!
Az elektronikához keveset (hozzátok képest semmit ) értőként a következő problémában kérném a segítségeteket. Repülő eszközre (motoros sárkány) építenék (építtetnék) villanófényt. Percenként 40-60 körül kellene villannia fehér színben és különösen erősnek, (az észlelhetőséget segíti elő, a gyári cuccok min. 3000 Lm-et adnak meg) valamint 360°-ban láthatónak kell lennie. 12v-os a fedélzeti elektronika. A kérdések: - Milyen típusú fényforrással lehet ezt a fényerőt "hatékonyan" előállítani? (LED, valamilyen ívkisüléses cucc) - Egy ilyen eszköznek mennyi lehet az alkatrészára? (A gyári árnál olcsóbb megoldást keresek, de könnyen lehet, hogy végül a gyári mellett kell döntenem) - Van valaki, aki vállal ilyen építést? Előre is köszönöm, szép hétvégét!
Ha érdekel,van nekem ilyen az Ele.... gyártott ilyet régen.De sajnos csak sárga,kék és piros búra van hozzá.
Fehér nincs. Egyébként ez vakucsővel van,12 V-os,és 1,5 Hz a villanási frekvencia. Magán üzenetben folytassuk,ha úgy gondolod. gyuszuSS
Szisztok nekem van egy regbi fényképezorolegy vaku es ebbol szeretnek straboszkopot csinalni talatam is egy oldalt de nem nagyon tudom elolvasni ezert szeretnek segitséget kérni hogy milyen alkatrészek kellenek !! kösz elöre !
http://obrazki.elektroda.net/74_1172161261.GIF http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic613070.html
Sziasztok!
Én megépítettem a kapcsolások között lévő stroboszkópot úgy ahogy le van írva mindennel. A gyújtást úgy oldottam meg hogy arra a részre ami össze tartja a 2 csőrészt arra forrasztottam a gyújtólábat úgy jó??? és elakadtam a ZTR200-as gyújtó bekötésével
Hello!
Miért nem tettél fel egy linket? Most mindenki találja ki melyik volt amit megépítettél? Fénykép - valami.. üdv! proli007
Hello!
Oké, ez a gyújtó trafó. De melyik kapcsolást építetted meg? És mi a gondod? Nem jó a trafó? Mert a lábai egyértelműen oda vannak írva.. üdv! proli007
Sziasztok. Én megcsináltam aderka stroboszkópját és nekem valami miatt nem működik. Csak a glimm lámpa világit folyamatosan. Ha valaki tudna nekem segiteni azt nagyon megköszönném. Mondjuk én még csak kezdő vagyok.
http://www.hobbielektronika.hu/kapcsolasok/stroboszkop_oldal2.html
Ezt csináltam meg és nem működik.
Hello!
Ha a Glimm folyamatosan ég, akkor vélhetően a tirisztor nem gyújt be. Vagy rossz, vagy rosszul kötötted be, vagy R4 körében valahol zárlat van, vagy a C1 kondi és tekercs körében szakadás van. A kapcsolás úgy működik, hogx a 320V feszültségből, a P1/R2 és trafón keresztül. a C1 el kezd töltődni. Mikor a C1 feszültsége meghaladja a Glimm gyújtófeszültségét, a gáztöltésű cső begyújt, és így Gate áramot ad a tirisztornak. Ettől a tirisztor begyújt, és C1 kondit kisüti a tekercsen keresztül. Ekkor villan a cső. De közben a C1 feszültség letörésére a Glimm kialszik. Így C1 kondi ismét töltődni kezd.. Azért írtam le, hogy ez alapján értelmezheted a működést, vagy is hogy mi nem működik megfelelően. üdv! proli007 |
Bejelentkezés
Hirdetés |