Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Csöves erősítő készítése
Ne feledd betartani a fórum viselkedési szabályait, és a topik megmaradásának feltételeit. [link]
A téma átmenetileg fagyasztva lett, hozzászólni nem tudsz!
Sziasztok!
Még kezdő vagyok csöves témában, ezért kérnék egy kis segítséget. 12AU7/ECC82 helyett mennyire használható az orosz 6N8SZ (cirill 6H8C), eltekintve attól, hogy oktál fejű? Különösen az érdekelne, hogy kis anódfesszel is képes hasonlóan működni, mint a 12AU7? Egyenlőre kisérletezgetni szeretnék velük (gitárhoz előfok, booster, torzító, stb) és ilyen tipust lehet, hogy tudnék jutányos áron keríteni. A válaszokat csak lassan, érthetően kérném, hogy én is megértsem...
A két csőnek nagyon hasonlóak az adatai úgy mint, erősítés, meredekség, anódáram. Azt nem tudom hogy kisebb feszről is hajlandó-e az orosz dolgozni. Ezeket a csöveket nem annyira előfokban használják, ott inkább az ECC83-mat mert nagyobb az erősítése. Hanem meghajtónak és fázisfordítónak a végcsövek elé.
Egy őslény ( 1955 )könyvemben szerepel a csöved, amihez legjobban hasonlít, az ECC40, ami igen barátságos cső. Régen sokszor használtam. Tulajdonképpen az ECC82 - höz nem áll messze. Az, hogy sziveskedik e alacsony anódfeszen jól működni, arról már nincs adatom, ki kell próbálni.
A következő kapcsolást hogy lehetne úgy átalakítani hogy ne kelljen külön tekecs az előfesznek?
Egy ellenállás osztóval leosztod az anódfeszből, és azt egyenirányítod! Marshallék is használták ezt a megoldást.
Olyan kérdésem lenne, főleg a tapasztaltabb kollégák felé, hogy mit jelent az pl egy EI vasmagnál, hogy "négyszázas", vagy "háromötvenes". csak hallottam erre arra ilyesmit, és én sajnos nem tudom
Úgy jó ahogy a mellékletben van? az ellenállások értékei is megfelelőek?
Ha jól okoskodok, akkor így kb 190 V DC lesz a dioda után, amit pl 100 V-os pufferek nem bírnak. 120 K helyett lehetne mondjuk a duplája. A Marshall így oldotta meg!