Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Motorgyújtás
Üdv! A képen látható simson adaptáció elvileg jó. A gyújtáskapcsoló is jó helyen van,mert ha nagyobb fordulatról állitják le a mocit és a tirisztor vezérlését teszik testre, akkor fennál a gyújtókondi túltöltésének veszélye-ergo- átüt. Az egyutas egyenirányitás elegendő a kondi feltöltéséhez normál esetben. Én inkább azt a diódát hiányolom ami a tekercset testeli a negativ félperiódusban. Ha terheletlen a tekercs a feszültsége nagy fordulatnál veszélyes értékig növekedhet-előbb utóbb átüt,menetzárlatossá válik. Miután első dolog a közlekedésbiztonság, az ilyen dolgokra is oda kell figyelni, mer sz.... ügy ha előzéskor hagy cserben az elektronika!!!
sztem az se jó, ha a tekercset zárod rövizde (félig
![]() akkor már jobb lenne sorba kötni egy kapcsolót, és akkor nem zárom rövidre (persze egy párhuzamos Rt is be kell tenni a tekercshez) .. nem is tölti túl a kondit... és le is áll a gép ![]() én a CDI-m be 630V os kondit tettem.. (DC/DC konverter van benne) bár ott van visszacsatolás a kondi feszéről így elméletileg közel állandó a max fesz rajta...(300V DC)... (DC/DC konverter van benne) csőő
Csak gyári tekercsekre és gyári elektronikákra hivatkoztam. Mindenhol ezt a megoldást alkalmazzák. A tekercs nem tud leégni,ahhoz túl nagy az induktivitásuk,ismétlem csak gyári kivitel esetén.
Egy jó link...http://www.motelek.net/ neked MEX
Ó bocs fiúk , persze ajánlom mindenkinek akiket érdekel a motorelektronika.(elektronikus CDI kapcsolások, ledes lámpák, töltő elektronikák )
Egy pár CDI a motelekről. Jól látszik, hogy a gerjesztőtekercs a negativ periódusban söntölve van. A komolyabb elögyújtásszabályzós elektronikáknál (akksi nélküliek) a gerjesztőtekercs pozitiv periódusban a gy.kondi töltését végzi,tirisztoros szabályzással,a negativ periódusban pedig az elektronika tápfeszét biztositja,szintén tirisztoros szabályzással.
A D2-az. A gerjesztőtekercs egyik kivezetése testre van kötve.és a fémvázon keresztül csatlakozik az elektronikához. Az "Absteller" kivezetésen keresztül állitsa le a motort, úgy ,hogy pozitiv félperiódusban testeli a tekercset.
ebbe a kapcsolásban miért nincs negatív dióda???
Itt azR4+R5 előterhelése védi a tekercset a túl nagy fesz kialakulásától. Egyébként ez a diódás módszer inkább a japán robogókra és kis űrtartamú cross és endúró mocikra volt jellemző, a fiatalabb évjáratú modelleknél más megoldással állitják elő a kondi töltéséhez szükséges feszültséget.
AMAL-SEM elektronikával szerelt gépeknél pedig VDR-t alkalmaznak. A lényeg,hogy káros nagyságú fesz ne tudjon kialakulni.
a simson és a babetta gyujtásokban,se ellenállás se negatív dióda nem található,mert a gerlyesztő tekercs,két tekercselésűm,1 rövidre zárt tekercs és egy feszültség tekercs található benne...javís ki ha rosszul tudom!
Jól tudod,mindkettőben egy sor 0.5-0.6 átmérőjű huzal van tekerve a vasmagra,szerepe a már részletekbe menően kitárgyalt túlfeszültség megakadályozása(adott gerjesztés fölött telitésbe kerül a vas).
Érdemes a nicknevedből következtetéseket levonni?
sziasztok! Arrol a hall ic-s gyujtásrol mi a véleményetek ami kicsit visszáb fel van rakva? én még mindig a KTM re szeretnék gyujtást építeni most eggy ETZ elektzonikával megy hall ic-vel csak ehez kell aksi és nekem ugy kéne hogy aksi nélkül be lehessen rugni. a mocimon a gerjesztötekercs halott a két töltőtekercs mükszik szóval max olyan 13-18 V között ad la fordulattol függően. szerintetek menne azzal?
Mindenki a sajátját dícséri....
Szerintem mennie kéne vele. Max kisebb szűrőkondit raksz a graetz után, hogy ne legyen túl nagy az egyenirányított feszültség. Ez esetben akkor a 78L05-után kell egy kicsit nagyobb szűrés. Itt van néhány kép, hogy hogy néz ki felszerelve a cucc. Igaz az oldaldekni, az még nem volt felrakva... Az a vékony kis kék vezeték ami a gyertyakábelről megy el, az a gyújtás visszajelzés. Még pár éve raktam rá. Annyiból áll, hogy egy glimmlámpa egyik kivezetése a testre van kötve, a másik meg egy vékony kis vezetékként a gyertyakábelra van néhány menet csavarva. A glimmlámpa meg az első lámpa búrájába fúrt furatba van beragasztva. Praktikus kiegészítés ![]()
Szerintem is próbáld ki MaSTeRFoXX ajánlása szerint (kissebb szűrőkondi,stb). Mindenesetre a 78L05 ne kapjon 25V nál magasabb feszültséget magas fordulaton sem!
Üdv! Nyemi-vel már tárgyaltam tegnap egyszer de utánna nem vette fel a telefont hát most a fórumon keresztül kérdezem meg, hogy az mondta Nyemi hogy a simson adaptáció elektronikát ami megtalálható a hozzászólások között azt én használhatom babetta gyújtásra is ha a 2,2µF/63V-os és a vele párhuzamosan kötött P1-et kiveszem és áthidalom vagyis rövedzár lesz helyettük, és az lenne a kérdésem hogy a jeladóval sorba van kötve egy dióda és utána egy 10ohm-os ellenállás, na ezt ki lehet venni vagy benn maradjon??? Mert nekem úgy van hogy a tirisztor gatejével egy 1kohm-os trimmer van a föld között és elvileg így jeladóhoz lehet állítani az elektronikát nem??
Jah tényleg
![]() ![]() ![]()
Persze maradjon a dióda meg a10ohmos ellenállás ne küldjünk a tirisztor G-re negatív impulzust, bár a gyári kapcsolásba egy kondi, egy dióda , KT 206/400 tirisztor található.A vezérlő részbe nincs dióda se ellenálás , de azért csak tegyél. Amúgy 1K trimert beállítása útán cseréld le fix ellenálásra , mert a trimerek rosszul birják az impulzus terhelést.( lásd eredeti simson elektronika)
Jaaa értem már... Engem nem érdekelnek a pontok mert még új vagyok.
Ehez a gyújtás rajzhoz kérnék magyarázatot. Szerintetek előgyúszit ad.
Szevasz. A kapcsolás csak egy üzembiztos CDI, előgyújtásszabályzás nélkül. A két tranyó megnövelt gate impulzust ad,a nf -es zavarszűrő kondik egyben hosszabb impulzust is eredményeznek. Ha kisjelű jeladótekercs van a mocin, érdemes megépiteni. Egyébként kismértékű előgyújtás automatikusan létrejön induktiv jeladóknál a fordulat függvényében(2-3 foknyi mindössze) ugyanis növekvő fordulatnál gyorsabb az erővonalak változása,igy nagyobb fesz keletkezik és igy előbbre tolódik a gyújtáshoz elegendő feszültségküszöb. Régi YZ-ken ki is használták.
Hali! én már raktam 250es etz-re babetta gyujtást! be lehetett frankón rugni és jól is ment vele nagy különbség nem volt az eredeti megszakítós meg az között, kicsit jobban vette a lapot, a lényeg az volt nekem hogy ne keljen aksi és minél egyszerübb legyen. nekem bejött a babetta gyuszi a tzn
![]() ![]()
Szerinted mekkora kondikkal probálkozzak? előre is köszia választ!
UÍ: BOLDOG ÚJ ÉVET MINDENKINEK!!!
Az én gyújtótrafóm 2A-t vett fel 12V-on. Amperenként 1000µF-ot szokás rakni. Én a biztonság kedvéért 3300µF-ot használtam még a kísérleti verzióban. A kész panelhez meg csak 4700µF-ot kaptam a boltba. Most az van benne
De szerintem próbálkozz 2000µF-dal. Baja nem lehet tőle. Mérd a feszültségeket (lehetőleg analóg műszerrel ![]()
Köszi válaszod mex. Szóval lehet hogy babettára R-C tagok megváltoztatásával jó lenne?Bár inkáb PIC-kel kéne az előgyújtást megoldani, van egy linkem ;http://perso.orange.fr/damien.pageot/ csak egy pár dologba segitségre szorulok, tutdnátok segíteni.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |