Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Hangszóró tekercselés
Témaindító: robinson17, idő: Jún 23, 2006
Témakörök:
Hi! Kívül belül tekercselt lengőt, hogy készítesz? Mit változtat a hangzásban ez? Több a középtartomány?
Ilyen egyszerüen nem lehet jellemezni. Az egy más világ.
Hosszú lenne leirni, és pont elegem lett Shalafi folytonos kötekedéseivel, hanyagolom a forum irkát Hallgatok a népi bülcseletre miszerint "Okos enged...." szenvedjen
Megvan a hiba. A közép tekercs ragasztása elengedett és a csévén lötyögött, ill. a cséve is elvált a membrántól.
Megragasztottam (próbának jó lesz), és valahogy visszaberhelem. Csak a membránszéllel kell valamit kezdenem mert az eléggé készen van.
Akkor ne egyszerűen írd le. Csak úgy ahogy te tudod Megírhatnád privátban, vagy adhatnál egy linket. A saját tapasztalataidba senki nem tud beleszólni úgy sem. A vélemény meg úgy is olyan mint a seggO , mindenkinek van , de senki nem kíváncsi a másikéra....
Üdv.
Kicsi a világ. Még az Adyn jártam hozzád segíteni. A vidiket még akkor javítottad fel nekem. Gyula barátom hüledezett mikor meghallotta hogy szólnak Azóta is ezeket a kis Videotonokat hallgatom (csak most úgy néz ki, *****ott a közép. Pedig nincs megégve. Örülök hogy hallottam Felőled. Elromlott ugyebár..köb..
Sajnos hiába, ugyanis valószínűleg pont az ágy"teszt"-nek nevezett valami miatt sikerült az előző HA20-hoz hasonló félresiklott hangszórókat készíteni úgy, hogy miközben jónak hitted, sajnos az eredeti színvonalától is rosszabbá sikerült tenni.
A membrán szerkezete az eredeti formában a legjobb, további keményítéssel rezonánssá válik, az eredeitől sokkal rosszabb statikus és dinamikus viselkedéssel, magyarul ez szimplán egy tévút. Ilyen formában sajnos értelmetlenek a %-ok, mert minél inkább közelít a 100-hoz a fölöslegesen, vagy meggondolatlanul végrehajtott tuningok száma, annál rosszabbul szól majd a hangszóró. És ez nem "kötekedés", ez a valóság.
Nagyon egyszerűen le lehet írni. Semmi lényeges nem változik, főleg ragasztástechnikai indokai vannak a használatának, de megfelelő huzallal, és anyagokkal dolgozva nincs ésszerű ok erre a megoldásra, még PA hangszóróknál sem. Teljesen biztosan kijelenthető, hogy ha baj van a hangszóróval, azt nem a hordozó két oldalára tekercselés okozza, de ha jó egy hsz, azt sem ennek köszönheti.
Ha megváltozik az átvitel aránya, pl. a frissadam által említett jelenség lép be, vagyis a középtartomány hangnyomása emelkedik, annak már más okai vannak a lengőcséve összerakásán túl, amik pont mérésekkel deríthetők ki könnyedén, és hogy Androvicsot idézzem: "atombiztosan".
Ahogy írtam, új hangszóró. A HB10-586 ami felépítésében hasonló a régihez, de jobb valamivel, viszont az érzékenységét egy soros ellenállással hozzá kell igazítani a mélyközéphez.
Azért ez nem ilyen egyszerű, mert a tapasztalatok sokszor becsapnak, főleg akkor, ha rendszerbe állítás nélkül vonsz le nagynak tűnő következtetéseket belőlük. Egy színtévesztőnél könnyen lehetne a piros lámpa is zöld, pedig közben egy nm nemsok, annyit sem változott a fény hullámhossza.
Kb. így van ez a hangszórókkal-hangsugárzókkal is, lehet, hogy bizonyos körülmények között tapasztalsz valamit, de egy másik helyzetben, dobozban, erősítővel, váltóval, hangszórókészlettel már egész másképp fog viselkedni az a bizonyos eszköz. Lehet, hogy egyszer valahol, valamikor segíthet egy hangszórón az örvényáramok hatásának fokozása rézfóliával, az összekent, és keményebb membrán, vagy a két oldalon tekercselt lengőcséve, viszont semmi garancia nincs arra, hogy ez minden esetben jót tesz. Sőt. Inkább az ellenkezőjére jutsz, ha jól végiggondolod, és megkeresed az összefüggéseket a háttérben..
Kivül belül tekercselésnek inkább csak kényelmi szepontjai vannak, egyszerűbb-könyebb és kb 20percel gyorsabb elkészíteni. Ettől függetlenül nagyon ritkán csinálom úgy.
Kedves (elektremete) Emberek!
A vicces körülmények között meghalt magassugárzó driverem betétjét nincs kedvem újból megvenni uszkve 20ezerért, merthogy ez egy Electro-Voice PA cucc (csekély 113 db hangnyomással tölcsérestül..). A Pákóhoz vinném utolsó sorban, de ők az erdeti négyszög keresztmetszetű huzallal nem tudnak tekercselni, márpedig akkor érezhető különbség lesz hatásfokban(is) a másik láda magasához képest. Tehát: tud valaki olyan elvetemült figurát, aki vállal driver újratekercselést profin? Más: eddig szofitás védelmet használtam, multifuse-zal kísérletezem, sajna eközben is szállt el. Az izzóval az a baj, hogy az 24 volt 18watt, a driver meg 30-at simán bír, azonban két izzót párhuzamosan használva is belekaszál a hangképbe, ráadásul vége a koncertnek, ha menet közben kapnak egy nagy áramot, és meghalnak, ezt már tapasztaltam. Van monacor védelem: http://www.monacor.de/typo3/index.php?id=84&L=1&artid=2209&spr=EN&typ=full csak drága, tud valaki hasonló elvű kapcsolást? Előre is hála! Zoli
A hangszóró-tekercselős topikban sok hasonló dolog van, ott próbáld meg
Passzív megoldásként olyat szoktak, hogy nagyobb jeleknél egy 20R körüli soros ellenállást kapcsol a hsz elé pl. egy relé. Ha jól emlékszem. De ez ugyanúgy hallható, mint az izzó.. Sőt. De a 113dB ha tényleg 1W-on tudja, akkor annyira sok, hogy hangvláltóben eleve el kell venni belőle minimum 10-15dB-t ami pedig szinte megölhetetlenné teszi.
Ja, a magasak védelmében nálam van De-esser és limiter, eddig elég volt Az izzós védelemnél az a baj, hogy csak egyszer ég ki, szerezz poly-switch-et (ez egy "szénlánc", ami túlterhelésnél felmelegszik, ezzel nő az ellenállása - ha lehűl, újra 0Ω-os vezető lesz)…
Az izzós védelem sem a kiégéssel véd, hanem azzal hogy a fémszál ellenállása sokkal nagyobb, ha izzik.
Egyébként egyszerű, nem kéne torzításba vezérelni.
Igen, de azért előfordulhat, hogy kiég… A de-esser meg arra jó, hogy egy bizonyos frekin (és környékén) az ilyen felszisszenő hangokat bizonyos szinten leszabályozza… Élő hangosításnál aranyat ér, de amúgy sem rossz Egyetlen limiterre lenne szükséged szerintem… Az egész rendszert védené - mellesleg a Behringernek a 3+3utas aktív váltója limiteres, azt nagyon jól be lehet állítani minden hangfalra :yes: (nekem jobban bejön a kompresszor-limiter, amit már a kolléga említett, ezzel képtelenség túlhajtani a rendszert!)
Egy titka van, minden erősítőt és hangváltót maxra kell állítani utána, mert ahhoz esetleg még hozzányúlkálhatnak (netalántán), és úgy beállítani - aztán lehet tekergetni (ez ellen meg a szép színezett vaskos plexiablak véd)
Idézet: Nekem? Jujj, mit követtem el h. limitert ajánlasz nekem? „Egyetlen limiterre lenne szükséged szerintem”
Inkább én mit követtem el? Hosszú volt ez a nap (a tegnapi)… Bekesizo követte el a dolgot! Bocs :pirul:
Idézet: „pont elegem lett Shalafi folytonos kötekedéseivel, hanyagolom a forum irkát” nyugi, szerintem nem csak téged idegesít. Az Ő számára az egyetlen "hangszóró" a a H******** 2*** Kft "termékei". Egy ember miatt ne hagyd el a fórumot. Amúgy vállalsz hangszórójavítást? Nálam lenne pár javítani való, a képek alapján jól dolgozol! helyileg merre vagy? Srácok és urak(esetleg tesztoszteronos hölgyek), nagyon segítőkészek vagytok, de azt kell mondjam, hogy a hangfalba épített tweeter driver védelem, amit linkeltem a monacortól, még mindig a legszebb megoldás.. Volt, de eladtam hirtelen felindulásból. A limiter és egyebek egy komplex, hangfalon kívüli, aktív megoldásban jók, mondjuk a medveinger(behringer, hehe) cuccokat felejtsük el(ne vitázzunk,olcsó, oszt olyan is), tehát nem pár tízezer ft-ról van szó dbx, alesis, egyebek esetén. Beszéltem Aubeck pajtással, aszongya a négyszög keresztmetszetű tekercselés helyetti kör keresztmetszetű nem ront a hatásfokon, csak technológiai könnyebbség miatt csévélnek a gyárban azzal. Hát, nem tudom.. Szóval: a linkelt monacor védelem működési elve valakinek esetleg dereng?
Sajnos ez az egy nem igaz a Behringerről, de CSAK a stúdió-alkalmazásairól! Ahhoz képest, hogy milyen puritán kis kínai lom, annyira jól ellátja a feladatát! Én se néztem volna belőle ki, de az aktív hangváltó és a kompresszor-limiter terén van csak saját tapasztalatom, és nem sokkal marad el a dbx-től! A dbx azért elég komoly szerkezet, de a Beh is ellátja azt a feladatot, csak ź áron… Először nekem is fura volt, de aztán csak beláttam… A dbx ára nem fog bejönni, annyival többet nem éri meg rá kiadni - szóval marad ez. Persze sokkal jobban mutatna az amcsi cucc, de nem nagyon van rá egy hobbi szinten űző embernek rá kerete
Okés, csak egy olyan szintről beszélünk, ahol crest a végfok, a hangfalak meg anyagáron voltak 120ezer/db+bemérés, hangváltó tervezés.
Na ezen a szinten a medveinger öli a hangot, dinamikában leginkább, de frekimenetben is.
Ja, oké Oda valóban kevés még vacsorára is Én is kíváncsi lennék, mi lehet egy ilyen kis Monacor dobozban! Ugyanis ha szétnézel náluk, egy kicsit meg fogsz lepődni az árakon, ennyiért már normálisat is lehet kapni (40ezer egy rack-es elosztó, stbstb). Én is elkezdek keresgélni, hátha valahol valaki már megoszotta (esetleg a gyártó is) a tartalmát…
Ekkora butaságot is rég írtak rólam.
A hangszórós nem javít, ő "tuningol".
Az érzékenységen max. pár dB-t változtat, ha valaki jól csinálja a tekercselést, viszont a terhelhetőség tényleg csökken, ha kör profilú huzallal, de nem megfelelő technológiával készítik a lengőcsévét.
A monacor védelem kb. olyasmi lehet, mint amit írtam, soros ellenállást növel, amikor kell.
Tényleg jók H**** termékei! Nem lebecsülendő, és nem utolsó sorban magyar.
Otthonra ha vennék valamit az tuti tőlük lenne! Nekem semmi pénzért nem kellene piros, kék szélű, sárga kevlár vagy festett membránú vagy ezeket gyártó márkásnak hitt vacak. Az az igazság hogy szeretem a hangfalakból megközelítőleg azt hallani ami az erősítőmből kijön. Továbbá szeretem ha tudja a hangszóró amit rá írnak és itt nem csak a halandzsa wattokról beszélek.
Egész jó ár/használati értékű hangszórók vannak köztük, egy-két mélyközepet még szerintem is érdemes használni (ami igazán magas szintű, az a hangszórók mögött, a tervezésben található szellemi tőke..).
|
Bejelentkezés
Hirdetés |