Fórum témák
» Több friss téma |
Szerintem a tengely legyártása egy szerszámkészítőnek csak játék. Akár a gyárinál jobb anyagból sem probléma.
Valahogy a tengely kellene kimérned ,nem-e tényleg az üt.Talán,ha egy mérőórát kellene vhogy használni.Esetleg nem lehet,hogy a nyomó görgőnek nincs meg a tökéletes körkörössége?Esetleg szakaszosan lenne felkeményedve? Találtam már eladót ,de kb.3000-6500 szórtak az árak,ami nem kevés egy használt alkatrészét,pláne hogy elég korosak azok is
Egyébként,ha lenne vkinek vmilyem forradalmi ötlete a nyomógörgő felújítására,az sokat segítene rajtunk.
Amennyiben a görgő felülete felkeményedett, (szinte biztos), felújítható egy ügyes esztergályos közreműködésével, ha van neki szupportköszörűje. Dreháljon egy nagyon enyhén kúpos(cca.2°-os) tüskét, azt befogja a tokmányba, gurigát ráhúzza, nagy ford.-al, finom fogással(és finomszemcsés kővel) köszörüli a gumit.Ha jó a tengely kenése,és biztosan "vinkli(90°)" akkor így jobb lesz.
Sziasztok!
Most látom hogy mennyi hozzászólás jött.Nekem is az a gyanúm hogy a nyomógörgő és a tengely összességéből eredően van a nyávogása. A görgő elég kemény, egy picit viszi is a szalagot egyik irányba, de nem annyira vészes. A tengelyre meg rá fogok mérni egy indikátor órával. De ha azzal van baj, akkor viszont nagy gondban vagyok. Nem vettem drágán a gépet, de sokat nem akarok rákölteni. Valami bontott roncs jó lenne, ha a tengely a ludas a nyávogásért. Sajnálom hogy ez van vele, még sosem volt orsós magnóm ez az első, és azt hittem ezek nem olyan kényesek mint a kazettás testvérei.
A nyávogás legfőbb okozója a nyomógörgő. Először ezt, no és a hangtengelyt tedd rendbe, utánna jöhetnek a kuplungok.
Akkor azzal kezdem, az egyik ismerősöm ígért egy használtat. A kuplungokat szépen belőttem rugós erőmérővel, az elvileg rendben van.
Szia! Az én koromban még nem volt FBS ragasztó, helyette TECHNOKOL RAPID-dal ragasztottam fel a filceket, amelyeket kimostam denszesszel, majd ultrás vízzel.)) A kenőanyagokkal vigyázni kell, mert az ásványi olajok nem savmentesek, zsírzásra pl. a fehér vazelin jól megfelel, olajozni meg csontolaj, esetleg műszerolaj ami szóba jöhet.
Az AKAI 4000 GX fejlesztőit sosem értettem meg, miért butították le mechanikailag a korábbi 1121 WL hez képest azzal a rádugdosós hangtengely-persellyel az egyébként modernebb fejegységgel gyártott készüléket. A WL ben a sebességváltást egy átkapcsolóval pólusváltós motorral oldották, meg, ami gyorsabb megoldás volt, és kényelmesebb. Nem kizárt, hogy a tengelytoldat csere-bere idővel a szalagtovábbítás minőségének rovására mehet. Nekem ez a magnó e miatt a műszaki megoldás miatt nem tetszett, mert az első SANYO hordozható kis orsós magnómra emlékeztetett, amiben a sebváltás így volt megoldva, és bizony nyávogott is rendesen. AZ AKAI 370 D volt amit megvettem volna szívesen, ha lett volna rá elég pénzem, mert az egy 3 motoros gép volt ahogy megvan írva a nagykönyvben.
A nyávogás harmadik, és talán legfőbb oka a hangtengely csapágyainak a kikopása! Ez a tengely anyagánál puhább szintercsapágy, amit a csapágyházból ki kell nyomni, és a helyére újat lehet besajtolni. Az álló rendszerű készülékeknél a csapágy mintha hamarabb menne tönkre, mint a fekvőknél. Nekem ez volt a helyzet az UNITRA TK nál, és a hordozható SANYO orsós kismagnómnál is. A szintercsapágyat videómagnónál úgy sikerült pótolni, hogy egy nagyobb méretű szinterből forgácsolással alakítottuk ki, bár nem ez a szakszerű megoldás, mert a furatot nem illik utána dörzsölni. Végső megoldásként bronzból is el lehet a csapágyat készíteni, de akkor időnként a kenésről is kell gondoskodni.
Bizony, a görgőt nem is mondtam. Nekem gyenge volt a rugó, ami a tengelyhez nyomta. Üdv! Balázs
Köszönöm a válaszod!
Az utóbbi hetekben időhiány miatt kissé állt a rendbetétel, de amint lesz rá lehetőségem, megpróbálom.
Nálam a görgő, rugó rendben volt, viszont a görgőhíd eszméletlenül szorult a tengelyen. Először azt hittem, valami csillapítás, végül benzines mosás és új műszerolaj oldotta meg a kérdést .
Szia!
Hiba ide, hiba oda, ezeket leszámítva nagyon jó magnó. Ezeknek a magnóknak még nagyon komoly mechanikájuk van. Ez a szerencse. Ha elektronikus lenne a csévélés és a lejátszás vezérlése, akkor szerintem már tönkrement volna. Ha be van fűzve a szalag, akkor ugye folyamatosan pörög a motor. A nyomatékot teljes mértékben a mechanika juttatja el a tengelyekhez. Ami még a "különlegessége", az a sebességváltó. Egy egyszerű "cső", amit a tengelyre kell csavarozni. Egyszerű, de ez sohasem megy tönkre. Üdv! Balázs
Szia!
A sebességváltás egyszerű és elnyűhetetlen megoldása nekem is nagyon tetszett. Egy 4000DS-em volt, méghozzá a fekete kivitel. Valaki még előttem kicserélte a fejeket GX-re. Valami eszméletlen szép hangja volt ennek a készüléknek és csak 13 cm-es orsók végén érzékeltem nyávogást (8 évig csellóztam, "sajnos" jól meghallom). Egyetlen dolog zavart: a hangos mechanika. Szerettem a "dögöt", a GX-265D érkezése után adtam el, nagyon jó gazdához került. A 265-ben már elektronikus a vezérlés, a nyomógombok mechanikus áttételen keresztül több mikrokapcsolót billentenek át, a mozgatásokat elektromágnesek végzik (csattog rendesen, kedves hölgyismerősöm az első bekapcsoláskor hátrahőkölt ). Valahol lesz egy kis KH, mert néha a gyorscsévélés üzemmód bekapcsolásakor ki-be kapcsolgat, géppuska-szerű hangot adva. A készülék mai napig megvan, nagyon szeretem. Bár érdekes, hogy a mind a szalagsebességet, mind pedig a fejrést utána kellett állítani (a gyári piros festék minden csavaron ott volt). Most egy TEAC A-2300S magnót használok, nagyon finom szerkezet. Ha a SANSUI-val végre sikerül elkészülni, akkor ő lesz a sztár. Gábor
A rádugós perselyes sebességváltás egy korrekt megoldás. A rögzítése kis csavarral történik. A pólusszám átkapcsolás viszont nem, pontosan a slip miatt. Nagyon nem mindegy, hogy a 2880 ford/s .ből, vagy 1440 ford/s -ből vonjuk ki azt a 4 - 5 % slipet. A professzionális magnókban is vagy ilyet, vagy frekvencia váltós megoldást alkalmaznak, pontos kvarc frekvenciához szinkronozva.
Sziasztok!
Gyorsba nem lenne valamelyikőtöknek egy GX4000d nyomógörgője, és egy nyomótengelye?Debrecen környékén lakom, érte is mennék. Előre is köszönöm!
A meghajtó tengely legyártása nem egyszerű dolog.
A probléma, hogy 1db!! kell belőle, aminek mikronos pontosságúnak kellene lenni. Ezt nem szabad összekeverni azzal, hogy anno az AKAI ezrével gyártatta centekért.
Szia!
Nekem egy roncsból is jó lenne, csak sajnos az sincs ezek szerint senkinek. Lent van a műhelybe a gép, de még ezt a lüktető nyávogását nem csinálom meg, addig nem akarom felhozni. Pedig már a helye is meg van.
Szerintem ha szükség van rá megoldható. Igaz az AKAI centekért gyártotta, de egy jó ismerős is megteszi pár ezer Magyar Forintért. :yes:Ha nincs ilyen ismerősöd írj privátot és szívesen hozzásegítelek.
Én már rég letettem róla, de talán kereshetnél egy gumigyártó, vulkanizáló műhelyt, ahol talán felújíthatnák a nyomógörgődet. Elég nehéz ügy.
Olyat is láttam már, de láttam más típusú motorokat is, különösen a hordozható stúdiómagnók között. (pl Nagra, három motoros, három fejes)
Sajnos már gyári méretű szíjat sem tudtam hozzá szerezni, csak egy kicsit keskenyebbet, meg vékonyabbat. A Bay-ról lehetne rendelni, arany áron.
Én ezt a szépséget egy tizesért vettem, kb 30db szalaggal, persze nem márkásak, polimer és orwo. Költök rá valamennyit, de sokat nem akarok, inkább szalagokat szeretnék beszerezni hozzá. Amúgy itt vettem egy kollégától.
Köszönöm!Csak tudnám kizavarni a macskát belőle!)
Én továbbra is a csapágyak állapotát vizsgálnám meg, mert az a puhább alkatrész, és nem a köszörült acél tengely. Már mozgatással észrevehető a lógás.
Szia!
Gyönyörű magnó. Bárcsak az enyém is ilyen szép lenne külsőleg! De szerencsére az enyém most belsőleg tökéletes. Üdv! Balázs
Azért ezzel sincs olyan nagy probléma külsőleg!Én már azt se bánnám ha az enyém viharvertebb lenne, csak belsőleg lenne rendben.De ami késik az nem múlik, ha sikerült valamit csinálni vele, és megoldódik a gondja, felteszem ide, hogy mi volt vele a bajság.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |