Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » PC táp átalakítása akkutöltőnek
Témaindító: Sarok Adrián, idő: Nov 9, 2007
Sziasztok. van egy lc-a300atx tápegységem ebböl szeretnék töltöt csinálni 12v sat hogy fogjak hozzá ha lehet kérnék szépen rajzot is mellé.KÖszönöm
Hello! Hogy kezdj hozzá? Keress hozzá hasonló kapcsolási rajzot, és olvasd el az ezzel kapcsolatos hozzászólásokat és ezt a cikket itt. üdv!
A hozzászólás módosítva: Márc 25, 2013
Első körben azt nézd meg hogy milyen vezérlő van benne. Ha 494 akkor szerencséd, és egyszerű dolgod van. Megcsinálhatod szabályozhatóra is (PC táp átalakítása topik), de akkutöltőnek elég ha módosítod az ellenállásosztót hogy a kívánt feszültséged legyen. Áramkorlátnak meg beraksz valami soros tagot kívülre, vagy teszel egy söntöt a szekunderre, és csinálsz áramkorlátot a tápba. Rajz kismillió van a neten, és a hivatkozott topikban is.
Elöre közlöm most csinálok elöször ilyet.ebbe a részben teljesen kezdő vagyok mint egy kisbaba a járáshoz.töltök fel képet hátha te látod rajta mert én nem találtam.
Szia!
Ebben a kapcsolásban a vezérlő IC DR-C2002 típusú. Üdv.: Feri
köszönön.Tudsz nekem segiteni hogyan tudok ebből akumlátortöltöt csinálni?teljesen amatör vagyok hozzá
Ebben sajnos a 2002 van, amiről nem nagyon találni sem rajzot, sem adatlapot. Elvileg a 2002, 2003, 2005 bekötése azonos, de igazából egyiket sem ismerem. Ha azonos, akkor az 5V-os ág osztóját kiveszed (2003-as rajzon R62), és a 12V-os osztó módosításával be tudod állítani a szükséges kimenőfeszt. Persze ehhez lehet hogy az IC 3-as, 4-es és 6-os lábát be kell csapni, mert azokon (is) figyeli a feszültségeket. Ezt úgy csinálnám, hogy az IC tápjából osztanám le arányosan a megfelelő lábakra. De még majdnem jobb megoldás ezt az IC-t kidobni, és egy apró kis nyákra fölé tenni egy 494-et. Ezzel így elég sokat kell ekecselni hogy úgy működjön ahogy szeretnéd, de ha nincs szükséged áramszabályozásra, akkor egyszerűbb.
Szia!