Fórum témák
» Több friss téma |
Szia!
D701 és D702 is kivéve jónak bizonyult. Üresjáratban meg is van rajta a kb 16-17 V, de má egy 21 W-os autó izzótól is leesik 6-7 V-ra. A másik is ezt csinálja, ha működik és nem zárlattal "indul". Ha zárlattal, akkor 35 V van rajta impulzus szerűen, ahogy egy pillanatra elindul a táp. De ezen is megvolt a kondi csere és a diódák mérése. Üdv: spgabor
Szia!
A D701 diódát ne kiszerelve vizsgáld, hanem a panelben mérd a rajta eső feszültséget terheletlen és terhelt állapotban. Ugyancsak mérd meg a T601 transzformátor 9. és 10. kivezetésén a feszültséget terheletlen és terhelt állapotban. Az 5 V-os ágat is terheld le, mert a tápegység az 5 V-os kimenetből kapja a visszacsatolt jelet az IC602 PC123 optocsatolón keresztül. Üdv.: Feri
Szia!
A D701-et kint is bent is mértem, de fesz alatt nem. Akkor megmérem a rajta eső feszt, valamint a T601-et is. Az 5V egy kb. 10 vattos sofita izzóval terheltem. Kicsit nyüszkölt tőle a táp akusztikailag, de tartotta a 4,9 voltot. Üdv: spgabor
Szia!
Ha az 5V 10W terhelésnél "nyüszkölt", akkor lehet a tápegység primer oldalán is gond. Mérj a C605 kondenzátoron feszültséget, ott 320 V körül kell lennie. Ha van ESR mérőd, akkor mérjed meg a C605-öt. Ha nincs akkor mindenképpen cseréld új low-ESR 105 °C típusra. De a többi primer oldali elkót is ellenőrizd ESR-re. Üdv.: Feri
Szia!
A puffer kondin nem tudom fejből melyik tápon mennyi volt, de ha jól emlékszem, az egyik 303 V, a másik 307-308 V körüli értéket mutatott. ESR mérőm nincs sajnos, tervezem a beszerzését, mert már van egy zacskónyi kondim, amit vég szeretnék tesztelni, hogy jó-e. Bár nem tudom, hogy milyet és mennyiért vegyek, mert nincs belőle sok, de a szórása elég nagy. Lehet csak annyi baja, hogy a 303 kevés neki? Üdv: spgabor
Nem lehet a 303V a baja még 110V-ról is üzemképesek ezek. Érdemes lenne megmérni a szekunder diódákon eső feszültséget, ahogy egy kolega javasolta. Az optokapu cserén, ellenőrzésen túlvagy már?
Optót azért nem cseréltem, mert az 5 volt stabilnak tűnt, így úgy gondoltam, hogy az a része rendben van. Szekunder diódákat meg fogom mérni.
Mivel a hibának így ebben a formában semmi értelme nyugodtan megnézheted őket. Rengeteg benq monitort javítottam már és ilyen hibával nem találkoztam semmilyen tápnál, főleg nem ezeknél, a tápjukkal nem szokott gond lenni, viszont az inverterrel és scalerrel annál inkább.
Ezeknek is rossz volt az inverterük alapból. Mivel az egyiken volt beteg fet és tranzisztor. A másikon meg csak a fetek a tranzisztorok között voltak hibásak, de ott az inverter bizti is feladta. Azért is kötöttem le őket első körben, hogy először a táp legyen stabil.
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni mert elakadtam. Egy Yakumo 900g típusú lcd monitort javítok inverter hibával és sajnos nem találom a kapcsolási rajzát a neten. A panelről tettem fel képeket. Típusa: Lien Chang AI-0100b rev2 part: 860-ALZ-GJ912D-A A hiányzó alkatrészeket én szedtem le a panelről. A két "ic" : AP4511GM típusú dual-fet. Ami még hiányzik az egy zéner dióda és egy smd 0 átkötés. A kérdésem, hogy van e valakinek rajza ehhez a csodához? A hiányzó zénernek a típusát nem tudjátok? A hozzászólás módosítva: Okt 9, 2013
Sziasztok! Adott egy 37" Samsung lcd tv. A problémája az, hogy bekapcsoláskor épp, hogy csak villan egyet a háttérvilágítás és egyből tilt. Általában akár inverter, vagy csőhiba van mindig világítani szoktak 1-2mp-ig csak utána tilt, legalábbis az eddigi tapasztalatok alapján. Ez viszont szinte azonnal. Épp csak a másodperc töredékééig villan fel. Trafók szekunderei nem szakadtak, 2,3kohmot mérek mindegyiken és a meghajtó fetek sem zárlatosak, égés nyom sincs, biztik jók. A tápban sincsenek púpos kondik, de azért a 24V-os részen ami az inverter panelt táplálja kicseréltem a 2db 1000mf elkót, de nem történt változás. Ebben 8 trafó van és úgy van kialakítva, hogy két trafó 4 csövet hajt mégpedig úgy, hogy a 4 cső 4 vége össze van kötve egymással és a másik végük megy a két trafóra (4 szál vezeték). Igazából nem tudom, hogy ez most inverter, vagy csőhiba. Az a furcsa,h nem világít 1-2mp-ig sem ha mind a 8db csati rá van dugva az inverterre, csak villan egyet, de ha egyet lehúzok, akkor már világít kb 2mp-ig. Lenne hozzá inverter, de nem merem megvenni,mert nem biztos, hogy az a gond. Inkább megpróbálnám a védelmet kiiktatni, hátha elindulna. Kérdés hogyan? A cső helyére kondi megoldást nem tudom hogy lehetne megoldani, mivel négyesével vannak a csövek és csak az egyik felük van kivezetve a burkolatból szétszedni meg nem merem, nehogy megrepesszem az lcd-t és persze nem is biztos, hogy csőhiba.
A tápfesz rendben van ilyenkor? (24V)
Ha minden cső rá van dugva, akkor olyan rövid időre villan fel, hogy gyakorlatilag nem tudom megmérni, hogy leesik-e a tápfesz, viszont ha egy csatlakozót lehúzok, akkor igen, mert akkor kb 2mp-ig világít, de a 24V megvan akkor is.
Idézet: „a 4 cső 4 vége össze van kötve egymással” Ezt most ,hogy kell érteni ?
Így ahogyan a mellékelt képen van. Legalábbis ennyi infót találtam.
Amit még észrevettem, hogy az inverter panel bal szélén is van egy ilyen nagyfesz csatlakozó és oda is megy 2 szál vezeték az lcd panel másik oldaláról. Nem tudom az mi lehet, ott nincs mellette trafó sem.
Ezeket a kondenzátorokat kimérted ?
Közben találtam egy közelítő rajzot.
Kimérni sajnos nem tudtam, mert csak 150mf-ig mér a multiméterem, de ránézésre egyik sem puklis és jó minőségű kondik, bár ettől igaz még lehetnek rosszak. Ezeknek a hibájuk okozhat ilyen bajt?
Okozhat igen , ha megnövekszik a belső ellenállásuk , amit nem multiméterrel tudsz kimérni , hanem esr mérővel , akkor beterhelik az adott áramkört , és a táp felé nézve ez hibának fog mutatkozni.
Köszi! Akkor ezeket még kicserélem, hátha...
Sziasztok!
Tegnap este egyik tápot sikerült rendesen üzembe helyezni. Megmértem a javasolt helyeket. D701-es dióda 17V/4,9V értéket mutatott terheletlen és terhelt állapotban. T601-es 9-es láb 17V/9.3V, a 10-es láb pedig 17V és 9,4V. Azek az értékek minimálisan változtak javultak, amikor kicseréltem még három 50 mikró alatti elkót a tápban, amit először jónak gondoltam. Valószínűleg jók is voltak, mert nem lett tőle lényegesen jobb. Viszont egy érdekes dolog, amivel még nem találkoztam, hogy ha egyszerre terheltem az 5V-ot és a 15V-os ágat, akkor nagyon szépen beállt stabilan a feszültség a 15V-ban is. Ezt azért nem értem, mert függetlennek gondolnám az 5 V-tól, ami eddig is stabil volt. Az inverterét is rendbe raktam, de egy kondival elakadtam, ami tönkrement (zárlatos). Bekarikáztam a mellékelt képen. Tudtok segíteni, hogy mit vegyek bele, mert hiába guglizok rá, nem találok ilyet. Az van ráírva a tetejére, hogy ".15K250", az oldalára pedig AV R79. Szerintem 0,15 mikrós lehet 250V. Jól gondolom? Hol tudok ilyet beszerezni? Itt a boltban csak 220 pikosat tudtak volna adni. Másik tápot még meg kell néznem, mert az még mindig csak kattog, ha áram alá helyezem. Üdv: spgabor
hogy ha egyszerre terheltem az 5V-ot és a 15V-os ágat, akkor nagyon szépen beállt stabilan a feszültség a 15V-ban is.
Hogy lenne már független, ugyanarról a trafóról megy mind a kettő, ez lett magyarázva már mióta. Az 5V-ra va szabályozva a táp, mert lényegesebb, hogy az 5V- stabil legyen, mint a tizenakárhány volt amiről csak az inverter megy. A kondiknál valóban a 150nF a jellegzetes érték.
Szia!
A C 754, C755, C734 és C735 kondenzátorokat mindet cseréld ki, 150 nF 100 V MKP típusú az eredeti kapcsolásban. Azt már régen írtam a táppal kapcsolatban, hogy együtt terheld a két ágat. Az elektrolit kondenzátorokat nem "jónak gondoltam" alapon minősítjük, hanem megfelelő műszerrel mérjük. Ha nincs műszer, akkor gondolkodás nélkül jó minőségűre cseréljük. Végül is beigazolódott, hogy a kondenzátor cseréken kívül az igazi hiba az inverter részben van. Itt nem csak a zárlatos, de a csökkent kapacitású kondenzátor is hibát okoz. Üdv.: Feri A hozzászólás módosítva: Okt 10, 2013
Sziasztok,
bocsánat az értetlenkedésért. ![]() Cserélem mind a négyet, amint tudok szerezni valahonnan. Hétvégén meg nekiugrok a másik tápnak is, mert nagyon furdalja az oldalam, hogy mi lehet a baja. Az ESR mérő ügyben már egy LCM3-as műszer építésének előkészületeit megkezdtem, úgyhogy nemsokára már mérni is tudom az ESR értékeket. Köszönöm még egyszer a tanácsokat és a segítséget! Üdv: spgabor A hozzászólás módosítva: Okt 10, 2013
Üdv.
Az a kondi amelyikre az van írva az 150nF 250V fólia valószínű. Kimérted a meghajtó tranyókat vagy feteket is? (az inverternél) A hozzászólás módosítva: Okt 10, 2013
Szia!
Az a 4 kondenzátor a kapcsolási rajzon és a fényképen is 150 nF 100 V. A 2SC5707-eket és az FU9024-et érdemes ellenőrizni, de ezt a tápegység és inverter panelről feltett képen is látjuk. Leggyakoribb hibák Az ott megjejölt alkatrészek hibásodnak meg leggyakrabban. A javításhoz alkatrész szet is kapható. Üdv.: Feri A hozzászólás módosítva: Okt 10, 2013
|
Bejelentkezés
Hirdetés |