Fórum témák
» Több friss téma |
Szia!
Idézet: Szerintem én pont erről beszéltem, hogy „ahogy elengedem a nyomógombot leáll. ” Idézet: akkor állandóra egy 40mikroF-os és starternek a 100mikroF-ost kellene megpróbálni. Amit a bekötésről írtál az úgy JÓl van a fotó így nem szükséges. „Tartok tőle, hogy ez a motor NEM indító kondenzátoros motor és a rajta lévő adattábla nem fedi a valóságot, mert át lett tekercselve állandó üzeműre a relés meghibásodás miatt.” ![]()
Szia!
Köszi ![]()
Sziasztok.
Egy 2,2kw-os vill motorral hajtom a kompresszorom (lüktető terhelés) nem úgy mint egy pl:körfűrésznál stb.Mivel nincs 380-am igy a motort kondikkal üzemelem 220-v ról,(160 inditó és 40-es üzemi). Úgy rángassa a hállózatot hogy mikor még csak üres tartályt nyom akkor is vibrál minden,a neoncső a villany minden. A kérdésem hogy mit lehetne vele kezdeni hogy ne rángassa igy a hállózatot.Hozzáteszem a házba a vezetékek régiek és sok sok kötés lehet benne,szerény véleményem hogy legalább ha a műhelyhez vezető vezetéket tömör rézvezetékre (megfelelő keresztmetszetűvel) kicserélném rendes kötésekkel akkor valamelyest jobb lenne. Köszönöm válaszaitokat. Idézet: „legalább ha a műhelyhez vezető vezetéket tömör rézvezetékre (megfelelő keresztmetszetűvel) kicserélném” Ez a minimum, hogy a műhely erőátviteli csatlakozóit közvetlenül az órától jövő, külön biztosított megfelelő keresztmetszetű vezetékkel tápláljuk. A világítását meg másikról. Ezentúl, bár nem írtad, viselkedése alapján egyhengeres a kompresszorod. Csökkenteni kellene a fordulatát és nem ártana egy súlyosabb lendkerék.
Sziasztok!
Ha egy 3 fázisú (3kW -os) villanymotor elég régi, de különösebb probléma nélkül üzemel, mit érdemes rajta felújítani/cserélni? Köszönöm
Szia!
És fontos az is hogy ahonnan szeretnéd hozni az új műhelytápod az milyen keresztmetszetű,milyen a fő biztosítód és az óra előtti vezeték szakasz,mert ha régi alu min 6mm2-es akkor is vibrálni fog minden,és arra is figyelni kell hogy ha alu a betáplálás rezet csak úgy nem köthetsz vele össze,hanem valami kettő közötti anyag,mondjuk nikkelezett rézszorító,különben a végén csak füst lenne belőle...
Szia!
Hát csapágyakat mindenképp érdemes cserélni jó minőségűre,a kivezetésekre új sarut nyomni,a kapcsot is érdemes kicserélni,és a forgórészt érdemes megtisztítani az állórésszel együtt hogy ne legyen koszos,rozsdás,tömszelence csere...Így biztos lesz a jövőbeni üzeme!
Köszi a választ!
Nekem is kb. ezek jutottak eszembe. Ezeket a műveleteket mennyiért szokták megcsinálni hozzáértő(bb) emberek? (a csapágyakkal én mindig kínlódok, pl. ha rossz motoroknál le akarom szedni a tengelyről)
Az említett dolgok nagy része nem kerülhet szóba, ha külön kismegszakítóra köti a műhelyt és külön a világítását. Még ha 6-os a bejövő és előtte is régi az oszlopokon a vezeték, akkor is töredéke lesz a visszahatás az eddiginek, ha X m 1,5-ös vezetéken jött 10-20 kötésen keresztül.
![]()
Részben igaz,de mint tudjuk a szabvány nem mindíg szabvány,nekem pl 6-os réz a betápom,rendesen szétosztva van minden túlméretezett vezetékekkel,még is ha megy az én kompim nézhetem én a lámpákat bárhol,úgy is vibrál és nem ócska módon van megcsinálva,villanyszerelő létemre nem csinálok kontár munkát.amúgy az új kismegszakítót is be kell kötni valahova,és ott szóbajöhet a kötés helyessége is...
Hát széles az árlista,amúgy 1-2ezerért lehet jó csapágylehúzót kapni és az jó lesz később is
![]()
A kérdés
Hány Wattos a villanymotor? Adattábla hiányzik.Régebbi típusú Evig motor,3fázison csillagba kötve,tengelyátmérő 28-as,fordulata ránézésre 1400-es,terhelés nélküli áramfelvétele fázisonként 0,9-1,1 Amper között,ha próbálom lefogni az ékszíjtárcsát 2-3 Amperre ugrik. A forgórész vastest hossza 132mm,átmérője 103mm,hornyok száma 28,csapágyméret 30x62,az állórész tekercselése 0,8mm huzallal készült.Gyártottak ilyen motort 0,55-0,75-1,1-1,5-2,2Kw-ban.Hogyan lehet pontosan megtudni hány wattos,mit kell mérni? Lehetőleg egyszerű mérésekre illetve tanácsokra gondolok,még sehol nem találtam erről leírást és gondolom nem vagyok egyedül a problémával.
Köszi erbe és maszek94,tehát akkor ujra kellene vezetékelni a műhelyig az órától és úgy hogy mondjuk 2,5 ös vezetékkel a konektorokhoz és ez mind egy biztin legyen,majd egy másik biztiről egy vékonyabb vezetéken (1,5-ös) pedig kapja az egész műhely a világitást.
Kitértek itt az óra előtti vezetékre is (ez ugye az oszlopig megy) ez tuti hogy régi alu,ezt is jó lenne rézre cserélni? Nem én csináltam,de a műhelyhez ami megy táp (15méter) az nem tömör hanem sokszállú vezeték,ez mennyit számithat?
Hát igen,a 2,5-ös mindenképp kell a műhelynek,a világításnak elég a 1,5-ös kivéve ha nem nagyteljesítményű lámpák vannak.Ha megfelelő min 10-es keresztmetszetű a kábel az óra és oszlop közt akkor nem kell bántani.A sokszálú sodrott vezeték könnyen hajlik,és más a kötési módszere(érvéghüvely,saru,klipszes wago kell és használható bekötéskor)amúgy hivatalosan nem sokkal tér el a terhelhetősége a tömörtől,ezért nem is jelzik.
sziasztok.
Tudna nekem valaki segíteni abban a kérdésben hogy vásároltam egy hidraulikus présgépet.van rajta egy 3fázisú 1,5kw motor 2400fordulattal .Lecserélném egy 1fázisura mert nincs 3fázisom egy 2kw-ra a szivattyú motornak muszáj a 2400fordulat vagy elég az 1440-es.Nem tudom milyen arányban van a teljesítményhez a fordulatszám
Szia! Biztos, hogy ezt akarod? A hidraulikus gépek nem egy nagy sebességgel dolgozó berendezések. Ha most a szivattyú csak felét fogja forogni, a szállító teljesítmény is erre a szintre csökken és a gép mozgása is. Az meg egy másik dolog, hogy itt terhelten kell majd indulnia a motornak, mert ugye hidraulikus és itt nincs tehermentesítve az indulás. Tudni fogja ezt egy "butított" motor?
![]()
köszi csak ennyit akartam tudni .ha erősebb motort veszek egy kicsivel de a fordulat marad a régi akkor viszont egy kicsit jobb lesz remélem és nem lesz baj
Tisztelt Fórumozók!
Nagy bajban vagyok, a csatolt képeken látható villanymotor bekötéséhez szeretnék segítséget kérni. Sajnos lekötésnél nem jegyeztem fel a vezetékek pozícióját és elfelejtettem azt. A védővezetőn kívül - ami a motortestre kapcsolódik -, még három vezetéket kell csatlakoztatni a képeken is látható öt tűs csatlakozóba. Attól függően, hogy a dugvilla hogyan van csatlakoztatva az aljzatba, a három vezeték közül kettőn fázis van és egyen nulla, vagy fordított csatlakoztatásnál két nulla van és egy fázis. A válaszokat előre is nagyon köszönöm!
Ez egy orosz félautomata mosógép motorja. Két fordulatra készült, a centrifugája 2900 fordulattal forog, de csak az egyik irányba, a 425 fordulattal mindkét irányba tud forogni. Melyik tekercsét akarod hasznosítani? A bekötése több helyen is szerepel a "Mosógépmotor..." címszó alatt.
Kösz szépen a választ, sajnos nem igazán tudom megmondani, hogy melyik tekercsét szeretném hasznosítani, mivel fogalmam sincs, milyen fordulattal forgott. Egy darálót hajt meg, amin egy kb. 40 centis ékszíjtárcsa van.
Habár így belegondolva és utánaszámolva elég durvának tűnik a 2900-as fordulat, valószínűleg a lassabb volt bekötve. Jól értelmezem a rajzot, hogy az 1-es lábra megy a nulla, centrifugáláshoz a 2-es és 3-as, mosáshoz pegig a 4-es és 5-ös csatlakozót kell használni?
Sziasztok!
Egy hatpólusú háromfázisú, kb.500w-os aszinkron motort át lehet tekercselni két pólusúra? A tekercselő szaki azt mondta nem fog elindulni ( a forgórész kalickázása miatt). Itthon van egy motorom, ami "lánykorában" hatpólusú, háromfázisú volt ( az eredeti adattáblája szerint), de valaki áttekerte kétpólus egyfázisúra. Indító kondenzátoros, és jól működik, 2900 körül forog. Tulajdonképpen az említett motort is jó lenne egyfázisúra tekerni. Ez egy hajtóműves motor, és a hajtóművön túl bonyolult és költséges lenne változtatni a kimenő fordulat emelése miatt. A segítségeteket előre is köszönöm!
ÜDV,NAGY SEGÍTSÉGRE LENNE SZÜKSÉGEM.
Vettem egy esztergát ami 380v motor van,a kérdésem hogy mit hova kéne kötnöm hogy 220v legyen és hogy mekkora kondi kéne neki,esetleg de ez csak a bekötés után mert az a fontosabb,mit kéne vennem vagy csinálnom hozzá hogy tudjam a fordulatot szabályozni.
Üdv eryk!
Ha ennek a motornak fordulatát akarod szabályozni, akkor ide nem kell kondenzátor. Egy 230V-ról üzemeltethető egy fázisú frekvenciaváltó kell, aminek a kimenő teljesítménye minimum 1.5kW (és nem 1500 VA!). Én a biztonság kedvéért inkább egy 2.2kW-osat keresnék rá. Az esztergán nincs sebesség váltó áttétel? Lényeges, mert a motor fordulatszámát nem tudod jelentősen a névleges fölé (1410 rpm) vinni úgy, hogy a nyomatéka ne csökkenjen jelentősen. A névleges fordulat alatt pedig a nyomatéka a legjobb esetben állandó lesz, vagyis a fordulatszám csökkenésével a leadott teljesítménye is csökkenni fog. Azaz nem úgy fog viselkedni a frekvenciaváltós motor a teljesítmény/nyomaték tekintetében mint egy mechanikus sebesség váltó mű.
Van rajta sebességváltó de az az hosszanti és kereszt előtoláshoz van,igazából lehet váltogatni vele úgy hogy az ékszíjat rakosgatom.Így néz ki.
Akkor jobb ha maradok a kondisnál.
Szia! Olvastam a problémát, amit szerintem nem lehet jól megoldani, mert rendkívül nyomaték igényes a hajtáslánc. Ha a behajtásra tervezett erőforrást így kötnéd be, számolnod kell ezzel a felmerülő problémával. Az a behajtószíj pedig egyenlő a "0"-val (ami most hajtana), legalább olyan széles lapos szíj szükségeltetik hozzá, mint amilyen a kialakított szíj pálya. A "frekiváltóval" (ablakon kidobott pénz) szintén nyomatékot vesztesz alacsony fordulaton, de ezt már írták előzőleg.
![]()
Azért ez a kép készült csak mert szét van borítva a gép mert van vele egy kis munka,lötyögések megszüntetése meg ilyesmik.Az ékszíj is ki lesz cserélve.
A kérdés az,hogy kell bekötni a motort 220v ra és hogy milyen kondit kell venni hozzá. Amint valamennyire lehet majd használni akkor kap egy nagyobb mocit,csak ahhoz kell még esztergálni egy tárcsát,és ha ez is meg van akkor esztergálok még egy ilyen varijátort ami a képen van csak pont az ellenkezőjét és azt fogja végül hajtani a motor. Valamikor gyárilag is úgy lehetett. Ilyen volt mikor megvettem 40 e ért.
A bekötésről tettem említést hogy ÍGY kösd be. A kondenzátor értékek csak hozzávetőlegesek, mert mérni kellene az áramfelvételt (40mikroF 400V állandóra és rásegíteni 100mikroF 280V), de ha nem fog így megmozdulni a gép az nem a kondenzátor értékek és bekötésük miatt lesz, hanem a motor lesz gyenge a hiányzó gyökharmad résszel.
![]() |
Bejelentkezés
Hirdetés |