Fórum témák
» Több friss téma |
Most én egy valamit nem tudok/értek. Milyen a kimenete a szirénához a riasztónak? Ahogy fentebb is írtam, ha 12V-os a sziréna kimenete, akkor a gyári szirénát 48-52 fokos pályára állítod egy szép dobással és veszel hozzá egy natúr 12V-os szirénát és megyen tovább a riasztód! Annyit mérj már rá, hogy milyen a kimenete.
Csak egy példa a sok közül!
vovozs: A XI. kerületben lakom, így a Karinthy Frigyes úti szerviz elég közelinek tűnik.
"Nem akárhányszor lemerül az aksid hanem főleg akkor, de ha kikapcsolod a kulccsal akkor nem..." nem értem, hogy mire utalsz, egy hideg téli reggel beülsz az autódba, elforgatod az indító kulcsot, és semmi sem történik csak egy kis "katt" és azonkívűl, hogy rájössz, hogy az aksid lemerült, most már tudod, hogy a riasztódra is fogsz költeni kb. 6 rongyot. Én ilyen szituról beszéltem, ez akárkivel megtörténhet és valószínű, hogy nagyon sokan jártak így ezzel a riasztóval az elmúlt 16 évben. Köszi a magyarázatot, hogy arról, hogy hogyan éghet le ilyen esetben a trafó. De mégis, szerintem egy szar design. zosza18: Ha jól tudom ennek a riasztónak belső hangszórója van, de mintha olvastam volna valahol, hogy külsőt is lehet rákötni, de ez most nem biztos, a használati utasítás szerint a 989-es modelre ez nem vonatkozik. Tehát mivel belső piezzó szirénája van, nem tudom mit tudnék itthon csinálni. Az az 1000 Ft-os sziréna jól hangzik, lehet, hogy szétszedem és lefotózom belülről (nyáklap, stb.) hátha akkor okosabbak leszünk. -------------------------------------------- Laserline 989 car alarm Installation manual, Instruction manual pdf. -------------------------------------------- A hozzászólás módosítva: Máj 13, 2014
Megnéztem az adatlapodat futtába és ott a 2-es láb a külső sziréna + ága. Nem tudom biztosan, hogy a tiedben is van-e, de rá tudsz mérni és elválik azonnal. Ha van akkor nyert ügy, ha nincs akkor sem kell elkeseredni, mert olyan nincs hogy ez nem működik! Akkor szétkapod, és fotózol. Aztán meglátjuk mit tudunk tenni a sikereid érdekében!
Ma lefotóztam a riasztót, de méricskélni nem tudtam, túl nagy volt ma délután a szél.
Két fotót mellékeltem, a többit a flickerre tettem: https://secure.flickr.com/photos/house_of_the_rising_sun/with/14182470741 Úgy látom, hogy a trafó külső, sárga borítója mintha megolvadt volna (zsugorodás), a 2. porttól jön ki egy barna kábel, de nem tudom hová megy, elvileg nincs külső sziréna a kocsiban. Lehet, hogy csak a kábelköteggel együtt megy a többivel, de nincs sehová sem bekötve. Van kábel trace-előm, lehet, hogy azzal megtalálnám, hogy hol a vége.
Megnéztem a képeket...
A kábelcsati fotón ott a külső sziréna kábele, Barna színű. Ahogy a NYÁK-ot nézem, be is van kötve, tehát aktívnak kell lennie! Rá kell mérni a Barna színű kábelra. Ott kell lenni-e a kimenetnek! Mérj rá, jónak kell lennie. Ha jó, akkor meg fentebb leírt megoldást javaslom.
Hello!
Nagyon hasonló riasztóm fotója (A típusa most nem ugrik be). Ez működőképes...
Ma rámértem a barna kábelre, érdekes, hogy távirányítós ajtó nyitásra és zárásra semmi feszültség nem volt benne csak akkor mutatott változó értékű 12 V-ot amikor a vészriasztás gombját nyomtam meg a távirányítón. Akkor ezt mutatta kb 15-20 másodpercig, utána visszament nullára.
Tehát az ajtózárak kinyitása és bezárása idején más csipogó sziréna vagy hangszóró adja ki a hangot mint riasztáskor. Jól gondolom, hogyha a barna vezetéket egy külső szirénához kötöm, akkor vészriasztáskor lesz hang, de a zárak működtetése idején továbbra is néma lesz a riasztó? Ha így van, akkor nincs más választás, ki kell pengálnom 5-6 rongyot ahhoz, hogy legyen ajtózáráskor is csipogás.
igen, ez is Laserline riasztónak tűnik, a chipeken lévő sorozat vagy típusszámok alapján egy korábbi model.
Akkor a piezzo meghajto tranzisztorrára kell kötni a külső szirénát, vagy az IC kimenetere kötni egy tranzisztort, ami hajtja az új szirénát a többi cuccot pedig kilököd. Ez egyszerű és olcsó.
Az enyém az Flashpoint gyátmány (már beugrott) FP320u típus, viszont itt tekintsd meg a FP600-as képét.
Ki-Be kapcsoláskor a benne lévő piezzo csippant csupán. A hozzászólás módosítva: Máj 19, 2014
Ha a piezzo meghajtó tranzistorára kötünk egy külső szirénát az nem fog konfliktálni a barna kábelből jövő feszültséggel ami szintén rá van kötve ugyanarra a külső szirénára?
Az igaz, hogy egyszerre a piezzó és a külső sziréna nem kap feszültséget, de én a visszafelé "kúszó" feszültségre gondolok. A barna kábelből menne a piezzó tranzisztorába feszültség vagy fordítva. A jelenlegi helyzet az, hogy se a piezzo se a két kicsi hangszórója a riasztónak nem kapcsol be semilyen körülmények között. A voltmérő mért feszültséget a barna kábelen riasztáskor, de a ajtónyitáskor/záráskor nem, tehát ha valaki külső szirénát tenne a kocsijába egy tökéletes riasztó esetén is, csak a riasztás hanga menne a belső és külső szirénákra, az ajtó nyitás-zárás továbbra is csak a belső piezzóra menne a logika szerint, igaz? Ha külön áramköre van a piezzónak és a hangszóróknak akkor mégis mi a közös bennük, aminek elromlása okozta azt, hogy most egyik sem működik? (csak a tisztázás miatt: én feltételezem, hogy piezzónak azt a kis, 100 Ft-os nagyságú sárga lapocskát értjük ami hosszú két lábával hajlik a nyák fölé, és a beépített szirénák (2 db) pedig látható az egyik fotón, ahol is egy széthúzható fehér dugóval csatlakozik a nyákhoz. A nyák áramkörét nem tanulmányoztam a trafó környékén, de az alkatrészek elhelyezkedése alapján a trafó és a mellette lévő tranzisztor a két beépített szirénához tartozik nem?)
"Ki-Be kapcsoláskor a benne lévő piezzo csippant csupán."
Ha ez a helyzet az én riasztómnál is, akkor nem értem, hogy miért nincs hang se a piezzón, se a szirénákon.
Az enyémben már valaki cserélte a kimenő trafó nagy tranzisztorát. Ha jól látom a tiédben ez a TIP122 darlington tranzisztor.
A hozzászólás módosítva: Máj 19, 2014
uniman: köszi a tippet, holnap veszek egyet és kicserélem.
A TIP122 max. 100 V, 5 A-re van hitelesítve, gondolom, hogy az áramerősség mehetett 5 A fölé valami oknál fogva amikor kipurcant. Ha le akarnám mérni a trafót, van fogalmad, hogy kb. milyen ohmikus ellenállást kell kapjak ilyen méretű trafónál, ha nem zárlatos? Gondoltam, hogy mielőtt betenném az új tranzistort, lekötném a hangszórókat is és rámérnék a kiszereletlen trafóra is. A hozzászólás módosítva: Máj 19, 2014
Az ICtől haladva kifelé ki kell mérni az alkatrészeket. Lehet csak a meghajto tranzisztor lett rossz. Ha a piezzo meghajto tranzisztorra kell kötni az új szirénát és akkor lesz nyitáskor és riasztáskor is jelzés.
zosza18: sajnos mivel elektronika nem a szakmám se a hobbim, ezért nem igen tudnék semmilyen érdemleges méréseket csinálni legfeljebb akkor ha valaki step by step instrukciókat adna nekem ez ügyben, viszont ezt senkitől sem várom el.
Holnap megveszem a tranzisztort és kicserélem, de előtte mint már írtam, gondoltam ellenőrizni kellene a trafót zárlatra, ezért kérdeztem, hogy kb. hány ohm lenne a megengedett minimum a bemenetnél, ami még nem rövidzárlat egy ilyen vagy ehhez hasonló trafó esetén?
Holnap megyek haza akkor le tudom irni lépésről lépésre, csak így telefonon nehéz, főleg hogy nyaralunk. ha nem késik akkor segítek szívesen.
Majd megmérem az én trafóm tekercseinek az ellenállásait, csak már nagyon elpakoltam valahova... A tranzisztor is könnyedén kimérhető...
zosza18 és uniman: Nagyon köszönök minden segítséget, pár napon igazán nem múlik semmi sem, holnap du. vagy este fogok csak tudni ezen dolgozni, még nem tudom mikor.
Hello!
Megmértem a trafót: bemenet 2x1,5 ohm, kimenet 40 ohm. De ezek nem pontos értékek, multiméter az 1,5-ohmot 0 ohm-nak, azaz zárlatnak fogja mutatni. Idézet: „multiméter az 1,5-ohmot 0 Ω-nak, azaz zárlatnak fogja mutatni.” Nem fordítva? A rövidzárat fogja 1..3ohmnak mutatni, mivel ennyi a kivezetések és a mérőzsinórok ellenállása.
Hello!
Az én "multim" azt mutatta és úgy, ahogy leírtam... Persze "Dióda" állásban is megmértem: tekercsenként 2 ohm-ot, a két sorba kötött tekercsre pedig 3(!) ohm-ot jelzett. Persze Component teszterrel is megmérhettem volna pontosabban, de a kérdező azzal úgysem menne semmire... A hozzászólás módosítva: Máj 20, 2014
Köszi a trafó ohmikus ellenállás értékeit, holnap megcsinálom a méréseket. Nekem egy 25 éves Fluke 87-es (nem 87V, vagy 87 III, csak 87-es) "True RMS" multim van, ami valószínű, hogy hasonló pontosságú mint a te multid. Még autószerelő korszakomban vettem anno, külsőleg nagyon hasonlít a tiédre. Érdekességképpen most megnéztem, hogy mennyit mutat ha a tesztkábeleket összeérintem, nullát.
Itt van az asztalon a riasztó, még nem vettem ki transistort, csak a hangszórók kábeljét húztam ki, hogy ne zavarjon a trafó mérésénél, az eredmény az, hogy a primér oldalon
1-2: 20 Mohm 2-3: 0 Mohm 1-3: 7 Mohm a secunder oldalon: 45 ohm, ez a trafó meghalt. A transistort be lehet hasonló módon mérni, vagy ahhoz feszültséget is rá kellene kötni a riasztóra?
És mennyit mutat a multid, amikor összeérinted a 2 mérőcsúcsot?
Inhouse: 0.7 ohm-ot mutat, ha a 2 mérőcsúcsot összeérintem, de a multin van egy "Rel" (relative) gomb, ha azt megnyomom mérés előtt miközben a mérőcsúcsok összevannak érintve, akkor a műszer lenullázódik, tehát az olvasott érték az valós lesz utána.
(tegnap este, amikor azt írtam, hogy nullát mutat, az én hibám volt, ugyanis a feszültségmérésen maradt a multim, ellenállás helyett, bocsi.
Találtam egy egy weboldalt a transistor tesztelésére:
http://www.wikihow.com/Test-a-Transistor e szerint a multinak a dióda teszterével kell ezt elvégezni, megtettem, az eredmény: ---------------------------------------- - + Base - Emitter = 1.45 V Base - Collector = 1.48 V + - Base - Emitter = 0.6 V Base - Collector = 0.6 V ---------------------------------------- Tehát a transistor jó, csak a trafó purcant ki.
Záróirányban szakadást kellene mutatnia. Vagy beforrasztva nézted, vagy valószínűleg rossz.
A legtöbb multin nincs ilyen nullázás.
Fordított polaritásnál szakadásnak kellene lennie, de jobb volna kiforrasztani és úgy megmérni.
Mérhetnél egy kimeneti feszültséget a tranyón, hogy mekkora és milyen idejű fesz. van jelen.
Akkor a tranyó Collector-ára tedd a multinak a negatív mérőcsúcsát, a +12V-ra meg a pozitív mérőcsúcsát és mérd meg feszültségmérő állásban(20VDC), hogy mekkora feszültség jelenik meg és mennyi ideig. Ha riasztáskor 12V jelenik meg kb. és olyan idő intervallumban, mint ahogy eredetileg is csippant, akkor már kötheted is rá a zümmer-t, a trafót és a piezzót ki is szedheted belőle. Bocsi Inhouse, amiért ugyanazt leírtam amit Te, nem néztem a frissítést, csak elküldtem és mentem a dolgomra. |
Bejelentkezés
Hirdetés |