Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Bojler javítása, kérdések
Én arra írtam, hogy felmelegíted mondjuk 70 fokosra, majd hideg vizet keversz hozzá, hogy a fürdéshez meglegyen a 40 fokos vized. Erre irtam, hogy minek annyira felfűteni, hisz ugyis visszahűtöd a felhasználáshoz. Másrészről én a 40 fokos tartályban levő vízemet keverem a bejövő 15 fokos vizzel víz elvételkor, míg te a 70 fokos vízedet a 15 fokossal. A használati útmutató is az alacsonyabb hőfokot javasolja, energia felhasználás és vízkövesedési szempontból is.
A 80 literesnek 1,1 kWh-t ír készenléti energiafelhasználásnak, amikor nem veszel ki vízet, szóval az 5kWh akár valós is lehet. Az 5m is jó sok, bár ezen nem tudsz változtatni. Amíg megérkezik a csapodhoz a melegvíz, addig megy a hideg víz a boylerba, a kifolyó vizet meg még nem tudod használni.
Azért ha a meleg vizet a hideggel kevered nem csak a hőfok változik hanem a mennyiség is. A bojlerből kifogyó meleg víz helyére kevesebb hideg áramlik, mint ami a keverőcsapon kijön. Ha elég nagy a bojler lehet úgy használni ahogy te, de ha kicsi esélytelen, hiszen kevés a benne lévő víz és olyan gyorsan nem is tudja melegíteni ahogy használod. A használati útmutató azért ajánl alacsonyabb hőfokot, mert kevésbé vízkövesedik és jobb a hatásfok is. Az 5m valóban kicsit távoli, de hőszigeteléssel orvosolható valamelyest.
Persze, az egyértelmű, hogy ha csak 5l 70 fokos vizet veszek ki és keverem 15l 15fokosal, akkor az kevesebb hideg vizet nyom a boylerba, mint ha 20l 40 fokosat veszek ki. Szerintem a 70 fokos melegítéséhez, hőntartásához több energia kell. Ki kell próbálni, esetleg változtatni a szokásokon.
A használati útmutató ajánlásának miértjét leirtam. A gipszkarton mögött nehéz már leszigetelni. Idézet: Ez igaz, de nem tudhatjuk, hogy az építéskor nem volt-e a mester ennyire előrelátó. „A gipszkarton mögött nehéz már leszigetelni.”
Minden melegvizes cső le van szigetelve, a múlt évben lett kiépítve.
Valamivel lejjebb vettem a hőfokot, megnézem így mit fog mutatni. Amúgy úgy lesz majdmegoldva az egész dolog, hogy nyáron 2m-nyi LPE csőbe megy kia víz, ami a tetőn van és melegíti a NAP és az így előmelegített langyos - meleg víz megy majd a bojlerbe,így kevesebbett kell majd melegíteni rajta, mintha a ~15C fokos víz menne bele. Télen ugyanez lesz, csak akkor a kazán füstcsöve köré tekert rézcső segítségével lesz előmelegített vizem, ami utána a bojlerbe megy.
Kiváncsi vagyok, majd számolj be a letekerés eredményéről.
Ezek jó ötletek. Bár hozzá nem értőként: 2m csőben nem sok víz van, utána meg az átfolyó vízen nem sokat melegít a cső. Inkább hosszabb méretekben gondolkoznék, vagy valamilyen puffertartályos rendszerben. Bár ezek már hosszútávon megtérülő beruházások. Az LPE csőre azt irják, hogy gerincvezeték nem építhető belőle. De ehhez sem értek. A hozzászólás módosítva: Máj 12, 2014
Az elírás, 200 méter van jelenleg feltekerve, mindjárt mutatok képet róla. Bővebben: Link
A jelenlegi, spirálba feltekert koncepció nem jó ilyen dőlési szögben mert a spirál összes felső félköre levegős... Szóval majd le kell tekernem őket, és igen, még egy 40-50 literes puffer tartályt is szeretnék hozzá, mert ez amilyen könnyen felforrósodik, estére olan könnyen vissza is hűl. De ez itt off, más topicban szívesen mesélek róla.
Akkor lehet, hogy az első postodban írt nyomás problémás dolog is a levegős rendszer miatt van.
Jelenleg ez az LPE spirál ki van zárva a rendszerből, most olyan mint eredetileg, nem megy víz az LPE-ben. Golyóscsapokkal le van választva, pont azért mert levegős, a bojler meg le lett légtleenítve. Ha nem fog esni az eső, akkor hétvégén megpróbálom leszedni és letekerni a spirált. Bánom, mert nagy munka volt feltekerni, kis helyet is foglal, viszont ez így nem működőképes.
1800W-os boiler bekötéséhez szeretnék tanácsot kérni: milyen kismegszakítót válasszak? C 10A 2P, vagy 1P+N rendszerűt? Vagy elég lenne a sima egypólusú is? ÉV relé van. Köszönöm!
Valamivel lejjebb vettem a hőfokot és kb napi 1KWh-tal fogyaszt kevesebbet, ami 1 hónap alatt 30kW, durván 900Ft. És még így is marad elég meleg víz.
Hello! Ha már levetted, azt is megírhattad volna, mennyiről - mennyire. Hogy valami tanulság is legyen belőle..
A baj az, hogy csak annyit látok, amit most ti is a képen. A három vonal (legmelegebb áláls) alsó részénél áll a "mutató".
A hozzászólás módosítva: Máj 18, 2014
És nincs egy hőmérőd, amivel meg tudod mérni a befolyó és kifolyó vizek hőmérsékletét?
Ami 50 fok felett mér olyan nincs, és kb 5m vezeték vna a csaptelep és a bojler között, de nincs hőmérőm.
Hi!
80 literes Hajdú bojler, 11 éves, két évvel ezelőtt szétkaptam, vízkömentesítés, anódcsere +szigetelések cseréje volt. Most reggelre azt vettük észre, hogy nincs melegvíz. Két konnektorom van egymás mellett, egyik az éjszakaira van kötve a másik a nappalira. Átdugtam a dugót a nappalira (mert nem fixre van bekötve), kapott áramot, így elballagtam megnézni a villanyórát. Valamiért lekapcsolt. Visszanyomtam. A dugót visszanyomtam az éjszakai aljzatba. Izzó világít, hallom a "szokásos" súgást de a víz valamiért 3 óra alatt nem melegedett semmit. Dugót ismét átdugtam a "nappali" aljaztba. Ment egy fél órát aztán lenyomta ezen a szakaszon is a megszakítót. Mi a fene baja lehet? Ha zárlatos lenne, akkor gondolom egyből leküldené a megszakítót, nem várna órákig. És ha kap áramot és súg is, akkor meg miért nem melegszik a víz???
Köszi!
Ha zárlatos akkor nem azonnal nyomná le a megszakítót? Miért megy órákig? És ha nem fűti fel a betétet, akkor vajon mi a fene súg??? Mennyibe van kb ennek a cseréje?
Mert a vízen keresztül testelődik a fűtőbetét fémházához. Ennek az átmeneti ellenállása változik. Olyan, hogy nem veri le az automatát mindjárt, csak ha lecsökken. Az itt sustorgó víz adja a hangot. Bővebben: Link
A hozzászólás módosítva: Máj 19, 2014
Örömmel hallom. Én 50Ft-tal számolom a kW-okat, akkor az ~1500Ft Nálam a két vonalas jelzés egy vonalas jelzés felé eső szélére van állítva 120l-es.
Hiába na, mindig tanul az ember valami újat.
Azt hiszem az lesz, hogy ha már szét lesz szedve, akkor cserélek mindent. Kösz az infót!
Hello! Várhatóan a nappali és az "éjszaki" konnektorban nem azonos oldalon van a fázis. A zárlat, meg egyik oldalhoz van közelebb. Azért veri le hamarabb a nappalin mint az éjszakain. De ezek szerint FI relé nincs a hálózatodon, mert az egyből szólna.
Van egy bojlerünk ami érdekes hangot produkál és nem tudom mitől lehet. Akkor csinálja, ha be van kapcsolva vagyis, ha melegíti a vizet.
A rendszeressége változó, most pl már elég idegesítő, mert 20-30mp-nként csinálja. Mivel egy kép többet ér 1000 szónál feltöltöttem youtube-ra: Vinnyogó bojler Lehet, hogy nem az elektronika a baj, de az is igaz, hogy össze-vissza melegít. Sokszor van, hogy be van állítva majd' maximumra, a csapból hideg víz folyik, de az istenért sem akar bekapcsolni. Máskor meg rendesen melegít. Az előző 15.000 Ft-os 120L-es bojlerünk tökéletesen működött csak abban nem volt hőcserélő
Összeérhet, érintkezhet-e a fűtőszál és a zárófedél belső csöve?
Segítségre volna szükségem: két napja elkezdtem vízkőteleníteni a bojlert (Hajdu, 80 literes Z 80E típusú), vettem hozzá új anódot, új zárófedelet, új fűtőszálat és természetesen a tömítéseket. A probléma akkor kezdődött, amikor fel akartam szerelni az új zárófedélre az új fűtőszálat. Ugyanis elfelejtettem, hogy a fűtőszál görbülete kifelé vagy befelé, azaz a zárófedélben lévő cső (ahova bedugjuk majd a hőkioldó és a hőfokszabályzó érzékelőit) felé áll-e. Próbáltam így is, úgy is, az interneten is láttam mindkét irányról képet, végül úgy döntöttem, hogy a görbülete kifelé álljon, mivel így nincs olyan közel sem az anódhoz, sem az érzékelők csövéhez. Mikor azonban felszereltem a bojlerre és már csak a bekötés hiányzott volna, akkor vettem észre, hogy így nem tudom rákötni a fűtőszálra a sarukat, mivel a végei befelé hajlanak, nem kifelé és így nem fér el a hőkorlátozó dobozkájától. Szétszedtem (fájó szívvel, újra leeresztettem a 80 liter vizet!), és megfordítottam a fűtőszálat a zárófedélen, de akkor vettem észre, hogy aggasztóan közel van a csőhöz talán 1mm-re. Volt a régi fűtőszálon egy vörösréz eltartó lapocska, azt azért fel tudtam tenni, de ez sem tartja 1mm-nél távolabb a fűtőszálat. Most ugyan visszaszereltem ebben az állapotban, be is tudtam kötni a vezetékeket, megint feleresztettem vízzel a tartályt, de nem merem üzembe helyezni, mert nem tudom, hogy ez baj-e vagy nem. Mi van, ha a hőtől tágul egy kicsit és összeérnek? Érintkezhet-e a fűtőszál és a zárófedél belső csöve? Erre szeretnék választ kapni valakitől. Próbáltam lefényképezni, de olyan kicsi a távolság, hogy még a képeken sem látszik. Azért csatolok róla képet.
Nem fog az annyit elmozdulni. Sajnos ez egy alapjában hibás konstrukció, mert ha összeérne, azon a ponton nem lenne vízhűtése a fűtőszálnak, stb. Így is feleslegesen melegíti a tokot, ami érzékelési hibához vezet (melegebbnek érzékeli a vizet). A legtöbb újmódi bojlerben így van; működik. Zárlatos fűtőszál esetén meg mindegy. Összerakhatod, üzemeltetheted.
Kedves Granpa!
Igen, én is attól tartok, hogy ha a fűtőszál hozzáér a vascsőhöz, akkor azt is melegíti és a benne lévő hőérzékelők, szabályzók nem a víz tényleges hőmérsékletére működnek majd. Persze mennyivel egyszerűbb lenne, ha a saruvégek a másik irányba állnának, nem lenne ez a gond, de megnéztem az interneten egy csomó fűtőszálat, mindegyiknek ebbe a "rossz" irányba áll a vége. Vajon miért? Nagyon köszönöm válaszodat!
Kedves Simpi!
Ez egy acélköpenyes fűtőszál, bevallom kétségbeesésemben ez is eszembe jutott, óvatosan, nehogy eltörjek benne valamit próbáltam is egy kicsit nyomogatni, de nem nagyon hajlott, talán azt az alig 1mm-ert, ami miatt most nem ér teljesen hozzá a csőhöz. A régi fűtőszál viszont, amit kiszedtem és szépen letisztítottam, sokkal könnyebben hajlítható. Visszatenni nem merem, mert valahol azt írták az interneten, hogy ha a fűtőszálon alakváltozás tapasztalható, akkor ki kell cserélni. Annyira nagy alakváltozás ugyan nincs rajta, de nem tudom jó-e, számomra nagy kihívás a bojler vízkőtelenítése, három éve csináltam életemben először, akkor egy hétig tartott, most két nap alatt meglettem volna vele, ha nincs ez a váratlan probléma. De nem tartozik a kedvenc tevékenységeim közé, ezért is vettem bele új fűtőszálat. Szóval nem merem a régit visszatenni. Köszönöm a hozzászólást!
Ha a kivett fűtőszál nem törött (lyukas), nem zárlatos, nem szakadt (és nem nyomorgattad össze); miért nem raktad vissza? Amúgy; ahogy 'simpi' írta: újonnan finoman alakítható. Én még csak rézköpenyest láttam.
"Miért?": ez a tervezett (beépített) elavulás! |
Bejelentkezés
Hirdetés |