Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Propeller Clock
Sziasztok!
Sikerült teljesen elfogadható hangot kicsalni a 2550-es bázis ébresztő részéből, a zummerhez készítettem egy kis kiegészítő áramkört. A kis nyák teljesen jól a helyére illeszkedik.Egyben számomra új rekord a vasalással elkészített 0,3mm szélességű vezetősáv.
Kérésre hátha másnak is hasznos lesz!
Nyomtatáskor figyelni, mert trükkös (jelenlegi állapotában nyomtatható)!
Nézd meg a program Photo View mwnüpontjával. Ott egy kétoldalas panelnek látszik az egyik oldalon az SMD alkatrészek vannak, a másikon pedig a huzalozás. Bár ez inkább a Sprint Layout topikba tartozna.
Sziasztok ! Újra tekertem Vicsys órájához a forgó részt. Most eljutottam odáig hogy a trafó szekunderén egy diódával mérek 14-15 voltot. Rákötök egy 12V 4W izzót és nem világít. Ennek mi az oka?
Sehogysem. A táptrafó 2x12V párhuzamba kötve 10VA.
Kösd az izzót a bázis azon kivezetésére melyen most a primér tekercs is van de a tekercset vedd le addig róla úgy világít e és milyen fényerővel?
Igy világít majdnem teljes fényerővel.
Ki is tudod kapcsolni távirányítóval? Akkor el is alszik?
A motor ill. a táplálás bekapcsolása után kell várni kb. 5 másodpercet a mérés előtt.
Több éve írom majdnem folyamatosan: A PC -s kapcsolattal bíró bázis lehetőséget ad arra, hogy lényeges információkat olvassunk ki és paramétereket (PWM kitöltés) állítsunk be. Csak két tranzisztor egypár ellenállás és egy dióda kellene hozzá, no meg a DB9 csatlakozó.
Vicsys programja nem kapcsol be mikor tápra tesszük ugye?
Javasolom készítsd el a távirányítót is! Azzal kéne,hogy bekapcsoljon! Azt kéne kideríteni működik e egyáltalán a bázisod! Van egy olyan gyanúm,hogy egyenáram megy a tekercsre. Ha ki be tudod kapcsolni távirányítóval akkor valószínű működik is. Esetleg ha van szkópod vagy valakinek a környékeden meg kéne nézni mi jön ki a bázisból,egyen vagy a kívánt PWM vezérelt jel.Készenlétben is megy a PWM de jelentősen kisebb a kitöltés ezért is lehet,hogy nem világít az izzó a szekunderen..
A hozzászólás módosítva: Dec 30, 2014
Kösd le a forgó transzformátort, a FET drain kivezetése és a táp közé köss egy 1k ellenállást. Ha egyenfeszültség mérővel méred a drain feszültségét, meg tudod nézni, hogy milyen jelet kap a transzformátor. Közel 0 V - nincs bekapcsolva, közel tápfeszültség - túl nagy kitöltés vagy állandó vezérlés. Ha a kettő közötti, akkor a kitöltés: (a mért érték) / (a tápfeszültség értége) * 100 %.
be kell kapcsolni a bázist miután rákapcsoltad a feszültséget
akkor hogyan mért a forgórészen 16V ha egyen áram jut az állórész tekercsére
Ha megmutatod a nyák alját, akkor még többet tudnak segíteni!
Szép dolog, hogy rajtamaradt a logóm. Sajnos sokan, kanyar nélkül leszedik. No de sebaj, lesz ez még így se.
[off][/off]Ha már valaki tervez egy panelt megtisztelem azzal hogy úgy csinálom meg ahogy tervezte.
Mi a helyzet? Van valami változás? Elnézve szép a nyák szerintem működőképes is ha minden a helyén van. A tekercsről is készíthetnél képet. Szerintem Sleep módban van mikor teszel rá tápot ezért tudsz mérni feszültséget de az izzó már nem világít. Be kellene kapcsolni,hogy írtam a távirányítóval. A motor kivezetésen van feszültség ? Ezt nem kérdeztem még. Ott csak akkor szabad lenni feszültségnek ha be van kapcsolva. "pörgetve ébredő" belevalóval azonban menni kellene ha tápot kap.
Igen a motor felpörög ha adok neki tápot.
Egy kisebb teljesítményű izzód ha van azzal is nézd meg! Pl: karácsonyfa,rizsszem,műszerfalba való kis izzóval.Közben mérd a feszültséget is ha rajt az izzó a szekunderen!Egy (gyors) diódás egyenirányítást tegyél rá mert a több KHz frekit nem tudja mérni a műszer.
A hozzászólás módosítva: Jan 2, 2015
Sziasztok!
Megkérnélek titeket nézzétek meg nekem a 0x37, és a 0x38 sort, mert azt az egyetlen egy funkciót nem tudom vezérelni a távirányítóval. Mindenütt az első oszlopban lévő érték van a Pickben programozva. Mégis hiába van a PWM/PWM manual bekapcsolva a programban (Mode fül) nem hajlandó növelni, csökkenteni az értéket. Ez már elhanyagolható hiba lenne, de csak ez kell a teljesség öröméhez Cim figyelés: 00 0x31 - 0E 8e Toggle index parancskódja 0x32 - 0d 8d Hangjelzés kikapcsolás parancskódja 0x33 - 38 b8 Kitöltés csökkentése parancskódja 0x34 - 39 b9 Kitöltés növelése parancskódja 0x35 - 15 95 Trafó kikapcsolása parancskódja 0x36 - 14 94 Trafó bekapcsolása parancskódja 0x37 - 11 91 Motor sebesség csökkentése parancskódja 0x38 - 10 90 Motor sebesség növelése parancskódja 0x39 - 1D 9d Relé bekapcsolás parancskódja 0x3A - 1C 9c Relé kikapcsolás parancskódja 0x3B - 13 93 Fényerő küszöb növelés parancskódja 0x3C - 12 92 Fényerő küszöb csökkentés parancskódja 0x3D - 0f 8f Sebesség váltása kézi üzemmódhoz 0x3E - 24 a4 Motor üzemmód váltása 0x3F - 0C 8C Standby / Active üzemmód váltás.
Újra életre rugdostam 16F886 SMD rotort miután úgy döntött nem méri az időt. Mot úgy tűnik mű-kszik
De valami mégsem jó!! Kijelzés pozíciója olyan mértékben nem stabil hogy szinte leolvashatatlan. kb 4-5cm mozdul el és áll vissza a beállított pozícióba. Merre keresgéljek ? A hozzászólás módosítva: Jan 4, 2015
Közben megtaláltam a hibát!!! Négy kivezetéses Hall érzékelőt tettem bele és nem jó kivezetést kapcsoltam a Kontrollerre
Lényeg,hogy megy! Én is most üzemeltem be egy 886 smd rotort az új műhelybe is kell egynek pörögni
Üdv: Kérhetnék róla kis alkatrész listát, lehet volt, de most nem találom.
Ugyan is én is megakarom csinálni, A nyákok már megvannak. Előre is köszönöm.
valóban megy és most hogy kicseréltem a HALL szenzort is ki kellet a mágnest is nagyobbra cserélnem így stabil a kijelzés de jó lett volna megtudni miért nem ment az óra. Az biztos hogy nem a táp panelon volt (van) hiba Ahhoz nem nyúltam. A rotort viszont átnéztem nagyítóval alaposan nem találtam semmit
|
Bejelentkezés
Hirdetés |