Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Bojler javítása, kérdések
Jó az, azon nincs sípoló állás? Ha nincs, akkor ellenállásmérésre kapcsolva nullát kell mutatnia, ha nem bont. Mint mikor összeérinted a két tűt.
Nagyon köszönöm, mehetek kicserélni a termosztátot, vagy visszarakom a régi megbízhatót ezt meg visszaadom. Azért szemtelenség rosszat árusítani.
Nincs mit, de mielőtt megcsapkodod az eladót, nem biztos, hogy tudta, gondolom nem próbál ki mindent eladás előtt. Egyébként nézd meg a műszereddel a régit, összehasonlítás végett.
Ha tekered a régit kattanásig, akkor bont-e? Már, ha szobahőmérsékleten tud kattanni. Ha visszarakod a régit és azzal működik, akkor biztos az új termosztát a rossz. Sok sikert. (Majdnem küldtem egy műszert neked.)
Idézet: „Van 2 érzékelője az egyik az anod végében” Az anódra csak a védőföldelést kell rákötni. Itt lesz a hiba. A hőfokérzékelőt( szabályzót) és a hőhatárolót pedig sorba kell kötni a fűtőbetéttel. Itt a kép a bekötésről. A hozzászólás módosítva: Feb 16, 2015
Ja, de szerintem azt elírta, oda nem tudott volna csak egy szemes sarut, vagy csúszósarut kötni. Amúgy meg fel is fűtötte, ha rosszul köti be, akkor csattant volna. Meg a régi alapján kötötte be, amint írta. De mondjuk egy kép jó lenne a biztonság kedvéért.
Jaj, elnézést, én az Ida bojleréről gondoltam a képet. A Kranki problémájának megoldására kíváncsi vagyok.
Valami még mindig nem világos, mert az egyikérzékelő a biztonsági termosztátból jön, a másik a szabályzó termosztátból van kivezetve, a fedlapon meg 2 lyuk van. Csavarra utaló jel nincs a lyukaknál , viszont 3 földelési bekötésem van.
Kicsit zürös napom lesz holnap így halasztanom kell a megoldási kisérletet, addig is köszi Mindenkinek a segítséget, ha nem megy úgy is jelentkezem.
Ha nem világos, akkor nézd meg a rajzon, mi az amit nem értesz, és kérdezz.
Az alapján kötve működni kell. Nálad az érzékelő mit jelent? Igen 3 földelési pont van a gyuszo által csatolt képen is. Egy a fűtőszálnál, egy az anódnál, egy meg a termosztátnál. Fényképet is csinálhatnál a bojleredről.
Nagyon köszönöm a sok segítséget, miután a termosztátot visszavittem és az újat betem minden szabályosan működik, tehát a vásárolt nem volt jó.
Most már csak a 1-2 évenként kell majd csak vízkőtelenítenem gumigyűrű cserével. KÖSZÖNET MINDENKINEK!
Üdv! Új Hajdu 120 literes bojlerhez vettem MMG biztonsági szelepet, de a felfűtési idő alatt kb. 1 liter vizet elcsöpögtet. Vettem egy ugyanilyet, gondolván hibásat fogtam ki, de ezzel pont ugyanez a baj. Szabad ennyit engednie, vagy valami más probléma lehet?
Nyomáscsökkentő szelepet tegyél be az elzáró csap és a biztonsági szelep közé.
A hálózati víznyomás lehet nagyobb, ez okozza. A biztonsági szelepnek semmi baja, csak teszi a dolgát.
Sziasztok!
Van egy 100 literes olasz villanybojlerem, 1200 W-os fűtőszállal, gyárilag anód nélkül. Ne szóljátok le, legyetek oly kedvesek - mert ugye sokan szidják. Nem régen költöztünk be a házba, gondoltam kitakarítom a bojlert. Sok vízkő volt benne, ami szétnyitotta a fűtőszálat, így nem fért ki a nyiláson - el kellett törnöm. Vettem új fűtőszálat, de 1500 W-osat kaptam, amibe már tudtam anódrudat is 'csavarozni'. Bojler tiszta, frankón összeraktam mindent, de ezzel a fűtőszállal nem lehet teljesen felfűteni a vizet (pl maxra), pedig a szabályozót maximumra állítottam. Így is csupán kb 70 °C-ig tudja felfűteni a vizet. Az 1200 W-os fűtőszállal akár 90 °C-ig is fel lehetett fűteni. A szabályozó szépen lekapcsolja a fűtőszálat, amikor eléri a beállított értéket - tehát nem fűt egyfolytában és nem csak akkor kapcsol ki, amikor kikapcsol a vezérelt áram. Mi lehet a hiba? Az 1500 W-os fűtőszálhoz másfajta szabályozó kell? Ötletek?
Volt elég ideje? Az 1500W-ossal még hamarabb kéne felfűtenie. Teljesen hideg vízből olyan 8-10 óra is kell neki.
A hozzászólás módosítva: Feb 25, 2015
Szia!
Nyilván a mostani konfiguráció mellett magasabbra nyúlik fel a hőfokszabályzó szonda, ezért melegebb vízrétegből kapja a hőt, ezért hamarabb kikapcsol. Egyébként a bojlernek nagyon káros a 80 fok feletti üzem, ezt kerülni kell.
Ha vízkövet akarsz termelni, akkor kell a magas hőmérséklet. Nálam a bojler 55-60 fokra van állítva. 20 éve megy rendesen. Igaz, ez Hajdú . és 150 literes.
A tanyámon két ház áll egy 600 nm es és egy 120 nm es Én a 600nm es ben élek a 120 nm es házat nem használom semmire na már most a 120 nm es házban is van villanybojler (Hajdú) felújítottam kicseréltem benne mindent és most tökéletesen működik ez volt a véleményem legalább is de a cégem részere rendeletem alkatrészeket és ezt elhelyeztem a 120 nm es házban és felfigyeltem egy furcsa jelenségre bár a bojler ki van kapcsolva ( a hőfok szabályzója teljesen le van véve a piros visszajelző ki van kapcsolva mégis néha bekapcsol magától pedig az egész kis házból még a vizet is le engedtem mivel üresen áll ne hogy szétfagyjanak a csövek a fűtetlen épületben!
Hátha valaki tudja mi lehet a baja a bojlernek miért kapcsol be magától időszakonként a kis házban mert ilyet életemben nem láttam! Mi okozza ezt a hibát? Mikor már teljesen új a bojler belseje! Gondoltam hogy lekapcsolom az összes kismegszakítót a kis házban ez megoldaná az ideiglenes bekapcsolások problémáját de az a baj hogy maga a hiba megmaradna! Idegesít hogy nem tudom miért csinálja ezt a bojler!
A termosztát legkisebb állásában elvileg teljesen ki kellene kapcsolnia. Ha mégsem.:
A hőszabályzója alsó határa bőven felette van a környezeti hőmérsékletnek.Mert ugye senki nem akar 4 fokos vizet csupán 10 fokra melegíteni. Víztelenített bojlert kötelező (illik) áramtalanítani is a hasonló "balesetek" elkerülése végett.
Akkor ez nem hiba hanem valami féle beépített gyári fagyvédelem? Jól értem?
Én úgy gondoltam hogy ki van kapcsolva a készülék ha leveszem teljesen a hőfok szabályzóját! Marad a kis ház áramtalanítása! A hozzászólás módosítva: Feb 25, 2015
Nem fagyvédelem. !!! Ha vízteleníted, kötelező áramtalanítani.
Akkor rossz a termosztátja mert akkor ezek szerint teljesen kikapcsolt állapotban ki kellene kapcsolnia! Amúgy láttam már kikapcsolt állapot is és magától váltogat e két állapot között ezért gondoltam hogy ez valami fele fagyvédelem lehetne de akkor nem az hanem hiba!
Köszönöm a segítséget! A hozzászólás módosítva: Feb 25, 2015
Ha nincs benne víz, akkor minek fagyvédelem? Ráadásul víz nélkül nincs hőközlő anyag a fűtőszál és a szabályzó között, ami miatt pillanatok alatt túlmelegedhet a hűtés nélkül maradt fűtőszál.
Volt ideje, mert már másfél hete kicseréltem a fűtőszálat.
A termosztát is kikapcsolja a fűtőszálat, amikor kell. A gond az, hogy a termót maximumra tekerve olyan, mintha ez a maximum állás 65-70 °C-t jelentene. Létezik, hogy ez a szabályozó 1200W-os szabályozóra van tervezve? Vagy a fűtőszálhoz közel van a hőszonda csöve?
Nincs külön szabályozó. Ahogy kadarist írta talán magasabban van a hőérzékelő. Egyébként 65-70C° Pont elég egy bojlernek.
Köszönöm a segítséget, de a kérdésemre nem kaptam még választ
Egyébként higiéniai okokból időnként fel kell melegíteni a vizet akár 80°C fölé, de 60°C fölött is biztonságosnak tekinthető a melegvíz, ezt írják az okosok. NADE! A hőérzékelő nincs magasabban, mert csak a fűtőszál lett cserélve és ugyanaz a termosztát (amin ugye a hőérzékelő is található) lett visszaszerelve. A bojleremen van egy mutatós hőmérő. Ezt csak félállásig tudja felpiszkálni a mostani 1500W-os fűtőszál. A régi akár háromnegyed állásig is fel tudta fűteni a vizet - és ez még nem a piros tartomány a hőmérőn. Továbbá, jelenleg éppen hogy elég a meleg víz, előtte pedig elég volt és csak félig tekertem fel termosztát szabályozóját. Most fullon megy a termosztát, mégsem hozza azt a teljesítményt, mint az 1200W-os fűtőszállal. A hozzászólás módosítva: Feb 26, 2015
Akkor valami elkötés lehet ott, mert elvileg a nagyobb betét gyorsabban kellene hogy fűtsön. Esetleg még az lehetséges, hogy a fűtőbetét más alakú mint a régi volt és hozzáér a hőérzékelőhöz, vagy nagyon közel van hozzá és ezért kikapcsolgat.
Még lehet egy másik hiba is. A mérőhelytől a bojlerig ha bárhol van kötési hiba, nem megfelelő vezeték keresztmetszet, a nagyobb főtőbetét miatt nagyobb áram is folyik, tehát a hibát növeli. Érdemes végignézni a teljes szakaszt, csavarokat újrahúzni, átnézni, nincs-e lazult kötés.
A bojlernél a feszültség értéke terhelésnél megegyezik a mérőhelynél levő feszültséggel ? A hozzászólás módosítva: Feb 27, 2015
Sziasztok! Segítségetekre volna szükségem egy új tipusú Olasz gyártmányú aqua power tipusú boyler javításához. Konkrétan az érdekelne milyen árban van hozzá az 1500w fűtőbetét amely ha jól gondolom menetes rögzítésű. Továbbá az érdekelne még hogy a boyler alján található nagy csavar anya ami az egész fűtő szálat rögzíti a házon francia kulccsal ajánlatos e a le tekerése? Elég nagy méretű s csavar anya ilyen villás kulcsom nincs ithon sajnos. Érdekelne az ehez használt tömítés anyaga is ? És mivel ilyet nem javítottam még csak hajdu boylereket Ezt az anyát kb milyen nyomatékkal ajánlatos le húzni? Érzéssel vagy azért legyen egy kicsit erősebben meghúzva . Bár ezt inkáb Newton méterben tudnátok le írni de nagyából ha megtudnátok válaszolni megköszönném.Aki javítot már ilyet megköszönném a segítségét.
A Baross utcai boltot hívd fel, ők megmondják. 3330302 Vezetékes, pesti szám. A záróanyát tekerd le bátran (kicsit mozgasd meg előtte), szilikon tömítés van alatta (én meg szoktam kenni faggyúval picit). Meghúzni kb. 2.5 Nm-rel kell, érzéssel. Én is franciakulccsal szoktam.
Sziasztok!
Visszaolvastam 15-20 oldalnyit a témában, de azért kérdezek. Hosszú lesz, előre is sorry. Megközelítőleg 20 évvel ezelőtt felszereltünk egy használt 80 literes Hajdu bojlert a nyaralóban. Természetesen vízkötlenítve került fel Valami őskövület lehet, mert az alsó műanyag fedélen nincs hőfokszabályozó, hely sincs benne neki, csak a glimmlámpa. A fűtése a kezdetek óta úgy működik nálunk, hogy egy kapcsolót bekapcsolva felfűtjük, majd amikor úgy gondoljuk, hogy "na, mostmár jó", akkor lekapcsoljuk. Természetesen a túlnyomás-szelep benn van a rendszerben, eddig még nem robbant fel, reméljük később sem fog . Körülbelül 3-4 éve agyalok rajta, hogy szét kellene szedni, mert biztos vízköves, hiszen már bekapcsolás után közvetlen hangja van. Nos, úgy gondoltam, hogy idén mindenképp megejtem a házi vízmű beüzemelése előtt (ősszel sosem volt kedvem hozzá, tavasszal meg mindig kellett azonnal a víz). Most úgy tervezem, hogy szombaton szétrobbantom, jövő hét végéig pedig beszerzem a szükséges alkatrészeket. Kérdés: szerintetek mekkora bonyodalmakkal számoljak? Hajlamosak a csavarok a berohadásra? Megszakadásra? Van egy sanda gyanúm, hogy 80 literes tartályban körülbelül 35-40 liternyi vízkő lehet most. Úgy tervezem, hogy alaplapostul mindent kicserélek benne, abban az esetben, ha még lehet ehhez kapni dolgokat. Bár az se baj, ha termosztátos verziósra leszek kénytelen átalakítani - feltéve, ha a két alaplap kompatibilis. Szerintem a fűtőszál is tropa, egyszer víztelenített állapotban egy idióta bekapcsolta, mert azt hitte, az a kapcsoló a fürdőszoba lámpája. majd persze úgy hagyta! Lecsapta a kismegszakítót... azóta eltelt három év. Víz nem ráz, védőföld rendben, és elvileg FI-relé is van. De én nem szeretném a véletlenre bízni. (amúgy amióta az eszemet tudom, csak kikapcsolt állapotú bojlerrel vagyok hajlandó fürödni. Ez a "hülye" szokásomat már a barátnőmre is átragasztottam. Remélem nem ennek köszönhető még, hogy élünk ) Szóval: célszerszámok, pajszer, csavarlazító, két rekesz sör... mi kellhet még? Áramtalanítás egyértelmű, van külön kapcsolója, és a fal túloldalára átnyúló vezeték egy konnektorba tett villásdugón végződik köszönöm előre is! A hozzászólás módosítva: Márc 31, 2015
|
Bejelentkezés
Hirdetés |