Fórum témák
» Több friss téma |
A bekötést megoldottam. Az első kompresszoromnak a bekötése ugye egyszerű volt. A másodiknál a 4 vezeték fogott meg. Szétszedtem mindkettőnél a PTC-t és összehasonlítottam. A másodiknál a kék vezetékek közös ágon vannak. Ide kötöttem az egyik vezetéket a másikat a hőkioldóra. A barna vezetéket szabadon hagytam. Működik mind két kompresszor. 20 literes a tartályom. 4 perc 52 másodperc alatt töltik fel a kompresszorok 6,2 barra. 3,8-nál kapcsolnak vissza. Csináltam mind két kompihoz olajvisszaforgatót. Kb. 0,2 mm-es furaton nyomják vissza az olajat a házba az olajcsapdákból. Ha lekapcsol a nyomásszabályzó azután kb. 15 másodperc múlva feszmentes a nyomóág. Ezért megszüntettem a visszacsapószelep és a nyomáskapcsoló közötti vezetéket, mely a nyomást engedi el a nyomóoldalról. A 0,2 mm-es szűkítőtárcsák végett kb 8-9 bart tudnak nyomni. Az olajvisszaforgató végett 6 perc 19 másodperc a töltésidő. Most már csak csinosítgatni kell.
Viszont az olajhoz még mindig kérnék segítséget. Milyen szintetikus olaj és mennyi kell a kompikba? Pár kép. Bár még csak félkész. Tesztüzem alatt van.
Én jó néhány éve hidraulika olajjal pótoltam a hiányt azóta is megy, a sűrü olaj semmiképp nem jó bele. Egyébként szép munka. Grat.
A hozzászólás módosítva: Márc 17, 2016
Szia!
Ügyes, szép a gép lesz, Csak így tovább! Hasonlót készítettem én is, de csak 1 kompresszorral, 2 tűzoltó tartállyal, 2 olajleválasztó, visszacsapószelep. Az olajleválasztók tehermentesítését a nyomáskapcsoló végzi, van benne egy lefúvatószelep. DE: én nem vezetem vissza a lecsapódott "olajat", mert rengeteg vizet tartalmaz. Túlnyomó többségben vizet tartalmaz. Először én is gondolkoztam az olaj visszavezetésén, de éppen ezért letettem róla. Hetente 1-2-szer engedtem le a kondenzátumot ("folyamatosan" üzemelt, erről ment a kis kerti tavacska levegőztetése először csak télen, majd télen-nyáron, 5 évig). Félévente elég volt egy kis hidraulika olajjal után tölteni. Még most is megy, de nagyon ritkán indul, mert nem nagyon ereszt Én a helyedben megnézném, Nálad mennyi vizet tartalmaz a kondenzátum, nehogy tönkre vágja a gépeket a bekerülő víz, meg persze Téged se rázzon meg!!! Szép napot!
Köszönöm a segítséget mindkettőtöknek. Mennyi olaj kellhet beléjük? Forrasztás előtt kiöntöttem őket, majd azután egyenlőre vissza. A kisebbikben kb. 1 deci, a nagyobbikban kevesebb mint 2 deci volt. A kisebbik úgy tűnik, hogy nagyon köpi, a nagynál meg nem igazán vettem észre, hogy hordaná.
Valahogy eszembe sem jutott, hogy az olajcsapdában víz is ki fog csapódni. Bár logikus. Már meg is rendeltem az 1/8"-os golyóscsapokat. Mint látható az utolsó képen még ott van a bypass vezeték csak le van zárva egy sapkával. Mind 2 kompresszornak külön-külön olajleválasztója van. 250 mm hosszú DN25-ös csőből. Összesen van bennük 400-400 darab 4-es, 5-ös és kb 300 darab 6-os anya. Bízom benne, hogy a funkciójuknak megfelelően fognak üzemelni. A nyomáskapcsolóban lévő lefúvatószeleppel az a gondom, hogy alacsony nyomáson nem zár le. Az a mennyiség amit a két kompresszor termel az azonnal el is szökik ott. Nem képesek annyit termelni, hogy lezárjon a lefúvató. Ezzel mit tudok kezdeni?
Az gépfüggő, hogy mennyi kell bele. Annyi a lényeg, hogy a forgórész tengely vége beleérjen az olajba, de ez sajnos kívülről nem látható Én a kis BOSCH kompiba kb 1 dl töltögetek be félévente, 2-2,5 dl lehetett benne gyárilag.
Inkább hordja ki, minthogy besüljön a kenés hiánya miatt... Véleményem szerint az a kb 2 deci elég lesz...
Nekem a lefúvatót mechanikusan zárja a membrán, ami a "nyomáskapcsolót" (mármint az elektromos részét a nyomáskapcsolónak) kapcsolgatja, de lassabban zár le, nyomásfüggetlenül. Nézd meg, nem állítható-e az is, mert nem tartom elképzelhetetlennek...
Az egyik nyomáskapcsolómban nem akart lezárni ez a kis szelep, ott autógumi szelepjével helyettesítettem, azóta tökéletes.
Sziasztok!
Ebből a motorból szeretnénk a pumpát csinálni.A kapcsoló nem volt meg hozzá,most ha bedugjuk a 220v -ra nem működik.Mit kellene átkötni,hogy direktbe menjen? Köszönöm a segítséget.
Mi van a barna és a fekete vezeték végén? Elvileg azokat összezárva indulnia kellene.
Nem vagyok nagy szakértő,bocs ha rosszul fogalmazok.A fehér 3 ersen jön a 220 V a képen látható helyekre a bal oldalon.A jobb oldalon pedig már 4 vezeték megy ki és egyiknek sincsen semmi a végén csak saru.Talán a kapcsolóhoz ment.Holnap össze kötöm a barnát a feketével.Remélem jó lesz.
Köszönöm a segítséget.
Egy rövid két sarus vezetéket huztam a barna és fekete helyére és működik.
köszönöm a segítséget!
Sziasztok,
Építettem egy kompresszort hűtőgép légsürítőből, meg pár olcsó alkatrészből. Jelenleg 2 problémám van. 1. A nyomáskapcsolóban lévő tehermentesítő szelepnek nem ad elég nyomást induláskor a hűtőgép kompresszor, ezért csak úgy zár le ha összefogom a pa csövet és miután 2 bar fölé megy a nyomás a tartályban már lezár (de nem majd enged le, csak ha lazárbbra veszem a csövek illesztéseit ). Ez megoldódik, relé és elektromágnenses szeleppel. 2. Elméletileg van hővédelem ezekben a kompresszorokban. Működés után fél - egy percig nem akar elindulni (tehermentesített nyomóág esetén persze) csak búg. Ki szeretném kötni ezt a vezérlést. Kérdésem az, hogy a szürke dobozban lévő elektonikát szinte ki is dobhatom? Vagy abba van azért egy indító relé is? Hogy nézhet ki (hogy nézhet ki a hővédelem, vagy bármilyen védelem)? Még nem bontottam meg de a napokban megtörténik. Köszi a segítséget!
Szia!
A hővédelem egy bimetálos kapcsoló szokott lenni. Kb. így néz ki: Bővebben: Link
Megbontottan az elektronikai boxot. Az első képen látható hogy kiiktattam a túlterhelés védelmet. kapcsolótáblából egy fekete vezeték meg és zöldre vált át, az megy a legfelső érintkezőre.
Az indító relére csak egy kék kábel megy. Ebben az állapotban is fennáll az az állapot, hogy nem indul azonnal, csak kb. fél egy perc után. Az indító relébe van késleltetés? Van neki 4 lába esetleg máshogy kell rákötni?
Ez PTC relé , van benne egy "termisztor" csak akkor indít ha már visszahűlt, ha azonnali indítást szeretnél , cseréld ki áramrelére
A hozzászólás módosítva: Ápr 27, 2016
SzevasztoK!
Ha kicseréled a relére akkor sem biztos, hogy fog indulni. A nyomás oldalon tehermentesíteni kell. Nem lehet rajta a tartály nyomása. Üdv. M.
Okk köszi, utánanézek.
User1914: tehermentesítve volt.
Ez a kompresszor így nem tud indulni, hiába van tehermentesítve.Egy olyan relé szükséges amely egy kondenzátort 50-60µF kapcsol rövid időre az indítótekercsre.A védelmet ellátó bimetallt nem szerencsés kihagyni.
A hozzászólás módosítva: Ápr 27, 2016
Sziasztok
Kaptam egy kombi hűtő motort kompresszornak szeretném használni be is kötöttem megy szépen A kérdésem az ,hogy az índitórelét lehetne nélkülözni?pl ha kiszedem és csak a klixon maradna,és ügy kötném a tűskére a nullát a fázist meg a klixonról?
Szia! Ha kilehetne hagyni, akkor a gyártó sem tette volna bele, csak úgy heccből.
Valamiért csak azt a nevet adták neki, hogy "Indító relé"....
Hello
Kellene egy kis segitség Van egy barkácsolt kompresszorom hűtő kompresszorból.Ahoz kellene segitség,hogy van e valami megoldás,hogy ha nem fujtatok vele akkor engedje el a levegőt ne kelljen rögtön lekapcsolnom.van hozzáz tömlőm pisztolyom és az elzárja a levegő utját.(és idővel szétnyomja a tömlőt) Ugy mint a táskakompresszoroknál azoknál ha elengedem a pisztoly ravaszát akkor a szabadba fuj ha pedig pl kereket fujtatok vele akkor a csőbe nyomja. Hogyan tudnám igy megoldani mert tartájt nem akarok hozzá,és ugy 8 Bar nyomás kell nekem. A hozzászólás módosítva: Jún 16, 2016
Szia,
Én a képen látható állítható (2-10 Bar) lefúvó szelepet építettem a nyomócsőbe.
Köszönöm a tanácsot ma meg is vettem a lefújószelepet
0,1-5Bar nekem ez elég
Kérnék mégy egy kis segítséget.
Szereztem egy porral oltót tartálynak. Kérdésem az lenne ezt ívvel tudom hegeszteni vagy csak lánggal? Lábat akarok neki csinálni meg tartót a motornak rá. Illetve ezek hány bár nyomást bírnak, 8körül jó lenne.
A nyomáspróbára nem emlékszem, de a lábakat, egyebeket bilinccsel oldd meg. Hegesztésnél megváltozik (gyengül) az anyag!
azt tudom, hogy gyengűl, de gyárilag is heggesztettek rá tartő fűlet, illetve én is csak oda akarom csip(p)ent(e)ni. nem néztem még, hogy milyen vastag anyag(.)
A hozzászólás módosítva: Jún 20, 2016
A "gyári" hegesztés nem fusi, és utána van nyomáspróba. Jobb a béke!
8 bár nyomást még egy kóláspalack is kibír (igaz csak éppen elviseli), a tartály fala meg kb. olyan 3mm-es lemez. Ha tudsz rendesen hegeszteni, akkor hegeszd oda amit kell.
Szia.
Ha emlékezetem nem csal, ezeken a palackokon lévő nyomásmérők kb. 18Bar környékén szoktak állni. Hogy amiket néztem porral oltók-e, azt nem tudom. De a palackokon rajta kell lennie, a nyomáspróba idejének és a próbanyomás értékének. A gyári hegesztések után általában hőkezelik a palackokat, ekkor veszi fel a palack acélszerkezete a végleges "felépítését". Hegesztéskor az anyagban feszültségek keletkeznek (nem elektromos feszültség!), az otthoni hegesztést, csak akkor ajánljuk, ha profi vagy benne. Utána pedig tanácsos nyomás próbázni az üzemi nyomás többszörösével (a gyárak talán tízszeresével szokják, de nem emlékszem pontosan). A hozzászólás módosítva: Jún 18, 2016
Sziasztok.
Nekem is lenne egy kérdésem, bár nem elektronikai. Szereztem egy hűtőkompresszort. R12-es hűtőközeggel volt gyárilag feltöltve. A méretei 160mm átmérőjű és 190mm magasságú henger (lekerekítve). Nem pont ilyen, de fizikailag így néz ki. Nagyjából mennyi és milyen olajat töltsék bele? Az olajleválasztást a mellékelt módon gondoltam megoldani, persze a csöveket ívesen, lejtősen megoldani, hogy amikor a kompresszor nem fúj, akkor az olaj visszacsorogjon a kompresszorba. A hozzászólás módosítva: Jún 18, 2016
A világhálón nézelődve a látottak alapján támadt egy jobb ötletem. Vízleválasztót pedig a kompresszor szívóoldalára teszek, természetesen porszűrő után.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |