Fórum témák
» Több friss téma |
a tápfesz, a motor van bekötve, és a gázkar helyett egy poti, semmi más.
Először is Üdv. kedves mindnyájatoknak!
Mivel ez az első hozzászólásom és ráadásul rögtön egy kérdéssel illetve segítségkéréssel kezdeném. Egy Z-TECH ZT-08 36V-os elektromos kerékpárral kínlódom, ami annyit csinál, hogy ráadom a gyújtást és szépen világít minden rajta, de ezen túl meg sem mozdul. Most egy új elekronikát dugtam rá, de semmi változás. Illetve mégis, a régi elektronikával nem világított a féklámpa, az újjal tökéletesen megy az legalább. A gázkar is tökéletes, tesztelővel néztem, de még abból is dugtam rá újat de semmi. A teszterre visszatérve, aszerint a motor hall érinkezői is jók. Még egy dolog a teszterről, ezzel az elektronikát is lehet(ne) tesztelni, de a leírás alapján egyszerűen nem bírom produkálni azt, hogy a gázkar húzására a ledsor a "műszeren forogjon" a kerék forgását imitálva. Használt már valaki ilyen tesztert esetleg? Tudnátok valami tanácsot adni az elektromos hibáját illetően?
Helló! Próbáld meg hogy csak a motor, a hall jeladók csatlakozója, a tápfeszültséget és a gázkart kötöd rá az elektronikára. Természetesen a gyújtáskapcsolótól jövő megszakított pozitív tápot is be kell kötni, ezeken felül viszont ne legyen más bekötve. ha még így sem megy akkor valószínű elektronika rossz.
Sziasztok.Szép Napot Mindenkinek!!!
Volna egy kérdésem hozzátok.Adott egy 48 V 300 W-os elektromos robogó 48V-hoz való izzókal,relével.Az volna a kérdésem,hogy ha egy ilyen robogóba kicseréli az ember a vezérlőt 36 V-ra és az agymotort is 36 V-ra akkor az izzókat is kell az index relét is kell vagy az maradhat?Mindennek muszáj 36 V-os nak lennie vagy az izzók gyengébben világitanak de maradhatnak? Ezzel nem vagyok tisztában teljesen.
Üdv mindenkinek! Valakinek van olyan jellegű tapasztalata, hogy a hagyományos savas autó akkumulátor mennyire tartós az elektromos kerékpárokban? Mivel közel a fele annyiba kerülne a hasonló kapacitás mint amire szükségem van, így elgondolkodtató a felvetés. 35Ah-s Japán autókban használt keskeny akkura gondoltam. Ez nem sokban tér el a jelenlegi 33 Ah-s akkumulátoraim méretétől, és kellőképp át tudnám alakítani a tárolórekeszt a plusz méretek befogadásához. Már csak az a kérdés, hogy meddig lenne működőképes egy ilyen módon használt akkupakk?
Fenyegetőznek vele, hogy nem bírja annyi ideig, de én azt gondolom sokáig megy vele, ha nem gyakran meríted teljesen ki.
Igazából ha a felétől többet bír mint a hivatalosan erre a célra kialakított akku, akkor már megérte...legalábbis az árát mindenképp. Jelenleg elég gyorsan merülnek az akkuk, így azt gondolom, hogy legalább egy akku már nagyon a végét járja, így lehúzza a többit. Persze így a robogó sem a leg jobban működik, és alig 10-15km után már lehet tölteni újra. 1500W-os motor-ról beszélünk. Érzésem szerint az 50%-át tudja annak amit kéne. Ritkán használom hosszabb távokra, így nem kell nagyon sokat merítenem a rendszert, azaz gyakran tudom tölteni.
Erre a kérdésedre tapasztalat hijján jóformán senki nem fog tudni válaszolni.
Az autó akkumulátorok nem ciklikus kisütésre vannak tervezve (elvileg). Az autó akksi azt szereti, ha folyton fel van töltve (maximumra), úgy birja sokáig. Ha sokszor lemeríted és utánna újratöltöd, azzal az élettartamát csökkented. Persze attól még lehet, hogy így is elmész vele akár egy évet is, ki tudja. Gondolj bele, egy kocsiban az akkumlátor (ha jó a töltőrendszer és a generátot) kb 2-3mp -ig van kisütés és merítés alatt, amíg önindítózol. Ez után a generátor folyamatosan tölt, és ellátja a többi fogyasztót is energiával (nem pedig az akkumulátoré ez a feladat). Ez a magyarázata annak is, hogy akik hosszabb távolságot mennek az autóval, azoknak az akkumlátora is tovább fogja bírni, mint azoké, akik csak a városban szaladgálnak, és gyakran önindítóznak. Ha konkrét és pontos választ szeretnél, akkor bizony neked kell ezt meghatároznod teszteléssel. (Hacsak nem találsz valakit ebben az országban, aki már végzett ilyen kísérletet.) Magyarán veszel X összegért annyi autóakksit amennyi feszültség szükséges a villanyverdádhoz. És megveszed a ciklikus kisütésre tervezett akkukat is szintén a szükséges feszültség összeállításához, körülbelül ugyanolyan súly és kapacitásértékkel, mint amilyet az autóakkukból raksz össze. Aztán felváltva használod őket, egyik nap az autóakksipakkot, másik nap a ciklikus aksi pakkot. Ügyelsz rá, hogy mind a két esetben ugyanolyan útviszolyok, időjárási körülmények, távolság és sebességgel közlekedj mid két esetben. Így biztosított a közel azonos teljesítményű és idejű terhelés. Ennek persze az a hátránya, hogy nem olcsó mulatság, és legjobb esetben sem kapod meg a választ elég hamar, csak akkor mikor már az egyik akkupakk érezhetően veszít a teljesítményéből. (Valószínüleg az ólmos lesz a vesztes.) Persze ezt még cifrázhatod annyival, hogyha elég rövid távon használod, (pár Km) és utána azonnal fel is tudod tölteni minden használat után, még az is elképzelhető, hogy akár a ciklikus akku élettartamát is megközelítheti (de nem hinném, hogy eléri), viszont mindenképpen tovább fog tartani így, mintha hosszú távra használnád, és alulmerítenéd minden alkalommal. Aztán ha az ólmos kipurcant, jársz tovább a ciklikus aksikkal, és kipurcantod azt is. Az így megkapott idő különbségéből, és a befektetett költségvetésből neki is állhatsz kiszámolni, hogy melyík érte meg jobban. (Nem jön rám gyakran, de úgy néz ki megint szófosásom volt...)
Nem gond, legalább van hozzászólás
Azt nem is feltételeztem, hogy addig bírná a sima akku mint a ciklikus, de mivel fele annyiba kerül a sima ezért talán érdemes lenne kipróbálni....Remélhetőleg azért pár hónapot mindenképpen kibír, úgy meg már nem akkora pénzkidobás ha netán elkezd tönkre menni. Más kérdés is eszembe jutott viszont idő közben... A vezérlő elektronikánál van valami megbízható módszer a leadott áramerősség növelésére? Természetesen olyan érdekel ami nem teszi tönkre rövid időn belül az elektronikát. Idézet: „Remélhetőleg azért pár hónapot mindenképpen kibír...” Ez igaz, főleg akkor, ha rövid távon használod, mint írtam is. És én inkább hajlok afelé, hogy csak ebben az esetben érdemes az ólomsavast kipróbálni, hosszú távra inkább a ciklikust ajánlom, hiába drágább. De tegyük fel, megveszed az ólmosat 30 EFt -ért, és mész mondjuk 6 hónapot (csak hasamra ütöttem), aztán kuka. Majd megveszed a ciklikusat mondjuk 100EFt -ért, és mész vele (megint csak hasamra ütök) pl 30 hónapot. Szóval kijön az, hogy az ólmossal 5000 Ft-ért furikáztál havonta, a ciklikussal meg 3333 Ft -ért furikáztál havonta. Így már látszik is, hogy rosszabbul jártál az ólmossal. Arról nem is beszélve, hogy a ciklikust nem feltétlen muszály minden túra után újratölteni, míg az ólmosat erősen ajánlott. A ciklikussal lehet háromszor is megteheted ugyan azt a távot, töltés nélkül. Nos ebben okosnak lenni nem könnyű, és te is csak kipróbálás után tudod majd levonni a következményeket. És még mielőtt a számokra alapoznál, újra leírom, minden szám ami a hozzászólásaimban szerepel, csak egy véletlen kitalált szám, azokra semmit ne alapozz. Ezeket semmivel sem cáfolni sem megerősíteni nem tudom, csak az elméletet próbáltam jól megvilágítani. (Láttam már házilag készült elektromos autót is üzemelni ólomakkukkal igaz csak a TV-ben, de ment. És ne felejtsük, hogy léteznek elektromos golfkocsik, targoncák is amik először ólmos akksikkal üzemeltek. Ma már valószínüleg ezeket is ciklikus akkuval szerelik, de lehet akár választás kérdése is...) A lényeg annyi, ha rövid távon használod, és megoldott a minden napi újratöltés, ebben az esetben talán (de még így sem garantálja senki) érdemes próbálkozni az ólmos aksikkal. Hosszú távon, vagy a rendszeres töltés hiánya esetén semmiképp nem próbálnám ki. Biztosan nem véletlenül tervezték meg és öltek bele milliókat (tízmilliókat ki tudja mennyi pénzt) a mérnökök, hogy kifejlesszék a mélykisüléses ciklikus akkukat. (Persze az összeesküvés elmélet rajongói máris előállhatnak azzal, hogy mindez azért van, hogy háromszoros áron el tudják adni ugyanazt a terméket...) Kiki döntsön maga. Az áramerősség pedig két másik paraméter függvénye. Ha növelljük a feszültséget, vagy csökkentjük a terhelő ellenállást. Mindkét esetben az áramerősség és ezzel a teljesítmény is nőni fog. De nem tudom miért épp áramerősséget akarsz növellni, ha ezzel az a szándékod, hogy a sebességet növelld, akkor az első lépés (feszültség emelése) jöhet szóba, mivel az ellenállást (konkrétan a motor ellenállását) nagy valószinűséggel nem fogod tudni csökkenteni. A feszültség növellése pedig nagyban függ a vezérlőtől, hogy milyen módon oldható meg, és tolerálja -e egyáltalán a nagyobb feszültséget valamilyen mértékben. Amennyiben nem, ott akkor rendkívül alaposan ellenőrizni kell, hogy megoldható -e a teljesítményfetek esetleges cseréje, és a vezérlőáramkör tápegységének módosítása, hogy alkalmazkodjon a nagyobb bemenő feszültséghez. Valamint ha túlfeszültség érzékelős, az is megoldásra vár, hogy a nagyobb feszültséget még normális értéknek vegye (pl feszültségfigyelő ellenállásosztó átméretezése) a vezérlő és ne tiltson le minden működést.
Lehet, konkrétan nem tudom mi van benne...
A lényeg, hogy az autóakku nem szereti ha sokszor lemerítik, a másik meg épp arra van kifejlesztve, hogy sokkal tovább bírja, ha teljesen lemerítik... (Nevezzük inkább akkor mélykisülésesnek...) Az próbáltam elmagyarázni, hogy azt (a mélskisülésest) sokkal tovább (kissebb kapocsfeszültségig) lehet kimeríteni.
Hello!
Hát igazából van egy gomb rajta amivel tiltod a motort (ha tekerni akarsz csak ne kapcsoljon be a "rásegítés"). Ennek volt megszakadva a kábelje és emiatt nem indult soha! Ennyi egyenlőre!
Áramerősség növelésre azért gondoltam, mert gyengének találom a járgányt. Az elektronika a ráírtak szerint 45A áramerősséget tud kifacsarni magából ha jól értelmezem. Viszont egy 300W-os bicikli is felhozott így a dombon mint ez az 1500W-os.Mivel gondoltam rá, hogy a későbbiekben esetleg " tuningolni " szeretném a járművet, így szándékosan olyan elektronikát rendeltem ami nagyobb feszültségről is üzemeltethető. Tegnap átkötötem 60V-ra a rendszert, valamelyest jobb lett így az erő és a sebesség is, de az 5. akku már nagyon gyenge... Ráadásul be kéne szereznem egy nagyobb feszültségű töltőt így, amire most nem szeretnék fölöslegesen költeni.
Valaki meg tudná nekem mondani, hogy pontosan mekkora feszültséget kellene tudnom mérni egy ciklikus akku pólusai között? A 4 akkuból 3-nál 12.7-12.6V-volt egynél pedig szinte kerek 13V. Arra nem emlékszem már, hogy teljesen fel e voltak töltve az akkuk, de ha jól gondolom, akkor is egyforma feszültségűeknek kéne lenniük.
Ha nem új akksikról van szó, akkor gondolom ez a kis különbség betudható az elhasználódás természetes folyamatának (a különböző belső ellenállás miatt), esetleg gyártási szórásnak.
De úgy kellene kipróbálni, hogy külön külön feltöltöd mindegyiket, és úgy méred meg a feszültségüket.
Üdvözletem mindenkinek! Segítséget szeretnék kérni elektromos robogó elektronikájával kapcsolatban. Édesanyámnak a robogóját rendszeresen én szoktam rendbe szedni, aksi csere stb. Másfél hónapja teljes felújítást csináltam, mivel elég viseltes volt; aksit, gázkart, világítás vezérlőt ki kellett cserélni, mert a régit a napfény szétégette. Azóta viszont alig tud vele menni 3-6 km-t, mivel egyik pillanatban még 80-90% töltöttségi szintről lemegy 10-20%-ra, alig tud vele hazamenni. Az aksikat bemérve viszont a töltöttségi szint nem ezt mutatja 13.2v-13.6V . A vezérlőegységre gyanakodtam, ezért az is ki lett cserélve, de a probléma továbbra is megmaradt. Fogalmam sincs, hogy mi lehet a gond egy tökéletes állapotban lévő aksikkal. A régiekkel többet tudott megtenni, mint a mostaniakkal. Valakinek van valami ötlete, hogy mi lehet a probléma? A robogó 36V 36Ah (3x12v-12Ah) akucsomaggal megy. a válaszokat, segítséget előre is köszönöm
Idézet: „Az aksikat bemérve viszont a töltöttségi szint nem ezt mutatja 13.2v-13.6V” Hát akkor mit mutat pontosan? (Lehet csak félreérthetően fogalmaztál, de én nem vágom...) Vezetéke(ke)t cseréltél? Nem elképzelhető régi sérült, törött, érhibás vezeték? Amit mondjuk kívülről nem is látsz a szigetelés miatt? Esetleg kontakthibás, oxidálódott érintkezők, csatlakozók? Ha van szkópod, esetleg meg lehet próbálni az akkumlátor pólusain feszültségszint karakterisztikát rajzolni terhelés alatt menet közben. (Mármint úgy, hogy ráülsz, és mész vele, az nem elég, hogy felbakolod és úgy próbálod.) Ha nincs, egy DMM -el ugyanígy monitorozni az akkuk feszültségét. Így meg tudod állapítani, hogy valóban az akksik térdelnek be, vagy csak az elektronika hiszi ezt... Ha van megfelelő méréshatáru árammárőd, azt is tedd rá, és figyeld mindkét értéket egy teljesen feltöltött állapottól kezdve egészen a kimerülésig...
Kedves frici.hu,
Nekem is kb ilyen töltőm van, mint az általad megadott kapcs.rajz. Az én problémám az, hogy csatlakozó csere után (motoron töltő csatlakozó) fordítva lett bekötve, azaz meg lett cserélve a polaritás. A töltő egy hangjelenség után nem működik. Mi lehet ilyenkor a probléma, mi tud tönkremenni benne? Hol kellene keresnem a hibát? Válaszodat előre is köszönöm.
Szia!
Bár nem nekem címezted, azért tudom valószínűsíteni a hiba helyét. A töltő nyákján a töltőcsatlakozó oldalán van egy teljesítményellenállás, jellemzően 0,1Ohm 3W körüli, ritka esetben 0,15Ohm. 5W-osra szoktam cserélni. Ha készítesz egy képet a belsejéről akkor többet tudunk segíteni.
Üdv. Régi Tornádó villanybicó bal oldali kormány markolatát hogy tudom levenni? Nem látok csavart sehol, húzásra nem jön. A fékkart kellene cserélni, emiatt le kell venni .
Köszönöm.
Szia!
Fogsz egy csavarhúzót, bedugod olyan mélyen a markolat és a kormány közé, ahogy csak tudod. Kicsit megemeled, és befújsz hajlakkot a résbe, lehet a legolcsóbb is. És szinte magától leugrik, csak vigyázz le ne verj valamit.
Szia!
weend tanácsa jó egészen a hajlakkos részig, azzal inkább visszaragasztani szokták ha már nem tapad eléggé. Csavarlazítót/WD40-et használj, amit visszahelyezés előtt törölgess le.
Ha nem értesz hozzá, inkább ne beszélj butaságot.
3 évet húztam le bringaszervizben, hidd el jópár markolatot szedtem le és raktam vissza - ráadásul WD40 inkább van egy hobbista készletében mint hajlakk...
A hozzászólás módosítva: Jún 29, 2016
Csak lehúzni kellene, a tapadása fogja oda, és kenéssel csúszna könnyen?
Köszi.
Akkor bízzuk a kérdezőre, hogy a „szervizesnek” vagy a gyárnak hisz-e.
Elég sok makacs markolatot így szedtem le. Ahogy weend is írta egy kis méretű csavarhúzóval aláfeszítesz, amilyen mélyen csak tudsz, és mellette befújsz egy kis anyagot (célszerű ha van rajta fúvócső és mélyre betolod azt is). Utána néhány csavarás és le kell jönnie.
weend: felrakáskor nem vitatom a hajlakk használhatóságát, viszont leszedéskor könnyen mellé lehet fújni, száradás után pedig ragad, ami kellemetlenségeket okozhat, és a visszarakást nehezíti. köbzoli: igen, könnyen ki lehet hajtani, amíg nem spiáterből készül a fékkar. Acél bilincsessel ritkán találkozni - kivéve a korai szériákat. A hozzászólás módosítva: Jún 29, 2016
weend, rolie, köbzoli.
Köszönöm a válaszokat, mindenkinek hiszek. Az eredeti acél bilincses, de a mostani cseredarab fix fém, nem hajtható szét.
Melléd állok!
Akárki akármit is mond, én injekciós tűvel és piklivel szoktam benyomni egy csepp olajat közé és ahogy mondtad is 2-3 forgatás és leesik. utána szépen elmosom és mehet vissza. Semmi extra nincs ebbe, nem kell most azonnal elájulni. ( "szenvedjen aki hülye alapon működik ez a markolat levétel. "
Hali! Én sok markolatot szedtem már le. Az én módszerem: a markolat elé teszek egy 20-22 -es villás kulcsot(a kormány átmérőjétől függ) ,hogy az majdnem körül fogja a markolatot,és elkezdem kalapáccsal ütögetni a villáskulcsot,ami nagyon szépen maga előtt tolja lefelé a markolatot.Nem volt ezzel sosem problémám. Üdv!
A hozzászólás módosítva: Jún 30, 2016
|
Bejelentkezés
Hirdetés |