Fórum témák
» Több friss téma |
Köszönöm a választ.Őket próbáltam,de sikertelenül.
Házilag nem megoldható az átalakitás .Ha meg bármilyen cégnél próbálod átalakittatni akkor nemleges választ fogsz kapni.Maximum úgy tudom elképzelni az átalakitást hogy olyan klima elektronikáját beleépiteni amiben ugyanez a tipusú komp van (kültéri-beltéri elektronika csere) de az meg nagyon nagy költséggel jár (kb 100e)
A hozzászólás módosítva: Ápr 6, 2017
Értem.Akkor megpróbálom alkatrészenként eladni.Köszönöm a választ.
Hello
Hogyan tudom a klíma üzem idejét számítógépen megfigyelni?Ugy értem,h mi kell ahhoz,h mondjuk egy elektronikus szervíz csatlakozón vagy micsodán megfigyeljem a rendszer működését vagy épp hibáit?
Sziasztok!
Az autóm klímája nem hűt(már tavaly nyár óta).Szépen lassan,hetek alatt csökkent a hűtési képessége a nullára.Egy OPEL Astra G az autó.A szerviz manométereket rátéve a képeken látható eredményt kaptam. Motor üzemmeleg: Klíma áll: Phideg oldal:6,2 Bar; Klíma bekapcsolva: 5,6Bar... Klíma tovább megy kb 2 percet: 5,2 Bar. A meleg oldalon a nyomásmérőn alig látni nyomásemelkedést.A klímakompresszor kuplungja stabilan behúz,a kompresszort kézzel könnyedén át tudom forgatni(Ezt a céges Fordon is megnéztem,érzésre ugyanaz). Jól sejtem,hogy ki kell a kompresszort cserélnem? Vagy javíthatóak ezek?Egyáltalán,mi megy ezekben tönkre? (A felépítését ismerem,autodidakta módon képz(el)em magam klímásnak) Köszönöm! István
Sziasztok.
Tudna valaki segiteni Audi A4 b6 klimat control hoz elektronikai rajz vezetékekről, csatlakozókról. Előre is köszönet.
A leírásod alapján kb két eset lehetséges:
- nem szállít a kompresszorod - elég nagy gubanc - hiába húz be a kuplung, valójában nem hajtja a kompresszort - kisebb gubanc Szerintem. Majd az autóklímás szakik kijavítanak, ha nem így lenne.
Közben levettem a kompresszort,és nagy valószínűséggel az lesz a baj. Hétfőn leadom egy szalműhelybe vizsgálatra.A kuplung sajnos stabilan kapcsol. A kompresszort kézzel hajtva úgy érzem,mintha a szívóoldalra dolgozna vissza egy egy pozícióban. A gázt majd utána,ha jó visszatöltjük.(Vagy kap újat). A rendszer teljesen tömített volt,sehol nem láttam olajnyomokat.
Kivétel a váltó,az olajködös,de az nem ez a rendszer. István
Sziasztok.Hűtőközeget hol tudnék venni,ami nem 12kg-os kiszerelésben van?r410a-r134a-
Suzuki swift sedam,klima rajzót keresek,és hogy hol találom a klima relét.válaszokat elöre is köszönöm.
Sehol ! Csak kékkártyás szerelőknek adnak a hűtős boltokban ..
Mindjárt arany árba merik a gázt, szerencsére az R134 csak 10-20 % drágult viszont az R404 ára az egekig emelkedett, nálunk mar 30 EUR kérnek kilójáért!
Köszönöm,de a kérdés még mindig nyitott!Ötletek,gondolom,ezzel a gáz kérdéssel nem csak én vagyok így?
Hello!
A Zsozsós oldalon hirdetett egy illető 700 g-os kiszerelésben legutóbb valami 5000 Ft körül. Azt nem tudom,hogy az E-Bay-es klímagázokat be lehet-e hozni az országba?Ott látni borotvahab méretű spraysdobozos kivitelűeket direkt házi töltésre. István
Közben ránéztem az ebay-en.Sajnos csak hivatásos szerelőknek adnak el ott is. (Ebay.de)
Marad tehát a hivatalos út.
Egyébként a 404 nem klímagáz a legtöbb forgalomban lévő klímában 407-410 van a régebbiekben 22 . az atóklímákban meg 134 ha jól emlékszem, ...
A hozzászólás módosítva: Jún 13, 2017
Nem értem még azt sem , hogy minek egyáltalán egy magánembernek 1kg klímagáz ? Ha a klímából elszökött a gáz annak oka van ,és nem lehet csak úgy egy palackból feltölteni. Vákuum szivattyú klímás csaptelep spec tömlők digitális mérleg kell csak a feltöltéshez ez mind megvan a műhelyedben ?
Hello!
Szeretném a segítségeteket kérni. Van egy Genex platinum nevű inverteres klímám amit a lakással együtt vettem tavaly nyár végén. Típusa: GP5WMGR-25W/XBP-GWHD09B2NK3AC Kültéri egység vezérlő típusa: GRJW9M-A1 v2.4 Nah és az a probléma hogy ha bekapcsolom akkor a beltéri egység elkezd dolgozni /keringeti a levegőt és mozog a lapát/, 2-3 perc elteltével kiadja a feszültséget /kimértem/ a kültéri egységre de az azonnal H5ös hiba kódot jelez /IPM protection/ a kültéri vezérlő paneljén található ledeken keresztül és a beltéri egység fűtés /sárga/ ledjén is. Volt kint klíma szerelő /alapból nem tudta a hiba kód jelentését én derítettem ki/ megmérte a nyomást ami rendben volt szerinte. Azt mondta a kompreszor nem szállít. Abban maradtunk hogy panel csere, de mivel már nem gyártják így ez off Kimértem a kompresszor motor tekercseit és 1.3ohm-ot mértem minden kombinációban. Olvastam hogy van egy IGBT tranzisztor aminek a cseréjével talán orvosolható a hiba. Nah én csak egy 47N60C3 típusú NMOS-t találtam benne. Aminek a lábai közt nem mértem rövidzárlatot /nem forrasztottam ki a panelból/. Ennek a cseréje orvosolhatja a hibát? Továbbá találtam egy videot is ahol az egyenirányító hidat cserélik ki aminek a Típusa: S25VB60. Sajnos ilyen hidat nem találtam forgalomban esetleg javaslat ami ehelyett jó lehet? Vagy ezzel nem javul meg? Válaszokat előre is köszönöm! Esetleg további ötleteket is szívesen fogadom
Szia.A gáz számát elírtam,407,mindenem van a töltéshez szereléshez,bármihez.Csak gázom nincs.Gáz akkor is kell,ha átszereled,cső szakasz hossza változik,stb.nem csak akkor ha ereszt.
[sub][/sub]
Miért nem lehet joga egy magánembernek, hogy megszereljen valamit lehet kapni mindent ami egy szereléshez szükséges.En láttam olyant, hogy tökéletesen felszerelte a klímát egy pap de olyant is , hogy egy szakmabeli szerelő csúfot űzött a szakmából!En nem vagyok pl. autószerelő de azért megbírom javítani az autóimat.
A hozzászólás módosítva: Jún 15, 2017
Többek között azért, mert boldog-boldogtalan fújkálná a hűtőközeget, meg töltögetné az autóját. A környezetvédelem ezen szegmense már régóta elzárkózik (nagyon helyesen) ettől az iránytól.
A leírás alapján bármely barkácsoló szellemű ember meg tud csinálni egy klíma felszerelést (a szokásos felállásban). Gondolom sejted, hogy a lényeg nem itt lakozik.
Pl a Fujitsu-k némelyike 15 m-ig van előtöltve. Felrakom 3m-re, majd visszaszivat és felszerel 12 m-re. Miért is kell hűtőközeg?
A szerelések jelentős része 5m alatt van. Ezt gyakorlatilag bármelyik klíma teljesíti (előtöltöttség szempontjából). Egyébként tudsz hűtőközeget venni. Egyszerűen a már meglévő klímás vizsgád mellé megcsinálod az F-Gázt, majd egy egyéni vállalkozás, becsengetsz egy kis pénzt, hogy szerepelj a szaknévsorban és vásárolhass, majd annyit veszel amennyit nem szégyellsz. Meg persze elszámolsz vele, vezeted az F-Gáz raktárat stb. Nyílván vannak, akik megoldják másképp.
Szia!
Ez elvileg túláramvédelem hiba lenne. Ellenőrizni a betápot (gondolom ezen már túl vagy) Ellenőrizni a hűtőkört (ha dugulás van, mondjuk nem megy az elektronikus expanziós szelep, akkor a magas nyomásviszony miatt elképzelhető túláram) Kompresszor testhez képest nem zárlatos-e. Elvileg okozhatja némely típusban a hőérzékelők hibája. Javslom ellenőrizd ellenállásméréssel a nyomógáz érzékelőt, a kondenzátor érzékelőt és bent az elpár érzékelőt is. A nyomógáz érzékelőnek más lesz az értéke, mert más tartományban dolgozik, mint a többi. Jó lenne tudni, hogy a szaki aki kiment mit is mért. Nehezen tartom elképzelhetőnek egy ilyen hibaüzenetre, hogy a kompresszor nem szállít. Egyáltalán hallhatóan elindul? Kültéri ventillátor megy? Mikor ráadod a tápot fülelni kell a kültérinél, hogy elkezd-e kattogni (alaphelyzetbe állítja az adagolószelepet)? Szimpla multival az 1,3 Ohm, ha mindhárom érték egyforma, akkor jó is lehet. Hirtelen ennyi. Remélem azért segít!
Ez csak részben igaz az ipari gépek üzemeltetőinél sokkal több gaz kerül a levegőbe műszaki hibák miatt csak ezt sehol sem ismerik be.Egy ipari rendszerben nem sok a 80 kg gaz, tudok olyanról. hogy 1 hónap alatt 4-szer került a levegőbe ilyen töltet amíg a gyártó beismerte , hogy baj van a preszosztatokra felszeret vadonatúj fejlesztésű műanyag csövekkel !
Idézet: Ha csak ennyit értesz hozzá kár volt mindent megvenned ami a töltéshez szereléshez kell , tudod hogyan kell elpárolgásra tölteni egy inverteres klímát ? „akkor is kell,ha átszereled,cső szakasz hossza változik,stb”
Igazad van! Egy 1,5 t 134a-t tartalmazó folyadékhűtőben valóban összeszalad ekkora szennyezeés, de ott már bőven előírás a gázérzékelő, meg elég gyorsan kimennek helyrerakni (több okból is).
Sőt a dezodoros flakonokban, meg fújós festékekben is "hűtőközeg szerű" hajtógáz van, ami ugyanúgy veszélyes. A megszakítókban meg SF6 ami szintén nem gyerekjáték. Sajnos így is elég sok a "palackos" ember. Jön, tölt, várja a pénzt és megy. Képzeld el mi lenne, ha a boltban tudnál venni hűtőközeget, mondjuk 2 kg-os palackban!? Elment két hét alatt? Nem baj, csak 7 ezer egy palack, megtöltöm, még így is olcsóbb, mintha valaki kijön. Ne értsd félre! A gond soha sem a tájékozott, felelősségteljes emberekkel van.
Ellenőrizni a betápot (gondolom ezen már túl vagy)
-A beltéri egység bekapcsolása útán megjelenik a 230V a bekötési pont 1es és 3as bekötési pont közt. Ellenőrizni a hűtőkört (ha dugulás van, mondjuk nem megy az elektronikus expanziós szelep, akkor a magas nyomásviszony miatt elképzelhető túláram) -Ezt nem tudom ellenörizni mert klimás nyomásmérő egységem nincs Kompresszor testhez képest nem zárlatos-e. -Majd meglesem de sztem nem mert akkor elvileg biztosítékot is ki kéne vágnia szerintem Elvileg okozhatja némely típusban a hőérzékelők hibája. Javslom ellenőrizd ellenállásméréssel a nyomógáz érzékelőt, a kondenzátor érzékelőt és bent az elpár érzékelőt is. -4 érzékelő bement van a kültéri panelen. külső hőmérsékelt érzékelő ez 15kohmos és tegnap rámérve 9.81Khomot mértem. Ezen kívűl Overload, exthaus szenzor, 4ikre nem emlxek Ezeket nem mértem de majd megmérem...esetleg 5let hogy emnnyit kéne rajta mérnem? A nyomógáz érzékelőnek más lesz az értéke, mert más tartományban dolgozik, mint a többi. Jó lenne tudni, hogy a szaki aki kiment mit is mért. Nehezen tartom elképzelhetőnek egy ilyen hibaüzenetre, hogy a kompresszor nem szállít. -Hogy mit mértek azt nem tudom nem jegyzeteltem, azt hogy a kompreszor nem szállít azt arra mondták hogy nyomás alapján? nem szállít...nem értek hozzá. Egyáltalán hallhatóan elindul? Kültéri ventilátor megy? -Igen a kültéri ventilátor Elindul igaz csak ritkán. Amikor anno Bekapcsoltam akkor ment, amikor a klímások kint voltak akkor is ment /sajnos azt nem tudom hogy bekapcsolás útán rögtön vagy csak a 2-3 perc elteltével, akkor nem figyeltem ilyenekre/. Tegnap elött bekapcsolás útán nem ment 2-3 perc eltelte után se. Tegnap Bekapcsolás útán 2-3 perccel elindult ment kb 2percet és leállt. Mikor ráadod a tápot fülelni kell a kültérinél, hogy elkezd-e kattogni (alaphelyzetbe állítja az adagolószelepet)? -Amikor a beltéri kiadja a tápot /beltéri bekapcsolása útán 2-3 perccel/ akkor meghúz egy relé...ennek a kattanását hallom de kb azonnal elkezd villogni a hiba led. Szimpla multival az 1,3 Ohm, ha mindhárom érték egyforma, akkor jó is lehet. -Nah ez zseer
Üdv szakemberek. A kérdésem a következő. "Átlagos" split klíma beltéri panelján van egy nagy relé (a tetején is kivezetve az érintkezői). Ha igaz, akkor ez a kompresszor reléje. Ennek a kapcsolt oldala megy a panel hálózati trafójára. Ahhoz hogy e beltéri feszültséget kapjon, elinduljon, vagy a relének kellene meghúznia, vagy valaminek rövidre kell zárnia az érintkezőit. Én az utóbbira tippelek. Na de mi csinálja ezt?
Szia!
Nem a kapcsolt oldala megy a trafóra! Amelyik saru a trafóval van összeköttetésbe, az kell kapja a fázist, és a másik saru megy a kompresszorra.
Akkor nálam itt nem jó valami. A trafó egyik vége kimegy a kékre (N) az OK. A másik vége elmegy a relék közösére, majd a biztosítékra, ez megy tovább a relé egyik érintkezőjére (piros vezeték) és kimegy a csatlakozó "C" jelűéhez is. A relé másik érintkezője megy a sorkapocsba (nincs jelölve) barna vezetékkel. Tehát a trafó csak akkor működik, ha a kékre, és a pirosra adok feszültséget. Nincs megcserélve a piros és a barna?
A hozzászólás módosítva: Jún 16, 2017
|
Bejelentkezés
Hirdetés |