Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Csöves erősítő készítése
Ne feledd betartani a fórum viselkedési szabályait, és a topik megmaradásának feltételeit. [link]
A téma átmenetileg fagyasztva lett, hozzászólni nem tudsz!
Hahó!
Tekert már valaki EL84 SE-nek kimenőt? Felkutattam az internetet, de nem igazán találtam tervet hozzá.
Azért van erről irodalom.
Szeretnék egy kimenő trafóval kapcsolatban kérdezni. Kicsit amatőr vagyok csöves erősítő építésében, de szeretnék összepakolni egy PCL86 SE-t. A lényeg, hogy most akadt egy kimenő trafóm, amit (ha helyes az infóm és a kapcsolási rajzom) egy PCL86 hajt 235V-ról.
Amit nem nagyon értek: eddig azt gondoltam pl az elektroncsőn levő rajz alapján, hogy a primer tekercsen az 5k Ohm simán, ha mondjuk rámérek egy DMM-el és 5k-t mutat, a szekunderen meg mondjuk 4 vagy 8 Ohm-ot... no most ezt a kimenőt megmérve a primer 361 Ohm, a szek pedig 0,4 Ohm. Előfordulhat, hogy ez egy rossz kimenő, vagy a gyári trafókon/képen megadott érték az impedancia és DC-n mérve azok is mást mutatnának?
Amit mértél az a huzal DC ellenállása. 5K/8R az váltakozó áramúlag van értelmezve. Ez az impedancia áttétel. A kimenőd valószínűleg jó.
Van ám kimenőtrafós topik is.
A kimenőtrafó ellenállását multiméterrel mérve, megmérted a feltekert huzal ellenállását. Az az 5 kohm, és 2 - 6 ohm, az impedancia, váltóáramú ellenállás, többnyire az átviendő frekvencia sáv közepén mérve. Ez a hangfrekvenciás sáv esetén 1 kHz. Multiméterrel egyenáramú ellenállást mérsz, gyakorlatilag csak annyi infót ad, hogy szakadt-e a vezeték, vagy nem. Ily módon az áttételét sem tudod megmérni, hagy a trafő a 4 ohmot hány ohmra transzformálja át, a másik oldalra. Mert ugye, a trafó transzformál, feszültséget, teljesítményt, és ellenállást is. A hozzászólás módosítva: Nov 4, 2017
Elnézést a nem jó topik választás miatt!
Köszönöm a választ mindenkinek! Gondoltam, hogy a Z lesz a megoldás, de mondom inkább előbb a kérdés mint a füst.