Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Akkumulátor töltő
Saját áramkörökben használnám őket
amelyek áramfelvétele kicsi. Ezekbe jók, jobbak, mint a félig lemerült hagyományos elemek.
Üdv.
Van egy lifepo4 3.2v 230Ah cellám. Ez amolyan tartalék aksi a napelememhez. A önkisülés miatt szeretnék rátenni egy töltőt de nem tudom hogy mi lehet a legjobb. Valami egyszerű instant megoldás kellene lehetőleg nem arany áron.
Veszel egy töltő modulkát?
https://www.aliexpress.com/w/wholesale-lifepo4-charger.html?g=y&...ce_asc Ha esetleg elég 1A-es a szinten tartáshoz https://www.aliexpress.com/item/1005003141292401.html A hozzászólás módosítva: Jan 23, 2024
Szia. Köszönöm szépen a segítséget. Üresen csak a multiméter van a csipeszeken szépen lehet szabályozni a feszültséget. 12V 55W-os izzót rátéve + multiméter a feszültség ugyan úgy állítható marad. A feszültséget az izzós terheléssel be állítom 13V-ra az akku feszültsége 12.5V. Polaritás helyesen rárakom az akkura a csipeszeket és 16-17V-tal tölti az akkumulátort. Szerintem ez igy akku töltőnek nem jó szabályozható tápnak igen. Sajnos kapcsolási rajz nincs.
Plusz még pár kép. A diak az ujt tranzisztor sönt és a 10A-os orosz analóg amper mérő ment tönkre. A segítséget előre is köszönöm. Lehet kellene egy kiegészítő áramkör ami a töltés vezérlést szabályozná?
A hozzászólás módosítva: Jan 23, 2024
Hello! Ahogy nézem, itt csak egy tirisztoros fázishasítás vezérlés van. Feszültségkorlátozás nincs. Amit Te feszültségszabályozásnak vélsz, az az impulzusok műszer által mutatott átlagértéke.
Tulajdonképpen a töltő, csak a töltőáram átlagértékét szabályozza a fázishasítás változtatásával. Így bármekkora áramot állítasz is be, az nem korlátozódik, mikor az akksi eléri a töltési végfeszültséget. Ezért tölt túl. De tápegységnek sem jó, mert a kimenet, egy lüktető egyenfeszültség.
Ilyenkor nem ideális megoldás egy soros reflektorizzó (vagy kisebb izzó akkutól függően)?
Az orosz tirisztoros akkutöltőt szépen le lehet szabályozni, ha nem túl kicsi az akku, vagy nem túl nagy a belső ellenállása.
Hello! Egy ilyen kapcsolással simán lehet tölteni egy izzóval.
Nem akartam annyi képet felrakni, 2 db dióda és 2 db tirisztor van a kapcsolásban.
Sziasztok, ma egy pofonnal felérő meglepetésben volt részem, amikor kinyitottam a 15 éve vett "TESCO márkájú 6A" autoakkutöltômet (mint kiderült csak a csipesznél volt eltörve a vezetéke). Eddig abban a hitben voltam, hogy valami normális elektronika van benne. Ez helyett egy darab trafó, és két dióda (fél utas egyenirányítás, de középleágazásos trafókivezetéssel, tehát spóroltak két diódát). 6Ampert álmában sem tudott, a mutatós mûszer benne 3A végkitéréssel van.
Rengeteg ilyet eladtak és ha minden igaz, még ma is kapható. A trafó kék szigetelése alatt van még egy hőbiztosíték is.
Egy olyan kapcsolásra gondolok amit a csipeszekre tennék és hiába érintenék össze a kijövő csipeszeket nem történne semmi mert szerintem most is ezzel tették tönkre.
A trafója sem fog tudni többet. Ez a fajta egyenirányítás általános a sima trafós töltőkben, azzal nincs semmi baj. Sajnos ilyesmi kivitelű töltőkre is rákerül az "Automata" felirat. Van is benne annyi alkatrész ami kiadná, de inkább LED-es "kivezérlésjelzőt" építettek belőle...
A legnagyobb újítás a villás biztosíték helyett beépített öngyógyulós. Aztán reklamálnak az ügyfelek, hogy rossz a töltő, mert összeérintik a csipeszeket és nem szikrázik.
Köszi. Nekem ezeket nem adta fel, nem volt együttműködő a kereső
Időnként buta az ali, van hogy többször kell kerestetni, ha nem ad találatot. Mikor ezt néztem és pl az ár szerinti keresésre nyomtam, nem adott találatot, többször kellett próbálkozni
Összeállítottam a rajz szerint, majd beépítettem egy gyári tirisztoros autó akkutöltőbe a kijelzőt.
A töltő 18,6 váltóból állít elő 13,7 egyent, a képe alább. Azonnal működött: 13,3 V és 1,1 A volt a kezdéskor. 2 óra múlva 14,5 V és 0,6 A. Kb. 6 óra múlva ismét ránéztem, de sötét volt a kijelző! Szétszedtem, ellenőriztem a bekötéseket és azt vetten észre - bár kikészítettem a kis elkót -, hogy elfelejtettem beforrasztani! Kivettem a kijelzőt és az asztalon próbálva is üzemképtelennek látszik. Nem merek másikkal is próbálkozni, hátha az is így végzi. Zárlatot mutat a narancs színű dióda. A kondi hiánya okozhatta maghibásodást?
Szervusz.
Bö öt év pihentetés után nekifogtam megépíteni az Accu-Mat1-mod-3.2-est. Az áramkör már működik be van hangolva és én is ott tartok, hogy a panelműszert kellene működésre bírni.Hasonló műszert szeretnék használni mint a tiéd.Amíg csak izzóval próbáltam szó szerint használhatatlan volt akkor független tápról üzemelt.Sem a feszültséget sem az áramot nem mutatta jól, összevissza ugrált vagy nullát mutatott.Aztán átkötöttem, hogy a kimenetről kapja a tápot, ekkor már akkuval próbáltam és a feszültséget már jól mérte köszönhetően a puffer hatásnak.De az áramot továbbra sem méri, akárhogy is kötöm a nagy áramú szálakat.Most a shunt utáni opamp előtti fesz.osztó részen fogok kísérletezni a korábbi hozzászólások alapján.Én ilyen műszert használok.
Átgondoltam az autóakkum töltésével kapcsolatos feladatot. Több féle töltő is van itthon, de Start/stop típusú - AGM - akku van az autómban. Ezekhez más működési elvű töltők kellenek, mint a mezei ólom aksiknak! A másik, hogy nem akarom a töltő mellett lépésről-lépésre figyelni a számok változását. Ha gyanús az akku állapota ( pl. autó ritka használata miatt) vagy egyéb miatt esedékes lenne a töltés, akkor egy egyszerű kézi műszerrel a sarukra mérve alkalmazhatom a töltését. Van többek között a néhány éves lidis automatikus töltőm, aminek van AGM töltési funkciója, gyárilag magfogalmazott menete.
De hasonlóak itt is vannak, igény szerint: https://www.temu.com/search_result.html?search_key=agm%20t%C3%B6lt%...=10032 Nagyra becsülöm az elhatározásodat! A tervezés, megépítés nagy kihívás lenne nekem! A hozzászólás módosítva: Jan 27, 2024
1. Alapvetően az EFB akkunak is pont ugyanolyan töltés kell mint az AGM-nek vagy a hagyományos indítóakkunak.
2. Ha nem használod az autót és emiatt állásában merül, akkor két lehetőséged van, vagy alkalmanként töltögeted egy akármilyen töltővel és műszerrel ellenőrzöd a feszültséget, vagy építesz egy csepptöltőt ami beállítasz mondjuk 12,8V-ra és azt rajta hagyhatod bármeddig.
Az autó egy éves lesz hamarosan, még nincs veszélyben. Azt olvastam, hogy majd 2 szerese ez a 12V 80A - es akku a hagyományos árának. Szeretném lehetőleg minél tovább megőrizni a hadra fogható állapotát! Igen, a csepptöltés biztosítaná az állandó, ideális állapotot. Úgy látom a fenti töltők teljesítik ezt és nem kell felügyelet. Mit gondolsz?
A hozzászólás módosítva: Jan 27, 2024
Első soron a kijelző problémádra reagálva írtam a tapasztalatom az ilyen ill. hasonló tirisztoros töltőben történő használatra.
Azt kell mondjam mint az előttem szóló is tapasztalt, hogy Idézet: Bővebben: Link„A fentiek alapján az akkumulátor töltő paramétereinek mérésére alkalmatlannak minősítettem” Próbáltam így is bekötni 47 és 100µF kondival is de az áram mérés ugrálásán nem segített. Sőt mint írtam tettem a kijelző müv.erösítő nem invertáló bemenete és föld közé (ez a shunt-ön eső feszt erősítő a uC AD átalakítójának) egy 47µF és 100µF-os kondenzátort,de az sem hozott érdemi pozitív változást. Még külön neki szánt dugasztápos táplálás sem segített. Végül úgy döntöttem mivel találtam egy működő 200mV-os dvm-et, hogy maradok a töltő eredeti mérési kimenetének használata mellett. Van még egy 5A deprez műszerem talán még az hozta a legjobb eredményt . De azt azért nem fogom alkalmazni, mert csak 5A-ig mér én meg kicsit feljebb tekertem a gépet 6,5A-re. A trafó szerintem még a 10A-et is bírná de én már ennek is örülök. Eredetileg egy sima teljes hidas több szekunder megcsapolásos töltő volt ami most alakítottam tirisztorosra. Nem az ajánlás szerinti alkatrészeket használtam a hídban, de tirisztorok azt hiszem 15 a diódák pedig 12A-esek. Videót nem tudok feltölteni, mert túl nagy.
Üdvözlök minden fórumtársat!
Lenne egy kérésem. Hallókészülékem van, ebben 312 es gombelem az energiaforrás.Rendeltem 312 es akkumulátorokat, tervezni és készíteni kellene hozzá egy töltőt mert azt horror áron adják.semmi információm nincs az akkuk tulajdonságairól. Előre is köszönöm, a tőltő mechanikáját azt megcsinálom. Tisztelettel Hencz László
Szia!
Tisztázzunk valamit: a 312-es gombelem nem akku ..- ha mégis lenne ugyanilyen számú akku is, nem biztos, hogy a kapocsfeszültsége ugyanakkora. Utánanéztem, van ilyen akku is, de nem semmi az ára - talán van a neten több infó is róla - utána jön csak a hozzá passzoló töltő tulajdonsága. A hozzászólás módosítva: Jan 30, 2024
"Van" A312 akku...
De ezeket rendszerint a "zsebben" töltik, egy aprócska beépített akkuról működő töltőben...nem otthon a 230V-ról. Talán át lehetne alakítani ezeket az olcsó BT füles töltő tokokat ilyen célra...: Bővebben: Link A hozzászólás módosítva: Jan 30, 2024
igen tudom a 312 csk a kiviteli formát takarja akkumulátornak adták el nem tudom elolvasni a zacskón a feliratot kínaiul van. de ha valaki vállalja a töltő elkészítését elküldöm az egyiket azon lehet mérni tesztelni az áramkört nem ingyen kívánom. kifizetek mindent előre is kösz
Laci |
Bejelentkezés
Hirdetés |