Fórum témák
» Több friss téma |
Még mindig az a meglátásom, hogy az indító relé az behúzva marad és rajtahagyja a kondenzátort a segédfázison ezért az áramelvétel hosszabb ideig fennáll és a hővédelem kiold. A füstölgés pedig lehet, hogy a tekercsek valamelyike (talán a segédázisé) felmelegíti annyira az olajat, hogy az helyileg gőzölögni kezd ami kijön a csövön. Kösd le az indító kondenzátor egyik szálát a reléről és csak akkor érintsd oda egy szigetelt fogóval amikor indítasz az indítás idejére majd távolítsd el a mekötési ponttól. Ha így is beindul de melegszik, füstöl a motor akkor az már menetzárlatos lett. Esetleg kimérheted a kivezetéseket egymáshoz képest milyen értékeket mutat. A felső és jobb alsó kivezetése a kompresszornak a főfázis tekercs, a felső és a bal alsó a segédé. A relé az gravitációs működésű azaz az áramelvétel felrántja az érintkezőt majd amikor az lecsökken leesik és bontja a starter áramkörét.
Szia! Nem hinném, hogy a nem belevaló olajtól füstöl. Én évekig használtam hűtőkompresszort levegőt fújatni sima ( Fordba való) 5W-30-as motorolajjal. Semmi baja nem lett. Pedig volt rajta kb. 30-40 literes tartály és volt, hogy több, mint fél óráig is ment folyamatosan. Kézzel megfogva forró volt a háza, de nem füstölt sosem. ( eredeti üzemben is forró menet közben)
Kszönöm mindenkinek a választ! Valószínű a menetzárlat. Igen le van kötve a relé meg a kondi indítás után u.az a hiba. Lemérem ,majd megnézem a belét Kösz.....
Lemértem kérdésem,hogy a mért adatok alapján jó vagy rossz.A folytonosság jó Kösz....
Ha levetted a fedelét és kézzel könnyen forgatható a hajtás és fel tud pörögni a normál fordulatra akkor már csak az áramfelvételt lehetne még megvizsgálni, hogy az rendben van e. Az sokat elárul ha menetzárlatos lenne a motor. A főfázis és segéd ellenállása között nem szokott négyszeres lenni a különbség.
Szia!
Van ehhez hasonló hibátlan fejegységem, este megmérem az ellenállásértékeket.
Megmértem az enyémet, ami szintén 0,34kW-os, ha jól láttam, akkor a tiéd is. Az eredeti indítókondi 71 µf-os.
A tekercsek ellenállásai kb. azonosak, mint nálad, tehát szerintem nincs menetzárlatod: 6,2 - 5 Ω 20,8 - 19,2 Ω 26,1 - 24,2 Ω
Csak halkan megjegyzem menetzárlatot nem lehet kimérni ellenállásmérővel .
Ilyennel szokták A hozzászólás módosítva: Márc 16, 2024
Akkor én is csak halkan jegyezném meg, hogy semmi köze az általad linkelt eszköznek a szóban forgó kompresszorhoz.
A hozzászólás módosítva: Márc 16, 2024
A zárlatkeresés minden elektromotornál azonos metódus ha kompresszor ha mosógép az áldozat . És mint írtam egy ellenállás mérés nem mutatja ki a menetzárlatot .
Idézet: Erre reagáltam . „A tekercsek ellenállásai kb. azonosak, mint nálad, tehát szerintem nincs menetzárlatod:” A hozzászólás módosítva: Márc 16, 2024
Köszönöm! Szereztem még két kompresszort nos a hiba ugyanaz terhelés nélkül 1órát ment rákötöttem a tartályt 6 ra feltöltötte kattant egyet füstölt forró a teteje és megáll kihűl újra indul minden levan kötve csak a csupasz kivezetésre van kötve felső a fázis jobb a 0 ballal rövidre zár ée indul. az a bibi hogy mind a3 ugyanazt csinálja . az nem lehet h. mind rossz. Építettem 2 kompresszort és nem volt hiba pedig szemétből lett az egyik kompr. Kösz..Mérgemben már új komp.gondolkodom.
Szerintem az lehet a "hiba", hogy a fejszelep(ek) nem viselik el a tartály nyomását azaz folyamatosan ráterhelődik ezekre és ezt nem viseli el a motor. Ha van külön beiktatva visszacsapó szelep akkor az nem zár le, ha pedig nincs akkor érdemes volna egyet betenni a nyomóágba. Ezt a nyomásemelkedés mértékéből lehet kikövetkeztetni, hogy a kompresszor nem tudja rövidebb idő alatt felpumpálni a tartályt, mint azt az előzőekben tette. Nem mindegy, hogy a tartály köbtartalmának vagy csak a visszacsapó szelepig tartó csőszakaszban lévő nyomásnak kell ellen tartani a dugattyúnak.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |