Fórum témák
» Több friss téma |
Zeneres tabilizálás a legkönnyebb megoldás.
Bővebben: Link
Bocsi a hülye kérdésért, de ez akkor 12V-ból 4,5V-ot csinál? Nem igazán vagyok otthon elektronikában...
Igen 4,5Vot csinál ha olyan zener diódát veszel. A linken van kapcsolási rajz is és oldalt kis kalkulátor is. Gondolom egyértelmű, hogy mit hova kell benne írni. Alul meg kiadja a pontos infókat.
Gyanítom az 5V meg a 12V egy helyről származik valami úton módon,nem két különálló tápegység.Ezért vesznek össze valahogyan. A 400 ohmon folyó áram - a stabilizátor felé - is okoz némi feszültségesést ami az AVR-t "ingerelheti" (érdekes volt számomra egy 4060 bekötve a GND + egy kimeneti led ,és működött táp nélkül.) . A két GND közötti ellenállás így eléggé furcsa számomra.Ha áramgenerátort akartál ,akkor miért nem közösítetted a két GND-t ?
Milyen áramkör ez, aminek 4,5V kell?
Általában a villogó áramkörök lehetnek simán 12V-osak, a LED-eknek meg lehet ellenállással beállítani az áramát... Üdv Inhouse
Kivéve a villogó led.Az fix feszültséget igényel (mondjuk szerintem 3V körül ,de ez mellékes) soros ellenállással csak megfelelő párhuzamos pufferkondival hajlandó elindulni.
Ezek szerint a villogó LED is lehet töbféle, simán mentek soros ellenállással, amik eddig a kezembe kerültek.
Idézet: „Szeretnék autóba egy villogó led-et betenni áramkörrel” Ebből nekem az jön le, hogy nem villogó LED-ről van szó, hanem egy áramkörről, ami LED-et villogtat. Abban meg lehet 555, Cmos, TTL (ez utóbbi necces a 4,5V miatt), tranzisztoros...jó lenne tudni...nem csak találgatni, de ez már csak így megy, látnoknak kell lenni... Üdv Inhouse
Az alábbi képen van a kapcsolási rajz. Az a különbség, hogy a 100K-s ellenállás helyére egy 100K-s trimmer poti lesz téve. Viszont ahhoz nemtudom, hogy hogyan lehetne átalakítani a kapcsolást, hogy 12V-ról is tudjon üzemelni...Esetleg ebben tudtok segíteni?
Ez a kapcsolás szerintem nem korrekt. 4.5V-ról táplálva is el fogja pusztítani a LED-et. Kéne egy ellenállás a LED-del sorbakötve.
Ha csak egy hagyományos ledet használsz (az 555 max. 200 mA -es kimenettel bir), a tranzisztor is felesleges a kapcsolásban, viszont előtét ellenállás mindenképp kell a ledhez.
Megfelelő előtét ellenállással nyugodtan mehet 12V-ról is (16 V fölé nem illik menni az 555 miatt). Az ellenállás kiszámitásához a segédprogramok közt találsz segitséget. üdv: hp
Az a gond, hogy kocsiban töltés közben felmehet 15-16V fölé is. És nagy fényerejű ledet kötnék rá.
Ha a töltésed 14,4 V fölé megy az autóban, sürgősen javíttasd meg, mert attól az akkud is hamar kifekszik.
Ha tudod a leded áramigényét, számolhatsz előtétellenállást 15V-ra, felfelé kerekitve a szabványsorból kiválasztod az ellenállást, és működni fog.Az 555 elbirja az autós körülményeket. üdv:hp
Hát én teljesen összezavarodtam... Esetleg tudnál nekem segíteni, hogy átszerkeszted nekem a kapcsolást normálisra? A ledről találtam egy adatlapot. ITT tudod megnézni. Mindenképp szeretném állíthatóra a villogási sebességet de ehhez elég lenne egy pici trimmer potméter és lehetőleg minél lassabb tempóról induljon. Amúgy ez a led 5 V-ot bír és ha jól vettem le az írásból, akkor 35 mA-t. Köszönöm a segítséget előre is!
Üdv mindenkinek!
Az lenne a kérdésem, hogy 78xx stab icknél ha az ic akárhogy meghibásodik akkor az általa leadott feszültség meghaladhatja e a stabilizált feszültség értékét (7805--> 5v)? Vagy csak megszakad a kör és kész (az ipodom pedig túléli az esetet a homemade töltőn)?
Tehetsz a kimenetére egy 5V-os zenert(kimenet meg a föld közé), meg a kimenettel sorban, a zener elé, egy megfelelő biztosítékot, ha elég nagy a feszültség, akkor a zener kinyit és kiolvasztja a biztosítékot...
Mert azt nem tudhatod, hogy esetleg valamiért nem ég e át zárlatosra a 7805... kitudja mitől, de bármi előfordulhat... De hogy egy híreset idézzek "A zatom ellen nem véd..." szóval bármi történhet bármivel...
Igazad van
Viszont pont 5 voltos zenerről eddig nem tudtam (4,7 v 5,2). Az Ipod pedig félúton lesz a mennyországba mire az a biztosíték kiolvad, hacsak nem tudja a zener eléggé lehúzni a feszkót az olvadás idejére anélkül, hogy rögtön elégne azzal a fél wattjával. De ha tévedek, akkor köszi. (meg amúgy is) A 4,7 es zenert pár soros diódával helyre lehetne rakni, viszont azt nem tudom, hogy van-e elég nagy teljesítményű (zener), ami ki tudná lőni a biztosítékot. Van?
Az 1N5908 akár élete feláldozásával megvédi az ipododat az 5 Voltnál nagyobb feszültségtől. Csak a stabilizátort kell válogatni mellé.
Idézet: „Viszont pont 5 voltos zenerről eddig nem tudtam (4,7 v 5,2)” Én meg 5.2V-osat nem, inkább 5,1V-osat. Üdv Inhouse
Üdv!
Köszönöm választ! Ez a dióda úgy működik, hogy záróirányban 5Voltnál szakad át vagy úgy, hogy nyitóirányban 5Voltnál nyit ki? Amúgy az a baj az összes biztosíték/ellenálláségetős védelemmel, hogy egy iPod Touch vagy iPhone nyúzás közben 3-400mAmpert is felvesz és nagyon kényes rá, hogy pontosan meglegyen az 5Volt. (tapasztalataim szerint) Például már akkor is hajlamosak a NEM töltésre hogyha a csatlakozó megázott (akár a kábelen is) és egy kis oxidréteg képződött az érintkezőkre vagy 1 méteres USB hosszabbítóval dugjuk a gépre. Ergo akármilyen soros ellenállásnak nagyon kicsinek kell lennie, ergo a félvezetőnek ami meg leégeti nagy teljesítményűnek. Köbzölinak is igaza van csakhát én nem merem teljesen rábízni az akárhol/akárki által utángyártott ICkre a kütyüm életét. Habár igazából már régebben is építettem iPod töltőket 7805 el védelem nélkül és ezek a töltők évek óta jól működnek, csakhát nyugodtabban alszok ha tudom hogy nem csak egy alkatrészen múlik a dolog Lehet hogy veszek párat abból a szériából (7805) ami a boltban van és csinálok pár túlterheléses tesztet. Vagy ráakasztok pár bika diódát a kimenetre sorosan hogy a nyitófeszültségek összege 5V fölött legyen egy picivel és akkor ha gáz van akkor vagy földre megy a 7805 vagy a diódák kilövik a trafó biztosítékát. Csak nem tudom, hogy mennyire kellene megközelíteni felülről azt az 5 Voltot. Az USB szabványban nincs valamekkora tűréshatár?
Sziasztok!
Sgítségeteket szeretném kérni! Építettem magamnak egy autós tápegységet,amit egy merevlemezes mp3 lejátszóhoz csináltam,csak nem nagyon akar működni.StabIC -ket használtam a 12 voltos akkumulátor feszültségszabályzáshoz.Szükségem lenne stabil 5 illetve 12 voltra.A problémám a következő: A tápegység terhelésekor a 12 volt helyett 10,5V-ot, 5volt helyett 3,3voltot mérek a stabIc-k kondenzátor utáni lábaknál,hiába kötöttem utána kondenzátorokat valamiért nem akarja fixen megtartani a 12v, 5v feszt:S Bekapcsolni bekapcsol a merevlemez csak a display kijelzőn nem tölt be az adat.Azt szeretném kérni tőletek h segtsetek egy ilyen összeépítésében,mármint rajzilag.köszönöm A képet csatoltam ,hogyan néz ki a nyákom kapcsolásrajza,és a gyári dugalj lábkiosztását is lerajzom amivel működik a lejátszóm.Utóirat:5voltos stabIC nagyon forróodik 100fokos biztos van ,mert beleolvasztott a bőrömbe.Datasheet írta h 45voltig lehet neki fesztadni.
A dolog több sebből vérzik.
7812-vel nem lehet 12V-ról 12V-ot stabilizálni, nagyobb kell legyen a bemenő feszültség 2V-al. Tehát ha jár a motor és van 14V feszültséged, akár ez a része jó is lehetne, de nem. Azért nem, mert egy sima 78xx 1A-es, neked meg 2A kell. Lehet, hogy ezért melegszik annyira a 7805 is. PWM cuccokkal meg lehet oldani, van itt a HE-n ezzel foglalkozó topic szerintem. Analóg feszültségstabilizátorral nem érdemes ekkora teljesítményt eldisszipálni. Üdv Inhouse
Akkor mi a teendőm?Digitálisan kellene megoldanom?:S
Valaki nem tud kapcsolást,ami egyszerű?
Szia!
A 12V-os stabkockához rajzoltad a az 5V-os kimenetet. És mi az a testelés jelzés az 5V-os kimeneten? Egyébként és ilyen megoldással CD-ROM meghajtókat applikáltam autókba és nem volt gond a feszültségeséssel, pláne járó motornál nem volt. Még annyit, hogy a stabkocka kimenetére felesleges pufferkondenzátort tenni, sőt káros is.
A 12v szabályzás lehet lineáris csak kis veszteségű LDO
regulátor kéne, de az 5V-hoz mindenképpen kapcsolóüzem kell pl. LM2576T-5G, ha nem kell a rezsó üzem.
Ha leállított motornál is használni szeretnéd, akkor a 12V-hoz valami LDO kellene, mivel ilyenkor 12.5-12.8V környékére esik a feszültség.
Egy átlagos 3.5" vinyó 10-11W körül fogyaszt, ami kb. 1A felvételét jelenti, főként a 12V-os tápján. Járó motornál viszont 14-14.5V is lesz a generátor miatt, így viszont egy LDO 1A esetén 2-2.5W-ot kell disszipáljon. Ehhez mindenképpen hűtőborda fog kelleni. Készen 1A-t bíró, 14-15V-ot fogadó, fix 12V-os kimenetű, vagy 12V-ra állítható LDO-t kapni, ami max. 0.5V-ot ejt 1A-nél, és hűtőbordabarát tokozású, nem annyira egyszerű (vagy jó drága lesz). Helyette javasolnék a rajzon levőhöz hasonló kapcsolást. A VG1 az akksit jelképezi, az R10 egy 3A-es fogyasztót. A potival be lehet lőni pár 10mV pontossággal a kimenő feszültséget. 200mA felett a FET-re fog kelleni hűtőborda. Az 5V-hoz nem kell LDO, ellenben a nem kapcsolóüzemű tápoknak el kell fűteniük a 14.5V és az 5V közti különbséget, ehhez szép nagy hűtőborda fog kelleni. Tudni kéne a felvett áramot, abból ki lehet számolni a fűtőteljesítményt (100mA-enként kb. 1W), ez alapján el lehet gondolkodni rajta, hogy érdemes-e szórakozni a kapcsolóüzemű dolgokkal, vagy inkább venni egy nagyobb hűtőbordát.
köszönöm ezt a kapcsolást,a héten neki állok ennek a kütyünek.
Hűtőbordám van elég,mert abban az időben sok tápot bontottam,ami elégett. 12voltos kapcsolás megvan ,és hogyan csináljam meg az 5 voltosat? bocs ,ha értetlenkedek
Leírtam: 1. lépés: tisztázni, hogy mekkora áram kell az áramkörnek (legalább nagyságrendileg). Azután lehet azon elgondolkodni, hogy mit érdemes építeni.
2Amper kell neki ,mert ez az mp3 olyan kütyü ami processzoros és vannak benne hűtőventilátorok.Szóval a teljesítményfelvétele nagy.Az az 5Volt úgy gondolom a az mp3 agyának kell,mert stabil 5 volt kell neki:S
|
Bejelentkezés
Hirdetés |