Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Akkumulátoros fűnyíró
De nem is bonyolult előállítani. moltam leírta, 4017 -el hármas számlálót kell csinálni, és kész a három, 120 fokra eltolt négyszögjel. Ha kell, lehet színuszosítani, de szerintem nem fontos. A gond a teljesítményigényben van inkább, az 500 W elég harmatos, tekintve hogy a gyáriakban 1 kW -osnál nagyobb motor van. Ha vesszük az 500 W -os esetet, akkor kb. 42 A áramszükséglet van 12 V -on. Ez azt jelenti, hogy egy teljesen feltöltött 12 V / 45 Aó akkumlátorral 1 órát tudsz füvet nyírni, ha a veszteségeket, hatásfokot nem számoljuk. (és utánna 6 - 8 órát töltheted) Hány kiló is egy ilyen akkumlátor, A karod biztos megizmosodik.
Persze jobb egy cél IC, abban minden benne van, az alaposzcillátor, a meghajtás, a védelem stb.
Ez a háromfázisú IC jónak tünik,köszi a linket!
Nem tudom menyire lenne bonyolult az áramkör ha a pwm-jelből sinus-jelet szeretnénk csinálni? Vagy jó a pwm-is a generátornak?Vagy egyszerűen kondenzátorral lehet segiteni a dolgon?
A színuszosítás továbbiveszteségeket hoz a rendszerbe, és nincs is rá szükség. A PWM minek, eddíg arról nem volt szó, de nem hiszem, hogy egy fűnyírónak szüksége lenne fordulatszabályozásra, de Te tudod. Kondit meg minek kellene, megvan a "forgó mágneses tér" a három fázisra. Arra viszont ügyelj, hogy teljes híd legyen a meghajtó, mert a három fázis egyenkomponense csak a motort melegítí. Ja, és ez már nem generátor, hanem motor.
PWM-jel meghajtásával gazdaságosabban lehetne üzemeltetni a motort,gondolom ezt abból hogy kevésbé melegednének a fet-ek meg ahogy írtad a motor sem melegedne anyira.
Persze nem csak fűnyíróra lehetne használni egy ilyen generátorból készített motort,ezért lenne jó a fordulatszámszabályozás. Hogy érted a teljes hidat?
Attól, hogy impulzus üzemben hajtod a motort, még nincs PWM szabályozás. Különben is, a szinkron, és asszinkron motorok fordulatszámát nem PWM -el kell szabályozni, hanem a meghajtó jel frekvenciájával, különösen, mikor ez a lehetőség esetünkben rendelkezésre áll, egyszerűen a három fázist előállító generátor órajelének változtatásával (abba most ne menjünk bele, hogy a feszültséget is változtatni kell).
A teljes hidat (pl. négy FET hídban) szó szerint értettem, mert ebben az esetben szimmetrikus jelalak esetén a motoron nem folyik egyenáramú komponens.
Tehát akkor a frekvenciát kéne változtatni a fordulatszám szabályozásához.
Menyibe kerülne megépíteni ezt az áramkört?Körülbelül?
tehát akkor a 3-fázisú generátort és a fet-es teljesítmény egységet kéne összehozni?
most azt nem értem hogy PWM-jellel vagy Sinus-jellel kell meghajtani,melyik lenne a jobb és egyszerübb?
Látom, nem értjük egymást. Te egy háromfázisú szinkron generátorból szeretnél fűnyírót csinálni, csak azért, mert az 12 V -os.
Erre többen mondtuk, hogy ez elég nagy kihívás. (én sem építenék) Mivel az energiát, ami az elvégzendő munkához kell, a hátán kell cipelni, (legalább becsüld meg az energiaigényt, és rendelj hozzá energiatárolót, ami kapacitásban súlyban, és árban kielégíti a követelményeket) azt a legfontosabb követelményt támasztja, hogy minél jobb hatásfokú legyen a villamos / mechanikai energia átalakítás. Ez már csorbát szenved az egyen / váltó átalakítással, a szabályozással még tovább romlik, és elképzeli nem tudom, hogy egy fűnyírónál miért fontos. Hibás az elektromos / mechanikai átalakító választás is, erre nem mentség, hogy ehhez lehet könnyen hozzájutni. Általában az egész projekt jó kihívás de meglehetősen hatástalan. Ha ez ilyen egyszerű lenne, akkor az utakon már csupa elektomos meghajtású autó száguldozna. A háromfázisú szinkron generátorból, amit választottál háromfázisú szinkron motor készíthető, de sokkal rosszabb hatásfokú, mint generátor, már a tekercselés miatt is, bár át is tekercselhetnéd. A háromfázisú szinkron motorral van némi probléma. Nincs indító nyomatéka, vagy legalábbis megfelelő kiképzés esetén is viszonylag kicsi. A jelleggörbéje fordulatszámtartó, igyekszik a szinkron fordulatszámon maradni, de ha kiesik a szinkronból, pl. túlterhelés hatására, megáll. (ez fűnyíráskor nem egy kedvező tulajdonság) Legjobb lenne egy háromfázisú asszinkron motor, de ezt ilyenre, még áttekercselni sem lehet. Az elektronika: akár impulzusos, (ettől még nem PWM), akár színuszos meghajtásnál veszteségek lépnek fel, mert előállítani a megfelelő teljesítményű meghajtást elektronikusan csak impulzus üzemben lehet, amit lehet ugyan színuszosítani, de ez megint további veszteségeket hoz. A PWM es szabályzás (a hozzászólásodból gyanítom, nem tudod mi is az) a szinkron, és asszinkron motoroknál nem megoldás, különösen változó terhelés esetén nem. A fordolatszámot a meghajtó jel frekvenciájának megfelelő tartományban való változtatásával lehet, ami esetünkben nem nagy gond, mert a "hálózati" frekvenciát úgyis elektronikusan állítjuk elő, pl. egy 555 össel. (a háromfázisú asszinkron motornál lehet ugyan slip szabályozást alkalmazni, de ehhez a forgórésznek is háromfázisú tekercselésűnek kellene lennie, három csúszógyűrűvel) Ha keresgélsz a fórumon, találhatsz információt automata fűnyíró robotról, de nézd meg az árát, és azt is, hogy ennyi pénzért néhány négyzetméteres füvet tart karban, igaz szinte folyamatos üzemben., abszolút vizszintes területen. Úgyhogy gondold át mégegyszer, ez a projekt minden, csak nem egyszerű.
10000Ft körül lehet venni kefés motort a gasboards.com-on. Érdemes mekkelni?
Hát, jobb választás, ebből legalább működő képesre megépíthető.
Igazság szerint tényleg elég zavaros még ez a generátorból-motort téma,de szeretném megépíteni majd a kapcsolást,nem fűnyíró hajtására hanem csak kíváncsiságból hogy hogyan működne.
Sima autó generátorból gondoltam a motort,a forgórészt gerjeszteném egyenárammal és az állórészbe vezetném a 3-fázist,elvileg így el kéne indulnia?Müködne így? Köszönöm a hozzászólásokat!
Mért gyenge?Töltés közben eléggé megfogja a főtengelyt
Esetleg valami ötlet hogy hogyan lehetne erősebb motort készíteni belőle?
Akkor nincs mit tenni,nem lehet több teljesítményt kihozni belőle
A vasmagot nem fogom átalakítani,túl nagy meló nem értem mért ilyen kis hatásfokura gyártották...,lehet így olcsobb volt az előállítása és mondjuk a feladatát ellátja.
A forgórésze nem alkalmas igazán motorüzemre. Ha egyenárammal gerjeszted, szinkronmotort csináltál (Kísérletezz a kerékpár dinamóval, ami egy permanens-mágnesű szinkron generátor. Ez egy adott fordulaton képes forogni, ha egy 6V-os trafóval megtáplálod. Elindulni segíteni kell neki, csak akkor marad forgásba, ha a szinkronfordulatig felgyorsítod. Ezen a fordulaton jár, kis terhelés hatására kiesik a szinkronból, és megáll.)
Ez 50Hz-en elég rossz hatásfokú, ahogy Köbzoli is írja, kicsi a vasa (nem jól "levédett" buszoknál a hangszóróba behallatszhat a generátor zaja. Ez lényegesen magasabb, mint 50Hz - szerintem legalább 400 - itt már a kisebb vas is elég). Szinkronmotort ott használunk, ahol állandó terhelés van (ez a fűnyíróra cseppet sem igaz), és a fordulattartás is követelmény. Más indokokkal "háznál" nem foglalkozunk.
Köszönöm a választ!
Tehát akkor szinkron motor lenne a generátorból ha gerjesztem a forgórészét,az meg nem jó,abban reménykedtem hogy szénkefés motorra fog hasonlítani,azzal már lehetne kezdeni valamit
Sajnos, kicsit sem hasonlít a szénkefés motorokhoz.
Mi az hogy "szénkefés" motor? Az, hogy milyen anyagból van a kefe, az a teljesítménytől függ. Többféle anyagot is használnak. Nem véletlenül az egyenáramú soros motorra gondolsz? Abban van kommutátor, szén kefével. Mivel ez a működési elvéből fakadóan működik egyfázisú váltóáramról is hívják univerzális soros motornak is. (porszívó)
A háromfázisú asszinkron motorban is van (lehet) szén (bronz) kefe, de ott nem kommutátorhoz, hanem csúszógyűrűhöz kapcsolódik. A kommutátor a szén (bronz) kefével eléggé kényes jószág, ezért a korszerű motorokban ezt a funkciót elektronikus áramkörrel (brushless) helyettesítik. Ilyen motort ajánlott szsrobert. (az autó generátorában is van "szénkefe", de csak egy, mert a másik pontja a forgórésznek a test, ami csúszógyűrűhöz kapcsolódik, és nem kommutátorhoz)
Nem. Állandómágneses kefés motort ajánlottam, de a BLDC még jobb a kefék miatt.
Előnye, hogy nincs benne kefe, ezért nem kopik a kefe. Hátránya, hogy nincs benne kefe, ezért vezérlő, éa hallok kellene bele.
Létezik, de csak régebben használták, ipari szinten. Háztartásokba sohasem került belőle.
üdv
én azt szeretném megtudni hogy akkumulátorról hogyan lehet asszinkron motort meghajtani (ha ez lehetséges) mert jelenleg egy olyan eszközön dolgozom amihez ez kéne hogy ez mi majd elmondom ha kész a terve válaszotok előre is köszönöm
Folytatnám a témát, szeretnék egy könnyen használható akkus fűnyírót.
Jelenleg ott tartok, hogy találtam két nagyobb motort ráraktam egy 11.1V-os Lipo akksit meg damilt a jelenlegi fűszegényíróról. Az eredmény: lágyszárú dolgokat le is vágta, de a fűre már kevés. Honnan és milyen motort érdemes szerezni erre a célra? Mivel akkuról megy így 12V-os megoldás érdekes. Gondolkodtam a brushless motorokon is: 160W-os motor Ilyen van a repülőmben és valóban van ereje csak hát kell egy szabályzó is hozzá. Egyelőre csak elvi kérdés, de egy próbát megér
Az elektromos kerékpárok brushless szabályzója jó ide.
Vannak kW teljesítményű modellmotorok is de azt nem itthon kell megvenni hanem pl a HK-tól.
Üdv mágusok!
Vettem egy használt Black&Decker cfs2438-as akkumulátoros fűnyírót..de nem eredeti akkuk vannak benne,és sehol nem találom a neten a pontos méreteit(mm-ben)a belevaló 12 voltos 24 AH-ás akkuknak..valaki tudja esetleg?
Mérd meg mekkora hely van benne és már is tudod.
Hali! Valaki jártas itt elektronikában? Egy 36 voltos Bosch Rotak fűnyíró motorról lenne szó....Igazából ez egy fűnyíró de nincs hozzá eredeti 36 voltos bosch akku,de van egy hitachi 36 voltos aksim....3 kábel vagy saru van és hiba kötőm a + a + hoz a - a - hoz csak kattan egyet valami relé...mi lehet a 3. kábel a fűnyírón? szétszedtem az egész fűnyírót és valami elektronika van a motorhoz..Ezután leszedtem az elektronikát...Viszont a motorból is 3 kábel jön ki....próbáltam itt direktbe elektronika nélkül, de a motor indulna csak nem tudja merre szerintem....Hogy tudnám elindítani?
http://www.kephost.com/image/FLWS http://www.kephost.com/image/FLWv http://www.kephost.com/image/FLWw
http://www.produktinfo.conrad.com/datenblaetter/625000-649999/62946...ST.pdf ilyen relé kattog benne amikor elekarom inditani a 36 voltos akkuval..talan mond majd nektek valamit...
Üdv!
Sikerült megoldást találni a problémára? |
Bejelentkezés
Hirdetés |