Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » BEAG APX 100
Témaindító: Gubán_Gábor, idő: Márc 1, 2009
Témakörök:
Nem mértem. Szétszedtem apróra őket nyomtattam új panelt (kicsit módolt), most újra vezetékelem az egészet. Volt egy két gyanus alkatrész. Most minden új lesz benne.
Majd mérjél akkor. A tápnál megvan-e -50 volt környéke, aztán mi jut el belőle a potméterek tekerésekor a csúszkákról a vezérlőrácsokra, közben pedig folyamatosan mérd a katódfeszt, áramot.
Nem voltam teljesen pontos. Kicsit méricskéltem. Maxra feltekert potméternél mértem 100-200 mA-t. Ez -40-50 V volt. A táprész új azzal nem volt gond. 6 csőből 1 volt használható. Most újat fog kapni.
Legjobban a Gubán Gábor féle táppal jársz jól. Független, csövenkénti szimmetria állítás stb.
Az van benne. Illetve volt amikor a csöveket próbálgattam.
Az egyik elkészült. A csöveim ebben is ugyan azt mutatják. A hálózati trafó kivételével minden új. A főkapcsoló hátra került, az eredeti kapcsolóval az anód kapcsolható. Az előlapon nem lesznek feliratok. Hátul az eredetit használtam fel.
Sziasztok! Jó sok méricskélés alkatrész ellenörzés után lehet hogy megvan a hiba. A hálózati feszültségem 215 V. A hálózati trafón visszakötöttem a primert a "C"-re. A fűtésem így 36 V(40 helyett). Ebböl a negatív előfesz max -50V. Van két csövem amin ezzel a fesszel, 110 és 135 mA-t mérek. Kéne még néhány Volt valahonnan.
Valakinek van ötlete?
Feszültség kétszerező? Nincs nagy fogyasztás, megoldható.
Nincs 220 voltos primer leágazás? A megoldás, hogy két menetet rátekerszt kívülről a trafóra, szerintem elfér. Alternatíva,hogy auto trafóról megtáplálod próba jelleggel. Elég lenne egy 220/ 12 Volt. Ezzel lenne a 215+ 12 kb 230 lenne a táp. A C egyébként névlegesen melyik primer? Megoldás még, hogy hazaköltözöl.
Néztem a rajzot is. Az összes közül és a trafóra tekerést választanám kb. 4 Volt értékig. Ezzel a fűtésed névleges, a munkapont meg pont jó lenne. Pár perc alatt megoldható akár sodrott huzalból is próba jelleggel.
Na elkészült. Először rátekertem a trafóra két menetet zománcozott huzalból. 1,2V-al nött a feszültség. Ebből jött hogy kb 10 menet kell. Keservesen rátekertem. De testzárlatos lett. Levágtam. Közben rájöttem hogy az új potméter nem jó. Az szivatott. Illetve a hálózat is rendben van (most). Most minden jó. A nyugalmi áramom 30mA. Az általam tervezett panel tökéletesen működik. Max hangerőn alig hallani brummot. Erősen kell fülelni. 1 KHz szinusszal meghajtva, kb 80 W-nál kezd torzulni a jel. 4 Ohmos terheléssel 112W-ot ad le, 8 Ohmnál 105 W (21,2 V és 29 V). A nyugalmi műszere nem tökéletes. Ha rákapcsolom az 1 Ohmos ellenállásra, multival csak a felét mérem a beállítottnak, és a műszer is csak a felét mutatja. Most 30 mA-nél csak KB 15-öt mutat. Ez nem gond mivel csak tájékoztató műszer. Az eredeti sem volt jobb. Azért veszek bele új csöveket. Most nekiállok a másiknak is.
A hozzászólás módosítva: Dec 3, 2017
Akkor egy gonddal kevesebb. Milyen poti volt, ami ezt tette veled?
Bővebben: Link
Most ugyanilyen van benne, csak 25k-s. Ez Angliából jött. Gitárerősítőkbe szoktam használni. A hozzászólás módosítva: Dec 4, 2017
Azzal lehet kizárni a hasonló hibákat, hogy a fix része az ellenállásnak magasabb, illetve az állítható részen is van ellenállás a potival párhuzamosan. Így a munkapont relatíve kis ablakban állítható. Ha valami megszakad a munkapont ugyan elszáll, de nem végletekig nő meg az áram.
Hello meg van még? Nekem 2 db kell.
Email: lee02@freemail.hu
Ma elkészült a második erősítő is. Új párbaválogatott PL509 került beléjük. Most jön a bejáratás. Kezdésnek 30 mA nyugalmit állítottam, de az hamar elment (kb 1 órát járattam őket). Van egy kis gond az egyikkel. A kimenő csévélye Nyíregyházán készült pár éve. 4, 8 Ohmosak. 8 Ohmos hangfalat kapcsolva 8 Ohmos tekercsre, pillanatok alatt felszalad a nyugalmi, és világít a túlvezérlés jelző lámpa. Akimenőn van egy 1,5k kerámia ellenállás védelem céljából(a 8 Ohmos tekercsen ven),lehet az okozza a gondot? A 4 Ohmos kimenettel semmi gond. Vagy esetleg valahol zárlatos a kimenő? A hangja egyébként nagyon jó nincs brumm, se zizz.
A hozzászólás módosítva: Feb 10, 2018
Fura, hogy 4 Ohm-on nem gerjed (így nem a felcserélt anód vagy visszacsatolás a baj). Oszcilloszkóp van kéznél? Előfordulhat gond a tekercsnél is, de szerintem nem ez lesz a baj forrása. Próbaképp rakd át a 4 Ohm kivezetésre a 1,5KOhm-ot.
Ha a 8Ohm-os tekercs-végről van a negatív-visszacsatolás megvalósítva, akkor a visszacsatoló ellenállással párhuzamosan szükséges lehet kb. 47-470pF-os fóliakondenzátorra. Ez a kondenzátor a magasabb frekvenciák felé növeli a visszacsatolás mértékét, ezzel csökkentve a gerjedési hajlamot.
Ha ez nem segít, akkor a csövek munkapontjai, illesztéseik és huzalozás sem lehet elég jó, ellenőrizni kell, hogy a jelvezetékezés nem lehet túl hosszú, a bemenet nem mehet a kimenettel együtt, még árnyékolva sem. Az egyes fokozatok el vannak-e csatolva egymástól, az adott munkapont jó-e ahhoz a csőhöz, abban a beállításban, a tápfeszültség megfelelő-e, stb. Szóval, mérni kell és a mérési összeállításra is figyelni kell, mert a generátor, vagy más műsorforrás és oszcilloszkóp, vagy PC-szkóp is, valamint azok vezetékei is belezavarhatnak a mérésbe illetve, a működésbe. Üdv!
Átnéztem mindent, de nem találom a hibát. Az előfok át lett tervezve, de a fázisfordító az eredeti. A panel tervezésekor az eredeti panelt vettem alapul (lemásoltam). Az eredeti alkatrész értékeket használtam. Kivéve a csatoló kondikat. Ellenőriztem az eredeti fesz értékeket. minimális eltérés van csak ( 217 V van a konnektorban). Ha a kimenő 4 Ohmos tekercsére kapcsolok műterhelést, minden rendben van. Viszont a 8 Ohmos tekercsnél van zavar. Egész a bemenetig. ami a potméter tekerésével változik. A zavar csak negatív (bocs a kifelyezésért, amarőr vagyok) A fázisfordítón csak az egyik oldalon van jelen.
A hozzászólás módosítva: Feb 11, 2018
Próbaképpen kikötöttem a visszacsatolást. Helyre állt a rend. Azzal van a gond. De miért csak 8 Ohm terhelésnél? Lehet a gyárban felcserélték a tekercs kivezetéseit? Ezért 8 Ohmnál pozitív a visszacsatilás.
A visszacsatolás a 4 Ohmos tekercsen volt. Most átkötöttem a 8 Ohmosra. Ez volt a gond. Gondolom ez a kimenö rétegzése miatt van.
Nem valószínű, hogy össze lett cserélve a 4, vagy 8Ohm-os kivezetés, inkább az eltérő illesztés eltérő visszacsatolást kíván, vagy más ellenállás érték és más párhuzamos kondenzátort kell átkötéssel választani, vagy egy belső kapcsolóval átkapcsolni, a használni kívánt hangsugárzóhoz.
A réteges tekercselés nem szól bele az illesztésbe. A kimenőtranszformátoron azért illik ellenőrizni, hogy a tekercsek megfelelően vannak-e összekötve. Ha jó lett, akkor örülünk neki. Üdv!
Kedves BEAG APX-100 fan-ek!
keresek egy db 100Volt/8Ohm-os toroid illestőt az APX-100-hoz! Nem akarom a gyári állapotát megváltoztatni, már van 1 ilyen trafóm de kell a második erősítóköz is. köszönettel! V. J.
Feszkétszerezőt tenni a -54 voltos egyutas helyébe, lesz -100 voltocska kb. DE! uj min 150 volt/4A Si diódákkal, ha nem akarod a 2 végcsövet kinyíratni egy nagy kondi pukkanással!
Találkoztam egy sokszor előforduló APX100 problémával: Brumm és sercegés jön elő, oka: a 4 db MM kondenzátor rendszerint hibátlan, nagyon jó minőségben csöves meleg üzemre készültek anno, probléma az, hogy a házuk az egyik -negatív kivezetés, amit az APX100-nál egy fém gyűrű vezet ki a kondi alól és a kondit lefogó csavar egy szigetelő bakelit gyűrű nyom a kondi alu házához, ami könnyen kontakt hibázik a melegedések hatására. Megoldás: Után húzni a kondi csavarokat egy vizpumpa fogóval. Sokszor fél fordulatnál többet is lehet húzni a 4 bakelit csavaron! És egyből eltűnik az összes zaj sercegés brumm, ami sokszor random módon órányi melegedés után jön elő a csavarok meghúzása előtt! Próba Szerencse!
A hozzászólás módosítva: Dec 20, 2018
Sziasztok! Egy kérdéssel fordulnék hozzátok. Hozzajutottam egy Apx100-ashoz. Teljesen gyári nem is tudom működik e de ugy néztem a belsejét hogy minden rendben van vele. Sohasem volt még csöves végfokom nem is hallottam még ilyet szólni ezert nagyon kíváncsi lennék milyen is. Magam probalom a kimenőt áttekercselni, csak éppen még sohasem tekercseltem semmit. Ugy gondolom megtudnám csinálni. Volt itt egy hozzászólásban leirva hogy hogyan is kell. (A hozzaszolas végére beillesztem). De egy dolgot nem értettem megpedig hogy "Jómagam kétszer 60 menetet tekertem rá ,1mm-es huzalból ,párhuzamosan kötve". Ezt a részt szeretném ha valaki szemléltetné nekem egy picit pontosabban. Előre is köszönöm és elnézést a hosszú kommentért.
"Sziasztok! Az APX100 kimenő trafójáról szeretnék megosztani egy kis infót. A minap szert tettem kettő db, igen megkímélt, szép állapotú APX100-asra. A következő módon alakítottam 8 ohmosra: Szét lehet szedni a trafót. Igaz, hogy be kell áldozni 5-6 lemezt. (de házilag úgysem lehet visszarakni az eredeti mennyiséget..) Flexel ( ÓVATOSAN!) levágtam 5-6 réteg lemezt és kiütögettem. Ha sikerül kiütni 3-4 lemezt a kötegből , akkor vékony, éles késsel már szét lehet választani a lemezeket egymástól és tutira hozzá lehet férni a lényeghez. Az első tekercs amivel találkozunk: 12menet a túlvezérlésjelző izzó és a védelem számára. A következő tekercs az egyik szekunder ( a három közül) mely 204 menetből áll. (Tovább nem érdemes bontani, nem fog jobban szólni) Tehát: 204 menet =100V akkor egy menet 0,49V-ot jelent. Ha 8 ohm-on 100W-ot szeretnék P= U*U/R vagyis (nagyjából) 100W=28.4V*28,4V/8ohm 28.4V-ra van szükségünk! 28,4/0,49=57,95menet Nyugodtan lehet kerekíteni, mert nem kényes a cucc. Jómagam kétszer 60 menetet tekertem rá ,1mm-es huzalból ,párhuzamosan kötve.( igazából 1,5mm-esből kéne, de ez is elbírja) Utoljára visszatekertem azt a 12 menetet, (a letekert 100 ohmos tekercsből bőven kijön) ami a 6,3V-os izzót és a védelmet hajtja és ugyanoda visszakötöttem. Amúgy ezt nem muszáj visszakötni, ha nem kell a védelem és a villogás. A maradék két eredeti 100ohmos szekunder tekercseket nem kell sehova kötni, nem bánt semmit. A visszacsatolást 16,8Kohm-ra változtattam (R25) és a vele párhuzamosan lévő 68pF-os kondit 220pF-ra cseréltem. A nyugalmi áramot csövenkét 20mA-re állítottam be. Ne várjunk csodát, de nem szól rosszul. Eredmény: 25Hz- 18.000Hz, 102Watt (sinus) " |
Bejelentkezés
Hirdetés |