Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autórádió (fejegység) problémák, kérdések, válaszok
Témaindító: angel83zs, idő: Máj 14, 2006
Témakörök:
Hi! Azt szeretné megtudi, hogy kódos autósrádióval mit lehet kezdeni?????
Hy!
Azt is ki lehet "süttetni", mint a telefont. De a kódot is meg lehet fejteni. Mijen típusú a rádió?
Szerintem a márkaszervízben biztos meg tudják oldani. Más ötletem nincs.
Sziasztok!
Volna egy kérdésem. Az autórádiók "percegését" mi okozhatja? Van egy Sony rádiós CD-lejátszóm, ami még rá van kötve egy erősítőre. Ha megy a motor, a fordulatszámmal arányos "ütemben" percegés hallatszik. Alapjáraton "lassú", és ha nő a fordulat, akkor "gyorsul". A rádiótól az erősítőhöz nem árnyékolt kábel fut. Megoldható ez a probléma azzal, hogy árnyékolt kábeleket használok a jelvezetésre, vagy van más is szükséges ezen kívül? Ha tudtok valami célravezető módszert, lécci írjátok meg! Köszi
Lehet csak az a baj hogy nem árnyékolt a vezeték, de ha csere után sem szűnik meg a jelenség akkor szűrőkondikat kell betetetni egy két helyre hogy elnyomja a gyujtótrafó visszahatását.....
És ezeket a szűrőkondikat milyen paraméterekkel, hova kell beszerelni?
Kell egy soros tekercs vasmaggal a + ágba és utána!! egy két kondi párhuzamosan a +- ágba.
Ezeket a kondikat, illetve a vasmagot mi alapján kell méretezni? Vagy nem tudtok konkrét értéket adni (kapacitás; vasmag- ill. huzalátmérő, agyaga + ilyenek)?
Előre is köszi!
[link=http://amps.fw.hu/]http://amps.fw.hu/[/link]
Nézd meg ezen linket, éa látod, hogy nagy áramokra egy fektetett tekercsel szürik ami belsejében van egy vas (tömör cső) mint az AM antenna a rádiók belsejében.Kondi értéke min 2000uF. Kisebb áramigényü cuccokban egy kicsivasmagos trafó van amit kibelezett autómagnókból lehet kiszedni.Nemrég csináltam egyik havernak én is szürést mert vett egy tft a kocsiba és nincs szürve gyárilag és cikázott a kép mikor ment a motor.És utánna már nem. U.I.:Ahogy nézem a képeket a Magnat Classicnál a síma sárga gyürüvel szür mint ami van a bontott pc tápban is.
Hali!
Kicseréltem a kábelt (a jelét) árnyékoltra, de így sem jó. Ugyanúgy perceg. A kérdésem az, hogy "saccperkábé" mekkora szűrőkondikat (hány nF, v uF), és mekkora induktivitású (pontosan mekkora átmérőre, v vasmagra hány menet, mekkora huzalból) tekercset kell beszerelnem. Arra is kíváncsi lennék, hogy okozhat-e a hangfrekis jel átvitt frekvencia tartományának csökkenését a kisebb keresztmetszet? Ugyanis csak jóval vékonybb árnyékolt RCA kábelt kaptam, mint ami volt, és most alig hallani a mélyebb hangokat. Kicsit "Sokol-fílingje" lett az egyébként Sony cuccnak. Ja és még egy dolog: a tápkör kábeleit is le kell árnyékolni? Várom a segítő jobbokat. Előre is köszi!
Autó erősítőbe pl Crunch-ba a képen ugy látszik h jó erős kb 2es réz huzallal a pc s sárga ferritre tekerve jó pár menet kb 50%ban és kondik min 2200µF min 16V.Vagy ki kel szedni valami bontott autómagnóból.Nekem is van pár kg.
A kábelt kétlem.Kábeltvs jelviszonylatban a koax az nagyobb frekvenciákat egyre roszabbul vezeti, de ott MHz s viszonyok vannak itt meg pár Khz. Kikéne próbálni h a cd veszi fel a zajt, vagy az erősítő? Hogy meik elé kell a szürés. Vagy mindkettő.
Vonal (line) jel, ami hátramegy, vagy a hangszórójelet adod az erősítőnek? Hogyan van bekötve az erősítő? Mekkora keresztmetszetű kábellel és honnan kapja az áramot? Honnan adod neki a testet? Mit hajt az erősítő, 1 mélynyomót, vagy 2 hátsó hangszórót? Ha 2 hátsót akkor az eltűnt mély lehet abból, hogy szerelés közben az egyiket fordítva kötötted vissza és kioltják egymás mélyét. Vagy lehet, hogy az erősítőt high pass állásba kapcsoltad...
Szóval több konkrétumot légyszi! Üdv Inhouse
Van egy RCA kinmeneta rádió hátulján, az megy hátra az erölködőbe. A tápkábel elég böszme, olyan 4mm körüli átmérővel (40A-os bizti), közvetlenül az akksira van kötve. Két szélessávú hangszóró van rákötve az erősítőre.
"Ha 2 hátsót akkor az eltűnt mély lehet abból, hogy szerelés közben az egyiket fordítva kötötted vissza és kioltják egymás mélyét." Hogy érted azt, hogy fordítva kötöttem be a hangszótót. Lehet azt 1általán fordítva kötni? Üdv: angel
Hali!
A "mélyes dolgot" sikerült +oldani. A perecegés viszont még mindig jelen van. Eddig nem említettem, de hátha számít vmit. Az autó egy Lada 1200-es, TAJGA SZUPER! Várom a megváltó hozzászólásokat doksikat kapcsolásokat, akármit! Előre is kösz mindenkinek! Hal-lé!!!
egyértelműen a gyújtás hallatszik bele.
ilyenkor az se mind1, hogy van testelve a készülék(fej ,eröködő)És meg kékne nézni a gyújtás környén mindent, kábeleket, rotort...motor testelését..(más kábelel,rotorral mit csinál?) Idézet: „A "mélyes dolgot" sikerült +oldani.” Tehát az egyiket mégiscsak fordított polairatással kötötted be... A sercegést okozhatja a Lada gyújtásrendszerének hibája is, rossz zavarvédelem, stb... Volt olyan autó ahol az oldotta meg a problémát, ha a fejegység az erősítőtől kapott testet. Üdv Inhouse
Nah jóember, akkor én is hozzáröfögök:
1.: A gyújtáselosztónál (ahonnan a gyújtókábelek mennek a gyertyához) a fém hengerben van ugye a megszakító. Azzal párhuzamosan kötve egy zavarszűrő kondenzátor. Na azt de nagy sebességgel cseréld ki, mert szinte biztos, hogy rossz, vagy kontakthibás és a zavarszűrést ugye ott kell kezdeni, ahol a zavar keletkezik. 2.: Remélem a végfokhoz a tápkábelt, meg az RCA kábelt nem egymás mellett vitted! Mert ha igen, akkor sürgősen tedd a két oldalra szét! 3.: Remélem a végfokhoz vezető tápkábelre tettél biztosítékor közvetlenül az akksi után (egyébként ha lezárlatol a kábel nagy füst lesz, meg akksipukk)! 4.: A fejegységet remélem jó vastag, rövid vezetékkel kötötted biztos testpontra (ilyen általában a kormányoszlop vagy pedálsor környékén M8-as csavarnál van). 5.: Ha ezek mind megvannak és továbbra is pörcög a neves fejegységed, akkor már rég baj van, mert gyárilag lennie kell benne zavarszűrőnek.
Hali!
A tápkábel meg az RCA-k külön oldalon mennek. Bizti is van (40A-os). A zárlattal mindig számolok. Lehet, hülyének tűnök, de fejegység az a rádió, ugye? A zavarszűrő kondiról csak annyit, hogy szerinted ugyanolyanra cseréljem, vagy előnyösebb lenne más kapacitás-értékű? Hi!
Helló!
Az a véleményem,hogy amennyiben eredeti orosz gyertya kábeleid vannak,sürgösen cseréld le szénszálasra,amennyiben ellenállás van benne,annál jobb,sz.tem sikerélményed lesz.Meg kell vizsgálni ugyanakkor a szűrő kondikat is!
szia!
az a helyzet, hogy nem tom, milyen kábel van benne. nem az én autóm, egy haveromé. az bizt. h nem az eredeti kábelei vannak, mert azokat tavaly ősszel cseréltük a gyújtáselosztó-fedéllel 1ütt, mikor egy autómosóban beázott. Most új kábelok vannak bene, de nem tom, h szénszálas-e. csak azt h szép narancssárga. "Meg kell vizsgálni ugyanakkor a szűrő kondikat is!" Hol találom ezeket a kondikat? Egy van a gyújtáselosztóban, a töbi hol? Csőváz!
Igen, a fejegység a rádió.
A zavarszűrőt ugyanolyan értékűre cseréld (mert a kapacitás a zavarjel frekvenciájától függ, az meg adott a motor részirül), maximum ha jobbat akarsz, akkor mondd a boltban, hogy valami jobb minőségűt szeretnél. Maximum nem 200 forint lesz, hanem 800, meg talán nem Bakony tipusút adnak, hanem Bosch-t. (Bár a hazaival sincs gond sztem.)
Többet én sem tudok. Egy van vagy a gyújtáselosztóban a megszakító mellett, vagy kívül rácsavarozva (opelék).
Másik zavarszűrő vagy a rádió tápkábelén van egy dobozkában, vagy bele van gyárilag gyömöszölve. Egy Sony-nál kétlem, hogy kihagynák belőle... Esetleg, ha már semmi nem segít meg lehetne nézni a rádióban szűrőt. Ahogy már írták, van egy soros tekercs. Az nem lehet rossz, mert ha az lenne, nem kapna áramot. Utána van egy párhuzamos kondenzátor, azt érdemes lenne megnézni, hogy jó-e. Az erősítőt is jól letestelted rövid, vastag vezetékkel?
Szia!
A narancssárga elég nemjól hangzik,nézzétek csak meg!Szűrő kondi elvileg-nem vagyok Lada tulaj-a generátoron is van,ez a fontosabb,meg talán a gyújtáson.(?)
Üdv!
Mivel autórádiós topik, kérdeznék: van egy Volvo CR-4055 kazettás autórádióm, kaptam, de valaki állat igen brutálisan szedte le valahonnan (legjobb esetben csípőfogó). kérdésem az lenne, mivel nem rtek az autórádiók bekötéséhez, hogy melyik "madzagot" hova kellene bekötnöm (vagy ehhez vmi kapcsoás, leírás, milyen IC egyéb ha akad). A láthatónál jobban nem mertem megbontani, mert az erősítő panelje hozzá van forrasztva több helyen is a burkolathoz. multiméterrel sikerült kisilabizálnom a Táp+ -ot meg a GND-t, amint látható, egy PC tápról ki is próbáltam műxik. Szóval be szeretném tenni egy Renault 19-esbe.
A test a fémház az biztos. A piros mint próbáltad +12V, de szerintem a sárga is az lesz, a memoriának. A maradék 6 pedig a hangszórókimenet, 1-1 közös a két oldalhoz és a maradék a négy hangszóró. Régen szerették ezt a 6 vezetékes 4 hangszórós megoldást. Az hogy ebből melyik melyik szerintem ki tudod próbálgatni. Fogsz egy hangszórót, nem baj ha 8, vagy 16ohmos, a biztonság kedvéért. Rákötöd valamelyik 2-re és állítgatod a balance-t és a fader-t. Ha egyértelmű, hogy melyik, akkor leírod, ebből az egyik annak az oldalnak a közöse, a másik lábat megkeresed...De lehet, hogy csak simán a testhez képest van 4 kimeneted és a maradék kettő a kapcsolt kimenet (antenna vagy erősítő), és a világítás. Mérj rá a kék-fehérre, hogy van-e 12V rajta bekapcsolt állapotban, de lehet, hogy másik lesz a kapcsolt kimenet... Mérd meg a kéktől a szürkéig, hogy van-e egyenfesz a testhez képest, ha van, akkor nem a test és ezek közé kell kötni a hangszórót, hanem ahogy először írtam.
Kicsit össze-vissza írtam, de ki tudod bogozni... Üdv Inhouse
Köszönöm szépen, ki fogom bogozni, és érthető is. Egyébként pont az ilyen emberek miatt ez a legkirályabb fórum, nem mint egyes magyar "taplók fóruma".
nagyon hálás lennék annak a valakinek aki megmondaná honna szedjek sony cdx-4160rds autórádióhoz service manualt. Kösz!
(mert sehol nem találtam, 4180hoz van, ha nem lesz más megnézem mit kezdhetek vele...)
naon melegszik a végfok ic, nincs rádugva hangszóró, de bekapcsolás után 1 perccel már szinte megfoghatataln a hűtőbordája.. m lhet a probléma?? kösz!
|
Bejelentkezés
Hirdetés |