Fórum témák
» Több friss téma |
Szia, mire jutottál. Hasonló gonddal küzdök. Az 1000 µF és kisebb kék kondi közötti SM4007 dióda szakadt volt. A PFET látszólag jó, de 5V-os stabIC már nem kap tápot.
Az egész halott, füst nyom sehol sincs.
Szia,
sajnos feladtam. Áramkorlátos tápról adj neki betápot, és a PFet gate-jét húzd le földre. Ekkor lesz 5V, vezérlés, stb, de csak addig, amíg így tartod. Nálam ekkor még hiba volt, mert így feltanulni sem volt hajlandó.
Most jobb a helyzet. A pFET ki volt véve igy átkötöttem. A panel feléledt de így az asztalon nem csinált semmit. Bár nem látom mi köze hozzá de kivettem az IRFB nFET-et és az biztos, hogy rossz. Betettem valami kisebb FET-et helyette. Látszólag nem változott semmi, de visszatettem a védelmi pFET-et és most nem tiltja le az 5V-ot. Próbáltam indítani, de mivel minden vezeték le van kötve nem tudom megy vagy nem. A reléknek kattanni kellene, vagy nem azok kapcsolják a motort? Vagy ezt a FET csinálja? A szomszéd városban van a lányom kapuja így itt megálltam.
Gyanús, hogy így asztalon, motor nélkül nem fogod tudni kipróbálni. A motor fenekén van egy enkóder, annak a jelét is látnia kell az elektronikának, különben nem tanul fel. Sajnos én odáig nem jutottam el, hogy biztosra megmondjam, a relék kattannak-e amikor megy a motor.
Beraktam a helyére, eltűnt az 5V. Tűzforró a IC. Van egy 4 pólusú csati, ha azt lehúzom akkor feléled.
Ezek szerint az enkóder zárlatos? Este volt így nem szedtem szét, hogy hová megy a motor melletti csati ami a bajt okozza.
Ezek szerint igen. Megjegyezném, elég ritkán látok ilyen hibát, majd ha szétszedted, írd meg, megtaláltad-e az okot.
Nekem néhány éve volt ilyen hibám. Az enkóder kis paneljén egy 100n-s kondi volt az volt zárlatos.
1db-szor láttam eddig encoder hibát (hall jeladósra gondolok) villámos volt a panel és odavert a jeladónak is.
Volt ám öröm és bódottság, miután a 100-ezres panelcsere után még mindig nem volt jó
Szétszedtem a motor hátulját. Mi a jó k....a anyjának szegecseli le a barom.
A panelon zsír volt. Lefújtam, lemostam. Ráadtam a tápfeszt és a nyákon pici szikra látszott. Valószínűleg a zsírtalanítással lemostam a zárlat nagy részét, de mivel az tartósan fentállt azért hagyott nyomot. A panel nem volt lelakkozva és vagy eredetileg is szar minőségű vagy a zsírba belement a hajtóműből némi fémforgács, de ez okozta a zárlatot. Kitakarítottam a szigetelő sávot és lwfújtam Plastik 70-el. Most nincs zárlat. Holnap összerakom mert a lakk kegyetlen büdös.
Sziasztok!
Szeretnék idővel egy Hörmann garázskaput beépíteni, de nem találok a neten korrekt árjegyzéket. Általában azt írják, hogy kérjek ajánlatot, meg hogy a helyszínen majd felmérik, meg ilyesmi. Régebben emlékeim szerint láttam táblázatos formában, valami ilyesmit keresek a kiinduláshoz.
Szia !
Pontosan mit is szeretnél ? Egy billenő lemezkaput, vagy szekcionáltat, személybejáróval ablakkal. Motorizálva ? Hörmann legyen ? (ne értsd félre majdnem mindenki flex-nek hívja a sarokcsiszolóját pedig sok gyártó van. De nézd csak: itt például ír árat J.
Egy sima szekcionált Hörrmann garázsajtó, az ártól függően motorral, de lehet hogy azt csak később tenném rá.
Jópár éve volt nem mesze tőlünk egy Hörmann iroda, akkor a nekem megfelelő méretű garázsajtót kb 80.000-Ft-ért adták volna, de akkor nem volt rá keretem. Igen, tudom hogy sok kaputaechnikai cég létezik. Régebben én is dolgoztam egy ilyen cégnél, a vezérlő elektronikákat terveztük, gyártottuk, de ők egyedi kapukat gyártottak - gyártanak, és eléggé borsos áron. Ahhoz képest a Hörmann egy megfizethető kategória volt.
Hát a fene egye meg. A motor és a hall jeladó az ok. Ha megy a motor akkor 75Hz négyszög jön le a két kimeneten fázisban eltolva.
Viszont a vezérlés az indításra lök egyet a motoron és 3-5 indítás után elindult. Bezárta a kaput, kicsitotta, aztán újra szarakszik és csak lökdösi a kaput. Aztán megint megy. Nem nem szorul a kapu mert az asztalon is így működik. Viszont eltűnt a lassú ütem a zárásnál. Valami nem ok még. Tipp?
Ha a jeladóban volt zárlat, nem lehet, hogy a fogadó oldalon is kárt okozott? És a főpanel nem látja vagy nem jól látja a négyszögjelet? Neki ahhoz igazítva kell sebességet állítania.
Bármi lehet. De a jeladónál a táp vezetéke vitte zárlatba az egész kócerájt. Ezért nem gondolok arra, hogy az vágott tönkre valamit. De olyan mintha egy mozdulat után nem érzékelné, hogy forog a motor. Ha lehúzom a jeladót akkor is ezt csinálja, de akkor nem indul el soha. Vagy csak nem teszteltem ezt? Nézem majd ezt a vonalat is. Viszont a jeladó hiba miatt a motor kapcsoló FET is kuka lett. Egy misztikum az egész, főleg így rajz nélkül.
A hozzászólás módosítva: Nov 24, 2023
Szóval a motor fordulatszám érzékelő zárlata vágta agyon a FET-et. Az csinálta az 5V tiltást.
A FET a fordulatszám lassítását csinálja. A motor zárlat javítva. A FET cserélve IRFB4115PBF-re. Most látszólag minden működik és várja az egész, hogy vagy megfagyjon vagy eltűnjön a latyak a kaputól a visszaszereléshez. Ez motor és panel csere lett volna ha a Hörmann csinálja.
Sziasztok
Rotamatic 1 beprogramozást valaki szavakba öntve, el tudná magyarázni? Ez a piktogramos halandzs ami fent van a neten, nekem teljesen homály. Köszi
Jajj, köszi, közbe összeraktam agyba a leírást, hát nem volt egyszerű értelmezni, sokkal egyszerűbben is leírhatták volna.
Ami feltűnt és ez most nem tudom, hogy hiba-e. Az asztalon van a két motor és vezérlés. Beprogramozom mindkát motor menetidejét, lefut sikerrel. Majd csinálok egy kinyitást, majd egy becsukást. És azt vettem észre, hogy az a motor, amelyik később kezd becsukni, nem csuk be teljesen, hanem akkor áll le amikor a másik. Viszont, ha elindítok egy kinyitást és megszakítom, akkor normálisan becsuk mindkét szárny. Érdekes hiba.
Programozd, majd zárási ütközőre, akkor kikerülöd a hibát. Vezérlés hiba, találkoztam már vele, teljesen újnál is. Vezérlés csere (garanciában) megoldotta.
Úgy érted, hogy azt a szárnyat ne engedjem ki végállásig, programozáskor?
Na ezt kipróbálom...
Szia!
A Rotamatic 1 az egyszárnyas kapu vezerles... Ha záráskor fizikai ütközőt használsz, akkor a motorokban az 5, 6 pontokat rövidre kell zárni. Ha nem így van, akkor a beépített végállás bezavarhaz. Ilyen esetben célszerű resetelni a vezérlést, ( mert hiba van a hiba tárolóban) és elölről kezdeni tanítást.
Az a gáz, ha betanításkor nem puszilja meg a végállást, akkor eleve el se tárolja a menethosszt.
Tehát itt már rögtön megbukik a dolog
Szia
Ez a fajta: Bővebben: Link Úgy tudtam, ez a rotamaic 1. a 2 pedig ugyanez, csak digitális kijelzéséses.
Nem vagyok egy nagy kapu szerelő, de szerintem ez a vezérlő egy régebbi verzió. A digitális, a 7segmenes kijelzős az újabb. A "1" és a kettő "2" jelöli a vásárláskor hogy hány motort tartalmaz a csomag. A vezérlésen be kell állítani hogy egy, vagy két szárnyat kezeljen. A kijelzős vezérlőn biztosan így van. Amit @bajuszvas kolléga linkelt leírásban, ami elvileg jó a tiéhez, abban a 7.1 résznél kell beállítani, hogy 1 vagy kétszárnyas a kapu. A kapudnál záráskor van ütköző?
Sajnos volt itt egy kavar a Hörmannál.
Mikor a Rotamatic bejött, akkor nevezték a szettet Rotamatic 1-nek, meg 2-nek attól függően, hogy egy-, vagy kétszárnyú szett volt. A dobozán is így volt rajta. De azok is kezdetben 12, majd 16 dipkapcsolósak voltak. Aztán jött a 16 dipkapcsolós Bi-Sec, csak integrált 868-as vevő nélkül egy külső vevővel (abból is előbb HE3-BS vevővel, majd ESE-BS vevővel). Aztán jött a "Rotamatic 2" a 2db hétszegmenses kijelzőjével. Kavartak rendesen. És akkor van, aki Rotamatic 1-nek nevezi az összes dip kapcsolós vezérléssel szerelt változatokat. A hozzászólás módosítva: Jan 1, 2024
Sziasztok
Valakinek nincs meg a B60-as vezérléshez magyar nyelvű. // leesett a földre és szétrágta a kutya, közbe meg égek mint a reistag az ügyfélnek így visszaadni.
Erre gondoltál?
De, ha a kutya szétrágta, mit szeretnél a leírással? Kiolvastatni a kutyával?
Kinyomtatni gondoltam.
Viszont itt van egy kis eltérés, mert ez a vezérlés valószínűleg régebbi fajta. külön, lehet finombeállítást csinálni az alsó és felső végálláson és a erőhatároláson, ilyen kis roray encoderekkel (4db) |
Bejelentkezés
Hirdetés |