Fórum témák
» Több friss téma |
Bocs, ha értetlenkedek, de az én rajzomról van szó?
Mert az bizony egyfázisú generátorhoz készült, és nem is utaltam a háromfázisú használatra. A dieselmotor pdf-ét megnéztem, ott is egyfázisú generátor van ábrázolva..... Idézet: „2*3 tekercs van sorban, így 2 szál jön le. ” Ezt pedig holicse irta. Sem a pdf-ben, sem az idézett hozzászólásban nem szerepel a tekercsek testelt középleágazása, ami alapján lehetne kétfázisú generátorra gondolni. Szóval még mindig nem értem miért is nézed háromfázisú szabályzónak?
Semmi gond, hogy értetlenkedsz. Te írtad, hogy háromfázisú generátoros. Idézlek:
Idézet: „Elöljáróban csak annyit:a GPZ,GPX tipusok háromfázisú generátoros kivitelűek” A bemutatott Diesel motor csak ködösítés volt, a töltés pedig a járműhöz kellett.
660783 számú hsz
Nem tudom, hogyan kell piros keretet csinálni az idézendő hozzászólásnak, de mindenesetre a hobbielektronika Autoelektronika rovatában, a 660783 számú hozzászólás képét tudom bemutatni egy Tamáskodó, értetlen kollégának, hogy eloszoljon körülötte a ködösítés felhője. (ott még egy egyenlőre megoldatlan problémát tárgyaltunk, nem is jutottunk eredményre, mert az ott lakó forumtársak szakértelme a mechanikus adagoló vezérlésben maximalizálódott -minek hatására egyébként zseniális ismeretekre tettem szert- de egy építendő elektronika nem kerekedett. Fordulatszám ismeretéből, amit pl az áramforrás frekijéből is meg lehet állapítani, kellett volna a határfordulatnál leszabályozni. Sajnos további hall elem elhelyezésére nem találtam helyet... ) Mex, köszönöm a rajzot. Ha az jó lehet nekem, akkor el is fogadom, megvalósítom.
holicse!
Ha még nincs megoldás a fordulat leszabályzására, beszálnék én is. Teljesen jó ötlet a generátor frekvenciájának figyelése. Tudni kellene viszont, legalábbis hozzávetőlegesen a legmagasabb még megengedhető fordulathoz tartozó értéket. Ha ez megvan, akkor kell egy monostabil multivibrátor, ez egy kondit töltene, ennek a feszültségét pedig egy hiszterézises komparátor figyelné. Egy beállitott érték fölött kapcsolótranzisztoron keresztül vezérelné az üzemanyagellátó mágnesszelepet. Nem olvastam utána, de remélem az van.
Ha beszálsz, azt nagyon megköszönném. Nagy segítség lennél. Akitől személyesen kértem segítséget, (ezt ott az utolsó hsz-emben említem is) még az sem adott eddig megoldást. Viszont egy lehetséges módját felvázolta. Mint te.
Csak nem merem már elmondani, mert az meg nem ide való téma a dinamós micsodák közé, aztán fogják a modik, és átlökik megint egy másik témakörbe, én meg már nem tudom követni saját, minden mindennel összefüggő gondolatmenetemet a hobbielektronika különböző, számomra követhetetlen, és összefüggéseket figyelembe nem vevő kategória rendszerében. Két dolgot szeretnék javasolni. Tisztelettel javaslom, hogy olvasd végig a linkelt helyen a fordulatszám leszabályzással kapcsolatos már lefutott eszmecserémet a szakikkal (ha még meg nem tetted ), mert akkor lehet közös és egyet tudó kiinduló pontunk a továbbiakhoz. Másrészt javaslom had keresselek meg mailben, és tereljük személyesebbé az alkotást. Előnye, hogy nem kell küzdeni az értetlenkedő, destruktív elemekkel, hátránya persze, hogy más segítő okoságát is kizárjuk.
Sziasztok!
Egy Czetka 350 motorkerékpár dinamóján megfordult a töltö rész polaritása/én rontottam el kötözgetés közben/ eredetileg pozitívot adott ki most negatívot. Két kivezetése van "D" a töltö és "M" a gerjesztő. Az "M"-re pozitívot kell adni gyárilag és a "D"-n jön a pozitív áram/fesz gyárilag. Kérdészem hogyan dudom visszapolarizálni? Köszönöm a segítséget.
Ha mechanikus a feszültség szabályzód akkor helyesen bekötött akkumulátornál (+ a test)egy pillanatra nyomd meg a feszültség szabályzó reléjét. Ekkor egy pillanatra áram alá helyezed a dinamót és evvel át állítod az alap mágnesességet. Ezután beindításakor már polaritás helyesen kell felgerjednie.Üdv nyemi.
Nem igen van autó, ahol +a test. Persze létezik ilyen, de nagyon ritka. Amit leírtál viszont igaz. Ha levett ékszíjjal rövidre zárod a fesszabályzót, villanymotorként viselkedik (így az is ellenőrizhető, hogy jó-e) és fel is mágneseződik, ami kell az öngerjesztéshez.
Hoppá most látom, hogy ez egy motorkerékpár. Itt persze nem veheted le az ékszíjat. A test viszont itt is-.
Köszönöm a válaszokat.
A motrorkerékpár - testelésű A dinamó gyárikak + ad ki és a gerjesztése is + Fesz szabályzó nincs rajta , elektronikusat építettem hozzá. Összegezném, hogy jól értem e: a gerjesztésnek adjak + áramot a motor indítása nélkül és jó lesz. Forogni nem fog mert nem tudom leválasztani a hajtásról. Így is jó lesz?
A Czetka és a régi béka fejes Jawa + testtelésűek voltak. Én úgy emlékszem. Üdv nyemi.
Arra én nem emlékszem már, legalább 30 éve nem láttam Jawa-t közelről, de mint láthatod fentebb ez nem ilyen.
Az összes dinamós Czetka és Jawa + testtelésű volt csak a generátorosok lettek aztán negatívosok. És szerintem az is ilyen azért kell átpolarizálni. De különben lényegtelen mer mechanikus szabályzónál csak egy pillanat műve volt átpolarizálni. Amúgy korróziós okok miatt volt ez a + testtelés mizéria.
Igen zaza99 az állórész tekercselésének és a vele sorosan levő forgórésznek egy pillanatra adjál polaritás helyes feszültséget onnantól át van polarizálva. Üdv nyemi.
Akkor valami nem stimmel, mert zaza99 írta, hogy - a test. Akkor ez vagy nem dinamós, vagy ő nemtudja jól, hogy milyen a gép, esetleg te tévedsz. Több lehetőség nincs szerintem.
Nekem 20-25 éve volt 250 -es béka fejesem az + testtelésű volt sőt a haverok Mz 250 eseit is átpolarizáltuk akkortájt a fenti okok miatt. De akkor nem volt még elektronikus feszültség szabályzó meg gyújtás szóval gondot nem okozott. Akkor mi voltunk a "menők" mert pozitív testtelésű a gépünk.
Sziasztok!
Apám moped autójában feladta a gyári feszültségszabályozó.az itt is tárgyalt Lombardini diesel motorról van szó, egy állandómágneses gerjesztésű töltőtekercs mindkét kivezetése megy rá, töltésjelző lámpa kivezetése is van.A korábban holicse fórumtárs által belinkelt pdf-ben lévő képet csatolom, ilyesmiről van szó.A tekercs üzemi fordulaton 20V-körüli váltófeszültséget ad, és úgy 20A-áramot.Sönt jellegű szabályozásra gondolok, ha valakinek lenne megvalósítható ötlete, nagyon megköszönném. üdv.kila
Kedves Fórumosok!
Egy dinamó hatásfokát szeretném szabályozni egy kapcsolóval úgy hogy a elektromágnesre visszakapcsolt áramot szabályoznám. De nincsenek túl nagy elektronikai ismereteim ezért a kérdésem a következő lenne: pontosan hogyan nézne ki ez pontosan és hogyan tudnám a LEGEGYSZERŰBBEN megoldani
Hát a legegyszerűbb megoldás a legdrágább: egy combos huzalpotenciométerrel állítod be a gerjesztőáramot. El kell viselnie a teljes gerjesztőáramot is, a végellenállásának pedig minimum 4-5 -szörösének kell lennie a gerjesztőtekercsének. A másik véglet a kimenőfeszültség és/vagy áram méréséről vezérelt PWM.
Sziasztok JAWA motorhoz szeretnék építeni egy elektronikus feszültségszabályzót. Találtam egyet itt Mellékelem róla a kapcsrajzot is. Szerintetek működőképes lehet? Az akkumlátornál azok diódák nekem elég gyanúsak...
Üdv
Anno mikor MZ vel jártam még Wc re is elég gyakori hibaforrás volt a fesszabályzó dinamo és előtét ellenállás. Mindez addig tartott míg egyszer egy 24 voltos fényszóró égőt be nem raktam az ellenállás helyett. Egycsapásra megszűntek a bajok. Az ötletet felhasználhatod, megfelelő feszültségű és teljesítményű izzókat használj ellenállás helyett és azt kapcsold be a gerjesztő körbe ami épp a szükséges teljesítményt szolgáltatja. Ha nagyon fel akarod tuningolni a dinamót akkor a fesszabályzó túlfeszültség védelmét is vidd feljebb vagy iktasd ki. Azért jobb az izzó mert áramgenerátorként viselkedik.
Szia!
Mielőtt nagyon belemélyedsz ebbe a kapcsolásba, nézd meg jól a dinamódat,mert ha emlékeim nem csalnak meg (ami esélyes, mert vagy 25éve láttam Jawa dinamót utoljára),akkor más a gerjesztés bekötése,mint az MZ-nak. Az MZ pozitiv gerjesztésű, a Jawa negativ, ha minden igaz.(Anno az S100-as Skoda dinamós fesszabályzóját épitettük rá,azzal 12V-on ment, csak nagyobb fordulat kellett a töltéshez) üdv: hp
Üdv.
Igény merült fel 6Voltos dinamó szabályzó elkészítésére,régi NSU,illetve BMW -hez,esetleg volna e valakinek bevált kapcsolási rajza,megköszönném!
Helló!
Egy ettől eltérő dinamóra kellene feszültségszabályozó... tudtok segíteni? Sajnos ezt nem tudom alkalmazni, mert pozitív gerjesztésű, míg nekem negatív kell. Hogyan lehet ezt átalakítani negatívra? Köszi
szuper... nem igazán tudom, hogy tudok régi dokumentumok között lapozgatni?
Köszi... de ha csak úgy böngészni szeretnék én hogyan férhetek hozzá? elérhető valahol a neten? esetleg letölthető valahonnan?
THX
Van egy rossz hírem... hiányzik a cikk vége... így sajna egyáltalán nem tudom, hogy kell az áramkorlátot (14. ábra) a kapcsoáshoz illeszteni... bár annyira bonyolultan van leírva hogy lehet segítséget kell kérnem....
Sajnos van még rosszabb hírem is...
6V-ról nem működött, ezét a 10 Ohm-osat drasztikusan meg kellett emelnem... és... Önmagától nem indul be, nekem kell rövidre zárással rásegíteni. Valamint nagy fordulat esetén hirtelen megy fel a feszültség... ez lehet azért mert a 10 ohmos nagyon nagy lett? Kezdem úgy érezni hogy nagyon elveszítem a fonalat... Tudsz segíteni a 6V-ra való átalakításhoz? THX
Elirtam... a 10 helyett a 47ohmosat kellet nagyon megemelnem
|
Bejelentkezés
Hirdetés |