Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Skoda Octavia elektromos probléma
A " többször teljesen lemerülve" az mit is jelent? A kritikus feszültség alá? mert akkor az az akku már nem tud többé feltöltődni teljesen. A fogyasztó megtalálása az akku saruval sorba kötött ampermérő közbeiktatásával és az áramköri biztosítékok egyenkénti ki-be iktatásával keresendő.
Volt rajtafelejtett világítás miatt, illetve 1-2 nap alatt teljes lemerülés(itt jegyzem meg, hogy a műszerfali mutatók továbbra is hol működnek, hol nem, de többnyire nem. Néha feltámad kis időre. forrasztások a panelon rendben, voltam vele szakinál megnézetni)
Pénteken mindenképpen veszek egy új akkut, illetve keresek egy szakit aki tud mérni. Már kábelösszeégés is eszembe jutott A hozzászólás módosítva: Okt 31, 2016
Ez a műszerfali probléma már volt említve, hogy hogyan oldható meg. Valami elkerülhette a szaki figyelmét, mert talán szabad szemmel alig észrevehető a forrasztás repedése a lábaknál. Talán egy ehhez hasonló alkalmatossággal észre lehet venni. Ha mégis rendben vannak a forrasztások akkor talán a tápegység IC hűtés hiánya lesz a probléma.
Üdv mindenkinek !
Segítség kellene... Adott egy 2002-es 1.4 16 V manual kímás octavia,BCA motorkód. Tegnapi nap folyamán behalt a fűtés az autóban. A fűtőmotorja már vagy két hete 1-2 fokozatban karistolva,nyikorogva indult el. A WD-40 segített rajta eddig...Most menet közben simán megállt és egy kis bakelit-féle szagot éreztem a szellőzőkön keresztül. Most már egyik fokozatban sem indul el,a biztosíték rendben. A hiba a fűtőmotorban vagy az előtét ellenállásnál lehet ? Vagy ehhez a hibához van valami köze a fűtés állító motornak ? Szerintetek első körben mit nézzek meg ? Előre is köszönöm. Üdv.
Szia! Valószínű, hogy az előtét ellenállás ment tönkre ha egyik fokozatban sem megy a motor. Nálam ez a dolog már megoldódni látszik, mert ezt a tönkremenetelt az utastér pollenszűrő fedelének a rosszul záródása avagy az ott bejutó csapadékvíz bejutása a ventillátor üzeme közben és az lejut az ellenállásig ami azután áll a vízben és szétkorrodál. Én utólagosan amikor kicseréltem az előtétet, annak tálcáján fúrtam egy 5mm-s lyukat, hogy ne tudjon felgyülemleni benne az esetlegesen bejutó csapadékvíz. Így mostanság ha bejut némi víz, mert bejut egy kevés az nem fogja áztatni az ellenállást. Nem tökéletes megoldás de ezt a konstrukciós hibát egyelőre így próbáltam áthidalni. Olyan fedelet kellene oda kreálni ami le tudja fedni a szűrőbetétet úgy, hogy mellette ne tudjon beszívni csapadékvizet a ventillátor. A fokozatot csak 2.-ban szoktam használni az esős időkben.
Igen,olvastam az ezzel kapcsolatos régebbi hozzászólásodat és láttam is a képeket az ellenállásról. A te eseted egy "vizuálisan" is látható hiba,de ez a nyikorgás kételyeket ébresztett bennem és tanácstalan vagyok.
Ha jól tudom,akkor az előtét ellenállás hibája esetén a ventilátornak akkor is üzemelni kellene 4.fokozatban,mert az a fokozat kapja a direkt áramot. Ez meg csak simán megállt ,persze előtte sok napig nyikorgott a lassú fordulatokon. Ha valami még eszedbe jut ,akkor nyugodtan írd meg,hátha segít ötletet meríteni a szétszedés előtt. meg hát a kocsi is kellene és most így ha többen vagyunk benne,akkor párásodik az ablak .......
A nyikorgás is a bejutó nedvességről árulkodik, kenetlen a tengely-csapágy közötti felület. A direkt szál a csatlakozónál szintén lehet kontakthibás vagy oxidos. Arra már nem emlékszem pontosan hogyan volt ott összehozva a csatlakozás. Nem úszod meg a kesztyűtartó szétszedését. A kapcsolási rajzon nem egyértelmű, hogy a kapcsolótól jön-e vagy az ellenállástól a motor vezetéke.
Úgy látom ezt akkor szét kell szedni,mindent kimérni és....aztán a pénztárcát kinyitni.
Majd lesz valami.. Köszi.
Ha jól látom akkor Tiédbe nem a "megszokott" változat kell. Bővebben: Link
Még nem néztem bele ,de úgy tudom,hogy ez a fajta ellenállás a digit klímához kell.Az enyém mezei manuális klíma
Nekem valószínűleg olyan kell--ha kell--mint a te ellenállásod. De szerintem a motor lesz a ludas....
Még furállottam is a képet amit adott az oldal de neked van igazad, hogy digitesekhez van ez a fajta hosszú hűtőzászlós kivitelű. Hát akkor bal ajtó kinyit, kesztyűtartó oldala lepattint, csavarokat kiteker, világítási stekkert széthúz stb. ..... Jó munkát!
Sziasztok
Kicsit beleturkáltam ma azt autóba, egy esetleges hibaforrás felkutatása céljából. Aksi feltöltése után jelenleg jól működik(kivéve a műszerfal, ami egy kicsit működött majd ismét semmi, de ez más tészta) A hátsóablak fűtéskapcsolónál ezt találtam. Az esetleges akkumerülést ez befolyásolhatja? A hozzászólás módosítva: Nov 1, 2016
Ez a túl gyakran és túlzottan sok ideig bekapcsolva hagyott ablakfűtés eredménye. Ez nem okozhatna önmagában zárlatot hacsak a szigetelés hiányos rész nem ért hozzá olyan részhez ami szivárgó áramot eredményezhet. A nemkívánatos nyugalmi áramfelvételt már leírtam, hogy hogyan tudod meglelni ..... 50mA-nál több nem nagyon lehet.
Ma rámértünk, igaz csak a töltésre, de 12 v körül mozog, valószínű, hogy generátor( ez mennyire befolyásol mást, majd a szerviz után kiderül. Ajánlottak egy szakit, viszem oda a gépet.
A töltés kijelző a napokban kezdett el halványan világítani, gázadásra elaludt, most alapjáraton világít, de menet közben ha fordulat van, elalszik, és néha tölt(pl tegnap, mikor be kellett bikázni, 5 perces hazaút után, tudtam indítani rendesen) A szerviz után megosztom a javítás kimenetelét, hátha valakinek segít majd. Köszönöm az eddigi segítséget
Élőadatokban a víz hőmérséklet valóban 35 fok mikor javul az alapjárat? Először azt ellenőrizném, majd map szenzor és fojtószelep. Hőgömbáról tudni kell 4 vezetékes ami azecu-nak és a műszerfalnak külön értéket ad ellenőrizd mind kettőt, egyébként az ingadozás elsősorban a gombára utal.
Szia. A víz hőfok tuti. A gáz úgy van állítva hogy 30 fokos vízhőmérsékletnél kapcsol át benzinről gázra, ekkor már jó az alapjárat. A hőgomba ami a termosztát háznál van cserélve lett újra. Pillangószelep ház a vezérlő motorral is cserélve lett de az még nem lett beprogramozva, ez lesz a következő lépés. Légtömegmérő szintén cserélve lett... Elég érdekes a jelenség, mert mikor majdnem lefullad a motor akkor érezhető, hogy az alapjárati vezérlő motor nyit a pillangószelepen (mozdul a gázpedál is) ezutánn ismét döcög majd mikor megint le akar állni újra nyit a pillangószelep... Ezért a következő lépés hogy felprogramozzuk a vezérlőmotort... Remélem ez megoldja a problémát... Köszi a tippeket!
Ha már többször le volt merülve az akku akkor azt már nem fogja tudni feltölteni rendesen a generátor csak néhány alkalommal. Az akkut ha lehetséges regenerálós töltővel kellene megpróbálni feltölteni esetleg ha utántöltésre alkalmas a fedelén keresztül, akkor akku aktivátort betölteni és azután feltölteni, mert az említett dolgok segítenének a szulfátos lemezek utókezelésében. Ha az akku veszi még a töltést ezek után akkor nem kell róla könnyen lemondani.
Hello! Meg kell mondjam nem semmi művelet! Szeretném megjegyezni teljesen rosszul kezdtél hozzá. Egyáltalán nem kell ennyire szétszedni! A motor pár perc alatt kiszerelhető, anélkül hogy a lézeres hegesztésekhez, magához a pillangószelephez hozzá nyúlnál! Ha csak motor hiba a gond akkor az cserélhető, ebay-n kb 7-ezer a motor hozzá, vagy más autó fojtószelepéből bontható a motor. Bizonyos opel típusokból is lehet kinyerni ilyen motort! Természetesen olyan motort bontva ami még működik, kevés kilométert futott motorból. Karambolos motorhibás stb.
Erről típusról van szó és nem más, egyszerűbb megoldásúakról. Ha tudnál olyan megoldást mutatni ami EZT a típust engedi generálozni azt nagyon sokan érdeklődve, nagy örömmel fogadnák. Ha jól megfigyeled a képet, jól látszik a varrat a tengely végén. A motor elhelyezkedése is jól látszik, hogy mik vannak még ráépítve, többek között az a fehér szigetelő és vezetéktartó műanyag fedél ami az egyik saját rögzítő csavarját is takarja. E felet a fehér műanyag felett van az ellenálláspálya aminek a rögzítő csavarjai a saját kialakításától van takart helyen. Ha tehát nem a tengely végéről van elkezdve a bontás, szinte szemléltető eszköznek sem bontható szét roncsolás nélkül. Ehhez még hozzá jön az is amit már említettem, hogy a csavarok rögzítése ragasztóval van megoldva. Ha tudnál erre gombot varrni ....
Én is erről a tipusról beszélek! Napi szinten szedek szét ilyeneket cserélek bennük motort. A hegyesztési varratot jól látom, nem vagyok vak, de mint mondottam ahhoz nem kell nyúlni!!! Ha motort akarsz cserélni akkor azt kell kivenni nem szét bombázni az egészet. Annál is inkább mert sajna nem lehetetlen, de elég kényes az ellen állás pályára visszatenni a kis fésű szerű érzékelőket. Amúgy csináltam már olyant is, én a bowden felőli végéről indultam mert ha vissza kell hegeszteni, co-val finoman meg lehet oldani a tengely rögzítését. Hibás motorokat szoktam cserélni amelyek beégnek elkopnak a szénkefék eltömődnek stb. Amit ki kell venni csavarokat azok nincsenek rögzitve! A pillangó szelep két csavarja van a menet végéről vissza zömitve kicsavarodás lazulás ellen, DE EZT A KETTŐ CSAVART NEM KELL KISZEDNI!
Ne haragudj de nem értelek. Ezt írod:
Idézet: ... majd később ezt : „A hegyesztési varratot jól látom, nem vagyok vak, de mint mondottam ahhoz nem kell nyúlni!!!” Idézet: Most akkor hogy is van ez? A két képen nagyon jól látszik minden, szerinted én melyik végéről bontottam meg? Egyetlen egy alkatrész nincs rajta egyik képen sem, talán segíthetnél kitalálni, hogy melyiket hagytam le, mert már magam sem tudom. A motor zárófedelét rögzítő csavarok voltak ragasztóval rögzítve. A torx fej kiszedte a közepét amikor lazítani próbáltam, így le kellett fúrnom a csavar fejét (miután az egészet ronggyá szedtem, hogy hozzáférjek ehhez a kettő csavarhoz. Örülnék ha meg tudnád mutatni, hogy hogyan cserélsz motort "napi szinten", hiszen Neked ez a dolog már biztosan humott szemmel is megy. Amit pedig a végére írtál, hogy azt a két csavart nem kell kiszedni ... hát akkor hogyan jön ki a tengely bármerre is? Ha azt a kis beszúrást megfigyeled rajta az ott a házban egy stifttel le van biztosítva az elmozdulás ellen. A régebbi típusoknál talán volt olyan amelyiknél a motorhoz hozzá lehetett férni és a csavarjai is nagyobbak voltak, strapabíróbbak mint a mostaniak. Manapság az az érdek, hogy ne lehessen javítani a tervezés során alkalmazott, beépített alkatelemeket csak komplett fődarabot. Mégis azt kell mondjam, hogy ennek ellenére a németek jó dolgokat csinálnak. Ez a mostani tönkrement darab 16 éves és 190 ezer km lett beletéve. Igaz, már két éve, hogy kezdődtek a bajok vele, jöttek az előjelek .... Nem gondoltam komolyan, pedig kellett volna. A most beépített darab siemens vdo. „Amúgy csináltam már olyant is, én a bowden felőli végéről indultam mert ha vissza kell hegeszteni, co-val finoman meg lehet oldani a tengely rögzítését.”
Szerintem csak szimplán arra gondol, hogy hajítsd ki a motort és vegyél egy másikat.
Amúgy tuti megoldható a generálozás. Nem tűnik annyira gyalázatosak a kommutátor, ha egy kis finom csiszolópapírral "felpolírozod" vékony pengéjű késsel kipiszkálod a szigetelő közökből a beégett grafitot, talán életre kelthető. Vagy keresni valakit, aki szokott villanymotorok generálozásával bajlódni. Nálam pedig megoldódott a fűtésprobléma... kicsit később megírom, hogy mi volt.
Akkor kezdjük elölről szájbarágósan. A csavarokat ha nem indulnak, meg kell koppintani a fejét, aluminiumban az acél csavar be tud gyógyulni, olyan mintha ragasztós lenne, de Én ragasztott csavarral még nem találkoztam, egyszerűen összeragad.
Le ragadtál korábban a hegesztési varratnál, mint mondottam motor cseréhez nem kell bántani a hegesztést sem a pillangószelepet nem kell kivenni. Ha elektromos motort cserélsz egyszerűbben is megoldható! Mit bizonygatod itt a hegesztést tudom milyen hol van mit mihez hegesztettek, motor cseréhez lépj túl a hegesztett tengely végeken!!! Motorról annyit, sajnos ha már nagyon látszik rajta a kopás, a szénkeféken a kommutátoron, esetleg a kis rugó ami nyomja a szénkefét már beleégett a műanyag csapba ami tartja akkor nem sok értelme van meg menteni a motort. Ha folyik ki belőle a szénpor hallhatóan szárazon fut akkor kuka, lehet vele kísérletezni csiszolni kapargatni variálni. Tapasztalat azt mutatja hogy ha generálozod és 12V-ra kötve szépen megy, kipörög max fordulatra mindkét irányban akkor sem biztos hogy üzemi körülmények közt azt a teljesítményt tudja amit újan, ezért fog ingadozni az alapjárat, mert már nem képes a fizikailag nem fitt motort az ECU finoman vezérelni. Egy ilyen bontott kopott motor fix fordulaton még elmegy ventit rátéve vagy bármi másra ahol csak pörögni kell max fordulaton, de itt ahol áram alatt, ellen kell tartani rugó ellenében finoman mozgatva, lebegtetve azt már nem képes teljesíteni. Keveset futott motort kell keresni bontani akár más típusból, vagy venni ujjat. A varratról még egy gondolat, igen cseréltem már én is kompletten alaplapot, próbálgatva hátha kopott az érzékelő pálya. Egy látszólag új fojtót szedtem szét, ugyan ez a típus csak nagyobb motorhoz volt nagyobb volt a pillangó átmérője több levegőt tudott átengedni fizikálisan de a méretei felfogatás elektronika teljesen egyforma volt. Ezért írtam hogy szedtem már szét én is hegesztést, DE MOTOR CSERÉHEZ NEM KELL BÁNTANI A HEGESZTETT TENGELY VÉGEKET!!!! Ha úgy találod hogy maga a csuszka rész a hibás akkor nincs mese szét kell bombázni, van itt olyan amibe belevágott már a fésűs csuszka de még megy. Így már érthetőbb vagyok bocsika ha nyakatekerten fogalmazok. szép estét.
Többször átolvastam amit írtál hátha átsiklottam valami felett de a "pár perces kiszerelés" menetéről még mindig nem teszel említést. Ja, már három éve megtaláltam erről a dologról a képsorokat de ott kettőből csináltak egyet és eltörték a műanyag fedelet és a közvetítő fogaskereket, hogy ki tudják venni annak a csapját amit majd fordítva szerelnek vissza a helyére (előbb a fogaskerék és utána a tengellyel rögzíteni a helyén a házban). Egy másik megoldásban hátúlról fúrnak a tengely mögé és onnan ütik ki azt, hogy a fogaskerék kivehető legyen. Azt gondoltam, hogy Te tudsz mondani valami újat ha már így hozzászóltál. Bővebben: Link Akkor maradjunk annyiban, hogy ha megengeded, hogy a roncsolásos, kalapácsolós, donoros, kétes eredetű darab orosz módra, nálam nem jöhetett volna szóba. A kocsit nem csak én használom .... A linkelt képsor egy "szükség törvényt bont" kimenetele. A barkácsolás ezen szintjét kapuzárási garanciával sem csinálnám vagy hozzátenném, hogy sürgősen eladni amíg lehet. A motor után nemsokára jönne az ellenállás pálya zajossá válása, leszedők elkopása, alapjárati kapcsoló nem kapcsolása ... A végén beköltöznék a motortérbe ...
Sziasztok!
Ma kétszer is mentem az autóval, és az alábbi kép fogadott( írtam a töltésvisszajelző világításáról, illetve a műszerfal mutatók hibájáról) Menet közben tökéletesen mutattak mindent, a harmadik indításnál ismét nem mutattak semmit. VIM által írt forrasztási pontok rendben vannak. A töltésvisszajelző azóta se világított, illetve rendes töltés van(alapjárat nem ingadozik, több fogyasztó rákapcsolása esetén se esik le, működik minden) Ha valakinek van magyar nyelvű biztosítéktábla leírása, azt megköszönném, ha elküldené. ( és igen, tudom, tankolnom kell ) A hozzászólás módosítva: Nov 4, 2016
Csak ilyen van .... Az ellenállásokat tüzetesen megnézted? Többszörös nagyításnál lehetne látni hajszálrepedést ami meleg hatására, amit a táp IC-től kap, bizonytalan működést eredményez a kijelzőn. Talán ha átforrasztanád a környékét ennek a résznek, hogy összeolvadjanak a nem látható repedések.
Köszönöm.
Műszerészhez vittem, ő nézte át. Állítása szerint ismerősének ugyan ez volt a gondja az Octaviával és az átforrasztás se volt ott megoldás. Én hiszek neki. Továbbra is próbálok a zárlatra fókuszálni. Ha ott lesz megoldás és akkor se lesz jó, megy megint a szakihoz a műszerfal Íme pár hibajelenség: - központi zár csomagtérből mindig, de nagyon ritkán a vezetőoldalról is működik, belülről a kartámaszról szintén mindig oké - világítás rajtahagyásakor csak időnként ad ki hangot, általában olyankor működik a vezetőoldalról a központi zár - levegő-fűtés-klíma kapcsolók világítása időnként világít csak - nagy ritkán a gyújtás ráadásakor az ac pumpa folyamatosan búg, 1-2 gyujtás le-fel kapcsolással megszűnik -az autós rádió jelenleg nem kap áramot, amióta kicsit megmozgattam a mögötte lévő kábeleket( előtte jó volt, nem akadozott) -hátsó szélvédőfűtés, amit most kiiktattam, kikapcsolt állapotban is fűtött, bekapcsoláskor a visszajelző lámpa nem világított( hűvös időben a fűtőszálak körül látható volt) azt nem tudom, hogy a műszerfalon kell e lennie visszajelzőnek, vagy csak a kapcsolón, de egyik se világított (- a hátsó elektromos ablakok kis műanyaga eltört, de ez egyéb gond, az elsőnél elszakadt a bovden de pár ezer forintért komplett felújító szettet kaptam, másfél óra alatt megcsináltam) Amúgy más gondom nincs vele , hidegen melegen könnyen indul, megy rendesen, pár évig szeretném megtartani, csak ezek a bosszúságok szűnnének meg De már gondolkodtam, hogy írok a Skodának, hogy ha már ennyi baj van az autójukkal, adhatnának egy újat A hozzászólás módosítva: Nov 4, 2016
Sziasztok!
Meg tudná valaki mondani, hogy jutok el egy skoda octavia (BCA) az ablaktörlő mechanikáig meg motorig? Ha felnyitom a gépháztetőt, akkor egy feket mműanyag burkolat alatt van az egész. Azt hogy lehet onnan leszerelni? Köszönöm! ML.
Ettől részletesebben máshol sem írják le a megoldást ha mégis ezzel volna probléma. Még itt is a hasonló forrasztási hibáról mutatnak képeket, hogy mit kell keresni a panelon. A többire azt lehetne mondani, hogy a komfort modult kellene megnézni, valahol talán az akku alatti részen lehet megtalálni.... vagy talán itt a kórmány alatt?
|
Bejelentkezés
Hirdetés |