Fórum témák
» Több friss téma |
Hello!
Földfüggetlen egyfázisod van, két tekercsvéggel ( a méréseid, és a fotók alapján). Ha valóban így van, érdemes lenne a mellékelt egyszerű elektronikát "összedobni", feltéve, hogy nem gyárit szeretnél. Épp ilyen alkalmazáshoz van "kitalálva".
Valószínűleg ez volt a gyári, mert abban volt egy köztes relé kontakt, ami ismeretlen volt.
A betűk jelentése nem igazán tiszta, de ha minden alkatrész jelölve lenne, akkor akár után is építhető volna. Biztosíték volt, de sajnos kigyulladt már, hiába a biztosíték szakadása... a szigetelések és a műanyag égett. Ezért gondoltam a teljesítményre, hogy ami volt benne (az utángyártott, az kisebb teljesítményű) az nem bírta a menet közbeni teljesítmény felvételt.
Pörgős motor ez a kora ellenére is..
A soros szabályzó nem bírta lekezelni a nagy fordulaton kialakult feszültséget, ami túl nagy áramok kialakulásához vezetett. Marad a söntszabályzás, minden nyűgjével együtt. Az viszont nem engedi megszaladni a feszültséget, a tekercsek meg az olajban tudnak hűlni. A szabályzót minél jobb hűtéssel kell ellátni, (ami elfér), mert az a hosszú üzemidő titka. A hozzászólás módosítva: Szo, 23:05
Akkor aszondod a Tonybacsi féle rajzot megépítve, egy masszív hűtéssel jó lenne? Megcsinálom, csak feleslegesen nem akarok kinlódni, meg hát nem akarom hogy a tulaj feleségének a segge megint tüzeljen egy kirándulás közben...
Aszondom.
Vagy húsz éve csináltam hasonló söntszabályzókat, de háromfázisú kivitelben. Azokban generátordiódák voltak, bepréselhető kivitelben, meg TO220 tokozású tirisztorok, fázisonként egy-egy alu négyszög rúdba szerelve. A három rúd egymástól, és a közös nagy hűtőbordától is elszigetelve, csillámlemezzel... Működés közben bizony "sütött" a ház, fordulattól függően. " tulaj feleségének a segge megint tüzeljen egy kirándulás közben..." Biztos, hogy a szabályzó volt az oka? A hozzászólás módosítva: Szo, 23:22
Biztos, mert a sárvédő és az űlés is szétégett, mire eloltották, a szabályzó meg az űlés alatt hátul volt. A proli féle rajz stimmelne amúgy ránézésre, csak a betűk jelentése kérdéses, meg néhány alkatrész típusa. amúgy az elvileg a gyári lenne.
Az a Ducati szabályzó viszont soros elven működik..
Miből gondolod, hogy az a gyári szabályzó?
Ha ez az eredeti, akkor soros szabályzó
Szereld vissza a deknit, töltsd fel az olajat, és próbaképp akassz a generátorra fényszóróizzót terhelésnek. Mérd meg a feszültséget alapjáraton, és nagyobb fordulaton is, de nagyon ne forgasd, mert az izzó bánja. A kapott értékek segítenek dönteni, ha már más támpont nincs. A hozzászólás módosítva: 0:35
Abból, hogy itt is az eredeti szabályzóhoz volt egy relé kontakt.
Találtam egy rajzot, ami eléggé ehhez a motorhoz valónak néz ki pár ellenörzés után és ott is a rajz alapján arra hasonlít.
Mitől soros az a feszültség szabályozó,ami rövidzárként működik adott feszültség fölött?
Az nem soros szabályzás, hanem sönt.
Hol írtam én ilyet? |
Bejelentkezés
Hirdetés |