Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Feszültségszabályzó motorba
Lapozás: OK   58 / 58
(#) Tonybacsi válasza zosza18 hozzászólására (») Szo, 21:22 /
 
Hello!

Földfüggetlen egyfázisod van, két tekercsvéggel ( a méréseid, és a fotók alapján).
Ha valóban így van, érdemes lenne a mellékelt egyszerű elektronikát "összedobni", feltéve, hogy nem gyárit szeretnél.
Épp ilyen alkalmazáshoz van "kitalálva".
(#) zosza18 válasza proli007 hozzászólására (») Szo, 21:24 /
 
Valószínűleg ez volt a gyári, mert abban volt egy köztes relé kontakt, ami ismeretlen volt.
A betűk jelentése nem igazán tiszta, de ha minden alkatrész jelölve lenne, akkor akár után is építhető volna.
Biztosíték volt, de sajnos kigyulladt már, hiába a biztosíték szakadása... a szigetelések és a műanyag égett. Ezért gondoltam a teljesítményre, hogy ami volt benne (az utángyártott, az kisebb teljesítményű) az nem bírta a menet közbeni teljesítmény felvételt.
(#) mex válasza zosza18 hozzászólására (») Szo, 23:03 /
 
Pörgős motor ez a kora ellenére is..
A soros szabályzó nem bírta lekezelni a nagy fordulaton kialakult feszültséget, ami túl nagy áramok kialakulásához vezetett.
Marad a söntszabályzás, minden nyűgjével együtt. Az viszont nem engedi megszaladni a feszültséget, a tekercsek meg az olajban tudnak hűlni.
A szabályzót minél jobb hűtéssel kell ellátni, (ami elfér), mert az a hosszú üzemidő titka.
A hozzászólás módosítva: Szo, 23:05
(#) zosza18 válasza mex hozzászólására (») Szo, 23:08 /
 
Akkor aszondod a Tonybacsi féle rajzot megépítve, egy masszív hűtéssel jó lenne? Megcsinálom, csak feleslegesen nem akarok kinlódni, meg hát nem akarom hogy a tulaj feleségének a segge megint tüzeljen egy kirándulás közben...
(#) mex válasza zosza18 hozzászólására (») Szo, 23:21 /
 
Aszondom.

Vagy húsz éve csináltam hasonló söntszabályzókat, de háromfázisú kivitelben.

Azokban generátordiódák voltak, bepréselhető kivitelben, meg TO220 tokozású tirisztorok, fázisonként egy-egy alu négyszög rúdba szerelve. A három rúd egymástól, és a közös nagy hűtőbordától is elszigetelve, csillámlemezzel... Működés közben bizony "sütött" a ház, fordulattól függően.
" tulaj feleségének a segge megint tüzeljen egy kirándulás közben..."

Biztos, hogy a szabályzó volt az oka?
A hozzászólás módosítva: Szo, 23:22
(#) zosza18 válasza mex hozzászólására (») Szo, 23:31 /
 

Biztos, mert a sárvédő és az űlés is szétégett, mire eloltották, a szabályzó meg az űlés alatt hátul volt. A proli féle rajz stimmelne amúgy ránézésre, csak a betűk jelentése kérdéses, meg néhány alkatrész típusa. amúgy az elvileg a gyári lenne.
(#) mex válasza zosza18 hozzászólására (») 0:12 /
 
Az a Ducati szabályzó viszont soros elven működik..
Miből gondolod, hogy az a gyári szabályzó?
(#) mex hozzászólása 0:29 /
 
Ha ez az eredeti, akkor soros szabályzó

Szereld vissza a deknit, töltsd fel az olajat, és próbaképp akassz a generátorra fényszóróizzót terhelésnek. Mérd meg a feszültséget alapjáraton, és nagyobb fordulaton is, de nagyon ne forgasd, mert az izzó bánja. A kapott értékek segítenek dönteni, ha már más támpont nincs.
A hozzászólás módosítva: 0:35
(#) zosza18 válasza mex hozzászólására (») 9:53 /
 
Abból, hogy itt is az eredeti szabályzóhoz volt egy relé kontakt.
Találtam egy rajzot, ami eléggé ehhez a motorhoz valónak néz ki pár ellenörzés után és ott is a rajz alapján arra hasonlít.
(#) Janszi válasza mex hozzászólására (») 10:51 /
 
Mitől soros az a feszültség szabályozó,ami rövidzárként működik adott feszültség fölött?
(#) mex válasza Janszi hozzászólására (») 10:53 /
 
Az nem soros szabályzás, hanem sönt.
Hol írtam én ilyet?
(#) mex válasza zosza18 hozzászólására (») 10:57 /
 
Az a relé kontakt azért van, mert álló motornál is van némi fogyasztása a szabályzónak, és huzamosabb állás után lemerítheti az akkut. Ezt a relé megakadályozza, csak járó motornál ad feszültséget a szabályzó részére.
Következő: »»   58 / 58
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem