Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Li-Po - Li-ion akkumulátor és töltője
 
Témaindító: yokesz, idő: Máj 30, 2006
Témakörök:
Lapozás: OK   316 / 316
(#) passenger78 válasza Régi motoros hozzászólására (») Sze, 11:42 / 1
 
Hát, sajnos ezt ennél jobban nem lehet szétszedni... Erre mondtam, hogy ezeket a nyomorult FEIN elektronikákat nagyjából betonba öntik... :|
(#) Régi motoros válasza passenger78 hozzászólására (») Sze, 13:59 /
 
Erről beszéltem, ez nem egy sima töltő áramkör, ez egy mikroprocesszor, azaz programozott eszköz. Gyanítom (bár nem írtad hány ponton csatlakozik az akku a töltőhöz), van valamiféle kommunikáció a töltő és az akku között. Innentől fogva ez gyanúsan halott ügy.
Az az áramkör ami az aksiban van arról kellene több információ. Ha ki van öntve, az pech.
Utolsó lendülettel ki lehet bogarászni, hány ponton van csatlakozás a töltővel, és a géppel.
Azt se tudni egyenlőre, hogy a balanszer az akkucsomagban vagy a töltőn van e.
Indul e a gép magával a kicserélt cellás akkuval? Ha igen, akkor mázlid lehet, és próbálkozhatsz valami egyszerűbb töltővel, talán az akku megeszi de ez nem biztos. Ha az akkuban lévő BMS nem hozzáférhető normálisan, akkor még a soros töltést sem javasolnám. Végső megoldásként esetleg cellánkénti töltőt készíteni, és direktben a cellákat tölteni. De mint írtam, ez is csak úgy működik, ha a gép eleve működik a feltöltött akkucsomaggal, és nem traktál "hibakóddal".
(#) Régi motoros válasza passenger78 hozzászólására (») Sze, 14:15 /
 
Pont ez lenne a lényeg, hogy ebben mi van. Így meg vagy lőve...
(#) passenger78 válasza Régi motoros hozzászólására (») Sze, 14:29 /
 
A gép hibátlanui működik a kicserélt cellájú akkuval IS és a nem buherált akkuval IS. Ahogy fentebb is írtam: ha nem jutottam volna el odáig használat közben, hogy most már fel kell tölteni, akkor észre sem vettem volna, hogy nem tölti ez a nyomorék gyári töltő, mert még az akksi töltési indikátora is frankón működik.

A töltőhöz és a géphez is 4 csatlakozási pont van. Ha megnézed a fenti képet: az első fotón a legtávolabbi az a pozitív pólus. A másik három közül a középső a negatív pólus. A másik kettőt (illetve hármat, mert az egyik ugye valójában kettő) azokat nem tudom, de gyanítom, hogy legalább az egyik hőmérsékletet monitoroz, a PTC termisztort macerálja, ahogy ezek szokták.

A balanszer szinte biztosan a BMS-en van, azért gondolom, mert nem látom a töltő nyáklapján a szép katonásan elrendezett komponenseket, amik egy ilyen balancer áramkörnél lenni szoktak.

Az akku biztosan megeszi az "alternatív" töltőt. Van egy SKYRC Imax B6-os töltőm, azzal szoktam kísérletezgetni/tesztelni az akksijaimat. Ha csak simán rácsíptetem a két pólusra a töltőt, azzal simán feltölti.
(#) passenger78 válasza Régi motoros hozzászólására (») Sze, 14:50 /
 
Nagyon amúgy nem lehet bonyolult a "varázslat", mert ha rákeresek mondjuk a német ebay-en, hogy "FEIN 14.4V battery", akkor ott hegyekben állnak az utángyártott akksik.
Pl. ez: Bővebben: Link
A töltő (ALG50) amúgy elvben 10.8V-18V-ig tudna Fein akkukat tölteni. Tehát nem ilyen egyfeszültséges gagyi töltő, bár a legtöbb profi cuccnál ez manapság már alap.
(#) Régi motoros válasza passenger78 hozzászólására (») Sze, 14:58 /
 
Értem én, akkor valóban nem lehet nagy eresztés. A belső ellenállás változás nem hinném, hogy ilyen gondokat okozna bármelyik akku cella cseréjénél. Nem tudom mi siklott nálad így félre.
(#) passenger78 válasza Régi motoros hozzászólására (») Sze, 15:27 /
 
Sajna nem nagyon van erről olvasnivaló a neten. Vagy legalábbis egyelőre nem találtam sehol olyan idegennyelvű fórumot, ahol szerszám töltőkről/akkukról - pláne Fein cuccokról - érdemi eszmecsere folyna, de még keresek.
Mindenesetre most megpróbálom azt csinálni, hogy tökig lemerítem az akksit (ameddig még egészséges), aztán ráteszem a töltőre, és meglátjuk. Hátha tényleg valahogy "beakadt" a BMS-nek, hogy mikor utoljára gyári cellákon volt, akkor csurig le volt merülve. Bár nincsenek illúzióim.
(#) Régi motoros válasza passenger78 hozzászólására (») Sze, 16:09 / 1
 
Ezt próbálhatod, tabletnél találkoztam ilyennel. Az alaplapi töltésvezérlő IC-t megkerülve, direkt a cellát rendesen labortáppal feltöltve, a készülék szerint teljesen le volt merülve, mert ugye a töltésvezérlő arra emlékezett, hogy az akku 3%-on van és ő ugyan nem töltött még semmit, így folyton ki is kapcsolt. Bekapcsolási kísérletnél meg dobálta a hibaüzenetet, hogy csatlakoztassak töltőt. Mondjuk ott nem kellett lemeríteni, ha jól emlékszem, csak rajta volt a töltő pár órát, aztán magához tért. Néztem az IC adatlapját, állítólag még a befolyó kifolyó kapacitást is monitorozza. Cellacserénél végig kell csinálni egy komplett töltés kisütés ciklust, hogy újrakalibrálja magát.
Következő: »»   316 / 316
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem