Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Kompresszor építés
 
Témaindító: saca2, idő: Feb 8, 2009
Lapozás: OK   181 / 181
(#) Hutty válasza occsebogyo hozzászólására (») Ápr 26, 2024 /
 
IFA kompresszor, IMI motor kb. 25 literes tartály.
A kompresszor típustáblája:

004.JPG
    
(#) occsebogyo hozzászólása Pé, 7:49 /
 
Erről mit gondoltok? Helyben volna 10ezer Ft-ért.
A tartálya érdekesnek tűnik, lehet hogy valami házi cucc?
(#) dB_Thunder válasza occsebogyo hozzászólására (») Pé, 9:20 /
 
Biztos hogy házi!
Ha nincs otthon semmilyen kompresszorod, akkor ez annál többet ér!
Ifa sűrítő, nincs légszűrő, nincs hűtése, ezek azért problémák!
(#) furko válasza occsebogyo hozzászólására (») Pé, 10:01 /
 
Szia!

A tartályban sem bíznék.
A sarkok, élek egy nyomástartó edény esetén kerülendők. Ha megveszed szerintem keress hozzá megfelelő tartályt.
(#) occsebogyo válasza furko hozzászólására (») Pé, 11:04 /
 
A fentiek jegyében akkor mégiscsak jobb ha az ember épít egyet vagy olyat vesz ami megfelelő. a tartály miatt elállok ettől szerintem.
(#) uniman válasza occsebogyo hozzászólására (») Pé, 11:13 /
 
Azért a többi használható részegység jóval többet ér a vételárnál...
(#) occsebogyo válasza uniman hozzászólására (») Pé, 11:21 /
 
Igen, igazad van.
De már van itthon egy Ikarusz két hengeres sűrítőm, ha már tartálty kell venni akkor inkább azt építeném rá.
A motor vagy elég erős vagy nem.
Nyomáskapcsolóból, visszacsapószelepből az új sem horror ár.
(#) dB_Thunder válasza occsebogyo hozzászólására (») Pé, 12:15 /
 
Egy soha el nem készülő csoda gépnél egy akármilyen hadra fogható vacak is jobb!!
Ez tapasztalat!!
A hozzászólás módosítva: Pé, 12:16
(#) occsebogyo válasza dB_Thunder hozzászólására (») Pé, 12:47 /
 
Ebben van igazságod.
Mondjuk eszeveszetten nem égető a kompresszorhiány.....
A hozzászólás módosítva: Pé, 12:48
(#) furko válasza furko hozzászólására (») Pé, 13:47 /
 
Vedd meg mert bőven megéri. A motor meg a kompresszor magában megér ennyit.
Tartályt meg szerezz valahonnan.
Autógáz (LPG) tartály is jó lehet. Vagy 50kg-os poroltó.
(#) occsebogyo válasza furko hozzászólására (») Szo, 20:07 /
 
Megvettem végül.
Bírja a 6 bart, nem robbant fel.
(#) furko válasza occsebogyo hozzászólására (») Szo, 21:40 / 2
 
O.K. De!
Az ilyen kialakításnál a sarokvarrat feszültséggyűjtő hely. Mivel a nyomás változik, fáradásos repedések keletkezhetnek ilyen helyeken. Nem véletlenül használnak a nyomástartó edények végein edényfeneket.
Valamint, ez a tartály - mivel házilag készült - nem hiszem hogy méretezve lett volna szilárdságtanilag, így aggályos.
Célszerű lenne egy vizes nyomáspróba 9 bar-ral.
(#) erbe válasza furko hozzászólására (») Szo, 22:38 /
 
Szemre 4-5-ös lemezből készült a fenék. Van 2-es lemezből készült tartályom. A fenék mélynyomott, majd befelé fordítva hegesztették be. 11 bar-nál kezdett kifelé dudorodni. Középen 25*25-ös vinklivas merevítéssel 14 barnál még nem volt észrevehető elváltozás.
Ha jól meghegesztették, ilyen vastag lemeznél nem lehet gond.
(#) occsebogyo válasza erbe hozzászólására (») Vas, 8:17 /
 
Nem sok bizodalmam van a tartály irányába, annak ellenére hogy azt mondta az öreg (aki kb. 70 lehetett) hogy az apja építette, és hogy ezer éve használják.
Majd keresek hozzá egy másik tartályt aztán pántokkal felrakom rá.
(#) occsebogyo válasza occsebogyo hozzászólására (») Vas, 8:25 /
 
Teherautó légtartály milyen lehet?
PL. ezt meg tudnám venni helyben 5ezer ft-ért.
Ezen legalább vannak rendes csonkok, nem úgy mint az autó gáztartályokon.
A hozzászólás módosítva: Vas, 8:25
(#) elektroncso válasza occsebogyo hozzászólására (») Vas, 9:03 /
 
Nekem ehhez hasonló tartályom van, csak a végein van egy-egy csonk. Annó 12Bar-on nyomáspróbáztam (vízzel), 7Bar-on használom. Ha a térfogata elég az igényeidhez akkor nagyon jó választás szerintem. Ja, érdemes egy lámpával benézni a lyukon a belsejébe, hogy mennyire rozsdás, de az enyém pl. bakelittel van belülről bevonva, így soha nem fog kirohadni.
(#) dB_Thunder válasza occsebogyo hozzászólására (») Vas, 10:02 /
 
Ha nem korrodált, akkor tökéletes!
(#) occsebogyo válasza elektroncso hozzászólására (») Hé, 9:13 /
 
Mi az hogy bakelittel van bevonva?

Elmegyek ma megnézem a tartályt.
(#) occsebogyo válasza occsebogyo hozzászólására (») Hé, 13:09 /
 
Elhoztam.
Valami Volvo busz felső légtartálya volt.
Nincs benne rozsda. Valami olaj szagát érzem benne, lehet hogy arra használták utólag. Hosszútávó korrózió szempontjából ez nem is gond.

Milyen kengyelt szoktatok használni a tartály köré? 240mm az átmérője.
(#) dB_Thunder válasza occsebogyo hozzászólására (») Hé, 13:51 /
 
Laposvasból olyat hengerítesz amilyet szeretnél!
(#) occsebogyo válasza dB_Thunder hozzászólására (») 7:49 /
 
Érdekelne Ti hogyan valósítottátok meg. Hengerítő nélkül csak simán ráhajtva a tartályra szerintem nem lehet szépen megcsinálni.
(#) dB_Thunder válasza occsebogyo hozzászólására (») 8:30 /
 
Nem kell hozzá vastag anyag, 2-es bőven elég, azt azért rá lehet kalapálni. A másik lehetőség a Hilti szalag...
(#) occsebogyo válasza dB_Thunder hozzászólására (») 8:36 /
 
A hilti szalag az durva kókány megoldás.

3mm-es a legkisebb laposacél vastagság.
(#) vision61 válasza occsebogyo hozzászólására (») 10:00 /
 
Szia!

Van 20x3-as laposvas is, de a 30x3-as is könnyen ráhajtható a tartályra. Ezek általában S235 minőségűek, könnyen megmunkálható.
(#) dB_Thunder válasza occsebogyo hozzászólására (») 11:17 /
 
Idézet:
„A hilti szalag az durva kókány megoldás.”

Kinek mi!! Lehet venni gumibetétes bilincset is! Az igényeknek csak a pénz (szerszámozottság) szabhat határt!
Idézet:
„3mm-es a legkisebb laposacél vastagság.”

De lemezt gyártanak vékonyabbat!!
A hozzászólás módosítva: 11:20
Következő: »»   181 / 181
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem