Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Keverőpult építése, javítása
hmmmm
Idézet: „changing all 16 x 4580 op-amps to National Semiconductors LM4562” képeken is látni, kicserélte
Nem semmi, és ez nem 5532 , elég komoly cucc ez a műv. erősítő nálunk egyedül a hqvideonál találtam ilyet, ottis 1200Ft/db =16x12000 az 19200 és a potikat, csatlakozókat semmit nem számoltam, ammi komolyabb kiadás lenne ebbe a keverőbe és ennyibe kerül újonnan, használtan 15e.Bővebben: Link
Ennek a kapcsolásnak kb mennyi a kimeneti feszültsége gitár/mikrofon rákötése esetén?
Legnagyobb jóindulattal 4.7 szeres, ami gitárnak nokedli mikrofonnak meg lepkefing. Gitárnak minimun 10, mikrofonnak legalább 100 szoros kellene. Azután meg egy hangszínszabályzó, hogy ezeket még megszorozza 1-10-zel. De függhet még az erősítő bemeneti érzékenységétől is ami majd fogadja a keverő jelét.
Szóval ha ez után még kerülne egy mikrofon előerősítő, akkor az úgy jó lenne? Meg lenne a line szintű jel?
És mikrofon/gitár rákötése esetén tényleg olyan kicsi lesz a kimeneti feszültség? Ha kötnék utánna mégegy mikrofon erősítőt az megoldás lenne? Működőképes lenne egyáltalán így ez az egész?
Hello!
Miért nem nézel megy egy gyári rajzot amik itt vannak a topikban? A mikrofon és gitár erősítőket nem a keverő fokozat után, hanem elé kell kötni. Magyarul "kondicionálni kell a jeleket" úgy hogy mire a keverőhöz ér mér egyenlő amplitúdójúak legyenek. Ha a kimeneti szintet 0dB-re akarod hozni (770mV) és ezt a keverőt használod (ami 4,7szeres erősítésű), akkor a bemenetére érkező jeleknek el kell érni a 160mV-ot. Tehát ha a gitárod mondjuk 10mV-ot ad, akkor a gitárerősítőnek 16 szoros előerősítés kell. Ha a mikrofon csak 1mV-ot ad, akkor oda meg 160-szoros, és így tovább... (A bemenőjel nagyságát, ha megszorzod az egymás után kapcsolt fokozatok erősítésével, akkor megkapod a kimenő jelet, ill. fordítva is így számolhatod. Au=A1*A2.... Uki=Au*Ube) üdv! pproli007
Itt van egy komplett keverő kapcsolás, ebben nézd meg a mikrofon csatornát! Hangszínszabályzóval együtt. Vagy több gyári keverőnek a szervízleirata megtalálható a neten, abból is lehet meríteni.Bővebben: Link vagy Bővebben: Link
Üdv.!
Köszönöm a válaszotokat, próbálkozok Csak minél inkább az egyszerűségre hajtok, azért nézegettem azt a rajzot.
na hosszú idő után visszatértem.
és rögtön kérdezek is napok óta gondolkozok rajta, de nem jut eszembe. hogy hívják azt a "dolgot" (keverőben), ami képes arra, hogy van egy zenekar, a keverő ugye mixeli, ki erősítőre, majd hangfal (esetleg erősítő-hangfal között egy hangváltó), de ha gépen vesszük fel, akkor külön sávokba veszi. valami fireware tán? ha valaki tudja, akkor még azt is szeretném tudni., hogy ez esetleg házilag kivitelezhető-e? előre is köszi
Hat nehez rajonni mirol beszelsz .
Ahoz hogy PC -re "direct-memory acces "felekeppen felvegyed kell egy speci mixered legyen aminek minden csatornajan van egy A/D konverter aztan egy digitallis codolo ami atviszi a 4-16 csatornat digitalisan es kulon -kulon ezt a PC szejjel bontja es egy egy csartornara veszi fel a DAW -Multimix programban .Ugyanugy vagy csak sztereo jel monitorizalas van vagy dragabb cuccoknal minden csatorna a rendelkezesre all a PC digitalis kimeneten ( vagy Firewire , wagy USB vagy ..SPDIF ) es a realis mixeren allithatod a keverest jangero. panorama ,hangszin, effektek..majd ujra rogziteni lehet a felvetelre a valtozasokat "realtime" -ban. Gondolom ilyrenrol kerdeztel .
Mit akarsz "keverni"
Line/In .nagyjelu bemeneteknek Phono -in magneses vagy keramikus lemezjatszo bemenet. Mic In - microfon bemenet ennek altalaban van erzekenyseg szanbalyzoja hogy a mikrofonhoz illesszed. Gitar ..kulon mese hasonlit a magneses pickup bemenethez de teljessen mas feltetelek kellenek . Az utobbi harom egy egy Line-In csatornan keresztul kapcsolodik az osszegzo sinre .Vagyis kulon speci eloerosito illeszto hangsav-illeszto , beallito ,egysegek. Minden Line In csatornanak van Pan,Vol,Bass ,Mid,Treble kontrolja, es esetleg "effect send " Az efekteknek kulon "bus" kell kulon osszegzovel ami kiviszi a jelet az efektekhez "effect send ".Az efektbol visszajon a jel egy illeszto levalaszto feszultsegkoveton keresztul ami a fo kimeneti osszegzobe lesz vezetve es belekeverve a fo kimenojelbe. Ez igy nagyon roviden, Nekem meg nem sikerult ket csatornat egyformara gyartani , hat meg 8-at .De lehet mixelni es ha ismered a cuccodat minden csatorbara azt teszed ami epp avval szol jol *( hehe).
"Firewire"
eeezzzaaazzz huh.. elég bonyolultan hangzik, nagy rá az esély, hogy mondjuk egy koncertet nem tudunk felvenni sávonként, ill. stúdióba nem tudunk keverőt használni. természetesen a sajátot nem, venni meg úgygondolom drága ilyet.... valami egyszerűbb mód van rá, hogy felvegyünk pc-re sávonként, ha egyszerre játszunk? úgyértem nyomjuk a zenét gitár, cselló, ének, dob, stb, egyszerre, és ezt külön-külön sávokra felvenni?
épített-e már valaki keverőt?
ha igen, akkor mik a tapasztalatok? nekem egy kb. 8 sávos mono (vagyis álstereo) 3 bandos eq-s keverőre lenne szükségem. ki mit ajánlana?
Üdv.! Én is ezen filózok, hogy megépítsem -e ezt a kapcsolást. Eléggé kivitelezettnek tünik(1mic+2stereo line/phono).Gondold meg te is.Bővebben: Link
Üdv
Ha minden jól megy akkor jövő héten lemegy minden vizsgám.
Ahogy ismét ránéztem a rajzra felmerült bennem hogy ha nem egy panelra lenne tervezve az egész akkor lehetne modulszerűen tervezni. Előnye hogy a hibakeresést nagyon megkönnyítené, meg ha több vonal kell akkor egyszerűen még egy modult hozz lehet rakni és kész. Hátránya hogy drótozni kell vagy tüskesorral megoldani az egymásba csatlakozást. Ezt persze szigetelni kell mert zajos lesz.
Hali!
A hangszínszabályzóról ami ebben a található a 3bandos hát építettem már ilyet, az a baj vele hogy mind a 3band egy műveleti erősítő visszacsatolásában van megvalósítva,és emiatt áthallások vannak, itt arra gondolok hogy ha pl. a mid potit tekered változik a bass illetve a trebe is.... ezt tapasztaltam is nézd meg ezt a rajzot mondjuk jelen esetben parametrikus mid van, tehát egy 4. potméter segítségével lehetőség nyílik arra hogy a mid frekvencia állítására, ha erre nincs szükség a poti helyére fix ellenállást kell beiktatni
lehet hogy ebből érdemes lenne kiindulni, viszont nekem tényleg csupán álstereo-ra van szükségem.
itt egy rajz, könnyebb megmutatni, mint elmondani
Hali! Meg mutatnám egy régen épült keverőm Középsuli 1osztályáben készült az első változat azóta átalakítottam 1x valamikor 3.elején akkor így gondoltam hogy ez kiszolgálja minden igényem
Nem semmi! Grat. Amugy én is hallottam rosszakat arrol a kapcsolásról. Lehalásztam a netről egy Pioneer keverőnek a kapcsolási rajzát, és tényleg ottis minden frekinek stereoba egy-egy műv. erősítő. Ő a 4560-ast használja, bár körülnézegetten a New japan radio c. oldalán és ő a 4580ast speciálisan hangszínszabályzókhoz ajánlja. Amugy nekem 21. e ha minden igaz az utolsó vizsga.
Üdv ddig is
szívesen megnézném a pio keverő rajzát, mert azok a EQ olyanok hogy Kill vagy más néven Cut-sak nem tom tudod-e mire gondolok, ha teljessen leveszed mind 3 Band-ot akkor mindet frekvenciát levának és nem szól semmi, ez miatt érdekelne nagyon az a kapcsolás, bár előbb utóbb elkészül egy kapcsolás amit én terveztem az is CUT-os lesz, de megnézném a gyárit
Üdv. Itt van a rajz, minden frekvenciának külön 1-1 BA4560 -as műv. erősítő, log. poti, -26dB cut, +16dB Boost
nem építetted még meg azt az EQ-t? nem tom honnan szerezted ezt a rajzot én kerestem keverő kapcsolási rajzokat de nem találtam a neten, szükségem lenne egy Behringer Eurodesk SL2442FX keverő rajzára tudsz ebben segíteni?
"Behringer Eurodesk SL2442FX"
jó nagy keverő, de amúgy egy ilyen rajz nekem is jól jönne. szeretem a behringer keverőket, nagyon kicsi a zaj, és nekem eddig nagyon tetszettek...
Igen, egész jó volt a keverő, míg tápegység el nem szált benne, ezért is kell a kapcsolási rajz, hogy építhessek egy tápegységet hozzá. Remélem tud valaki segíteni.
Üdv! |
Bejelentkezés
Hirdetés |